جواب ۲
هوش تجاری قادر است در زمان کوتاه اطلاعات و آمار دقیقی از عملکرد یک شرکت ارائه دهد .هوش تجاری عوامل مختلفی مانند میزان خرید و فروش ، تاریخ ،ساعت و ... را مورد توجه قرار می دهد و به تفسیر داده ها می پردازد
(10-12-2023, 03:13 PM)علی وحدتی نوشته است: دلیل اهمیت هوش تجاري چیست؟
هوش تجاری قادر است در زمان کوتاه اطلاعات و آمار دقیقی از عملکرد یک شرکت ارائه دهد .هوش تجاری عوامل مختلفی مانند میزان خرید و فروش ، تاریخ ،ساعت و ... را مورد توجه قرار می دهد و به تفسیر داده ها می پردازد.
تجزیهوتحلیل رفتار مشتریان
مقایسهی دادهها با رقبا
رهگیری عملکردها
بهینهسازی عملیاتهای سازمان
پیشبینی احتمال موفقیت
تشخیص روندهای بازار
شناسایی مشکلات و مسائل مختلف
درصورتیکه یک سازمان یا شرکت بخواهد ميزان سود و نحوه عملکرد خود را به شکل دستی بررسی کند به نیروی انسانی و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در اين روش کسب و کارها به اطلاعات ناقص و پیش پا افتاده ای دست پیدا میکنند که کارآمدی چندانی ندارد در حالیکه هوش تجاری قادر است در زمانی کوتاه اطلاعات و آمار دقیقی از عملکرد شرکتها ارائه دهد. هوش تجاری عوامل مختلف مانند ميزان خرید. و فروش تاریخ و ساعت عوامل محیطی و غیره را مورد توجه و بررسی قرار داده سپس به تفسیر داده ها میپردازد
سرعت بخشیدن و بهبود تصمیمگیری، بهبود فرآیندهای کسبوکار داخلی، افزایش بهرهوری عملیاتی، افزایش درآمد، به دست آوردن گزینههای رقابتی بیشتر، یافتن مشکلات تجاری و بهبود روند بازار تجاری
(10-12-2023, 03:13 PM)علی وحدتی نوشته است: دلیل اهمیت هوش تجاري چیست؟
مزایای هوش تجاری عبارتند از: سرعت بخشیدن و بهبود تصمیمگیری، بهبود فرآیندهای کسبوکار داخلی، افزایش بهرهوری عملیاتی، افزایش درآمد، به دست آوردن گزینههای رقابتی بیشتر، یافتن مشکلات تجاری و بهبود روند بازار تجاری
بدون هوش تجاری سازمانها نمیتوانند به راحتی از تصمیمگیری مبتنی بر داده استفاده کنند با هوش تجاری میتوان به موارد ذیل دست یافت :
بددست آوردن بینش جدید از مشتری-دسترسی به موقع به دادهها-ایجاد رویکرد داده محور برای سازمان-داشتن بینش از واحد فروش
درصورتیکه یک سازمان یا شرکت بخواهد ميزان سود و نحوه عملکرد خود را به شکل دستی بررسی کند به نیروی انسانی و زمان زیادی نیاز خواهد داشت. در اين روش کسب و کارها به اطلاعات ناقص و پیش پا افتاده ای دست پیدا میکنند که کارآمدی چندانی ندارد در حالیکه هوش تجاری قادر است در زمانی کوتاه اطلاعات و آمار دقیقی از عملکرد شرکتها ارائه دهد. هوش تجاری عوامل مختلف مانند ميزان خرید. و فروش تاریخ و ساعت عوامل محیطی و غیره را مورد توجه و بررسی قرار داده سپس به تفسیر داده ها میپردازد