تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
آموزش سئو با آخرین تغییرات گوگل - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: آموزش سئو با آخرین تغییرات گوگل (/showthread.php?tid=72086)



آموزش سئو با آخرین تغییرات گوگل - mina2050 - 27-07-2022

[font=dana]سرفصل های این دوره
[/font]

[list]
[*]داستان موتور جستجو و کتابخانه!
[*]اصطلاحات وب و سئو سایت
[*]الگوریتم ها و چرایی دونستنشون
[*]کمی تولید محتوا
[*]داستان سرایی
[*]سئو محتوا رو کلا می بندیم
[*]سئو داخلی
[*]لینک های داخلی و ساختارش
[*]بالاخره لینک فارسی یا انگلیسی
[*]بک لینک چیه!
[*]نماینده مجلس و لینک سازی
[*]فرمول طبیعی سازی
[*]لینک سازی خارجی
[*]انواع بک لینک ها
[*]استراتژی لینک سازی
[*]استراتژی لینک سازی برای تمام سایت ها
[*]لینک سازی برای سایت فروشگاهی
[*]ساختار لینک سازی لایه ای
[/list]
[list]
[*]pbn هنوز هم کاربرد دارد؟
[*]دامین های چند میلیونی!
[*]رپورتاژهای حرفه ای برای 2022
[*]تقویت رپورتاژها با ترفند خودم!
[*]رپورتاژهای چند لینکی و تک لینکی
[*]برندسازی با کمترین هزینه
[*]ایجاد محبوبیت مصنوعی
[*]شایعه و خبرسازی برای برندینگ
[*]کاهش هزینه های لینک سازی
[*]سئو تکنیکال
[*]بهینه سازی سورس سایت
[*]اصطلاحات بهینه سازی سورس
[*]ارتباط با برنامه نویس ها برای بهینه سازی
[*]نکات مهم سورس سایت
[*]سئو فقط برای وردپرس نیست!
[*]نکات مهم robots.txt
[*]نکات مهم CRO کاملا عملی با نمونه.
[*]و...
[/list]
دوره آموزش سئو پیشرفته مجموع تلاش ها برای بیش از 100 پروژه موفق و ناموفق!
حتما با خودت میگی تجربه ناموفق به چ دردی میخوره. میخام بهت بگم شکست در سئو خیلی درس داره. گاهی شکست ها بخاطر عدم آگاهی فنی و گاهی هم بدلیل ضعف مدیریتی منابعی که داری چ مالی و چ انسانی!
من چند سال پیش تو شرکت های بزرگ کار میکردم که واقعا پول زیادی داشتن اما تصمیم گرفتم دیگه کار نکنم و حدودا در سال 1399 ماهیانه درآمدم برای مدیریت 120 میلیون تومان بود. میدونم باورش سخته که از چنین پولی در ماه چجوری دل کندم.
من هدف بزرگتری داشتم. کار کردن با کسب و کارهای بزرگ خیلی خوبه اما رشد ی کسب و کار کوچک و متوسط و رسوندش به درجات بالاتر عالیه عااااالی.
 


[font=dana]چرا این دوره میتونه به تو کمک کنه؟

اگر فقط همین سایت وبین سئو رو بررسی کنید متوجه رتبه خوبشون در عبارت های سختی مثل زیر اونم با کمترین هزینه میشید:
آموزش سئو
آموزش سئو رایگان
آموزش سئو حرفه ای
آموزش سئو خصوصی
آموزش تولید محتوا
کتاب آموزش تولید محتوا
فیلم آموزش سئو
آموزش بازاریابی اینترنتی
آموزش ساخت محتوا
دوره تولید محتوا
آموزش بازاریابی محتوا
ساخت محتوا
مشاوره سئو
مشاوره تلفنی سئو
دوره لینک سازی
مشاوره سئو حرفه ای
دوره آموزش تولید محتوا
تحلیل سئو سایت
انواع کلمات کلیدی
طراحی سایت در قم
آموزش سئو در قم
و...


 


کار کردن با کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) مثل بزرگ کردن و نگه داری از بچه خودت میمونه و حس قدرت بهت میده وقتی اون کسب و کار پا میگیره


حالا چندین سال تحقیق و عملیات در سئو و توسعه کسب و کارهای کوچک؛ شده ی دوره آنلاین آموزش سئو پیشرفته که میخام باهم این مسیر رو بریم.
یعنی حدود یک ماه همسفر بشیم و باهم شهرهای مختلف رو برای رشد کسب و کارمون در دنیای مجازی رو سفر کنیم.
 
شهرهای دوره آموزش سئو
 
شهر اول: مقدمات سئو
مسیر رو باهم شروع می کنیم این سفر شاید اولش کمی براتون خسته کننده باشه. فکر کنید از تهران داریم میریم به سمت جنوب کشور. اولین آزاد راه تهران قم هست! آفرین کمی یکنواخت اما خب هرجایی زیبایی خودشو داره.
یعنی از همین ابتدا منفی بافی نکنیم که ای بابا اینجا کجاست ما اومدیم. تازه اول راهیم میتونیم از قشنگی های کویر هم لذت ببریم یا حتی از قهوه صبحانه ای که بین راه میخایم بخوریم!
تو شهر مقدمات سئو چی میخایم بگیم: خیلی نکات مهمی گفته میشه.


دقت کنید شما برای تحلیل رفتار موتور جستجو باید بدونید که چجوری کار میکنه و چه مراحلی رو برای ثبت سایت ما در نتایج خودش طی میکنه. پس تحلیل رفتار گوگل رو تو برنامه امون داریم.


بعد کمی که جلوتر میریم سراغ اصطلاحات وب و سئو
چرا!!!
خب شما فکر کن میخای وارد یه جمعی بشی که یسری اصطلاح واسه خودشون دارن؛ چجوری میخای باهاشون ارتباط بگیری ها؟ اگه اصصلاحات رو ندونی میری تو آفساید دیگه درسته؟
یا بهت میگن عیبی نداره اصلاحات رو نمیخاد بدونی اما تاس بنداز یک تا پنج هم قبول نیست با خودت میگی حله شیش بیارم میرم تو این حوزه اما بازم رفتی تو آفساید! چون شیش بیاری جایزه داره باید دوباره بندازی!! هاهاهاها چقدر بامزه ام! ولی خب رامون نمیدن اگه ندونیم.


بزار یه مثال واقعی برات بزنم. فک کن رفتی تو جلسه به عنوان کارشناس سئو و برنامه نویس ها هستن، مدیر محصول هست، مدیر مجموعه، بخش UI، مسئول CRO و... اونجا صحبت هایی از وب و سایت میکنن و شما هیچ اطلاعی نداری و مثل یه آهو بهشون زل زدی آیا امکانش هست اصلا بتونی باهاشون جلسه ات رو پیش ببری!
کسی که ادبیات وب رو نمیدونه آیا اصلا به چنین روزی میرسه؟


چنتا از این اصطلاحات رو برات اینجا آوردم تا ببینی مثلا:


KGR
Cannibalization
keyword stuffing
Largest Contentful Paint (LCP)
First Input Delay (FID)
Cumulative Layout Shift (CLS)
E-T-A
Key Performance Indicator
,...


 
کمی که جلوتر میریم میرسیم به شهر بعدی یعنی شهر سئو داخلی!
 
شهر دوم: انتخاب یک بخش درست بازار
خب تو این شهر از دوره آموزش سئو حرفه ای یاد میگیریم که بخش درستی از بازار هدف رو براساس توانایی ها و منابعی که داریم انتخاب کنیم و روی اون بخش تمرکز کنیم تا یک برندینگ نسبتا خوبی رو انجام بدیم. یعنی اینکه برند ما به چه تخصصی بشناسن. مثلا  دیجیکالا در شروع مسیر کسب و کارش بخش فروش قطعات دیجیتال و الکترونیکی رو انتخاب کرد و موفقیتی رو کسب کرد و بعد بخش های بعدی رو هم کم کم اضافه کرد.
محله های این شهر که باهم میریم و میگردیم:
[/font]

[list=1]
[*]بخش بندی بازار و انتخاب درست یک بخش براساس توانمندی ها
[*]شناسایی میزان رقابت و انتخاب کم رقابت ترین بخش برای شروع
[*]درک درست نحوه اعتبار گرفتن سایت
[*]درک صحیح از UI , UX
[/list][size=undefined]
 
نتیجه گردش در این شهر از پکیج آموزش کامل سئو
[/size]

[list]
[*]شما می توانید جایگاه وب سایت خود را درک کنید.
[*]ساختار صفحات وب سایت خود را رسم کنید.
[*]طراحی سایت براساس نقشه ذهنی مخاطبان حوزه خود.
[/list][size=undefined]
 
ابزارهایی که در این شهر استفاده می کنیم
[/size]

[list]
[*]Keyword Planner
[*]Answer the public
[*]Ubersuggest
[*]SemRush
[*]google trend
[*]google suggestion
[/list][size=undefined]
 
شهر سوم: سئو داخلی وب سایت
عجب شهر با صفایی! یکی از شلوغ ترین و مهم ترین شهرهای مسیر سفر دوره آموزش پیشرفته سئو شهر سئو داخلی است. اینجا بیشتر به خودشناسی میرسیم. باید خودمان را بررسی کنیم. منظور از خود اینجا وب سایت خودمان است.
محله های خوشگل شهر سئو داخلی:
[/size]

[list=1]
[*]Keyword Research 
[*]Types of Keyword  (Short Tail & Long Tail)
[*]Keyword Competition Level (Low Medium or High)
[*]Keywords Intent > Informational, Navigational, Commercial, Transactional
[*]Keyword Density
[*]Landing Page Content
[*]Competition analysis to rank higher
[*]Images & Video Optimisation
[*]Headings & Title Structure 
[*]Content Structure (headings 1,2,3,4)
[*]Internal and External Linking
[*]Focussed Keyword and Alt Keyword
[*]Cornerstone Page 
[*]Building Pillar Content 
[*]Indexing and no indexing
[*]Meta Description 
[*]Tag
[*]Categorie
[*]301 Redirect
[*]404 Error 
[*]Canonical URL
[*]و...
[/list][size=undefined]
 
نتیجه گردش در شهر سئو داخلی از سفر پکیج آموزش کامل سئو
شما به نگرش جدیدی از سئو می رسید و شیوه های صحیح سئو داخلی را یاد می گیرید. مهارت تحقیق عبارت کلیدی، انواع عبارت ها، استراتژی انتخاب عبارت ها در ابتدای مسیر و در حین مسیر سئو سایت، تجزیه و تحلیل رقبا و پیشی گرفتن از آنها، هدف جستجو عبارات کلیدی و... را در این شهر کامل یاد میگیرید.
 
ابزارهای مورد نیاز این شهر
[/size]

[list]
[*]Google Map
[*]Word Counter
[*]Small SEO Tool
[*]SEMrush
[*]Content Spinner
[*]Xmind
[*]Screaming Frog
[*]و...
[/list][size=undefined]
 
شهر چهارم: سئو خارجی وب سایت
شهری در دوره آموزش آنلاین سئو که همه از آن می ترسند چرا که در این شهر براساس رفتارتان از شما صحبت می شود. اینجا فقط نام های نیک باقی می مانند!
اما اگر بخواهید به صورت غیرطبیعی نام نیک برای خودتان بسازید(چون وقت اینو نداریم که طبیعی ناممون نیک بشه DWink اینجا یادتون میدیم. چجوری؟؟
اینجوری:
[/size]

[list]
[*]بک لینک چیه؟
[*]فلسفه بک لینک
[*]داستان سئو خارجی
[*]بک لینک نماینده مجلس
[*]انواع رل های بک لینک
[*]انواع بک لینک ها
[*]اعتبار سنجی بک لینک ها
[*]کیفیت بک لینک رو چجوری متوجه بشیم؟
[*]کدوم قسمت سایت بک لینکش باکیفیت تره؟
[*]سئو خارجی برای گوگل مپ
[*]انواع انکرتکست ها
[*]انواع رپورتاژ ها
[*]نکات حرفه ای رپورتاژ
[*]بک لینک های بدون لینک
[*]برندینگ با سئو خارجی
[*]لینک های لایه بندی شده بدون هیچ خطری
[*]PBNهای بدون خطر برای آژانس های سئو
[*]روش های کاهش هزینه لینک سازی
[*]استراتژی لینک سازی برای سایت های فروشگاهی
[*]استراتژی لینک سازی خارجی برای سایت های بین المللی
[*]استفاده از سوشال مدیا برای معتبر شدن
[*]خبرسازی برای افزایش اعتبار
[*]کوسایتیشن و کواکورنس
[*]ترکیب سمی چند روش لینک سازی برای گرفتن نتیجه
[*]تحلیل لینک ها با ابزار
[*]ساخت پروفایل بک لینک
[*]امضاهای محتوایی
[*]کامنت مارکتینگ
[*]و...
[/list][size=undefined]
 
شهر پنجم: سئو تکنیکال
شهری پر از شگفتی که من خودم عاشقشم.
چیا تو این شهر هست بریم بهتون بگم:
[/size]

[list]
[*]HTTP vs HTTPS Servers. 
[*]CDN
[*]XML Sitemap 
[*]Speed Optimization
[*]301 Redirect
[*]404 Page
[*]Permalink 
[*]Internet & External Link
[*]Broken Link
[*]Title Length
[*]Meta Length
[*]Structured Data
[*]Schemas (Implementation & more)
[*]GTmetrix
[*]JS Async vs sync
[*]JS Defer
[*]Lazy Loding
[*]CSS inline
[*]JS inline
[*]DOM
[*]HTML Tag
[*]Heading Tag
[*]Icon Font size
[*]Total Blocking Time (TBT)
[*]لود نشدن اینماد را چگونه برطرف کنیم؟
[*]Unused CSS
[*]Unused JS
[*]Webp or JPG
[*]و...
[/list][size=undefined]
 
شهر ششم: گوگل سرچ کنسول GSC
آموزش تمامی بخش های سرچ کنسول به عنوان مثال:
[/size]

Experience

User Experience

Page Experience 

Mobile Usability 

Enhancement

Breadcrumb

Event

FAQ

Product Page

Review Snippet

Site-link Search-box

Unappeasable Structured Data

Security

Manual Action

Security Issue

Link