دلایل استقرار ایزو 9001 - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گروه رشته های مدیریت (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=57) +---- انجمن: مدیریت بازرگانی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=93) +---- موضوع: دلایل استقرار ایزو 9001 (/showthread.php?tid=25017) |
دلایل استقرار ایزو 9001 - mahdi naderi - 14-08-2018 [font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]دلایل استقرار ایزو 9001 درسازمانها[/font] مشتریان امروز به مدرکی نیاز دارند که نشان دهد تولید کنندگانشان می توانند محصولات ویا خدمات با کیفیت مورد نیاز را تامین کنند ولي بايد توجه داشته باشيم كه فلسفه وهدف از استقرارآن چيست؟آيا ضرروریست است يابه خاطرمد گرايي است ؟با توجه به فرآیند جهانی شدن، اگر امروزه پذیرش داوطلبانه سیستم های کیفیت به عنوان یک مزیت است، فردا یک اجبار و تکلیف خواهد بود.بايد تلاش جدي درجهت رواج اين مدل باشرايط و قوانین حاکم بر سازمانهايمان داشته باشيم. [font=datis, Roboto, tahoma, sans-serif]*دستاوردهای استقرار ISO در سازمانها: 1) توجه به فرآیندگرایی به جای وظیفه گرایی در سازمان 2) توجه و تمرکز به نظرات مشتریان در خدمات ارائه شده سازمان 3) بهبود شاخصهای رضایت مشتری بر مبنای آنها 4) تعیین شاخصهای کلیدی فرآیند و هدف گذاری 5) سنجش و اندازه گیری میزان دسترسی به اهداف 6) بازنگری و اصلاح مستمر فرآیندها به منظور بهبود مستمر و ارتقای شاخصهای کمی و کیفی ارائه خدمات 7) تقویت مستندسازی و شفاف سازی فرآیندها، مدارک و سوابق در سازمان 8) شناسایی فرآیندهای مشترک بین معاونتها و حذف فعالیتهای موازی 9) ایجاد سیستمهای مورد نیاز با تأکید بر اصول مدیریت کیفیت 10) اجتناب از تلاش جزیره ای و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سازمان 11) افزایش میزان مسئولیت پذیری، مشارکت و اعتمادسازی در سازمان 12) آمادگی برای استقرار سایر برنامه های بهبود مثل تعالی سازمانی و … 13) افزایش دانش و مهارتهای کارکنان 14) علاقمندی و اشتیاق مسئولین فرآیندها به هدفگذاری و برنامه ریزی داخلی 15) داشتن چشم انداز واحد برای آینده سازمان و خط مشی چگونگی رسیدن به آن 16) توجه به کیفیت در خرید خدمات از تأمین کنندگان خارجی سازمان 17) شناسایی و کاهش انحراف از اهداف و پیشگیری از ایجاد محصولات نامنطبق 18) ایجاد روحیه اصلاح و بهبود به صورت خودجوش و عدم رضایت از وضع موجود در نزد بیشتر صاحبان فرآیندها وترغیب فعالیتهای تیمی و گروهی 19) اطلاع رسانی و امکان معرفی دستاوردهای سازمان با بهره گیری از نتایج عملکرد سازمان به ویژه در زمینه رضایت مشتری و کارکنان[/font] ادامه |