ویروسی به نام وایرال مارکتینگ - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: ویروسی به نام وایرال مارکتینگ (/showthread.php?tid=70935) |
ویروسی به نام وایرال مارکتینگ - m.shamsi - 28-05-2022 [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]Viral Marketing چیست[/font] و چرا باید درباره این روش بازاریابی بدانیم؟ بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ دیگر تبدیل به نامی آشنا برای کسانی شده است که به دنبال تبلیغات کارا و تأثیرگذار در محیط اینترنتی می باشند.
این روش بازاریابی قدمت بسیار طولانی دارد اما با گذشت زمان نحوه کار آن تغییر کرده و ابزارهای جدیدتری نیز برای به کار گیری آن توسعه یافته اند. آشنایی با روش های مختلف بازاریابی می تواند مزیت های بسیار زیادی برای کاربران جامعه امروز داشته باشد.
[list][*]امکان استفاده از ترکیبی از روش های بازاریابی [*]امکان بهینه سازی هزینه های تبلیغات [*]انتخاب مؤثرترین روش ها [*]استفاده از قدرت هر یک از روش های بازاریابی دیجیتال [/list] و مزیت هایی از این دست که با داشتن کمپین های تبلیغاتی مؤثر و ترکیبی می توان به آنها دسترسی داشت. در این مقاله نیز قرار است آشنایی با وایرال مارکتینگ را مهمان ما باشی. به صورت مختصر اما کاملاً کاربردی و مفید قرار است این روش بازاریابی را مورد بررسی قرار داده و نکات ارزنده ای برای برگزاری کمپین های تبلیغاتی بر اساس آن نیز معرفی کنیم.
دقت به نکات بیان شده در نهایت منجر به رونق کسب و کار شنا خواهد شد.
بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ چیست؟
بعد از پاسخ دادن به این پرسش متوجه خواهید شد که [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]بازاریابی ویروسی آن قدرها هم روش تازه ای نیست و از قدیم در میان ما ایرانی ها نیز از نسخه های قدیمی آن به عنوان یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شده است. یکی از روش های بالا بردن میزان فروش در گذشته های نه چندان دور ایران ما ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بود.[/font]
کاربران با خرید و استفاده از چنین محصولاتی به صورت دهان به دهان کیفیت آن را به سایر افراد انتقال می دادند و از این طریق میزان فروش کاسبان بیشتر می شد. یک روش بازاریابی قدرتمند بدون هیچ هزینه. استفاده از این تکنیک بازاریابی با عنوان بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ در دنیای امروز رواج پیدا کرده است. تکنیک همان تکنیک است و تنها ابزارها و برخی از روش های پیاده سازی متفاوت شده است.
بازاریابی ویروسی در واقع تکنیکی است که در ن یک محتوای حاوی تبلیغ برند کسب و کار شما به صورت ویروسی در میان کاربران انتشار می یابد. خاصیت انتشار ویروس ها این گونه است که از یک ویروس دو ویروس و از دو ویروس ۴ ویروس تولید و این چرخه به همین ترتیب ادامه پیدا می نماید
در وایرال مارکتینگ نیز تبلیغات شما از یک فرد به دو فرد از دو فرد به چهار نفر انتقال پیدا کرده و همین روند در مدت کوتاهی آوازه شما را به گوش بسیاری از افراد خواهد رساند.
خوبی این روش در این است که هر کس تبلیغات برند شما را از افراد نزدیک و مورد اعتماد خود خواهد شنید و همین موضوع همه شنونده ها را تبدیل به یک مشتری بالقوه خواهد کرد.
این تعریف یک بیان ساده برای پاسخ به سؤال Viral Marketing چیست است تا این روش بازاریابی را بهتر درک کنید.
چه محتوایی به صورت ویروس پخش می شود؟
تکراری بودن، کلیشه ای بودن و معمولی بودن سه سم بزرگ در تولید محتوا برای وایرال مارکتینگ می باشد. اگر این سه مورد را در تولید محتوای خود داشته باشید، در واقع در حال برنامه ریزی برای شکست در کمپین تبلیغاتی خود هستید. بهتر است حتماً برای تولید محتوا برای بازاریابی ویروسی دست به یک ابتکار خلاقانه بزنید. دقت به نکات زیر می تواند احتمال وایرال شدن محتوای شما را افزایش دهد:
[list][*]ایجاد جذابیت در محتوا از جنبه های مختلف. برای مثال تولید اینفوگرافیک یا انیمیشن و یا حتی استفاده از جملات شیک و مجلسی که برای هر کسی جذابیت دارد. [*]محتوایی تولید کنید که از نظر مخاطب ارزش اشتراک گذاری را داشته باشد. این ارزش از موضوع محتوا گرفته تا نحوه نگارش آن را باید در بر بگیرد. حتی فونت نوشتاری را نیز باید به جمع عوامل مخاطب جذب کن اضافه کنیم. [*]برانگیخته کردن احساسات مخاطب نیز می تواند در وایرال شدن یک محتوا تأثیر داشته باشد. [*]محتوایی تولید کنید که مورد پذیرش اکثریت جامعه هدف شما باشد. [*]از کلماتی استفاده کنید که در ذهن مخاطب باقی می مانند. [/list] همین تکنیک های ساده می تواند در تولید محتوای جذاب و دوست داشتنی مثمر ثمر بوده و محتوای شما را به سمت وایرال شدن در میان افراد جامعه پیش ببرد.
ویژگی های اصلی وایرال مارکتینگ
احتمالاً تا به اینجای مقاله به خوبی توانسته اید پاسخ سؤال Viral Marketing چیست را درک کرده و با ماهیت این روش بازاریابی آشنا شوید. در این قدر با بیان و معرفی ۴ خصوصیت لازم برای وایرال مارکتینگ سعی داریم تا درجه شناخت شما نسبت به این روش بازاریابی را کمی بیشتر ارتقاء دهیم.
این مورد [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]لازمه بازاریابی ویروسی است و بدون آنها عملاً شما حتی وارد چنین روش تبلیغاتی هم نشده اید.[/font]
[list=1][*]در بازاریابی ویروسی حتماً باید محصولات خاص، جذاب و ویژه را معرفی کنید. [*]وایرال شدن تبلیغ برند شما در این روش بازاریابی هیچ زحمتی برای شما نخواهد داشت و خود کاربران این فرایند را به سرانجام می رسانند. [*]هدف قرار دادن انگیزه ها و ویژگی های مشترک انسانی یکی دیگر از خصوصیات انواع بازاریابی ویروسی است. [*]استفاده از شبکه های اجتماعی محبوب نیز لازمه دیگر وایرال مارکتینگ خواهد بود. [/list] انواع بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی به تبع اینکه از چه روشی برای آن استفاده شده باشد، به انواع مختلفی تقسیم می گردد. به صورت کلی روش های معمول و رایج پیاده سازی این روش بازاریابی به شرح زیر است:
[list][*]استفاده از ایمیل [*]انجمن های و تالارهای گفتگو در سایت های مختلف [*]شبکه های اجتماعی محبوب اعم از اینستاگرام، یوتیوب و … [/list] برای پیاده سازی انواع بازاریابی ویروسی با هر یک از این تکنیک ها نیاز به ابزارهای مخصوص به آنها خواهید داشت.
مزایای وایرال مارکتینگ
اما Viral Marketing چه مزیت هایی با خود به همراه دارد و استفاده از این تکنیک بازاریابی چه عوایدی را می تواند برای برند و کسب و کار شما ایجاد کند؟
بازاریابی ویروسی به دلیل شرایط و کیفیتی که در تبلیغات ایجاد می کند، مورد توجه بسیاری از برندهای بسیار مشهور و بزرگ جهان نیز قرار گرفته و شاهد استفاده از این تکنیک در سطح بسیار بالا توسط این برندها هستیم.
این موضوع به دلیل نداشتن محدودیت در گستره استفاده از این روش بازاریابی است. می توانید با استفاده از وایرال مارکتینگ مزیت های زیر را به کسب و کار خود هدیه دهید:
[list][*]رشد بسیار سریع و بدون زحمت [*]کم هزینه و بدون دغدغه برای تأمین هزینه ها [*]نداشتن هیچ گونه محدودیت در فضای تبلیغاتی [*]کمک به ساخت برند [*]امکان استفاده از منابع در دسترس دیگران [*]تبلیغ شدن حتی در شبکه ها و سایت های رقبا [*]برقراری ارتباط نزدیک و عالی با مخاطبین هدف [/list] نقش رسانه در انواع بازاریابی ویروسی
[font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]رسانه یکی از قدرتمندترین ابزار مورد استفاده برای پیاده سازی بازاریابی ویروسی در جامعه امروز است. به دلیل داشتن مخاطبین زیاد و همچنین قابل اعتماد بودن، استفاده از رسانه باعث می شود تا محتوای هدف شما خیلی سریع در میان افراد جامعه وایرال شده و حتی شاهد کپی برداری از آن از سوی سایر برندها و شرکت ها نیز باشید.[/font]
البته استفاده از رسانه های جمعی ممکن است کمی هزینه های شما را بالا ببرد اما با این حال نتایج نشان می دهد که با شرع از رسانه های کم طرفدارتر می توانید به مرور از این تکنیک بازاریابی به خوبی بهره مند شوید.
مثال ها و نکاتی برای بالا بردن احتمال موفقیت در وایرال مارکتینگ
برای اینکه بتوانید بازاریابی ویروسی موفقی داشته و یک کمپین تبلیغاتی پیروزمند ایجاد کنید، لازم است تا به نکات مهمی درباره این روش مارکتینگ دقت نمایید.
توصیه های زیر که بیشتر از روی تجربه به دست آمده می تواند راه روشنی را پیش پای شما قرار دهند تا بتوانید این مسیر را با خشنودی و پر از لبخند رضایت بپیمایید:
[list][*]حتماً باید در این روش سعی کنید تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید. انتخاب مناسب مخاطب می تواند تأثیر کمپین تبلیغاتی شما را چند برابر بیشتر نماید. [*]تهیه ویدئوهای تأثیر گذار یکی از نکات بسیار مهم و بارز در بالا بردن تأثیر وایرال مارکتینگ است. ویدئوهای دوست داشتنی خیلی زود دست به دست می شوند. [*]عرضه محصولات ارزشمند به عنوان یک ویژگی و اصل اساسی وایرال مارکتینگ باید همیشه مد نظر باشد. [*]هدف قرار دادن احساست مخاطب نیز می تواند پلی برای موفقیت در انواع بازاریابی ویروسی باشد. [*]اولویت قرار دادن شبکه های اجتماعی در دنیای امروز را نیز باید به عنوان یکی از راه های به ثمر نشاندن بازاریابی ویروسی قلمداد کنیم. [*]ایده های نو و انجام کارهای غیرمنتظره نیز می تواند شگفتی سازترین عامل در وایرال مارکتینگ کسب و کار شما باشد. [/list] RE: ویروسی به نام وایرال مارکتینگ - مونا سیار - 17-07-2022 تبلیغات ویروسی یکی دیگر از انواع تبلیغات دهان به دهان و یکی از انواع تبلیغاتی است که در انواع محتوای دیجیتال در وب منتشر می شود. چنین تبلیغاتی می تواند بسیار کم هزینه و کارآمد باشد. در زمانهای اخیر، بسیاری از شرکتهای بزرگ و کوچک توانستهاند با کمک تبلیغات ویروسی، مکان فوقالعادهای برای کالاهای خود در میان بسیاری از مردم عادی پیدا کنند. تبلیغات ویروسی نیاز به خلاقیت دارد. https://shanargroup.com/viral-marketing/ |