انواع نمایشگاه ها - ashkantorabi - 27-04-2020
نقلقول:
امروزه یکی از راه های تبلیغات ، حضور در نمایشگاهها است. به این صورت که شرکت ها با داشتن غرفه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی میتوانند در آن شرکت کنند و خدمات و محصولات خود را تبلیغ کنند. حال هر چه شرکت در نمایشگاهها اصولیتر باشد درصد موفقیت بیشتر میشود.
یکی از این اقدامات اصولی این است که شما در نمایشگاهی حضور پیدا کنید که متناسب با اهداف شرکت شما است. بنابراین با اجاره تجهیزات نمایشگاهی و غرفهای مناسب در نمایشگاه مربوطه شرکت کنید و به اهداف خود برسید.
انواع نمایشگاههای داخلی
1-نمایشگاههای محلی
این نوع نمایشگاهها معمولاً مختص یک محل یا یک شهر خاص هستند که ممکن است برای یک مناسب خاص باشد یا در یک روز خاص در هفته برگزار شود. به عنوان نمونه میتوان نمایشگاههای پوشاک بهاره که در اسفندماه برگزار میشود را نام برد.
شرکت در این نمایشگاههای محلی نیاز به تخصص چندانی ندارد و نیازی نیست اجاره تجهیزات نمایشگاهی انجام دهید. بلکه فقط یک غرفه با مقدار کمی تجهیزات نیاز دارید.
2-نمایشگاههای منطقهای
این مدل از نمایشگاهها نیز مختص یک منطقه جغرافیایی یا یک استان است. در این موارد نیز با اجاره تجهیزات نمایشگاهی مناسب میتوانید کار خود راه بیندازید. شرکت در این نمایشگاه نیز نیاز به تخصص طراحی غرفه ندارد.
3-نمایشگاههای ملی
هدف از برگزاری این نوع از نمایشگاهها این است که توانمندیها و پیشرفتهای مهم درزمینهٔ صنعت، فناوری، بازرگانی، فرهنگی و هنری یک کشور را به نمایش بگذارند.
شرکت در این نمایشگاه نیاز به غرفه دارد و میتوانند این غرفه ها از طراحی خاص و خلاقانه ای برخوردار باشند. شما با اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان میتوانید در این نمایشگاه حضور پیدا کنید.
انواع نمایشگاههای بینالمللی
1.نمایشگاههای بینقارهای
این نوع از نمایشگاهها در یک کشور خاص بین دو یا چند قاره برگزار میشود.
2.نمایشگاههای بینالمللی عمومی
این نمایشگاهها برای به نمایش رساندن محصولات مختلف مصرفی یا سرمایهای به عموم مردم برگزار میشود. به عنوان نمونه میتوان نمایشگاه بینالمللی بازرگانی تهران را نام برد. نکته ای که در این نمایشگاهها وجود دارد این است که تجارت واقعی اتفاق نمیافتد. برای حضور در آن نیز به اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان و غرفه نیاز است.
3.نمایشگاه بینالمللی تخصصی
این نوع از نمایشگاهها برای ارائه یکسری محصولات یا فناوری های تخصصی است که بازدیدکنندگان آن معمولاً دانشجویان یا متخصصان آن رسته هستند.
4.نمایشگاههای بینالمللی اطلاعاتی
این نوع از نمایشگاهها برای به نمایش رساندن تحولات تکنولوژی و دانش فنی است و برای حضور در آن نیز به اجاره تجهیزات نمایشگاهی و غرفه نیاز است.
اغلب هر 2 سال یا 4 سال یکبار برگزار میشود مثل نمایشگاه بینالمللی انفورماتیک در کشور آلمان
نمایشگاه اختصاصی کشورها
این نوع از نمایشگاهها برای محکم کردن روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برگزار میشود. شرکت در این نمایشگاه به درخواست کشور میزبان انجام میشود. برای شرکت در آن نیز به اجاره تجهیزات نمایشگاهی و غرفه ی خاصی نیاز است. طراحی غرفه در آن بسیار مهم است.
نمایشگاه اکسپو
این نوع از نمایشگاهها بیشتر جنبهی نمایشی دارند و برای به نمایش رساندن اهداف انسانی و فرهنگی برگزار میشود. شرکتکنندگان بر اساس موضوع نمایشگاه غرفه ی خود را طراحی میکنند و توانمندیهای علمی، هنری، معماری خود را به نمایش میگذارند.
نمایشگاه عرضه مستقیم کالا
باید گفت که این نوع از نمایشگاهها بسیار کم شدهاند. اهداف آن ها این است که موارد مصرفی مردم را به صورت جشنواره با مبلغ کم ارائه دهند. مثل نمایشگاه کتاب، لباس و...
نمایشگاه مجازی
این نوع از نمایشگاهها به صورت غیرحضوری و با اتصال به اینترنت برگزار میشوند. این نمایشگاه ویژگی هایی مثل کاهش هزینه و زمان دارند. اما باید گفتت که بازرگانان و صنعتگران بایستی کالای مورد نظر خود را از نزدیک ببینند.
|