تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
نیازمندی های مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: نیازمندی های مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها (/showthread.php?tid=70934)



نیازمندی های مدیریت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها - m.shamsi - 28-05-2022

انسان ها همیشه به دنبال راهی برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر بودند تا بعد اجتماعی خود را تقویت کنند. شبکه های اجتماعی در دنیای امروز به یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی ما با افراد دیگر تبدیل شده‌اند که البته، روابط در این ساختار کاملا متفاوت است به طوری که هر کس در هر کجای کره زمین می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.
امروزه شبکه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند که میتوان به آنها لقب بهترین سرگرمی روزانه را داد. همانطور که بسیاری از نویسندگان از شبکه های اجتماعی به عنوان فضایی برای دوست شدن و تفریح یاد می‌کنند.
اما این شبکه‌ها یک وجه دیگری هم دارند که شما با هوشمندی می‌توانید از آنها برای معرفی خود و کسب و کارتان استفاده کنید. اگر شما یک مغازه دار در محله‌ای در شهرتان هستید یا فردی هستید با یک مهارت خاص، می توانید با ساختن حساب کاربری و مدیریت شبکه اجتماعی شخصیتان به بهترین وجه خود را به افراد دیگر در سراسر کشور یا حتی دنیا معرفی کنید.
[تصویر:  social-media.jpg]
در اینجا لیست بهترین رسانه‌های اجتماعی از منظر تعداد کاربران فعال در سال ۲۰۲۲ که به اختصار و با توجه به محبوبیت آنها در ایران طبقه‌بندی شده، برای شما گزارش می شود:
[list]
فیسبوک در رده اول با بیش از ۲.۹ میلیارد کاربر فعال در ماه


یوتیوب در رده دوم با بیش از ۲.۲ میلیارد کاربر فعال در ماه


واتساپ در رده سوم با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه


اینستاگرام در رده چهارم با بیش از۲ میلیارد کاربر فعال در ماه


ویچت در رده ششم با بیش از ۱.۲۶ میلیارد کاربر فعال در ماه


تیک تاک در رده هفتم با بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه


تلگرام در رده دهم با بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه


اسنپ چت در رده یازدهم با بیش از۵۳۸ میلیون کاربر فعال در ماه


توییتر در رده پانزدهم با بیش از ۴۳۶ میلیون کاربر فعال در ماه


اسکایپ در رده هجدهم با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه


[*]لینکدین در رده بیستم با بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر فعال در ماه
[/list]
البته صرف نظر از اینکه چه اندازه سایت رسانه‌های اجتماعی ذکر شده بزرگ هستند، باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید. اینکه [font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]مخاطبان هدف برند شما در کدام یک از سایت‌ها و پلتفرم‌ها فعال هستند؟[/font]
آنها را پیدا کنید و تولید محتوای مرتبط و مشخصی برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.
[font=IRANSansX, Helvetica, Arial, sans-serif]آژانس دیجیتال مارکتینگ دیماژن با انجام مشاوره و برنامه ریزی برای کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی مختلف به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین عملکرد را در جهت پیشبرد اهدافتان در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید.[/font]
 
[تصویر:  %D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D8%AF%D8%A7%DB%...%D9%85.jpg]
مدیریت شبکه های اجتماعی
از برنامه ریزی تا اجرا
مدیریت شبکه‌های اجتماعی فرایندی پیچیده‌تر و فراتر از بارگذاری عکس است. هدف در این پروسه درگیر کردن مخاطب هدف و ایجاد فرصت‌هایی برای جذب مخاطبین جدید است.
اگر بخواهیم به زبان ساده مدیریت شبکه‌های اجتماعی را تعریف کنیم، باید از کلماتی مثل علایق کاربران، فرهنگ، توقعات، اشتباهات، آنالیز و تحلیل رقبا استفاده کنیم.
مهارت مدیریت شبکه های اجتماعی
تعیین وظایف و مسئولیت‌ها در تیم یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها برای رسیدن به جایگاه موفقیت است؛ بنابراین گرداوری افراد برای رسیدن به هدف اصلی کاری است حیاتی.
استراتژیست و تهیه کننده تقویم محتوایی
چگونگی جمع آوری اطلاعات و محتوا‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی مختلف و شناخت مخاطبان هدف و در نهایت تهیه یک تقویم محتوایی از مهم‌ترین کار‌های استراتژیست شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.
[تصویر:  %D8%B3%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8...%DA%AF.jpg]
نویسنده و ویراستار نوشته
هر پستی در شبکه‌های اجتماعی نیاز به متن و کپشن مشخصی دارد، بنابراین تقویت مهارت خوب نوشتن و یا استفاده از یک نویسنده با تجربه و آشنا به علایم نگارشی و فنون ویراستاری از مهم‌ترین نیازمندی‌ها به شمار می‌رود.
متفکر خلاق
یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت در شبکه‌های اجتماعی خلاقیت است.
خلاقیتی که به تعامل بیشتر با کاربران و افزایش فروش و بهره‌وری منجر شود.
گرافیست
همانطور که می‌دانید تصاویر در رسانه های اجتماعی بیشترین طرفدار را دارند و آگاهی از خلق یک تصویر مناسب چه بسا می‌تواند به تنهایی در انتقال منظور شما ایفای نقش کند.
عکاس و تدوینگر
بسیاری از کسب و کارها برای ایجاد بستری برای معرفی خود، نیاز به مدارکی مانند عکس و ویدیو از شرکت و افراد دارند. ساخت ویدیو مرتبط و مناسب به وسیله عکاس و یا تدوینگر امکان‌پذیر است.
[تصویر:  %DA%A9%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8...%DB%8C.jpg]
تحلیلگر و هوش تجاری کسب و کار
داشتن درک درست از گزارش‌نویسی و تحلیل داده‌ها در شبکه‌های اجتماعی، شما را چندین قدم در رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود هدایت می‌کند.
تجزیه و تحلیل داده‌ها، آمارها و گزارش عملکرد، یک اقدام هوشمندانه برای انتخاب تصمیمی آگاهانه جهت رشد بیشتر سازمان تلقی می‌شود.
ادمین
استمرار و نظم دو فاکتور اصلی و اساسی برای تقویت عملکرد صفحات اجتماعیست پس وجود یک فرد در دسترس و کارآمد برای بارگذاری پست‌ها در ساعات برنامه‌ریزی و مشخص شده و تعامل با مخاطبین بسیار حایز اهمیت است.
درهم تنیدگی ما با فضای مجازی
همانطور که می‌دانید روز به روز به کاربران شبکه‌های اجتماعی اضافه می‌شود. به طوری که هر روزه شاهد افزایش چشمگیر ابزارها و شبکه‌های اینترنتی در زندگی روزمره هستیم، پس برای بهره‌گیری بهتر و رشد کسب و کار خود در فضای مجازی همین حالا اقدام کنید.