تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه هاي سراسري و آزاد اسلامي (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=9)
+--- موضوع: مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری (/showthread.php?tid=53913)



مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری - heyvagp1 - 24-05-2021

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰ در دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون منتشر می شود. داوطلبان متقاضی شرکت در ازمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 لازم است تا اطلاعات مورد نظر را پیش از آغاز مهلت ثبت نام تکمیل کرده و با استفاده از این مدارک اقدام به ثبت نام نمایند.


وزارت دادگستری با همکاری سازمان سنجش، هر ساله و یا هر 2 سال یک بار، آزمونی را برای جذب افراد متخصص در حوزه های مختلف جهت استخدام به عنوان کارشناس رسمی دادگستری برگزار می کند. متقاضیان واجد شرایط شرکت در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می توانند در مهلت تعیین شده فرم ثبت نام این آزمون را از طریق سایت آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به نشانی sanjesh.org تکمیل کنند.
برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری داشتن یکسری مدارک و اطلاعات مانند اطلاعات فردی شناسنامه ای و عکس 3*4 لازم و ضروری می باشد. برخی از مدارک تعیین شده می بایست در سایت ثبت نام بارگذاری شده و اطلاعات مندرج در مدارک را به صورت دقیق در فرم نام نویسی وارد کنند. با توجه به اهمیت تطابق اطلاعات و مدارک داوطلب با مدارک و شرایط تعیین شده آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰، در ادامه این مقاله به منظور آگاه سازی داوطلبان تمامی مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری 1400 را ارائه داده ایم.

مدارک تحصیلی مورد پذیرش کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰
آزمون کارشناسان رسمی دادگستری شامل 2 مرحله می باشد، مرحله اول این آزمون در قالب یک امتحان کتبی بین تمامی داوطلبانی که در این ازمون ثبت نام کردند، برگزار می شود. محتوای این امتحان از منابع آزمون کارشناسان رسمی دادگستری هر رشته به صورت مجزا طراحی می گردد. قبول شدگان مرحله اول آزمون کارشناسان رسمی دادگستری به مرحله دوم که همان مصاحبه حضوری است، راه پیدا خواهند کرد.

آن دسته از افرادی که در مصاحبه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری پذیرفته می شوند، وارد دوره کارآموزی شده و پس از اتمام این دوره به عنوان کارشناس رسمی دادگستری مشغول به فعالیت خواهند شد. داوطلبان برای شرکت در این آزمون باید مدارک مورد نظر خود را طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری تهیه کرده و در این آزمون ثبت نام نمایند.

[تصویر:  1621757311_madarek-lazem-baraye-sabtenam...tari-1.jpg]

بخشی از مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری 1400، شامل مدارک تحصیلی می باشد. تمامی افراد متقاضی شرکت در این آزمون باید حداقل دارای مدرک کارشناسی و یا بالاتر در یکی از رشته های مورد تایید این آزمون بوده و موسسه محل اخذ این مدرک باید مورد تایید وزارت علوم باشد. همچنین باید حداقل 5 سال از تاریخ دریافت مدرک کارشناسی و یا بالاتر در هنگام ثبت نام این آزمون گذشته باشد.

این فاصله زمانی بر اساس تاریخ درج شده در مدرک و تاریخ آخرین روز ثبت نام خواهد بود. برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری، لازم است تا آخرین مدرک اخذ شده توسط داوطلب، به عنوان مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری در نظر گرفته شود و فاصله زمانی نیز بر اساس آخرین مدرک در نظر گرفته خواهد شد. دقت داشته باشید که در مورد هر مدرک تحصیلی که شما ارائه می کنید، باید سابقه کار مرتبط به میزان حداقل 5 سال داشته باشید.
بیشتر بخوانید: ثبت نام آزمون استخدامی کارشناسان رسمی دادگستری

[تصویر:  academy1.gif]

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰
تمامی مراحل مربوط به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری توسط سازمان سنجش برگزار می شود. لازم است تا داوطلبان با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام این آزمون و فراهم کردن مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری و پرداخت هزینه مربوط به آزمون مذکور در زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری اقدام به تکمیل فرم ثبت نام خود نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری به شرح زیر می باشد:

اسکن عکس داوطلب

[list=1]
[*]عکس 4*3، رنگی و دارای پس زمینه سفید و به صورت تمام رخ که در یکسال اخیر گرفته شده باشد.
[*]عکس باید واضح، فاقد مهر، لک، منگنه و ... باشد.
[*]ابعاد عکس باید حداقل 300×200 پیکسل باشد.
[*]حجم فایل عکس باید حداقل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد.
[*]رعایت پوشش اسلامی برای بانوان الزامی است.
[*]حاشیه های اضافه عکس باید حذف شوند.
[*]دقت داشته باشید که ارسال عکس نامناسب و یا ارسال عکس شخص دیگری به جای داوطلب، باعث حذف داوطلب در هر یک از مراحل آزمون خواهد شد.
[/list]
اسکن کارت ملی داوطلب

[list=1]
[*]فرمت فایل اسکن شده باید jpg باشد.
[*]حجم فایل عکس اسکن شده کارت ملی، باید حداقل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد.
[*]اسکن پشت و روی کارت ملی، هر دو در یک صفحه باید قرار گیرند.
[/list]
اسکن صفحات شناسنامه

[list=1]
[*]فرمت فایل اسکن شده باید jpg باشد.
[*]حجم فایل عکس اسکن شده کارت ملی، باید حداقل 15 کیلوبایت و حداکثر 70 کیلوبایت باشد.
[*]اسکن باید صرفا از صفحه اول شناسنامه انجام شود. در صورتی که شناسنامه دارای توضیحات می باشد، باید از صفحه توضیحات نیز اسکن تهیه شود.
[*]در صورت اسکن تمام صفحات، لازم است تا همه اسکن ها در یک صفحه قرار داده شده و سپس ارسال شود.
[/list]
اسکن کارت معافیت دائم سربازی و یا کارت پایان خدمت

اسکن گواهی سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی

اسکن مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری و یا گواهی موقت عکس دار پایان تحصیلات
بیشتر بخوانید: نحوه ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری


[تصویر:  estekhdami_instagram.gif]


مشاوره مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۰
معمولا بازه در نظر گرفته شده برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری مانند سایر آزمون های استخدامی، محدود می باشد. اگرچه در بیشتر موارد شاهد تمدید این بازه زمانی هستیم، اما معمولا این محدودیت زمانی باعث بروز مشکلاتی برای داوطلبان می شود. علت این مورد نیز این است که درصد بالایی از داوطلبان، شاغل می باشند و تهیه مدارک مربوط به ثبت نام برای آنها امری زمان بر خواهد بود.

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری شامل اسکن مربوط به عکس داوطلب، شناسنامه و کارت ملی، مدرک تحصیلی، سابقه کار معتبر و کارت پایان خدمت برای آقایان مشمول و بر طبق ضوابط مربوط به اسکن و ارسال مدارک می باشد. این مدارک باید پیش از آغاز فرایند ثبت نام، کامل شده و پس از تکمیل آن ها، فرایند ثبت نام انجام شود.

دقت داشته باشید که ناقص بودن مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری در هر یک از بخش های مدارک هویتی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری مرتبط، باعث حذف داوطلب از مراحل گزینش آزمون خواهد شد. از این رو ضروری است که مدارک مربوطه پیش از شروع ثبت نام به صورت کامل جمع آوری گردد. در مورد مدارک تحصیلی و سوابق کاری، دقت داشته باشید که سابقه کاری باید با رشته مورد تقاضا کاملا مرتبط باشد و از این رو از ارسال سوابق کاری غیر مرتبط در زمان ثبت نام خودداری کنید.
بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون کارشناسان رسمی دادگستری

[تصویر:  estekhdami_telegram.gif]


کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفن هیوا در اختیار متقاضیان این آزمون قرار دهند. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام استخدام هیوا باشید تا از تمامی اخبار مرتبط با آزمون کارشناسان رسمی دادگستری و قوه قضاییه مطلع گردید.
در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون کارشناسان رسمی دادگستری


سوالات متداول

1- ✔️ سایت بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری چیست؟
✔️ داوطلبان برای ثبت نام و بارگذاری مدارک آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می بایست به سایت این آزمون که لینک آن در متن مقاله موجود است، مراجعه نمایند.


2- ✔️ چه مدارکی برای آزمون کارشناسان رسمی دادگستری لازم است؟
✔️ از مدارک لازم برای این آزمون می توان به داشتن مشخصات فردی، شناسنامه ای و تحصیلی اشاره کرد که برای اطلاع از سایر مدارک می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.


3-  ✔️ به چه دلیل داوطلبان زمان ثبت نام آزمون کارشناسان رسمی دادگستری می بایست اطلاعات کارت بانکی خود را وارد نمایید؟
✔️ همانطور که در این مقاله اشاره شده است داوطلبان برای پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت سریال ثبت نام این آزمون می بایست با کارت بانکی خود اقدام به خرید کارت اعتباری نمایند.
منبع : مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسان رسمی دادگستری