تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
بارم بندی نهایی دروس پایه دوازدهم تجربی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: بارم بندی نهایی دروس پایه دوازدهم تجربی (/showthread.php?tid=52344)



بارم بندی نهایی دروس پایه دوازدهم تجربی - heyvagp1 - 29-04-2021

بارم بندی امتحانات نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ پایه دوازدهم نسبت به هر رشته دیگری متفاوت بوده و با آگاهی از بارم بندی سوالات امتحانات نهایی هر درس می توان بر اساس اولویت ها برای مطالعه امتحانات نهایی برنامه ریزی نمود .
یکی از نکات حائز اهمیت برای موفقیت در امتحانات 99 - 1400 ، آگاهی از میزان اهمیت و نمرات هر یک از مباحث و فصول مختلف دروس در امتحانات نوبت اول ( دی ماه ) و نوبت دوم ( خرداد ماه ) می باشد . بارم بندی راهنمای مناسبی برای دانش آموزان جهت آگاهی از ارزش فصل های کتاب های درسی بوده و همچنین برای معلمان جهت طراحی سوالات امتحانی مفید می باشد .
دروس پایه دوازدهم رشته تجربی شامل دین و زندگی 3 ، عربی ، زبان قرآن 3 ، فارسی 3 ، زبان انگلیسی 3 ، علوم اجتماعی 3 ، سلامت و بهداشت ، ریاضیات 3 ، فیزیک 3 ، شیمی 3 و زیست شناسی 3 می باشد .
 ما در ادامه این مقاله بارم بندی تمام دروس پایه دوازدهم رشته تجربی را مورد بررسی قرار می دهیم تا دانش آموزان بتوانند مطابق با بارم بندی امتحان نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ دروس پایه دوازدهم رشته تجربی به ترتیب اهمیت مباحث مختلف هر درس ، برای مطالعه خود اولویت بندی و زمان بندی مناسبی انجام دهند .

بارم بندی امتحان نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ دروس عمومی پایه دوازدهم تجربی
در این قسمت بارم بندی سوالات دروس دین و زندگی ، عربی زبان قرآن ، فارسی و زبان انگلیسی و نحوه بودجه بندی درس های پایه دوازدهم رشته تجربی در جدول مرتبط به هریک از آن ها ارائه شده است .

باتوجه به این که روند آموزش در مناطق مختلف کشور که در معرض شیوع بیماری کرونا قرار داشته اند بایکیگر متفاوت می باشد، لذا بارم بندی ارائه شده برای امتحانات پایانی 1400 نیز بر اساس شرایط مناطق عادی، زرد و قرمز کرونایی با یکدیگر متفاوت می باشد.


بارم بندی درس دین و زندگی 3 دوازدهم تجربی
شماره درس 
پایانی نوبت اول 
پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان (عادی و زرد) 
پایانی نوبت دوم ،شهریور، بزرگسالان (قرمز) 
درس اول 
2.5 نمره
7 نمره 
7 نمره
درس دوم 
2.5 نمره 
درس سوم 
2 نمره 
درس چهارم 
2 نمره 
درس پنجم 
2.5 نمره 
درس ششم 
2.5 نمره 
درس هفتم 
2 نمره 
6 نمره
درس هشتم 
-
5 نمره 
درس نهم 
-
7 نمره
درس دهم 
-
2 نمره 
درس یازدهم 
-
حذف دروس در وضعیت قرمز كرونایی
درس دوازدهم 
-
6 نمره 
درس سیزدهم 
-
قرائت 
4 نمره 


جمع 
20
20
20

نحوه ارزشیابی مستمر کتاب دین و زندگی 3 رشته علوم تجربی پایه دوازدهم به شرح زیر می باشد :
  قرائت صحيح آيات شريفه : 4 نمره
  انجام فعاليت های داخل درس ( مانند تدبر در قرآن ، فعاليت كلاسی و ... ) و پرسش از متن : 8 نمره  حضور فعال در فرآيند تدريس و مشاركت در گفت و گوهای كلاسی : 5 نمره
  پاسخ به سوال های بخش انديشه و تحقيق : 3 نمره
  انجام پيشنهادها ، نگارش مقالات تحقيقی و انجام كارهای هنری و ادبی تا دو نمره به معدل نمره مستمر اضافه می كند .

ارزشیبابی پایانی دین زندگی 3 پایه دوازدهم تجربی شامل موارد زیر می باشد :

 ارزشيابی پايانی نوبت اول : شامل ارزشيابی از قرائت آيات ( 4 نمره )
  آزمون كتبی ( 16 نمره )
  در بخش قرائت از هر دانش آموز از حدود دو صفحه از آيات ابتدای هر درس ،امتحان قرائت به عمل مي آيد .
 ارزشيابی پايانی نوبت دوم : به صورت نهايی و كتبی می باشد و 20 نمره كامل را به خود اختصاص می دهد .
 ارزشيابی نوبت دوم فاقد آزمون قرائت می باشد .

  برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی دین و زندگی پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید.


بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت اول دوازدهم تجربی :
نوبت اول (از درس اول و دوم ) 
مهارت های زبانی  
موضوع  
نمره  
جمع 
الف : مهارت واژه شناسی
نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی ؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( زیر کلمات خط کشیده میشود . )  
1
 2 نـمره  
مترادف و متضاد ( دو جفت کلمه کنار هم نهاده می شود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف آنها را مشخص می کند ./ یا شش کلمه پراکنده داده می شود که چهار تای آنها متضاد هستند ./ می توان این سؤال را در دل متن درک مطلب طراحی کرد . متضاد یا مترادف دو کلمه را در متن خواست و نمره درک مطلب ، نیم نمره افزایش یابد . )  
  0.5
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه یا نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) یا انتخاب گزینه مناسب برای جای خالی یک جمله      
  0.5
ب : مهارت ترجمه به فارسی
ترجمه جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش «اعلموا»  
 4.5
9 نـمره
ترجمه درست یک جمله دارای لای نفی جنس . ( ترجمه لای نفی جنس به صورت «هیچ ... نیست » مد نظر است . ) 
 0.5
ترجمه درست دو جمله دارای حروف مشبهه بالفعل ؛ یکی از دو جمله از «لیت » است . 
 1.5
ترجمه درست یک یا دو جمله دارای قید حالت ( حال ) در دو شکل آن 
1
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله ) 
 0.5
تکمیل ترجمه ناقص از متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( چهار جای خالی )  
1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد  
ترجمه دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، ماضی بعید ، امر، نهی، نفی، مستقبل ، مجهول ، فعل دارای نون وقایه ، معادل های عربی مضارع التزامی و اسلوب شرط داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند خرج ، دخل ، صبر، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده می شود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر ، آنها را ترجمه میکند ؛ مانند : «یا صدیقتی ، لا تخرجی من صفـک . » که در این جمله دو قرینه « یا صدیقتـی » و « ضمیر ک » به دانش آموز کمک می کند تا بتواند « لا تخرجی» را درست ترجمه کند . یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر ( هشت مورد )  
2
7 نـمره  
تشخیص و انتخاب فعل ماضی، مضارع ، امر و نهی مناسب برای جای خالی در جمله ، یا تشخیص نوع فعل ، یا هر سؤال ابداعی دیگر که مهارت تشخیص نوع فعل را بسنجد . ( چهار مورد ) 
1
تشخیص لای نفی جنس ( چند جمله کوتاه داده می شود و دانش آموز باید لای نفی جنس را از لای نفی و لای نهی و لای جواب تشخیص دهد . ) 
0.25
تشخیص حروف مشبهه بالفعل ( چند جمله کوتاه داده می شود و دانش آموز باید حرف مشبه بالفعل را از حروف جر ، استقبال ، نفی و سایر حروف تشخیص دهد . / یا به هر صورتی که قدرت تشخیص حروف مشبهه بالفعل را بسنجد . ) 
0.25
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند ؛ مانند : « کتب المسافر رساله فی الفندق  . » جملات کاملا حرکت گذاری می شوند. ( فاعل ، مفعول ، مبتدا، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور ، یا مجرور به حرف جر ، حال ) از هر دو نوع «حال » سؤال طرح می شود . ( هر کدام ٠/٢٥ نـمره ) 
2
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آنها ؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آنها ( در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند . ) 
 1.5
د: مهارت درک و فهم 
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان «وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » ( چهار مورد ) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )  
1
 2 نـمره  
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چهار سؤال حتی الامکان با چهار کلمه پرسشی خوانده شده ) یا ( ارائه چهار جمله و تعیین درست و نادرست آنها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی ) ؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا ؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد .  
1

[تصویر:  1606899211_star.png][تصویر:  1606899211_star.png][تصویر:  1606899211_star.png][تصویر:  1606899211_star.png]

 بارم بندی درس عربی ، زبان قرآن 3 نوبت دوم دوازدهم تجربی 
نوبت دوم 
مهارت های زبانی  
موضوع  
نمره  
جمع 
الف : مهارت واژه شناسی  
نوشتن معنای چهار کلمه داخل جمله از عربی به فارسی؛ از جملات متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( زیر کلمات خط کشیده می شود . )  
1
 2 نـمره  
مترادف و متضاد ( دو کلمه داده می شود و دانش آموز فقط تضاد یا ترادف را مشخص می کند ؛ یا شش کلمه درهم داده می شود و دانش آموز آن ها را کنار هم به صورت مترادف و متضاد قرار می دهد . )  
  0.5
تشخیص کلمه ناهماهنگ از نظر معنا در میان چهار کلمه
یا یافتن گزینه مناسب برای شرح یک کلمه  
  0.25
نوشتن مفرد یا جمع اسم ( در حد جمع های مکسر خوانده شده در کتاب دوازدهم ) 
0.25
ب : مهارت ترجمه به فارسی
ترجمه جملات کتاب از عربی به فارسی از متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » 
5
 9 نـمره  
ترجمه درست یک جمله دارای لای نفی جنس .
( ترجمه لای نفی جنس به صورت « هیچ ... نیست » مد نظر است . ) 
 0/5
ترجمه درست جمله دارای حروف مشبهه بالفعل ( أن ، کأن ، لیت و لعل ) با تکیه بر معنای حروف مشبهه بالفعل 
 0.5
ترجمه یک جمله دارای مفعول مطلق تأکیدی و یک جمله دارای مفعول مطلق نوعی 
1
ترجمه یک جمله دارای قید حالت 
 0.5
انتخاب گزینه درست در ترجمه جمله عربی به فارسی ( دو جمله ) 
 0.5
تکمیل ترجمه ناقص از متن ، تـمرین و بخش « اعلموا » ( چهار جای خالی )  
1
ج : مهارت شناخت و کاربرد قواعد  
ترجمه دقیق فعل های ماضی ساده ، ماضی نقلی ، ماضی استمراری ، ماضی بعید ، امر ، نهی ، نفی ، مستقبل ، مجهول ، معادل های عربی مضارع التزامی ، اسلوب شرط و فعل دارای نون وقایه داخل جملات ساده و با ریشه های ساده ای مانند : خرج ، دخل ، صبر ، کتب و ... که زیر فعل خطی کشیده می شود و دانش آموز با کمک یک قرینه یا بیشتر ، آنها را ترجمه می کند ؛ مانند : « أنا دخلت قریه جدی أمس . » که در این جمله دو قرینه « أنا » و « ی » در « إنی » و « جدی » و قید زمان « أمس » به دانش - آموز کمک می کنند تا بتواند « دخلت » را درست ترجمه کند . در صورتی که از فعل های دشواری مانند تهمسون استفاده می شود ، لازم است که معنای شکل سوم شخص مفرد آن داده شود ؛ مثال : یا تلامیذ ، لم تهمسون فی الصف ؟! ( همس : آهسته سخن گفت ) یا در قالب مصور به صورت ارتباط دادن جملات به تصاویر ( هشت مورد ) یا به صورت تلفیقی از حالت اول و دوم 
2
 7نـمره  
تشخیص محل اعرابی در جملاتی که معنا و ساختاری ساده دارند ؛ مانند : « کتب المسافر رساله فی الفندق . » جملات کاملا حرکت گذاری می شوند . ( فاعل ، مفعول ، مبتدا ، خبر، مضاف الیه ، صفت ، جار و مجرور ، یا مجرور به حرف جر ، حال ، مستثنی و مفعول مطلق ) تذکر : سهم حال ، مستثنی و مفعول مطلق ١.٢٥ نـمره از ٣ نـمره است . تشخیص نوع مفعول مطلق نیز سؤال می شود . ٠/٢٥ تشخیص اسلوب حصر از استثناست . ٠/٥ نـمره تحلیل صرفی و اعراب که مؤکدا باید در قالب سؤال دو گزینه ای شبیه صفحه ٤٠ کتاب درسی باشد . 
3
تشخیص اسم فاعل ، اسم مفعول ، اسم مبالغه ، اسم مکان ، اسم تفضیل یا ترجمه درست آن ها ؛ یا ترکیبی از تشخیص و ترجمه آن ها ( در هر حالت این اسم ها داخل جملات کوتاه هستند . ) 
2
د : مهارت درک و فهم 
سؤال جورکردنی از مفهوم واژگان « وصل کردن کلمات ستون اول به توضیحات ستون دوم » ( چهار مورد ) یا ارائه شش کلمه که دو تا اضافه است و چهار جمله با جای خالی که باید با کلمه مناسب کامل شود . یا پر کردن جاهای خالی با گزینه های مناسب ( سؤال سه گزینه ای )  
1
 2 نـمره  
درک مطلب ( ارائه متن و طراحی چند سؤال حتی الامکان با چند کلمه پرسشی خوانده شده ) یا ( ارائه چند جمله و تعیین درست و نادرست آن ها بر اساس مفهوم هر جمله یا بر اساس متن ارائه شده در برگه امتحانی ) ؛ یا ترکیبی از دو حالت پیشنهادی بالا ؛ یا طرح سؤال با توجه به تصویر که در این حالت پاسخ کوتاه مطلوب است ؛ یا هر شیوه ابتکاری دیگری که بتواند مهارت درک و فهم را بسنجد .  
1




امتحان شفاهی ، میان نوبت اول و دوم  
مهارت ها 
موضوع 
نـمره  
مهارت های خواندن ، شنیدن و سخن گفتن  
روان خوانی (بدون درنگ و خطا ، و با تلفظ نسبتا درست مخارج حروف ) ، یا حفظ شعر و اجرای گروهی آن ، اجرای نـمایشی متن برخی درس ها .  
4
مکالمه ساده در حد کتاب درسی به صورت پاسخ کوتاه به جمله های پرسشی (سؤال با جملات دارای ما ، ماذا ، ما هو ، ما هی ، بم ، من ، لمن ، أین ، من أین ، ممن ، کم ، هل ، أ ، متی ، کیف ، لماذا ، لم ، عم ، أی ) ، یا اجرای گروهی مکالماتی ساده .  
1
جمع 
5



بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
ردیف 
قلمروها 
موضوع ها 
نمره 
1
زبانی 7 نمره 
معنی واژه 
 1.5
املای واژه 
 1.5
دستور 
4
2
ادبی 5 نمره 
آرایه های ادبی 
2.5
تاریخ ادبیات
1
حفظ شعر 
1.5
3
فکری 8 نمره 
درک مطلب 
4
معنی و مفهوم نثر 
2
معنی و مفهوم نظم 
2
جمع 
20

بارم بندی درس نگارش 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
ردیف 
موضوع 
 سنجه های ارزشیابی 
نمره 
1
بازشناسی 
توانایی بازشناسی آموزه های درس 
2
2
تولید متن 
خوش آغازی (جذابیت و گیرایی، نشان دادن نمایی کلی ازمحتوای نوشته ) 
1
پرورش موضوع یا شیوه بیان نوشته ( بیان ساده و صمیمی- بیان احساس  متناسب با موضوع - سیر منطقی نوشته - فکر و نگاه نو) 
9
خوش فرجامی( جمع بندی مطالب - تاثیر گذاری و تفکر برانگیز بودن ) 
1
رعایت نشانه های نگارشی 
1
املای واژگان ( نداشتن غلط املایی ) 
2
3
سازه های نوشتاری 
مثل نویسی/ حکایت نگاری/ شعر گردانی ( درک و دریافت هسته معنایی مثل ، حکایت و شعر - پروراندن موضوع - رعایت املا و نشانه های نگارشی ) 
3
رعایت املا و نشانه های نگارشی
1
جمع 
20


بارم بندی درس زبان انگلیسی 3 دوازدهم انسانی (عادی، زرد و قرمز)
مهارت 
بارم بندی 
 ( listening ) شنیداری 
4 نمره 
 ( speaking )
صحبت کردن
4 نمره
( reading )
خوانداری
4 نمره
( writing ) نوشتاری
4 نمره
(vocabulary)
واژگان
 2 نمره
(grammar)
دستور زبان
2 نمره[b]  [/b]
 برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی زبان انگلیسی پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید.


بارم بندی درس فارسی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
ردیف 
قلمروها 
موضوع ها 
نمره 
1
زبانی 7 نمره 
معنی واژه 
 1.5
املای واژه 
 1.5
دستور 
4
2
ادبی 5 نمره 
آرایه های ادبی 
2.5
تاریخ ادبیات
1
حفظ شعر 
1.5
3
فکری 8 نمره 
درک مطلب 
4
معنی و مفهوم نثر 
2
معنی و مفهوم نظم 
2
جمع 
20


[تصویر:  academy1.gif]

بارم بندی امتحان نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ دروس تخصصی پایه دوازدهم تجربی
در این بخش به بررسی نحوه ارزشیابی و بارم بندی امتحانات نهایی ۹۹ - ۱۴۰۰ دروس علوم اجتماعی ، سلامت و بهداشت ، ریاضی ، فیزیک ، شیمی و زیست شناسی پایه دوازدهم تجربی می پردازیم .


بارم بندی درس علوم اجتماعی ( هویت اجتماعی ) 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
درس  
نوبت اول  
نوبت دوم  (عادی و زرد )
دی ماه ، شهریور و بزرگسالان
اول  
4 نمره 
5 نمره 
 1.5
دوم 
4 نمره  
  1.5
سوم 
4 نمره 
 1.5
چهارم  
4 نمره  
  1.5
پنجم 
4 نمره 
 1.5
ششم  
-
3
 2.5
هفتم 
-
3
 2.5
هشتم  
-
3
 2.5
نهم  
-
3
 2.5
دهم  
-
3
 2.5
جمع  
20 نمره  
20 نمره  
20 نمره  


  برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی علوم اجتماعی پایه دوازدهم علوم تجربی 99 -1400 کلیک کنید.


بارم بندی درس سلامت و بهداشت دوازدهم تجربی
شماره فصل 
عنوان فصل 
شماره درس 
عنوان درس 
شماره صفحه 
بارم نوبت اول 
بارم نوبت دوم (عادی)
بارم نوبت دوم (زرد)
بارم نوبت دوم (قرمز)
1
سلامت 
1
سلامت چیست ؟ 
 11-3
 1.5
 1
1.5
2
2
سبک زندگی 
 18-12
1

1.5
-
2
تغذیه سالم و بهداشت مواد غذایی
3
برنامه غذایی سالم 
 32-19
3
 3.5
2
3.5
4
کنترل وزن و تناسب اندام 
 39-33
2

2
3
5
بهداشت و ایمنی مواد غذایی 
 48-40
 1.5

2
-
3
پیشگیری از بیماری ها 
6
بیماری های غیر واگیر 
 66 -49
4

3
4
7
بیماری های واگیر 
 78-67
3

3
4
4
بهداشت در دوران نوجوانی 
8
بهداشت فردی 
 100-79
 2.5
2
3
3.5
9
بهداشت ازدواج و باروری 
 110-101
 1.5

2
-
10
بهداشت روان 
 128-111
-
2
-
-
5
پیشگیری از رفتار های پر خطر
11
مصرف دخانیات و الکل 
 137 -129
-
2
-
-
12
اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن 
 156-138
-
2
-
-
6
محیط کار و زندگی سالم 
13
پیشگیری از اختلالات اسکلتی- عضلانی ( کمر درد) 
 169-155
-
2
-
-
14
پیشگیری از حوادث خانگی 
 182-170
-
 2
-
-
جمع نمرات 
20
20
20
20

 برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی سلامت و بهداشت پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید.



 [b]بارم بندی درس ریاضیات 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)[/b]
فصل 
محدوده فصل 
نوبت اول 
نوبت دوم 
شهریور و دی 
1
کل 
7
2
3
2
کل  
5
2
3
3
کل  
5
2
2
4
تا صفحه 76 
3
1
5
صفحه 77 به بعد 
ـــــــ
4
5
کل  
 3.5
3
6
کل  
 3.5
 2.5
7
کل  
2
 1.5
جمع  
20
20
20

[تصویر:  1606899154_miscellaneous.png] برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی ریاضیات پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید .



 بارم بندی درس فیزیک 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
شماره فصل 
نوبت اول 
نوبت پایانی ( آزمون های نهایی ؛ خرداد، شهریور و دی ) 
اول 
8
3.75
دوم 
 8.5
4
سوم ( ابتدای ٣-٦ مشخصه های موج  ) تا آخر فصل  
 3.5
 3.75
چهارم
3.25
پنجم
ــــــ
 3.75
ششم
ــــــ
2.5
 جمع 
20
20


ردیف  
انتظارات عملکردی 
مستمر 
پایانی 
1
طراحی آزمایش  
  1-3
  1-2
2
اجرای آزمایش ، ثبت داده ها ، نتیجه گیری و ارائه گزارش  
 2-4

3
تجزیه و تحلیل داده ها ، رسم نمودار ، نتیجه گیری از داده ها ، پیش بینی و ...  
 2-4
 2-4
4
انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( طراحی ، اجرا ، ثبت داده ها ، تجزیه و تحلیل ، ارائه گزارش )  
 2-3

5
مشارکت و تعامل در فرایند آموزش ( انجام فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، مشارکت در بحث های گروهی ، کنجکاوی علمی و طرح پرسش های مفهومی )  
 4-6

6
پاسخ به پرسش های مفهومی ( دانش ، کاربرد ، استدلال و قضاوت )  
  1-4
 4-7
7
توانایی حل پرسش های محاسباتی  
 2-4
 9-11
8
حل مسائل در شرایط جدید( کاربرد و استدلال ) 

 1-3

 برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی فیزیک پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید.


 بارم بندی درس شیمی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
فصل 
نوبت اول 
نوبت پایانی (آزمون های نهایی- خرداد، شهریور، دی) 
اول ( مولکول ها در خدمت تندرستی ) 
 11.5
 6.5
دوم ( آسایش و رفاه در سایه الکتروشیمی ) 
 8.5
5
سوم ( شیمی جلوه ای از هنر، زیبایی و ماندگاری ) 

4
چهارم ( شیمی راهی به سوی آینده روشن تر ) 
 4.5
مجموع 
20
20



ردیف
انتظارات عملکردی
مستمر
پایانی 
1
طراحی آزمایش 
 2-4
2
2
اجرای آزمایش ، ثبت داده ها، نتیجه گیری و ارائه گزارش
 2-4
ــــ
3
تجزیه و تحلیل داده ها ، رسم نمودار ، نتیجه گیری از داده ها ، پیش بینی و نمودار خوانی  
 2-4
2
4
انجام تحقیق و جمع آوری اطلاعات ( طراحی ، اجرا ، ثبت داده ها ، تجزیه و تحلیل ، ارائه گزارش ) 
 2-3
ــــ

مشارکت و تعامل در فرایند آموزش ( انجام فعالیت های عملی و آزمایشگاهی ، مشارکت در بحث های گروهی ، کنجکاوی علمی و طرح پرسش های مفهومی
(
 4-6
ــــ
6
پاسخ به پرسش های مفهومی ( کاربرد ، استدلال و قضاوت
(
 1-3
ــــ
7
توانایی حل پرسش های محاسباتی 
 2-3
8
8
حل مسائل در شرایط جدید کاربرد و استدلال
ــــــ
6
 
[تصویر:  1606899154_miscellaneous.png] برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی شیمی پایه دوازدهم علوم تجربی 99 -1400 کلیک کنید .



 بارم بندی درس زیست شناسی 3 دوازدهم تجربی (عادی، زرد و قرمز)
فصل و عنوان 
نوبت اول ( 20 نمره ) 
نوبت پایانی ( آزمون های نهایی خرداد شهریور و دی ماه )
( ٢٠ نمره ) 
مولکول های اطلاعاتی 
6
 2.5
جریان اطلاعات در یاخته 
5
 2.5
جریان اطلاعات در نسل ها 
4
 2.5
تغییر در اطلاعات وراثتی 
5
 2.5
تأمین انرژی در یاخته 
____
 2.5
تأمین انرژی برای ساختن مواد آلی 
 2.5
فناوری های نوین زیستی 
 2.5
رفتارهای جانوران 
 2.5
جمع 
20
20

[تصویر:  1606899154_miscellaneous.png] برای مطالعه شیوه ارزشیابی و بارم بندی امتحان نهایی زیست شناسی پایه دوازدهم علوم تجربی 99 - 1400 کلیک کنید.



[تصویر:  madares2.gif]


[تصویر:  1606903915_bell.png]   برای اطلاع از آخرین اخبار مرتبط با امتحانات مدارس می توانید عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا را دنبال نمایید . لازم به ذکر است که کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا شما را در زمینه برنامه ریزی مطالعه امتحانات نهایی راهنمایی کنند .

در ادامه بخوانید: نمونه سوالات امتحان نهایی پایه دوازدهم علوم تجربی

[تصویر:  _تلگرام_مدارس.gif]




سوالات متداول

1- ✔️ چگونه می توان اولویت بندی و زمان بندی مناسبی برای امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی داشت ؟
✔️ با آگاهی از بارم بندی سوالات امتحانات نهایی هر درس می توان بر اساس اولویت ها برای امتحانات نهایی برنامه ریزی نمود که در این مقاله بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی آمده است .

2- ✔️ آیا آگاهی از بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی می تواند برای معلمان نیز مفید باشد ؟
✔️ همان طور که در این مقاله به آن اشاره شده است ، مطالعه بارم بندی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی می تواند به معلمان جهت طراحی سوالات امتحانات نهایی مفید باشد .

3- ✔️ بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی به چه صورت می باشد ؟
✔️ در هر درس ، مباحثی وجود دارد که از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و با توجه به اهمیت هر مبحث میزان نمره ای برای آن در نظر گرفته می شود که در این مقاله می توانید بارم بندی امتحانات نهایی دروس پایه دوازدهم رشته تجربی را مشاهده نمایید .
منبع : بارم بندی نهایی دروس پایه دوازدهم تجربی