تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
رابطه تلويزيون ويادگيري كودك - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: مجموعه مشاوره روانشناسی، تحصیلی و مددکاری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=110)
+--- موضوع: رابطه تلويزيون ويادگيري كودك (/showthread.php?tid=70774)



رابطه تلويزيون ويادگيري كودك - manaattari - 23-05-2022

تماشاي تلويزيون بدون توجه به محتواي آن، تأثيرات نامطلوبی بر توان يادگيري كودك مي گذارد.كودكاني كه بيش از ٤ ساعت تلويزيون تماشا ميكنند،معمولا نميتوانند بيشتر از چند دقيقه بابازي يا پازل سرگرم شوند؛علت اينست كه تغيير دائم صحنه هاي تلويزيون توانايي آنان را براي پرداختن به فعاليت معين مختل مي كند.
دوم اينكه برخلاف انتظار والدین نتيجه تحقيقات حاكي از آنست كه دايره لغات كودكاني كه زمان درازي تلويزيون مي بينند به گستردگي آنهايي كه كمتر تلويزيون مي بينند نيست، چون كودكان براي يادگيري لغات جديد بايدچيزي را كه ميشنوند تمرين كنند.
 
سوم، تلويزيون دريادگيري وخواندن، اختلال ايجاد مي كند.برخي تحقيقات نشان داده وقتي تلويزيوني وارد خانه اي ميشود مهارتهاي كتاب خواندن در كودكان آن خانه كندتر میشود
 
و بالاخره اينكه، تماشاي زياد تلويزيون موجب ميشود جاذبه دنياي اطراف براي كودك كمتر شود.وقتي كودك ساعتهادر حالي كه جذب فيلم شده بيحركت مي نشيند، بيشتر مطالبي كه كودك جذب مي كند بدرستي طبقه بندي نميشود و بيشتر گيجش ميكند. بنابراين، يادگيري مؤثر اتفاق نمي افتد.


سکس تراپیست خوب