16-12-2023, 12:51 PM
(06-12-2023, 02:54 AM)nadianazari نوشته است: ۴_ چهار مورد از دلایل موفقیت امازون را نام ببرید.1. شمول. در آمازون، مشتریان فقط موجودات بیصدایی که کالا میخرند، نیستند. آنها میتوانند کالا بفروشند (مثل کتاب دستدوم) یا نظر خود را درباره محصولات، به دیگر خریداران منتقل کنند.
2. شبکهپردازی. برای آمازون، شبکهپردازی یک ضیافت نهار گرانقیمت نیست که در پایان آن، کارتهای ویزیت ردوبدل میشود. برای آمازون، شبکهپردازی، یعنی ایجاد یک شبکه واقعی از هزاران وبسایت که با کلیک کردن میتوانید از همه آنها، وارد صفحات شبکه آمازون شوید.
3. اطلاعات. تمامی اطلاعات موردنیاز مشتریان آمازون، قبل از خرید یک کتاب یا یک سیدی به آنها داده میشود و آنها میتوانند مطمئن شوند که آیا این همان چیزی است که به دنبالش میگردند، یا نه. آنها میتوانند اطلاعاتی چون قیمت، زمان ارسال کالا، آنچه خریداران دیگر درباره این کالا فکر میکنند و حتی لیستی از کالاهای مشابه را در اختیار داشته باشند.
4. تمرکز. گرچه آمازون گه گاهی به کمپینهای تبلیغاتی تلویزیونی، گریز زده است، ولی بهطورمعمول برای یافتن مشتری از راههای مقرونبهصرفهتری چون اینترنت و بازاریابی ویروسی استفاده میکند.