تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
تبلیغ و محبوبیت تنباکو از کجا شروع شد؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: تبلیغ و محبوبیت تنباکو از کجا شروع شد؟ (/showthread.php?tid=77418)



تبلیغ و محبوبیت تنباکو از کجا شروع شد؟ - cyber dezh - 06-03-2023

در هند، کاربران گوتکا ادعا می‌کنند که تنش را کاهش می‌دهد، به تمرکز کمک می‌کند، با بوی بد دهان مبارزه می‌کند، و فرد را درگیر نگه می‌دارد.

 با اصلاحیه‌ای در قانون، تبلیغ هرگونه دخانیات در اماکن عمومی ممنوع شده و از طریق رسانه‌های مکتوب این پیام برای اطلاع جامعه منتشر می‌شود.

 هنوز هم در سینمای هند، ستاره‌های مرد در حال سیگار کشیدن به شیوه‌ای شیک نشان داده می‌شوند.

که اینکارشان اثری بر روان‌شناسی نسل جوانی که بعداً سعی می‌کنند آن را بپذیرند و تکرار کنند، باقی می‌گذارد.

کمپانی عیان


توتون ، تنباکو ، تنباکو عمده


در تلویزیون ماهواره‌ای و صفحه سینما، «قلب‌زنان» سینمای هند تبلیغات، تبلیغ، تبلیغ و محبوبیت برندهای مختلف محصولات گوتخا را نشان می‌دهند. 

گوتخا محصول برند بسیاری از شرکت ها است و در ساشه های رنگارنگ و جذاب در هند به فروش می رسد.

 از این رو نسل‌های جوان آن را مدرن، مقبول و مد روز می‌دانند و متعاقباً به آن معتاد می‌شوند.

در انگلستان، مادران آسیایی الاصل، رسانه های این کشورها را به دلیل آشنایی کودکان با گوتخا سرزنش می کنند.

برخی از شرکت ها تنباکو را به عنوان محصول مراقبت از دندان با استفاده از آن در خمیر دندان یا پودر دندان رایج می کنند. 

چاودری، در یک بررسی پرسشنامه ای، گزارش داده است که در میان افراد 13 تا 15 ساله، 6 تا 68 درصد از پاسخ دهندگان از محصولات تنباکو استفاده می کنند.

در ایالات متحده، تنباکوی اسپلیت توسط نمادهای ورزشی رایج شد.

کمپانی عیان


توتون ، تنباکو ، تنباکو عمده


RE: تبلیغ و محبوبیت تنباکو از کجا شروع شد؟ - cyber dezh - 12-03-2023

تنباکو در فرهنگ دنیای جدید

اگرچه منشأ مصرف دخانیات در فرهنگ بومیان آمریکا نامشخص است، تنباکو به وضوح نقش تشریفاتی و ساختارمندتری نسبت به آنچه در اروپا و دنیای مدرن وجود دارد ایفا کرد.

 همراه با چندین ماده توهم زا و مخدر دیگر، یک تنباکوی قوی، تیره، حاوی نیکوتین بالا و در نتیجه، دخانیات ذهنی برای اجرای مراسم شمنیستی و مراسم اجتماعی بسیار مهم بود. 

بومیان آمریکایی تنباکو را که معمولاً دود می‌کردند، می‌نوشیدند، می‌نوشیدند، به‌عنوان انفیه مصرف می‌کردند و حتی به عنوان تنقیه می‌دادند، به‌عنوان وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با دنیای ماوراءالطبیعه از طریق شمن، برای اهداف دارویی یا معنوی می‌دانستند.

کمپانی عیان


توتون ، تنباکو ، تنباکو عمده

 در میان سایر کاربردهای پزشکی، تنباکو به عنوان درمان دندان درد توسط ایروکوئی ها، به عنوان درمان گوش درد توسط سرخ پوستان مکزیک مرکزی، به عنوان مسکن توسط چروکی ها، و به عنوان یک ضد عفونی کننده در گواتمالا استفاده می شد. 

فراتر از این کارکردهای عملی، تنباکو اغلب به عنوان هدیه مبادله می شد که به ایجاد ارتباطات اجتماعی و ایجاد سلسله مراتب جامعه کمک می کرد.

 در بسیاری از گروه ها تنباکو به عنوان هدیه ای به خدایان داده می شد و در برخی گروه ها، به ویژه در میان مایاها، تنباکو خود به عنوان یک گیاه الهی خدایی شد. 

تنباکو همچنین با باروری زمین و زنان مرتبط بود و در مراسم آغاز به کار پسرانی که وارد دوران مردانگی می شدند استفاده می شد.

 معروف‌تر از همه، تنباکو در مراسم کالومت، زمانی که قراردادها و تعهدات با گذراندن پیپ تشریفاتی (کلومت یا پیپ مقدس) الزام آور می‌شد، استفاده می‌شد

 بنابراین تنباکو در فرهنگ بومیان آمریکا، چه با سیگار در جنوب و چه با پیپ در شمال، مرکزی بود، و خواص آن از کانادا تا آرژانتین و از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام شناخته شده بود.

 آنقدر مهم بود که برخی از گروه‌های بومی، مانند پای سیاه و کلاغ، هیچ محصول دیگری کشت نکردند.

کمپانی عیان


توتون ، تنباکو ، تنباکو عمده