تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ (/showthread.php?tid=71200)



ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ - m.shamsi - 06-06-2022

هتل‌ها در سال ۲۰۲۲ چه شکلی به خود خواهند گرفت؟
پیش از آن‌که به معرفی ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ بپردازیم، بد نیست که درباره وضعیت هتل‌ها در آینده و چگونگی تغییر آن‌ها هم صحبت کنیم. در ادامه، بعضی از نوآوری‌ها و تغییراتی که انتظار می‌رود در آینده در شکل و شمایل هتل‌ها شاهد باشیم، معرفی شده است:
 هتل‌های هوشمند:
استفاده از اینترنت اشیا در هتل‌ها، قطعا برای بسیاری از میهمانان هیجان‌انگیز خواهد بود؛ چرا که سطح بسیار بالایی از راحتی، کارایی و حس لوکس‌ بودن را به آنان منتقل خواهد کرد. با توجه به این‌ که امروزه بسیاری از افراد در خانه‌های خود از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند، مطمئنا تقاضا برای استفاده از آن در هتل‌ها هم افزایش پیدا خواهد کرد.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۱. خدمت‌رسانی رباتی![/font]
 در هتل‌های هوشمند بعضی از افراد از این که ربات جای انسان را در هتل بگیرد، استقبال می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده، بسیاری از هتل‌ها به استفاده از ربات‌ها برای انجام اقداماتی مثل حمل چمدان، بررسی ورود و خروج و دربانی روی بیاورند.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۲. واقعیت مجازی و واقعیت افزوده[/font]
این فناوری‌ها دیگر به‌اندازه قبل خاص و منحصربه‌فرد نیستند. در حال حاضر استفاده از آن‌ها در بازی‌ها و سرگرمی‌ها بسیار رونق یافته است و بعید نیست که با توجه به نیاز و سلیقه مشتریان، شاهد نفوذ آنان به صنعت هتلداری هم باشیم. واقعیت مجازی، ورودی‌های صوتی و بصری را جایگزین دنیای واقعی می‌کند، در حالی که واقعیت افزوده، عناصر مجازی را در دنیای واقعی به ‌تصویر می‌کشد. از این طریق، مشتریان قبل از رزرو اتاق می‌توانند با استفاده از یک تور واقعیت مجازی تور از هتل شما بازدید کنند. هیجان‌انگیز است، نه؟
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۳. دیجیتالی ‌کردن تجربه مهمانان هتل[/font]
اپلیکیشن‌ها در نحوه مدیریت خدماتی که هتلداران به مشتریان خود ارائه می‌کنند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. نیازی به گفتن نیست که از سال ۲۰۲۰ به بعد، تمایل افراد به استفاده از خدمات دیجیتال و آنلاین به‌ شدت افزایش یافته است و دیجیتالی شدن امور دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. مسافرانی که عادت کرده‌اند قفل گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌هایشان را با تشخیص چهره و اثر انگشت باز کنند، دور از تصور نیست که چنین چیزی را برای دسترسی به اتاق‌های خود در هتل‌ها هم انتظار داشته باشند.
همگام شدن با هتل‌های هوشمند:
یکی از ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ هوشمند شدن هتل‌ها هستند هستند. با توجه به این ‌که فضای دیجیتال و اینترنت بر همه چیز حکم‌فرمایی می‌کنند، استفاده از آن‌ها در صنعت هتلداری نیز در آینده نه‌چندان دور به یک ضرورت تبدیل خواهد شد.
با توجه به این‌که ممکن است در صنعت هتلداری رقبای زیادی داشته باشید، سرمایه‌گذاری بر قابلیت‌هایی مثل برگزاری تور مجازی، می‌تواند مزیت رقابتی بسیار خوبی برای شما ایجاد کند.
هتل‌های پایدار:
در سال‌های گذشته به‌ طور کلی افراد جامعه نسبت به مسائل زیست‌محیطی آگاه‌تر شده‌اند و خیلی خوب درک کرده‌اند که پایداری موضوع بسیار مهمی است. این نگرش‌ها روزبه‌روز بیشتر بر انتخاب مسافران تاثیر می‌گذارد و مسائلی چون سازگاری با محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مدیریت زباله به اولویت آنان تبدیل می‌شود.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۱. پایداری و سبزگرایی[/font]
سبزگرایی نه تنها یکی از مهم‌ترین ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ است، بلکه به سایر حوزه‌های کسب‌وکار هم سرایت پیدا کرده و می‌تواند مزیت رقابتی بسیار خوبی برای کسب‌وکار شما ایجاد کند. امروزه افراد برای اقامت در یک هتل به الگوی مصرف کاغذ و پلاستیک، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و روش‌های پخت و سرو غذا توجه ویژه‌ای دارند. برای اینکه نشان دهید که محیط زیست خود اهمیت می‌دهید می‌توانید از کفپوش‌های سازگار با محیط زیست استفاده کنید؛ موکت پلی استر علاوه بر زیبایی و درخشندگی دوستدار محیط زیست هستند؛ البته از این موکت در اتاق‌های هتل استفاده کنید زیرا این موکت‌ها نسبت به سایر موکت‌ها دوام کمتری دارند.
یکی دیگر از ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ که به این موضوع بی‌ارتباط هم نیست، افزایش جمعیت افراد گیاه‌خوار و در نتیجه تقاضای سرو غذاهای گیاهی در رستوران هتل‌ها است.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۲. مسافرت هدفمند[/font]
امروزه هدف بسیاری از افراد از مسافرت، صرفا تفریح نیست. آنان تمایل زیادی پیدا کرده‌اند به این‌ که تاریخچه و ریشه مقصدشان را بشناسند و فقط در پی سرگرمی نیستند. این مسئله در بین جوانان که سفرهای ماجراجویانه و اکتشافی را ترجیح می‌دهند، بیشتر مشاهده می‌شود. با برنامه‌ریزی در این زمینه و -مثلا- برگزاری تورهای محلی، می‌توانید کسب‌وکارتان را بهبود ببخشید.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۳. هتل‌هایی با تجربیات منحصربه‌فرد[/font]
انسان‌ها هرروز بیش از قبل نیاز به تجربیان متفاوت را در خود احساس می‌کنند. بر همین اساس اخیرا تمایل مسافران به اقامت در هتل‌هایی که چیدمان یا امکانات جذاب و منحصربه‌فردی دارند، افزایش پیدا کرده است. بنابراین هر کاری که هتل‌ها برای ایجاد کردن تمایز انجام دهند، برای آنان به نوعی مزیت رقابتی تبدیل خواهد شد.
همگام شدن با هتل‌های پایدار:
برای جذب افرادی که به محیط زیست اهمیت می‌دهند و گیاه‌خوار هستند تبلیغات درست و موثر انجام دهید؛ سبزگرایی علاوه بر این ‌که ضامن سلامت کسب‌وکار شما در آینده است، باعث خوش‌نامی برند شما نزد مشتریانتان هم خواهد شد.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]چرا مدیران هتل‌ها باید ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ را جدی بگیرند؟[/font]
نه فقط هتلداران، که هر صاحب کسب‌وکاری باید نسبت به تغییراتی که در جامعه و رفتار مشتریان رخ می‌دهد آگاه باشد و هم‌سو با آن‌ها فعالیت کند. این مسئله علاوه بر این‌ که از ایجاد اختلال در جریان درآمدی جلوگیری می‌کند، سلامت کسب‌وکار را هم تضمین می‌کند.
عوامل اجتماعی زیادی روی ترندهای مربوط به کسب‌وکارها تاثیر می‌گذارند. در رابطه با ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ همه‌گیری ویروس کرونا را می‌توان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در سال‌های اخیر در نظر گرفت. اگر چه هتل‌ها همچنان کارکرد اولیه خود را دارند و مکانی برای اسکان مسافران و میهمانان یک شهر هستند، اما خیلی چیزها درباره آن‌ها تغییر کرده است.
از این رو، اگر هتلدار هستید و سلامت کسب‌وکارتان برای شما مهم است، نباید از کنار گذاشتن ترندهای قدیمی و استقبال از تغییرات جدید در صنعت هتلداری بترسید. در ادامه، درباره جدیدترین ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ بیشتر صحبت خواهیم کرد.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif] ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲[/font]
ترندهای هتلداری و خواسته‌های مشتریان دائما در حال تغییر است و عدم تطابق با این تغییرات اثرات منفی بر کسب‌وکار شما خواهند داشت. به ‌عنوان مثال، یکی از تغییرات چشمگیری که در سال ۲۰۲۲ شاهد آن بوده‌ایم، این است که تجمل‌گرایی دیگر نظر مهمانان را به خود جلب نمی‌کند و خیلی از آن‌ها پایداری و مینیمالیسم را بیشتر ترجیح می‌دهند.
[تصویر:  35b9467c5c337bf5758c39ef4ba49a8a-1.jpg]
در ادامه، به چند مورد از مهم‌ترین ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ اشاره خواهیم کرد و آن‌ها را مفصل مورد بررسی قرار خواهیم داد تا به بزرگترین ترند سال برسیم.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۱. مسافرت تفریحی و کار[/font]
در حال حاضر، دورکاری برای بسیاری از کارمندان به امری عادی تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود که این روند ماندگار باشد. همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد کسب‌وکارها خیلی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به دورکاری کارکنانشان عادت کنند و در طی دو سال گذشته تعداد کارمندانی که به کلی دورکار هستند تا حد چشمیگری افزایش پیدا کرد.
این مسئله یعنی هتل‌ها می‌توانند به دفاتر کار موقت مسافران و کارمندان محلی که به‌ دنبال تغییر محیط کار خود هستند، تبدیل شوند. در نتیجه فرصتی عالی برای هتل‌ها و غذاخوری‌ها است که از این روند نهایت بهره را ببرند. فراهم‌کردن اینترنت پرسرعت، چای دبش و پریز برق به تعداد کافی و در مکان‌های مناسب برای شروع عالی هستند.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۲. تجربه اقتصاد و اصالت‌گرایی[/font]
امروزه مشتریان به‌دنبال شخصی‌سازی و لمس تجربیات منحصربه‌فرد هستند و این مسئله تا حدی مرگ آژانس‌های مسافرتی و مسافرت انفرادی اشخاص را به ‌دنبال داشته است. علاوه بر این، الگوی سفر مسافران اخیرا دست‌خوش تغییرات زیادی شده است. آنان دیگر به‌ دنبال سفرهای تجملی نیستند؛ در عوض، عاقلانه‌تر و هدفمندتر خرج می‌کنند و در پی آن هستند که تاثیر مثبتی بر جهان بگذارند. اقامت در خانه‌های سنتی و روستایی، ماندن در استراحت‌گاه‌های دنج در مکان‌های بکر و مسافرت‌های ماجراجویانه امروزه به‌ شدت رواج پیدا کرده‌اند بنابراین استفاده از [font=Roboto, IRANSANS]موکت هتلی می‌توانید به شما کمک کند تا حس و حال سنتی به کسب و کار خود بدهید.[/font]
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۳. سفر انفرادی[/font]
مسافرت انفرادی، از دیگر ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ است. دنیای شلوغ این روزهای ما باعث شده که مراقبه و خلوت با خود طرفداران بسیاری پیدا کند. برای این‌ که مسافران تنها احساس بهتری از اقامت در یک هتل پیدا کنند، در طراحی فضاها و اتاق‌های هتل‌ها باید نیازهای این افراد را هم مد نظر قرار داد.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۴. مسافرت‌های محلی[/font]
یکی از مهم‌ترین ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ که کووید ۱۹ باعث و بانی آن بود، افزایش تمایل افراد به مسافرت‌های داخلی است. علی‌رغم این ‌که محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید ۱۹ برداشته شده است و افراد به‌ راحتی می‌توانند مسافرت‌های بین‌المللی داشته باشند، بسیاری از مسافران به‌ دلیل روند پیچیده مسافرت مانند لزوم داشتن کارت واکسن و منفی‌ بودن نتیجه آزمایش کرونا، مسافرت‌های محلی را ترجیح می‌دهند. خیلی‌ها به‌ جای صرف هزینه‌های گزاف برای مسافرت‌های خارجی و گذراندن این مراحل پیچیده، ترجیح می‌دهند از جاهای دیدنی شهر و کشور خود بازدید کنند.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۵. ظهور آژانس‌های مسافرتی آنلاین[/font]
استفاده از آژانس‌های مسافرتی آنلاین برای رزرو بلیط و هتل، از دیگر ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ است. بدیهی ا‌ست که این آژانس‌ها آینده صنعت هتلداری را تمام و کمال تغییر خواهند داد. آن‌ها پیدا کردن و رزرو هتل را بسیار آسان کرده‌اند و باعث شده‌اند که هتلداران راحت‌تر بتوانند به مشتریان هدف خود دسترسی پیدا کنند.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]۶. لزوم بازاریابی دیجیتال برای هتلداران[/font]
اهمیت بازاریابی دیجیتال در هیچ دوره‌ای به ‌اندازه امروز نبوده است. امروزه افرد برای رزرو هتل در شهر مورد نظرشان قبل از هر چیز به سراغ گوگل و اینستاگرام می‌روند. اگر در این فضاها اسمی از شما در میان نباشد، باخت سنگینی در انتظارتان خواهد بود! اگر بازاریابی دیجیتال در گذشته راهی برای دسترسی به مشتریان جدید بوده است، امروزه دیگر نوعی ضرورت محسوب می‌شود.
[font=IRANSANS, Arial, Tahoma, sans-serif]هتلداران چه باید بکنند؟[/font]
با توجه به آن‌چه تا این‌جا درباره ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ گفته شد، هتلداران چه رویکردی باید اتخاذ کنند؟ به‌ طور کلی هتلداران باید توجه ویژه‌ای به مواردی که برای ترند های صنعت هتلداری در ۲۰۲۲ ذکر شد داشته باشند و خودشان را با نیازهای مشتریانشان تطبیق دهند. همچنین، می‌توان نتیجه گرفت که:
[list]

[*]استانداردسازی دیگر یک هنجار نیست و شخصی‌سازی و تطبیق خدمات با نیازها و اولویت‌های مشتریان امری ضروری‌ است.

[*]برای خلق ارزش، باید روی بازارهای خاص تمرکز کنید. شخصی‌سازی خدمات -به ‌شرط متعادل ‌بودن- برای خلق ارزش افزوده برای مسافران اثربخش است.

[*]از فناروی به‌ عنوان یک شتاب‌دهنده برای کسب‌وکارتان استفاده کنید. این مسئله تنها به استفاده از فناوری برای افزایش امکانات رفاهی اتاق‌ها محدود نمی‌شود؛ باید به مراحل پیش از سفر و پس از اتمام آن نیز توجه داشته باشید.

[*]مسئولیت اجتماعی را به‌ عنوان یک تعهد اخلاقی و اقتصادی جدی بگیرید. مردم به‌ طور فزاینده‌ای نسبت به مسائل زیست‌محیطی حساس شده‌اند و به کسب‌وکارهای سبزگرا بیشتر از دیگران توجه می‌کنند.

[*]مدل کسب‌وکاری را انتخاب کنید که انعطاف‌پذیر باشد و بتواند از بحران‌ها جان سالم به ‌در ببرد.
[/list]