تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
تمدید کارت بازرگانی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: تمدید کارت بازرگانی (/showthread.php?tid=68882)



تمدید کارت بازرگانی - heyvalaw - 19-02-2022

مهلت تمدید کارت بازرگانی، قبل از سررسید انقضای کارت است. نحوه تمدید این کارت، با مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران که جهت انجام این موضوع، راه اندازی شده می باشد. داشتن برگه مفاصا حساب مالیاتی، از جمله مدارک لازم، جهت تمدید کارت بازرگانی بوده و هزینه این تمدید، در حدود 59 هزار تومان خواهد بود که این مبلغ، غیر از حق عضویت است.


کارت بازرگانی، یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز، برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ای است که قصد انجام صادرات، واردات و انجام فعالیت تجاری، در سطح بین المللی را دارند. بدون داشتن این کارت، انجام این فعالیت ها، غیر ممکن بوده و از آنجا که به موجب قانون، امکان اجاره آن نیز وجود ندارد و این عمل، جرم محسوب می گردد، هر فرد، باید، کارت مختص به خود را داشته باشد.
برای دریافت کارت بازرگانی، متقاضیان باید، پس از تکمیل مدارک لازم، به سامانه جامع تجارت ایران، مراجعه کرده و با ارائه مدارک و هزینه های لازم، درخواست خود را در سامانه ثبت کنند. اما، از آنجا که کارت های بازرگانی، برای مهلت معینی اعتبار دارند، دارندگان آن، باید، قبل از انقضای مهلت اعتبار کارت، در خصوص تمدید کارت بازرگانی خود، اقدامات لازم را انجام دهند تا مشمول دعاوی مرتبط با کارت بازرگانی نگردند.
از این رو، در این مقاله، قصد داریم، درباره مهلت تمدید کارت بازرگانی و سامانه آن توضیح دهیم؛ سپس بگوییم که نحوه تمدید آن و مدارک لازم برای انجام این امر، چیست و متقاضی تمدید این کارت، چه میزان هزینه، باید پرداخت کند. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.


مهلت تمدید کارت بازرگانی
قبل از پاسخ به این سوال که مهلت تمدید کارت بازرگانی، چه زمانی می باشد و نحوه آن، به چه صورت خواهد بود؟ باید در ابتدا، درباره کارت بازرگانی و مدت اعتبار آن، توضیح دهیم و سپس، بگوییم که مهلت تمدید کارت بازرگانی، چه زمانی است. کارت بازرگانی، از جمله مهم ترین مدارکی می باشد که تاجر ها و اشخاصی که قصد تجارت بین الملل و واردات و صادرات کالا را دارند، باید از آن، بر خوردار باشند. 
به طور معمول، مدت اعتبار کارت بازرگانی، هنگامی که فرد متقاضی، برای مرتبه اول، اقدام به دریافت آن می کند، یک سال است. پس از گذشت یک سال، در صورت داشتن شرایط مورد نظر، نظیر تسویه حساب مالیاتی، میزان انجام واردات و صادرات و سایر موارد، این مدت، می تواند، به سه تا پنج سال افزایش یابد که این افزایش، با تمدید کارت بازرگانی، در سامانه مخصوص آن، صورت می گیرد.
مهلت تمدید کارت بازرگانی، پس از سر رسید اعتبار کارت بازرگانی خواهد بود. بسته به اینکه اعتبار کارت بازرگانی، یک ساله است یا سه و پنج ساله، مهلت تمدید کارت بازرگانی نیز متغییر می باشد. دارنده کارت بازرگانی باید، قبل از سررسید انقضای کامل آن، با داشتن مدارک مورد نیاز، نظیر مدارک هویتی و برگه مفاصا حساب مالیاتی و پرداخت هزینه های لازم، اقدام به تمدید کارت خود کند تا با دعاوی مربوط به کارت بازرگانی، مواجه نگردد. 
پس از ارائه توضیحات لازم درباره مهلت تمدید کارت بازرگانی، در ادامه مقاله، قصد داریم، در خصوص سامانه تمدید کارت بازرگانی صحبت کنیم.

حتما بخوانید: [/url]دریافت کارت بازرگانی

سامانه تمدید کارت بازرگانی
در قسمت قبل، در خصوص مهلت تمدید کارت بازرگانی، توضیح دادیم و گفتیم که جهت اجتناب از دعاوی کارت بازرگانی، بهتر است که دارنده آن، اندکی قبل از سررسید و انقضای اعتبار کارت، با در دست داشتن مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های لازم، از طریق سامانه مخصوص، اقدام به تمدید کارت بازرگانی خود کند. از این رو، در این قسمت، قصد داریم، به معرفی سامانه تمدید کارت بازرگانی بپردازیم.
سامانه جامع تجارت ایران، به آدرس ntsw.ir، و سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، به آدرس cscs.chambertrust.ir سامانه هایی بوده که توسط وزارت معدن، صنعت و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، به متقاضیان صدور کارت بازرگانی و تمدید آن، راه اندازی شده اند. این سامانه ها، به کاربران ایرانی و خارجی متقاضی تمدید کارت بازرگانی یا صدور آن، ارائه خدمات می نماید.
متقاضیان تمدید کارت بازرگانی، باید، ابتدا، وارد سامانه جامع تجارت ایران شده و درخواست تمدید کارت بازرگانی خود را ثبت کنند. پس از آن، به سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند رفته و درخواست خود را پیگیری نمایند. خدمات سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، منحصر به صدور و تمدید کارت بازرگانی، برای اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.
از دیگر امکانات سامانه تمدید کارت بازرگانی یا همان سامانه جامع تجارت ایران، امکان استعلام شناسه کالا، امکانات مربوط به فیلم های آموزشی، امکانات مربوط به مستندات و امکانات مربوط به پاسخ به سوالات متداول در خصوص تجارت داخلی و خارجی و همچنین، امکانات مربوط به زیر سامانه های آن می باشد.
پس از توضیح در خصوص مهلت تمدید کارت بازرگانی و سامانه مخصوص تمدید آن، در ادامه، قصد داریم، در خصوص نحوه تمدید و مدارک لازم این امر، صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: سامانه جامع تجارت ایران ntsw.ir

[تصویر:  instagram.gif]


نحوه تمدید کارت بازرگانی
در قسمت قبل، در خصوص سامانه تمدید کارت بازرگانی، توضیح دادیم و گفتیم که یکی از مراحل دریافت کارت بازرگانی و تمدید آن، مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران، به آدرس ntsw.ir، است. لذا در این قسمت، قصد داریم، درباره نحوه تمدید کارت بازرگانی، صحبت کنیم که مطابق مراحل زیر می باشد: 

ابتدا، باید، عبارت سامانه جامع تجارت ایران یا آدرس ntsw.ir را در مرورگر خود، جست و جو نموده، تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شوید و سپس، گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید. در صورتی که از قبل، در این سامانه ثبت نام نیستید، ابتدا، اقدام به ثبت نام خود نمایید.

[تصویر:  1644999787_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...%20(1).jpg]

بعد از ورود به سامانه، گزینه بارگذاری صلاحیت را انتخاب کنید.

[تصویر:  1644999583_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...%20(1).jpg]

در صورت انتخاب گزینه بارگذاری صلاحیت، گزینه کارت بازرگانی را مشاهده خواهید کرد و باید، گزینه درخواست تمدید کارت بازرگانی را انتخاب کنید.

[تصویر:  1644999610_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...%20(1).jpg]

در صورت انتخاب درخواست تمدید، فرد متقاضی باید، اقدام به وارد کردن و بارگذاری اطلاعات و مدارک لازم نماید که این اطلاعات و مدارک، شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، شماره همراه، تصاویر و اطلاعات کارت بازرگانی منقضی شده، اطلاعات و مدارک مرتبط با دسته چک صیادی و حساب جاری مربوط به آن می باشد.
پس از وارد کردن اطلاعات و مدارک مورد نیاز تمدید کارت بازرگانی، درخواست فرد، از سمت اتاق بازرگانی، مورد بررسی قرار می گیرد. پس از این مرحله، متقاضی باید، جهت ادامه درخواست خود، به سامانه کارت بازرگانی هوشمند، به آدرس cscs.chambertrust.ir مراجعه نماید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، درخواست تمدید کارت بازرگانی را تکمیل کند.

[تصویر:  1645002328_%D8%AA%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A...8C%204.jpg]

پس از توضیح مهلت و نحوه تمدید کارت بازرگانی، در ادامه، قصد داریم، درباره مدارک لازم این امر و هزینه تمدید کارت بازرگانی صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: نحوه استعلام کارت بازرگانی

مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی
در قسمت قبل، توضیح دادیم که نحوه تمدید کارت بازرگانی، چگونه است و مهلت آن، تا چه زمانی می باشد. پس از توضیحاتی که در خصوص سامانه و نحوه تمدید کارت بازرگانی دادیم، در این قسمت، قصد داریم، درباره مدارک لازم، برای تمدید کارت بازرگانی صحبت کنیم و بگوییم شرکت های تجاری یا اشخاص متقاضی این امر، باید از چه مدارکی برخوردار باشند. مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی، عبارتند از:

اصل کارت بازرگانی و دو سری کپی از آن
اصل کارت ملی شخص حقیقی و اصل کارت ملی مدیر عامل برای اشخاص حقوقی
عکس سه در چهار، 2 قطعه و در صورتی که مدیر عامل شرکت، تغییر کرده، دو قطعه عکس شش در چهار از مدیر عامل.
اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به سال های هزار و سیصد و نود تا هزار و سیصد و نود و چهار
ارائه مفاصا حساب مربوط به بیمه تامین اجتماعی (در خصوص اشخاص حقوقی)
ارائه مفاصا حساب تصفیه حساب مالیاتی مربوط به سال جاری
آگهی روزنامه رسمی تاسیس شرکت و آخرین صورت جلسه تغییرات (در خصوص شخص حقوقی)
اصل گواهی بانک که موید داشتن حساب جاری، توسط فرد متقاضی تمدید کارت بازرگانی بوده و بیان می دارد که شخص، فاقد هرگونه چک برگشتی است و در دو سال ماقبل، گردش مالی مناسبی داشته است.
کپی برابر اصل سند مالکیت یا اجاره نامه محضری، در خصوص شرکت هایی که مدیر عامل شرکت، تغییر کرده یا بیش از دو سال، از تمدید کارت قبلی می گذرد.
اصل کارت پایان خدمت مدیر عامل، در صورت تغییر مدیر عامل شرکت.
اصل گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل یا شخص متقاضی تمدید کارت بازرگانی، در صورتی که مدیر عامل، تغییر کرده یا بیش از دو سال، از تمدید کارت می گذارد.

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای دریافت کارت بازرگانی

هزینه تمدید کارت بازرگانی
در قسمت های قبل، در خصوص مدارک لازم، جهت تمدید کارت بازرگانی، توضیح دادیم و گفتیم که نحوه تمدید آن، با مراجعه به سامانه جامع تجارت ایران می باشد. پس از ارائه توضیحات لازم در خصوص مدارک، در این قسمت، قصد داریم، درباره هزینه تمدید کارت بازرگانی، صحبت کنیم که این هزینه ها عبارتند از: 
هزینه تمدید کارت، 44 هزار تومان
هزینه ابطال تمبر، 5 هزار تومان
هزینه حق عضویت یکساله اتاق بازرگانی که با توجه به مبلغ سرمایه، می تواند مبلغ 200 هزار، 400 هزار یا 500 هزار تومان باشد.
چنانچه، قصد کسب اطلاعات بیشتر، در خصوص شرایط دریافت کارت بازرگانی را دارید، مطالعه مقاله ای که در قسمت در ادامه بخوانید آمده است، به شما پیشنهاد می گردد.

در ادامه بخوانید: [url=https://www.heyvalaw.com/web/articles/view/2236/%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C.html]شرایط دریافت کارت بازرگانی
برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تمدید کارت بازرگانی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون تمدید کارت بازرگانی پاسخ دهند.
سوالات متداول

1- سامانه تمدید کارت بازرگانی چیست؟
سامانه تمدید کارت بازرگانی به آدرس ntsw.ir می باشد که دارای امکانات مختلف بوده و جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

2- مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی چه می باشد؟
مدارک لازم برای تمدید کارت بازرگانی سند تسویه حساب مالیاتی یا مفاصا حساب و سایر مدارکی می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- مهلت تمدید کارت بازرگانی چقدر است؟
مهلت تمدید کارت بازرگانی قبل از سررسید انقضای آن می باشد که جزئیات مربوط به این موضوع در متن مقاله ارائه شده است.
منبع : تمدید کارت بازرگانی