تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
سوال 1 - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: **مدیریت فناوری اطلاعات - ترم دوم 99-1400 - 5 شنبه ساعت 12 (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=228)
+----- موضوع: سوال 1 (/showthread.php?tid=54147)



سوال 1 - Majidsadeghi63 - 28-05-2021

اجزای اصلی سیستم خبره را نام ببرید


RE: سوال 1 - mohsenrezaeidoost - 28-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - Mehdii karkhane - 29-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - Mona pirhayati - 29-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - Fateme kordi - 29-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - Mona pirhayati - 29-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - AliRasouli - 30-05-2021

1- پایگاه دانش 
2- موتور استنتاجط
3- حافظه کاری
4- امکانات کسب دانش 
5- امکانات توضیح
6- بخش ارتباط با کاربر


RE: سوال 1 - mahdibastami58@yahoo.com - 31-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.


RE: سوال 1 - amir khakpour - 31-05-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.

(31-05-2021, 09:07 PM)amir khakpour نوشته است: 1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.



RE: سوال 1 - Dorsa - 03-06-2021

1- پایگاه دانش : محلی است که در آن بازنمایی دانش به صورت مجموعه ای از قواعد است.
2- موتور استنتاج : یعنی استفاده از دانش موجود برای حل مسئله با ارتباط دادن دانش های مرتبط
3- حافظه کاری : حافظه ای برای ذخیره پاسخ‌های پرسش های پرسیده شده توسط سیستم
4- امکانات کسب دانش : امکاناتی است که اگر بخواهیم دانشی به سیستم اضافه کنیم باید یک بار از این مرحله عبور کنیم .
5- امکانات توضیح : برای نشان دادن مراحل نتیجه گیری سیستم خبره برای یک مسئله خاص به کار می‌رود . اگر کاربر لازم دانست سیستم خبره باید بتواند توضیحی در زمینه این که چرا چنین سوالی پرسیده می شود ارائه دهد ، چنین قابلیتی را امکان توضیح می نامند .
6- بخش ارتباط با کاربر : مربوط به بخشی است که به طور مستقیم با کاربر در ارتباط است.