15-10-2021, 02:47 AM
شیوه ی کار طراحان لوگو
[list]
[*]ایده پردازی و بیان ایده
[/list]
[*]شناخت برند و مخاطب آن
[/list]
منبع: کالراسپیس
[list]
[*]ایده پردازی و بیان ایده
[/list]
یک طراح حرفه ای برای خلق لوگوهای جذاب سعی می کند همیشه هر ایده ای که به ذهنش می رسد را بیان کند. هنگام ایده پردازی او هیچ گاه سعی در سانسور کردن خودش نمی کند و آنچه در ذهنش می گذرد را بیان می کند. او ایده ها را روی کاغذ می نویسد، هر ایده ی کوچک یا بزرگ ، خوب یا بد. خوب است بدانید گاهی حتی بدترین ایده های تاریخ می تواند به خلق ایده هایی نو کمک کند. پس باید بدون فکر به کیفیت ایده، فقط آن را نوشت. هم چنین باید توجه داشت که همه افراد در طول روز حالات روحی و روانی متفاوتی را در خود احساس میکنند. یکی از این حالات زمان اوج خلاقیت فرد است. این حالت برای هر فردی میتواند متفاوت باشد. گاهی 5 دقیقه قبل از خواب ،گاهی در طول روز بین ناهار خوردن ،یا صبح زود هنگام خوردن صبحانه. یک طراح حرفه ای باید این زمان را پیدا کند و سعی کند زمان درست را برای خود برگزیند تا به خلق ایده هایی نو برسد. هم چنین لازم است پس از تهیه لیستی از تمامی ایده ها، برای مدتی به آن ها سر نزد و آن ها را به حال خود رها کرد. آنچه پس از این رخ خواهد داد بی شک شگفت انگیز خواهد بود، کافیست امتحان کنید.
[list][*]شناخت برند و مخاطب آن
[/list]
یک طراح لوگو حرفه ای باید درک کاملی از اهداف و ماموریت برند موردنظر را داشته باشد، تا بتواند دید جامعی از برند موردنظر به دست آورد. برای این کار لازم است صفاتی که برند را به خوبی معرفی میکنند، فهرست شود. قطعا این صفات می توانند منجر به خلق ایده هایی نو شوند. طراح گرافیک باید بداند چه تصویری می خواهد از برند به مخاطب ارائه کند ، تهیه تصویری از ایده آل ترین حالت ممکن می تواند کمک شایانی کند، چرا که این تصویر اطلاعات بسیاری درمورد برند به مخاطب خواهد داد. به عبارتی تهیه این لیست به طراح در تعیین ماموریت و نیز هدفش کمک خواهد کرد.
منبع: کالراسپیس