نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 (/showthread.php?tid=52260) |
نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 - heyvagp1 - 28-04-2021 با شیوع و گسترش بیماری کرونا امتحانات مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع تحصیلی در هر دو نوبت اول و دوم بر خلاف روال هرساله و با در نظر گرفتن شرایطی خاص برگزار خواهد شد . روند برگزاری امتحانات مدارس به این صورت است که هر ساله در زمان تعیین شده دانش آموزان در محل برگزاری امتحان حاضر شده و سوالات مربوطه را پاسخ می دهند . با توجه به شرایط به وجود آمده به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی این روند برگزاری شامل تغییرات زیادی شده است . برگزاری امتحانات مدارس ۹۹ - ۱۴۰۰ به جز امتحانات نهایی برای نوبت اول دی ماه با توجه به شرایط و وضعیت هر استان متفاوت بوده و ترجیحا به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و رعایت ضوابط بهداشتی تعیین شده ، به صورت غیر حضوری برگزار می گردد . نحوه تعیین نمره و ارزشیابی دانش آموزان در این امتحانات نیز بر عهده معلمین بوده و بر اساس فعالیت های دانش آموزان تعیین در امتحانات نوبت دوم خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ تعیین میگردد . با توجه به اهمیت موضوع برگزاری امتحانات مدارس و همچنین جهت ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص در ادامه این مقاله نحوه برگزاری آزمون های مدارس 99 - 1400 برای تمامی مقاطع با شرح جزئیات بررسی شده و شرح داده خواهد شد . برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400 آزمون های پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به منظور ارزشیابی آن ها در خصوص یادگیری مطالب درسی در نیمسال اول و دوم تحصیلی برگزار می گردد. آخرین مصوبات سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی حاکی از ان است که برگزاری این آزمون برای نیمسال دوم تحصیلی 99 - 1400 به صورت غیر حضوری انجام پذیرد. طبق آخرین اطلاعیه صادر شده از طرف سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی نحوه برگزاری آزمون پیشرفت تحصیلی نوبت دوم 99 - 1400 به شرح زیر می باشد. درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم باشد، ارزشیابی دانش آموزان مطابق آیین نامه های مربوط و مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام خواهد شد. درشرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان برای ارزشیبابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی، فراهم نباشد، ارزشیابی دانش آموزان مدارس روزانه دوره های اول و دوم متوسطه به استثنای پایه نهم و دوازدهم به صورت غیرحضوری، و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه، انجام می شود. نحوه ارزشیابی از دانش آموزان با نیازهای ویژه، در دروس غیرنهایی از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ابلاغ خواهد شد. شایان ذکر است بر اساس این دستورالعمل، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی نوبت دوم سال تحصیلی 1400-1399، در بازه زمانی 27 اردیبهشت لغایت 24 خردادماه، انجام خواهد شد. دانلود دستورالعمل نحوه برگزاری ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم سال تحصیلی 99 - 1400 بیشتر بخوانید: زمان برگزاری امتحانات مدارس برگزاری امتحانات دوره ابتدایی خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ امتحانات نوبت دوم خرداد ماه 99 - 1400 برای دانش آموزان مقطع ابتدایی دارای اهمیت بسیاری بوده و این میزان اهمیت به این علت است که دانش آموزان با تمامی مطالب امتحانی دروس خود در این نوبت مواجه می شوند و نمرات دریافتی از این آزمون تاثیر بسیاری بر نمرات کارنامه و معدل کل سالانه آن ها خواهد داشت. با وجود اختلافات بسیاری که در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نوبت دوم ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی وجود داشت اما شیوه نهایی تصویب شده جهت شرکت در آزمون مدارس به صورت غیر حضوری تعیین گردید. در صورت وجود شرایط لازم و به دلیل اطمینان از یادگیری مطالب درسی توسط دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی تصمیم آموزش و پرورش بر این باشد که بر اساس رعایت شرایط و پروتکل های بهداشتی امتحانات دروس پایه ای، به صورت حضوری برگزار می شود. دوره ابتدایی و دوره متوسطه با توجه به اقتضائات متفاوتی که دارند؛ دستورالعملی جداگانه را شامل می شوند. طبق اعلام معاون آموزش ابتدایی پایان برگزاری کلاس ها و زمان آموزش 31 اردیبهشت ماه خواهد بود و مدرسه تلویزیونی ایران هم تا آن زمان به ارائه آموزش ها خواهد پرداخت. معلمان و مدیران دوره ابتدایی ده روز فرصت دارند تا تاریخ 10 خرداد نتایج پایانی ارزشیابی نوبت دوم را در کارنامه دانش آموزان ثبت کنند. معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه در دوره ابتدایی ارزشیابی کیفی توصیفی به صورت فرایندی انجام می شود اعلام کرد: براساس شواهد و اطلاعاتی که معلمان گرامی در طول سال تحصیلی بدست آورده اند و براساس ارزیابی های عملکردی که در پایان سال از دانش آموزان انجام می دهند، نتایج نهایی را ثبت خواهند کرد. همچنین اعلام کرد که ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و با توجه به شرایط متفاوتی که در مناطق مختلف کشور داریم برنامه ریزی می کنیم. در مناطق آبی که عمدتا مناطق کم جمعیت روستایی و عشایری هستند از قبل هم مصوبه ای برای برگزاری کلاس ها به صورت حضوری داشتیم و خوشبختانه هیچ مشکلی هم تاکنون ایجاد نشده است. ارزیابی عملکردی برای این دانش آموزان با تشخیص معلم به صورت حضوری است. اما در بقیه مناطق زرد و نارنجی و قرمز با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد. اما مشخصا در مناطقی که امکان برگزاری آزمون ها به صورت حضوری وجود نداشته باشد، قطعا با استفاده از بستر برخط این ارزیابی ها انجام می گیرد. وی ضمن تاکید بر اهمیت ارزیابی عملکردی از میزان یادگیری دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی که مهارت های پایه سواد را یاد می گیرند، ابراز کرد: بر اساس این شیوه نامه برای این دانش آموزان علاوه بر معلمان عزیز، مدیران مدارس هم مسئولیت خواهند داشت که در خصوص تضمین یادگیری این دسته از دانش آموزان اطمینان حاصل کنند. معاون آموزش ابتدایی طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر نتایج ارزشیابی ها در پایان سال تحصیلی نشان دهد دسته ای از دانش آموزان به هر دلیل، مثلا به دلیل عدم همراهی موثر والدین؛ دچار مشکلاتی در یادگیری مهارت های پایه باشند، قطعا برنامه های جبرانی در نظر خواهیم گرفت. شرایط عنوان شده در این قسمت طبق آخرین مصوبات و شیوه نامه های سازمان سنجش و پایش کیفیت آموزشی می باشد . در صورت اعلام هرگونه تغییر در این اظهارات و افزودن موردی به شرایط برگزاری امتحانات نوبت اول مقطع ابتدایی خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ ، علاوه بر به روز رسانی مطالب در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد . بیشتر بخوانید: سوالات امتحانی نحوه برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ برگزاری امتحانات 99 - 1400 خرداد ماه پایه های تحصیلی مقاطع اول و دوم متوسطه با توجه به حجم مطالب درسی و میزان حساسیت دروس در دو دسته امتحانات داخلی و امتحانات نهایی برگزار می شوند . با وجود این روال هر ساله برگزاری این امتحانات برای دو مقطع متوسطه اول و دوم و پایه های آن ها به صورت حضوری بود و تنها در نوع ارزشیابی و نمره دهی متفاوت بوده است اما شرایط امتحانات نوبت اول ۹۹ - ۱۴۰۰ این مقاطع شامل تغییراتی شده است . بیشتر بخوانید: بازگشایی مدارس اهمیت موارد عنوان شده و توجه دانش آموزان و والدین به این مسئله سبب شد تا در این بخش به شرح و بررسی شرایط و ضوابط تعیین شده برای هر یک از پایه های تحصیلی متوسطه اول و دوم با ذکر جزئیات بپردازیم . امتحانات نوبت دوم خرداد ماه مقطع متوسطه اول امتحانات نوبت اول 99 - 1400 مدارس برای دانش آموزان پایه های تحصیلی هفتم و هشتم به صورت غیر حضوری بوده و نمرات دانش آموزان علاوه بر پاسخگویی به سوالات ، بر اساس ارزشیبابی و فعالیت آن ها در طول کلاس های برگزار شده و بر اساس نظر نهایی معلم مربوطه خواهد بود . دانش آموزان این پایه های تحصیلی جهت شرکت در آزمون می توانند از طریق برنامه شاد سوالات امتحانی خود را دیافت کرده و یا در امتحانات در نظر گرفته شده در این برنامه شرکت نمایند . بیشتر بخوانید: نحوه پاسخگویی به آزمون در برنامه شاد دانش آموزان پایه نهم که در سال پایانی مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند به دلیل این که نمره دریافتی از امتحانات آن ها بر نتایج هدایت تحصیلی و تعیین رشته دبیرستان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت شامل این شرایط از برگزاری امتحانات نشده و باید به صورت حضوری در امتحانات خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ شرکت نمایند . امتحانات نوبت دوم خرداد ماه مقطع متوسطه دوم دانش آموزان دو سال اول مقطع متوسطه دوم یعنی پایه های تحصیلی دهم و یازدهم امتحانات نوبت اول 99 - 1400 دروس خود را به صورت غیر حضوری و از طریق روش های بر خط تعیین شده توسط مدارس خود پاسخ خواهند داد . بر اساس مصوبات تعیین شده توسط وزارت آموزش و پرورش نمرات تعیین شده برای تمامی رشته های این پایه های تحصیلی علاوه بر عملکرد دانش آموزان بر اساس نظر نهایی معلمان و مدیران مدارس خواهد بود . محصلین پایه دوازدهم متوسطه دوم برای شرکت در امتحانات نوبت دوم خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ باید به صورت حضوری در محل برگزاری امتحانات خود حضور پیدا کنند چرا که شیوه نامه ارائه شده مختص امتحانات داخلی بوده و ارتباطی به امتحانات نوبت اول 99 - 1400 پایه دوازدهم که به صورت نهایی برگزار می شود ندارد . علت برگزاری امتحانات پایه دوازدهم به صورت حضوری این است که این نتایج این امتحانات تاثیر بر نتایج کنکور و انتخاب رشته آن ها خواهد داشت . امتحانات دانش آموزان استثنایی بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا ، تعطیلی اضطراری مدارس و عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس به منظور نظم دهی و برنامه ریزی برای فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی نوبت دوم ( خرداد ماه ) دانش آموزان با نیازهای ویژه ، شیوه نامه سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی تدوین شده است . بر اساس این شیوه نامه در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان با توجه به مجوز کتبی از کارگروه مدیریت کنترل بیماری کرونای استان فراهم باشد ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی انجام می گیرد ، در غیر این صورت سنجش و ارزشیابی به شیوه غیر حضوری برگزار می شود. همچنین درباره کاهش حجم مطالب درسی در ارزشیابی نیمسال اول تحصیلی این طور در نظر گرفته شده است که براساس ضوابط قانونی برای هر دو مقطع متوسطه ، دانش آموزان باید ۵٠ درصد محتوای درسی را امتحان دهند که با توجه به کاهش زمان آموزش در مناطق قرمز در این مورد تجدید نظر خواهد شد. بیشتر بخوانید: برنامه امتحانات نهایی خرداد 99 شرایط برگزاری امتحانات دوره ابتدایی خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ دانش آموزان مقطع ابتدایی در امتحانات نوبت دوم خرداد ماه 99 - 1400 مورد سنجش و ارزیابی نهایی قرار گرفته و تمامی مطالب یاد گرفته شده در طول سال تحصیلی خود را در خرداد ماه امتحان خواهند داد . اهمیت یادگیری مطالب درسی در نیمه دوم سال تحصیلی کمی بیشتر از نیمسال اول 99 - 1400 در نظر گرفته می شود چرا که دانش آموزان در این باید نوبت تمامی آنچه آموخته اند را مورد ارزیابی قرار دهند و در دروس سال آینده خود نیز از آن ها استفاده نمایند . وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که کار در شبکه شاد کاملا رایگان است ، درباره دغدغههای برگزاری کلاسها به صورت حضوری بیان کرد اکنون شرایط کشور دشوار است و ما به هفتههای آخر سال رسیدیم به نظر نمیرسد مجالی برای برگزاری کلاس حضوری وجود داشته باشد. علاقهمند بودیم دوره حضوری کوتاهی برای جبران برگزار کنیم اما شرایط، شرایط مناسبی نیست و پیش بینی نمیکنیم امسال کلاس حضوری داشته باشیم اما امیدواریم سال آینده کلاسها حضوری باشد. با توجه گسترش بیماری کرونا و تعطیلی مدارس باعث غیر حضوری شدن کلاس ها و آموزش های ابتدایی شده است بنابراین پیش بینی می شود که در صورت قرمز بودن وضعیت مناطق از لحاظ گسترش بیماری کرونا نحوه برگزاری امتحانات دوره ابتدایی خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ نیز همچون نوبت اول به صورت غیر حضوری باشد. لازم به ذکر است که ممکن است شرایط برگزاری امتحانات نوبت دم خرداد ماه ۹۹ - ۱۴۰۰ مقطع ابتدایی تا زمان برگزاری امتحانات دچار تغییر شود لذا در صورت اعلام هرگونه اطلاعیه در این خصوص در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. بیشتر بخوانید: دانلود برنامه شاد شرایط برگزاری امتحانات دوره متوسطه اول و دوم خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ پایه هفتم و هشتم در حال حاضر دانش آموزان پایه هفتم و هشتم مشغول به یادگیری دروس خود در فضای مجازی و برنامه شاد هستند و این روند تا پایان محتوای آموزشی ادامه خواهد داشت . ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم ، طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام میشود . ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش های مجازی، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیتهای یادگیری ، پژوهش های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوههای ارزشیابی صورت میگیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه میشود . نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه میشود و این نمره در ستون ارزشیابی تکوینی و پایانی نوبت دوم ( خرداد ) ثبت و اعلام نتیجه میشود . یکی دیگر از گزینه های محتمل ، برگزاری امتحانات مجازی می باشد . پایه نهم تمامی امتحانات نهایی نهم در نوبت پایانی خرداد ماه 99 - 1400 پایه نهم به صورت حضوری برگزار می شود. با وجود این برگزاری این امتحانات به صورت هماهنگ استانی نخواهد بود . همچنین تمامی مراحل طراحی سوالات ، برگزاری امتحانات و تصحیح اوراق در مدرسه انجام خواهد گرفت . طبق مصوبه اخیر وزارت آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی در ایام کرونا ، برگزاری تمامی امتحانات نهایی پایه نهم به صورت حضوری انجام خواهد گرفت ، همچنین در شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری امتحانات به صورت حضوری را مناسب نداند برگزاری آن ها با کمی تاخیر همراه خواهد بود. در صورت بروز هر گونه خبر و اطلاعیه در این خصوص مسئله اطلاع رسانی های لازم در این قسمت ارائه خواهد شد. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش طی اظهاراتی بیان کرد که برای امتحانات نیمسال دوم و پایان سال شورای عالی آموزش و پرورش مصوبهای را ١٧ مرداد تصویب کرد و اخیرا هم اعلام شد که به موجب آن برگزاری آزمونهای خرداد پایه نهم و دوازدهم به طور حضوری خواهد بود . اگر آموزشها به گونهای باشد که تا خرداد سال آینده شرایط قرمز باشد و آموزش مجازی را داشته باشیم به جز پایه نهم و دوازدهم سایر پایههای تحصیلی آزمون غیر حضوری دارند که ضوابطی برای چگونگی برگزاری آن در نظر گرفته شده و اعلام خواهد شد . از طرفی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به اینکه در طی چند سال اخیر سؤالات نهایی کمترین اشکال را داشته، تصریح کرد: سوالات آزمون نهایی دارای استانداردهای لازم است و امکان ارتقاء آن نیز وجود دارد. او افزود: سؤالات امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی به حوزههای اجرای سراسر کشور ارسال و در داخل حوزه رمزگشایی، تکثیر و در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد. ساکی درمورد صحت و امنیت برگزاری امتحانات نهایی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون با نظارت رئیس حوزه و عوامل حفاظت آزمون، مطابق شیوهنامههای اجرایی، حفاظتی و امنیتی انجام میشود. پایه دهم و یازدهم برای پایه دهم و یازدهم دوره متوسطه دوم شرایط تفاوت چندانی با مقاطع پایین تر ندارد و این دانش آموزان نیز مشغول آموزش مجازی از طریق برنامه شاد می باشند .ارزشیابی پایانی خرداد ماه ۹۹ دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم ، طبق تصمیم شورای مدرسه ترجیحا به عنوان تکمیل فرآیند آموزش به صورت غیر حضوری انجام میشود . ارزشیابی این دانش آموزان بر اساس مستندات و شواهد جمع آوری شده از مشارکت دانش آموز در فعالیت های آموزشی تربیتی داخل و خارج از کلاس درس و مدرسه ، ارزشیابی حین آموزش های مجازی، ابتکارات و خلاقیتها در موقعیتهای یادگیری ، پژوهش های دانش آموزی مرتبط با دروس ، خلاصه نویسی ، نتایج ارزشیابی های مستمر و تراکمی نوبت اول و مستمر نوبت دوم و سایر شیوههای ارزشیابی صورت میگیرد و نمره دانش آموز تعیین و به مدیر مدرسه ارائه میشود . این نمره در ستون ارزش یابی تکوینی و پایانی نوبت دوم ( خرداد ) ثبت و اعلام نتیجه میشود . هم چنین احتمال برگزاری امتحانات مجازی نیز وجود دارد که از جمله روش های برگزاری آزمون های مجازی مراجعه به سایت همگام و شرکت در آزمون های آنلاین این سامانه می باشد . بیشتر بخوانید: آزمون آنلاین سایت همگام پایه دوازدهم برگزاری تمامی امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد ۹۹ - ۱۴۰۰ به صورت حضوری بوده و شهرها و مناطقی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند باید تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را در نظر گرفته و اعمال نمایند . شرایط برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم برای نیمسال دوم 99 - 1400 با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد . در ضمن طبق مصوبات نهایی آموزش و پرورش ، ارزشیابی دروس داخلی و امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس روزانه که در شهریور ماه موفق به کسب نمره قبولی در برخی از دروس نشدهاند ، به شیوه حضوری برگزارمی شود. لازم به ذکر است که طبق آخرین مصوبات آموزش و پرورش برگزاری امتحانات نهایی در خردادماه به صورت حضوری بوده و تمامی و نکات لازم جهت امنیت و سلامت دانش آموزان در جلسه امتحان مورد توجه و تاکید قرار خواهد گرفت. در صورت تغییر شرایط مذکور تا زمان برگزاری امتحانات در این قسمت اطلاع رسانی خواهد شد. بیشتر بخوانید: سوالات امتحانات نهایی نحوه برگزاری آزمون ها و ارزشیابی دروس عملی هنرستانی ها با توجه به این که حدود 15 تا 20 جلسه نیاز است تا دو پودمان باقی مانده از پنج پودمان مهارتی هنرستانی ها ارائه شود برای ارائه آموزش شایستگی های فنی ، دانش آموزان پایه دوازدهم اولویت دارند و دروس پایه و شایستگیهای غیر فنی مشابه سایر پایه ها انجام می شود . ارزشیابی دروس تئوریک برای همه دانش آموزان هنرستانی به علت آنکه امتحان نهایی ندارند مشابه سایر پایه ها است . این ارزشیابی بر اساس شناخت معلمان از میزان فعالیتهای حضوری و غیر حضوری دانش آموزان و استفاده از سایر شیوه های ارزشیابی پیش گفته ، انجام خواهد شد . بدیهی است در دروس پایه فنی و شایستگی های غیر فنی حصول اطمینان از آموزش حضوری و غیر حضوری و پودمان های باقیمانده با معلمان مربوط خواهد بود . درباره دروس شایستگی های فنی شامل استاندارد مهارت در کاردانش و شایستگیهای فنی در رشته های شاخه فنی و حرفهای ، چون این شایستگی های فنی باید به روش کارگاهی ارائه شوند هم آموزش به صورت حضوری خواهد بود و هم ارزشیابی همزمان با آموزش انجام می شود که این دوره ها همزمان با بازگشایی مدارس برگزار می شود . از آن جایی که دانش آموزان کلاس دوازدهم فارغ التحصیل میشوند و دیگر به مدرسه برنمی گردند ، آنها یا به سربازی و آموزش عالی می روند و یا وارد بازار کار میشوند به همین جهت در اولویت هستند و سپس دروس پایه یازدهم و دهم به تدریج ارائه خواهد شد . در ادامه بخوانید: اعلام نتایج امتحانات نهایی توصیه می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار نحوه برگزاری امتحانات مدارس ، عضو کانال تلگرام مدارس هیوا شوید و یا صفحه اینستاگرام مدارس هیوا را دنبال نمایید . هم چنین اگر هر سوالی در رابطه با نحوه برگزاری امتحانات مدارس دارید ، می توانید با کارشناسان ما در مرکز مشاوره تحصیلی هیوا تماس حاصل نمایید . آخرین اخبار مرتبط با نحوه برگزاری امتحانات مدارس 7 اردیبهشت 1400 تاریخ برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم رشته های نظری نوبت دوم خرداد ماه 99 - 1400 دچار تغییر شده و شروع امتحانات در تمامی استان ها از 27 اردیبهشت آغاز شده و تا 24 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. 6 اردیبهشت 1400 رییس مرکز سنجش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مناطق آبی کرونایی همه امتحانات حضوری است، گفت: امتحانات پایههای نهم و دوازدهم در تمام مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، حضوری است و سایر پایهها در شرایط زرد، نارنجی و قرمز غیر حضوری است. 5 اردیبهشت 1400 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد برای سایر پایهها اگر اجازه برگزاری حضوری امتحان وجود نداشت، ارزشیابیها غیرحضوری خواهد بود و اختیار را به شورای مدرسه دادهایم و میتواند از روشهای مختلفی برای سنجش پیشرفت دانش آموزان استفاده کند. 4 اردیبهشت 1400 وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد امتحانات بعد از عید فطر یعنی از ۲۷ اردیهشت آغاز و حداکثر تا قبل از ۲۸ خرداد که زمان برگزاری انتخابات است به پایان می رسد. وی خاطر نشان کرد که امتحانات به دو صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود. تلاش بر برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم می باشد. سوالات متداول 1- ✔️ زمان برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود ؟ ✔️ جزئیات برگزاری آزمون های ابتدایی ۹۹ - ۱۴۰۰ در این مقاله به طور کامل تشریح شده است . 2- ✔️ نحوه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 به چه صورتی است ؟ ✔️ شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی 99 - 1400 با جزئیات کامل در این مقاله عنوان شده است . 3- ✔️ آیا امتحانات مدارس امسال همچون روال سال های گذشته برگزار می شود ؟ ✔️ خیر زمان برگزاری امتحانات در مقاطع مختلف متفاوت است که در این مقاله نحوه برگزاری امتحانات مدارس 99 - 1400 به تفکیک هر پایه شرح داده شده است . منبع : نحوه برگزاری امتحانات خرداد 1400 |