15-12-2019, 05:05 PM
صرف نظر از اینکه سایت شما از منظر کلیدواژههای خاص در چه رتبهای قرار میگیرد، هدف نهایی از سئو افزایش فروش و درآمد است. از منظر بازاریابی تا زمانی که فروش بیشتر نشود، حتی وبسایتهای با بیشترین بازدید هم ارزشمند تلقی نمیشوند. همین موضوع به عنوان تفاوت کلیدی میان یک استراتژی سئو سایت قوی با ضعیف را مشخص میکند.
بنابراین، آیا سئو فروش را افزایش میدهد؟ پاسخ صادقانه به این سوال آن است که وابسته به راهبرد سئو سایت شماست. اینکه صرفا چند کلیدواژه با ترافیک زیاد را در تگهای عنوان و سرفصلها قرار دهیم، چندان نتیجهای برای کسبوکارها ندارد؛ اما راهبرد سئو به گونهای طراحی میشود که برای شما مشتریان بالقوه تولید کند و به مخاطبان اطلاعات صحیحی انتقال دهد که بتواند برای کسبوکار کاملا سودآوری داشته باشد.
برای اینکه یاد بگیرید در زمان خلق یک استراتژی سئو باید چه سوالاتی از خود بپرسید و چطور میتوان با بهینه سازی سایت به هدف افزایش فروش دست پیدا کنید، همواره باید در این زمینه مطالعه کنید.
آیا استراتژی سئو شما مشتری بالقوه برای شما تولید میکند؟
با کمک موتورهای جستجو، مصرفکنندگان امروزی کنترل بیشتری را روی فرایند بازاریابی نسبت گذشته دارند. مصرفکنندگان به راحتی می توانند دقیقا آنچه می خواهند را بیابند، و سئو بهترین شیوه برای اطمینان یافتن از این است که آیا کسبوکار شما شانس قرارگیری در دیدرس مشتریانی که دنبال خدمات و محصولات شما هستند را دارد یا خیر.
تدوین یک استراتژی سئو هدفمند مستلزم انجام تحقیقات گسترده روی کلیدواژههاست تا بتوانیم دریابیم که چه لغات و عباراتی مرتبط با جستجو افراد در هر حوزه است. اگرچه برخی از بازاریابها شاید تلاش داشته باشند با عبارات گسترده در رتبهبندی قرار بگیرند، برخی ممکن است موفق شوند، اما لزوما این بهترین راهبرد نیست. در عوض، روی تلاشهای خود درباره کلیدواژههای با دنباله طولانی تمرکز می کنند.
اگرچه شاید میزان حجم جستجو برای عبارتی مثل «کفش زنانه در تهران» در مقایسه با عبارتی شبیه «کفش» خیلی کمتر باشد، اما به تفاوت این دو عبارت در مخاطب فکر کنید. عبارت دوم (یعنی کفش) یک عبارت گسترده است که میتواند طیف گستردهای از جستجوکنندگان با هر نوع محتوایی را جذب کند، اما عبارت دیگر میتواند به صورت هدفمند یک جمع مشخص را جذب کند.
بنابراین، آیا سئو فروش را افزایش میدهد؟ پاسخ صادقانه به این سوال آن است که وابسته به راهبرد سئو سایت شماست. اینکه صرفا چند کلیدواژه با ترافیک زیاد را در تگهای عنوان و سرفصلها قرار دهیم، چندان نتیجهای برای کسبوکارها ندارد؛ اما راهبرد سئو به گونهای طراحی میشود که برای شما مشتریان بالقوه تولید کند و به مخاطبان اطلاعات صحیحی انتقال دهد که بتواند برای کسبوکار کاملا سودآوری داشته باشد.
برای اینکه یاد بگیرید در زمان خلق یک استراتژی سئو باید چه سوالاتی از خود بپرسید و چطور میتوان با بهینه سازی سایت به هدف افزایش فروش دست پیدا کنید، همواره باید در این زمینه مطالعه کنید.
آیا استراتژی سئو شما مشتری بالقوه برای شما تولید میکند؟
با کمک موتورهای جستجو، مصرفکنندگان امروزی کنترل بیشتری را روی فرایند بازاریابی نسبت گذشته دارند. مصرفکنندگان به راحتی می توانند دقیقا آنچه می خواهند را بیابند، و سئو بهترین شیوه برای اطمینان یافتن از این است که آیا کسبوکار شما شانس قرارگیری در دیدرس مشتریانی که دنبال خدمات و محصولات شما هستند را دارد یا خیر.
تدوین یک استراتژی سئو هدفمند مستلزم انجام تحقیقات گسترده روی کلیدواژههاست تا بتوانیم دریابیم که چه لغات و عباراتی مرتبط با جستجو افراد در هر حوزه است. اگرچه برخی از بازاریابها شاید تلاش داشته باشند با عبارات گسترده در رتبهبندی قرار بگیرند، برخی ممکن است موفق شوند، اما لزوما این بهترین راهبرد نیست. در عوض، روی تلاشهای خود درباره کلیدواژههای با دنباله طولانی تمرکز می کنند.
اگرچه شاید میزان حجم جستجو برای عبارتی مثل «کفش زنانه در تهران» در مقایسه با عبارتی شبیه «کفش» خیلی کمتر باشد، اما به تفاوت این دو عبارت در مخاطب فکر کنید. عبارت دوم (یعنی کفش) یک عبارت گسترده است که میتواند طیف گستردهای از جستجوکنندگان با هر نوع محتوایی را جذب کند، اما عبارت دیگر میتواند به صورت هدفمند یک جمع مشخص را جذب کند.