تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
چرا ممکن است تخفیف دادن باعث افزایش فروش نشود؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: چرا ممکن است تخفیف دادن باعث افزایش فروش نشود؟ (/showthread.php?tid=71496)



چرا ممکن است تخفیف دادن باعث افزایش فروش نشود؟ - sayehbam - 18-06-2022

در شرایطی که تو یک فروشنده هستی که مطلقا هستی این نوشته ی علمی منحصر به فرد توست،چرا میگویم حتما؟به دلیل آنکه کلیه ما یک فروشنده هستیم.اما اکثر ذهنیتی که از فروش و فروشنده ها دارا هستند خیلی عالی وجود ندارد چون فکر می‌کنند فروشنده به هر دلیلی همت داراست متاع بنجل را به آنها بندازد و به قولا تو پاچشون بکنه!

پزشکی که برای مریض خویش ورژن می نویسد، دارااست یک روش معالجه را میفروشد. مولف ای که کتاب می نویسد، کتاب خویش را به چاپ کننده و خوانندگانش می‌فروشد. مهندسی که نقشه ساختمانی را میکشد، طرح خویش را به آفریننده میفروشد. معلمی که درس دادن می نماید، درس خویش را به طلبه میفروشد. حتی مادری که فرزندش را اندرز می نماید فروشنده میباشد و در صورتی فروشنده نیکی باشد، حرفش خریدار دارااست، وگرنه فرزندش، کلام او‌را مفت هم نمیخرد!

«پول، جون وجود ندارد که آدما شل تن!»
پژوهش ها اخیر نشانه میدهد وقتی که ما در حالا پرداخت پول هستیم حس ناخوشایندی را تجارب می کنیم که‌این حس دقیقاً به عبارتی نقطه از مغز را تحریک می‌نماید که در طول حس درد در مغز ما تحریک می شود و به آن درد پرداخت پول میگوییم؛ براین اساس پرداخت پول در طول خرید یک روند دردناک میباشد و هنر ما به‌تیتر فروشنده این میباشد که تا حد قابلیت و امکان این درد را برای مشتری کاهش دهیم تا احتمال خرید را ارتقا داده و شم درد نتایج از پرداخت پول را التیام دهیم.

تخفیف دادن یا این که ندادن،مورد این میباشد
بعضا فروشندگان به ظواهر باهوش، معمولا از ترفند «تخفیف» برای ترقیب کردن مشتری به مغازه و ترغیب وی به خرید و پرداخت پول به کارگیری می‌نمایند تا این درد را کاهش بدهند. ولی به لحاظ شما تخفیف دادن می‌تواند فروش را ارتقاء دهد؟پاره ای تصور کنید و آنگاه ادامه نوشته‌ی‌علمی را بخوانید

.

.

.


پاسخ هم آری میباشد هم نه!(اما یک پاسخ سو‌مین هم دارااست،یادم می‌آید موعظه که بودیم استاد ما یک پرسش پرسید و اعلام کرد آری،نه،هیچکدام؟ اینجانب بهش خندیدم و گفتم مگه هیچکدام هم داریم؟الان پس از 15 سال فهمیدم آری یک اصطلاحی داریم به اسم منطق فازی،یعنی خیر صفر خیر یک،خیر سیاه خیر سپید، بلکه خاکستری را هم مشاهده کنی)

آری،نه اینکه تخفیف فروش را ارتقاء می‌دهد خیلی بستگی به موقعیت و وضعیت داراست،اینکه تخفیف یک‌سری درصد میباشد،شخصیت مشتری به چه شکل میباشد،ابدا اهل تخفیف به چنگ آوردن میباشد،تخفیف بها دارااست یا این که خیر!

ولی حقیقت این میباشد، تخفیف آن‌طور که بایستی، شغل نمی‌نماید؟ و معمولا سبب ساز ارتقا فروش نمی شود.

برهان نخستین: مشتری تصور می‌نماید تخفیف حقیقی وجود ندارد. فکر میکند(اما در بیشتر مفاد صحیح فکر می‌کند) قیمتی که آغاز به وی اورده شده، حقیقی وجود ندارد و از عمد فراتر نقل شده میباشد. و تصور می‌نماید با زنخدان زنیِ بیشتر، ممکن میباشد بتواند بها را زیر‌خیس هم بیاورد. پس شاید کلا از خرید پشیمان گردد. مثال این ارزش فراتر را در حراجی ها آنلاین مغازه های معتبری مانند دیجی متاع می قدرت یافت.

استدلال دوم : در قبال تخفیف، مشتری هیچ چیزِ ملموسی اخذ نمی‌نماید. وی صرفا میداند که به عنوان مثال ۵ هزار تومان نپرداخته. البته عموما شم نمی‌نماید که ۵ هزار تومان به پول‌های درون کیفش اضافه گردیده؛ و خیلی زود هم این تخفیف را فراموش می‌نماید.

شیوه خوب چیست؟ چطور می‌قدرت به مشتری نماد بخشید که خرید از ما به‌عایدی اوست؟ اینجاست که پای نوآوری‌ها به فی مابین می آید. و این ایده مطرح میگردد که «عموم پیشنهادها را می خرند و خیر جنس و سرویس ها را.»

این نوشته‌ی علمی را از دست ندهید:

توصیه رد نشدنی تجارت شما چیست؟| ماجرای باغبانی که تضمینی درخت می کاشت!
توصیه عالی این میباشد که به مکان تخفیف،کادو یا این که اشانتیون بدهید
ژان بقوسیان چه می‌گوید؟
ژان بقوسیان مولف کتاب پرفروش شکستن مرزهای فروش پیشنهاد می نماید به تخفیف به رویت کرد هزینه بنگرید . تخفیف می‌تواند یکی اصلی ترین مخارج یک کمپانی باشد. به مکان تخفیف میتوانید محصولی ارزان خیس را بصورت مجانی به مشتری دهید.

بگذارید با یک نمونه ، تفاوت این دو وضعیت را پر رنگ خیس سازیم . فرض کنیم محصولی را با ارزش ۹۰۰۰ تومان می فروشید. در یک فروش فوق العاده در حیث دارید این متاع را ۲۰۰۰ تومان ارزان خیس بفروشید . یک رویه آن میباشد که‌این کالا را با ارزش ۷۰۰۰ تومان بفروشید . منش دیگر آن میباشد که به مشتریان بگویید که با خرید این کالا ۹۰۰۰ تومانی متاع دیگر ۲۰۰۰ تومانی را تحت عنوان کادو اخذ خواهند کرد. مزیت شیوه دوم در آن میباشد که به ازای هر فروش ۹۰۰۰ تومان پول اخذ می‌کنید، خیر ۷۰۰۰ تومان . همینطور متاع ۲۰۰۰ تومانی برای شما هزینه ای کمتر از ۲۰۰۰ تومان داشته میباشد ، ولی بها آن برای مشتری ۲۰۰۰ تومان میباشد .
فرض نمائید فروش هر کالای دو هزار تومانی ۵۰۰ تومان منفعت داشته باشد و کالای خیر هزار تومانی سه هزار تومان . در حالتی که تعداد آحاد فروش صد عدد باشد ، در طرز نخستین صد هزار تومان بهره میکنید و در شیوه دوم ۱۵۰ هزار تومان ، یعنی فایده به واحد سنجش ۵۰ درصد ارتقا پیدا مییابد.
چه اشکالاتی در تخفیف دادن وجود دارد که ممکن است مشتری را فراری دهد؟
آیا تخفیف های دیجی کالا واقعی هستند؟ انواع تخفیف های دیجی کالا