تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: اولین همایش اقتصاد و کارآفرینی در حوزه زبان های خارجی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=82)
+--- موضوع: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری (/showthread.php?tid=54894)



مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری - heyvalaw - 09-06-2021

ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد . علاقه مندان برای تکمیل فرآیند ثبت نام باید فرم اطلاعات شخصی را تکمیل و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 را بارگزاری کنند که از جمله این مدارک می توان به عکس پرسنلی ، صفحه اول شناسنامه ، کارت ملی ، مدرک کارشناسی و ... اشاره کرد .

همانطور که می دانید امروزه به قدری سیر پیشرفت تکنولوژی سریع اتفاق می افتد که هیچکس نمی تواند بر تمام علوم و فنون زمان خود مسلط شود و قاضی هم از این قاعده مستثنا نیست . به همین علت زمانی که قاضی برای اظهار نظر و کشف حقیقت امر در مورد موضوعی تخصص لازم را نداشته باشد از کارشناسان رسمی دادگستری کمک می گیرد .
برای گزینش این کارشناسان آزمونی تحت عنوان آزمون کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شده و سازمان سنجش متصدی ثبت نام و برگزاری این آزمون می باشد . علاقه مندان بعد از اطلاع از شرایط ثبت نام در این آزمون در صورتی که این شرایط را در خود احراز کنند باید نسبت به تکمیل فرم و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰ اقدام کنند .
برای تکمیل این فرم علاوه بر اطلاعات شخصی ، اسکن یکسری از مدارک شناسایی و علمی داوطلب نیز باید ارسال شود . در دفترچه ثبت نام توضیحات لازم در مورد کیفیت و خصوصیات این مدارک اسکن شده صورت گرفته است و به همراه داشتن این مدارک در هنگام ثبت نام باعث سرعت بخشیدن به روند ثبت نام و جلوگیری از اشتباهات احتمالی می شود بنابراین در ادامه به توضیحاتی در مورد مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 و کیفیت ارسال آن ها می پردازیم .


مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400
ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر ساله زیر نظر سازمان سنجش و بصورت اینترنتی انجام می شود و همانطور که در دفترچه ذکر شده ارسال 6 مدرک برای تکمیل فرآیند ثبت نام ۱۴۰۰ الزامی است . با توجه به آنکه ثبت نام اینترنتی انجام می گیرد برای تکمیل این فرآیند باید مدارک زیر با کیفیت مشخص شده بارگزاری شوند :

فایل عکس پرسنلی اسکن شده
عکس 3 در 4 پرسنلی که در سال جاری گرفته شده باشد .
با رعایت حجاب کامل برای بانوان
با فرمت jpg
رنگی و دارای زمینه سفید
اندازه عکس حداقل 200 در 300 پیکسل باشد .
حجم فایل نباید از 15 کیلو بایت کمتر و از 70 کیلو بایت بیشتر باشد .
مشخص ، واضح و فاقد اثر منگنه یا مهر باشد .
حاشیه های اضافی عکس حذف شود .

فایل اسکن کارت ملی
پشت و روی کارت ملی در یک صفحه اسکن شود .
حجم فایل نباید از 15 کیلو بایت کمتر و از 70 کیلو بایت بیشتر باشد .
با فرمت jpg

فایل اسکن صفحه اول شناسنامه
در صورتی که شناسنامه دارای توضیحات است لازم است صفحه توضیحات نیز اسکن شود .
حجم فایل نباید از 30 کیلو بایت کمتر و از 130 کیلو بایت بیشتر باشد .
اگر لازم است چند صفحه بارگزاری شود تمام صفحات را یک صفحه قرار دهید .

فایل اسکن مدرک کارشناسی و یا بالاتر
امکان ارسال گواهی موقت عکس دار فراغت از تحصیل وجود دارد .
با فرمت jpg

فایل اسکن گواهی سابقه کار
با فرمت jpg

فایل اسکن گواهی پایان خدمت و یا کارت معافیت ( مخصوص آقایان )
با فرمت jpg

به غیر از کانون کارشناسان رسمی دادگستری ، مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه نیز عهده دار ثبت نام و برگزاری آزمون کارشناسان رسمی می باشد . در مقاله ذیل توضیحاتی در مورد شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه آورده شده است .
بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه


اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400
داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی  سال ۱۴۰۰  باید اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند و با اطلاع قبلی از این اطلاعات و آماده سازی مدارک لازم ، امکان خطا و اشتباه در تکمیل این فرم کاهش می یابد . اطلاعات درخواست شده به ترتیب و تفکیکی که در فرم ثبت نام آمده به شرح زیر هستند :

اطلاعات فردی : این قسمت مختص به اطلاعات شناسنامه ای متقاضی ثبت نام شامل نام و نام خانوادگی ، نام پدر ، جنس ، وضعیت تاهل ، تاریخ تولد ، کد ملی ، شماره شناسنامه ، محل صدور شناسانامه ، استان محل و تولد می باشد . در ضمن اگر شما چپ دست هستید لازم است گزینه ( چپ دست ) را در این قسمت تیک دار کنید .

نظام وظیفه : در این بخش لازم است وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا و تاریخ پایان خدمت یا معافیت تکمیل شود .

سهمیه ایثارگران : کسانی که واجد امتیازات و یا سهمیه های خاص هستند باید نوع امتیاز و سهمیه خود را در این قسمت مشخص کنند .

اطلاعات تحصیلی : مقطع تحصیلی ، عنوان ، کد رشته تحصیلی ، تاریخ فارغ التحصیلی و دانشگاه محل تحصیل در این قسمت تکمیل می شود .

سابقه کار : همانطور که گفته شد داشتن حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط ضروری است و مدت و محل اشتغال در این قسمت نوشته می شود .

انتقال و تغییر رشته : تکمیل این بخش مخصوص اشخاصی است که در حال حاضر کارشناس رسمی هستند و متقاضی انتقال محل و یا رشته کارشناسی خود می باشند .

عنوان و رشته و محل مورد تقاضا در این بخش درج می شود . داوطلبان لازم است با توجه به مدرک تحصیلی و سابقه کاری مرتبط ، کد رشته خود را در جدول پیدا کرده و در این قسمت وارد کنند .

اطلاعات محل اقامت و محل کار

اطلاعات مربوط به محل سکونت و محل کار تکمیل شود .

برای آنکه از ارسال اطلاعات اشتباه جلوگیری به عمل آورید بهتر است قبل از تکمیل فرم اصلی ، فرم پیش نویس را که عینا شبیه فرم اصلی ثبت نام است تکمیل کنید و برای سهولت دسترسی شما به آن ، لینک دانلود فرم پیش نویس ثبت نام در ادامه قرار داده شده است .

لینک دانلود فرم پیش نویس ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

فرم پیش نویسی که در بالا لینک آن برای شما قرار داده شده است برای آزمون کارشناسان رسمی دادگستری سال گذشته می باشد . به محض انتشار دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی سال 1400 مقاله بروز رسانی شده و فرم پیش نویس ثبت نام سال ۱۴۰۰ در مقاله قرار داده می شود .
حتما بخوانید : شرایط ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 در کانال تلگرام آزمون های حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری پاسخ دهند .


سوالات متداول

1- ✔️ ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری از چه طریقی انجام می شود ؟
✔️ ثبت نام این آزمون صرفا به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود که نحوه بارگزاری مدارک برای تکمیل فرآیند ثبت نام را می توانید در مقاله مشاهده کنید .

2- ✔️ متقاضیان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری باید چه مدارکی را اسکن کنند ؟
✔️ این داوطلبان لازم است عکس پرسنلی ، کارت ملی ، شناسنامه ، مدرک کارشناسی ، گواهی سابقه کار و گواهی پایان خدمت خود را به صورت اسکن شده ارسال کنند که شرایط ارسال این مدارک در مقاله توضیح داده شده است .

3- ✔️ برای ارسال فایل مدارک از چه فرمتی باید استفاده شود ؟
✔️ مدارک لازم برای بارگزاری باید در فرمت jpg ارسال شوند که در مورد حجم هر کدام از این فایل ها به طور مجزا در مقاله توضیحاتی آورده شده است .
منبع : مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری