تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
طراحی دکور دفتر کار - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5)
+--- موضوع: طراحی دکور دفتر کار (/showthread.php?tid=40381)



طراحی دکور دفتر کار - moriii - 31-03-2020

نیروهای شما ۸ ساعت از زمان خود را در دفتر کار می گذرانند، این یعنی یک سوم از روز. پس بسیار مهم است که این فضا بتواند در تمامی این مدت روحیه آنها را شاداب نگه داشته و از تحلیل قوای ذهنی آنها جلوگیری کند. مهم ترین نکته در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر کار، وجود رنگ روشن بر روی در دیوار ها است.

رنگ های دلباز علاوه بر افزایش روحیه کارمندان باعث می شوند تا فضاهای کوچک کمی بزرگتر نشان داده شوند. در دکوراسیون داخلی دفتر از تابلو های زیبا و ساعت بر روی دیوار استفاده کنید. در مقابل میزکار را تا جای ممکن خلوت کنید تا اشیاء اضافه باعث حواس پرتی کارمندان و ایجاد تداخل در فعالیت های آنان نشود.

نکته: استفاده از رنگ روشن برای دیوار و رنگ تیره برای اشیاء، انتخابی بسیار حرفه ای است که باعث ایجاد تصور افزایش ظرفیت اتاق در ذهن مخاطبان میشوند.

دکوراسیون داخلی اتاق مدیر
شاید مهم ترین قسمت یک دفتر از نظر مخاطب و مشتری، اتاق مدیر باشد. پس بسیار مهم است که برای طراحی داخلی اتاق مدیر چه برنامه ریزی هایی داشته باشید.

اهمیت مبلمان اداری در این اتاق بسیار افزایش پیدا می کند و البته انتخاب صحیح از میان انواع آنها هم نیاز به تجربه دارد. یکی از انتخاب های حرفه ای این است که برای افزایش شکوه اتاق مدیر، از صندلی بزرگ و زیبایی استفاده شود و میز مدیریت متناسبی با صندلی نیز در جلو آن قرار بگیرد اما در مقابل برای صندلی مشتریان و مخاطبان، از صندلی های کوچکی استفاده شود که تا حد ممکن از اشغال فضا جلوگیری کنند.

رنگ این مبلمان هم نسبت به دکوراسیون اتاق مشخص می شود. اگر اتاق دارای فضای کوچکی باشد انتخاب مناسب، رنگ تیره است.

دکوراسیون اتاق حسابداری
جزء جدا نشدنی یک اتاق حسابداری، رایانه است. بهتر است در خرید رایانه و مخصوصا کیبورد (از کیبورد های کم صدا استفاده کنید) برای حسابدار های خود دقت لازم را داشته باشید تا در آینده مجبور به صرف هزینه دوباره نشوید.

سعی کنید در دکوراسیون اتاق حسابداری از رنگ های روشن استفاده کنید. علاوه بر آن با استفاده از گلدان های گل طبیعی فضای اتاق را شاد نگه دارید.

دکوراسیون داخلی بخش امور مشتریان
اگر در اتاق امور مشتریان صرفا نیروی های شما مشغول به کار اند، برای طراحی دکوراسیون آن از نکاتی که در قسمت دکوراسیون داخلی دفتر گفته شد استفاده کنید اما اگر قرار است مشتریان و مخاطبان خودشان به این بخش رجوع کرده و با نیرو های شما صحبت کنند باید بیش از پیش به زیبایی محیط اهمیت دهید.

مبلمان اداری این اتاق باید علاوه بر زیبایی دارای حس راحتی بسیار مناسبی باشند و باعث نشوند تا مشتریان شما در زمان استفاده از آن به مشکل بخورند. وجود خودکار و قلم در این اتاق یکی از ملزومات بوده اما بهتر است تا به جای خودکار های فنر دار قدیمی از قلم های شیک و جدید استفاده کرده و باعث ایجاد یک تمایز کوچک در دکوراسیون اتاق امور مشتریان خود شوید.

دکوراسیون داخلی اتاق جلسات
اتاق جلسات هم مانند اتاق مدیر از قسمت هایی است که می تواند باعث شکل گیری ذهنیت در مورد شرکت یا دفتر شما در ذهن مخاطب و رقبا شود.

بر دیوار های این اتاق از تابلو های زیبا استفاده کنید و علاوه بر آن، با استفاده از یک قفسه کوچک، افتخارات شرکت از جمله لوح های تقدیر و… را به نمایش بگذارید. میز استفاده شده باید نسبت به اندازه کل اتاق انتخاب شود و علاوه بر آن، رنگ میز با صندلی های آن همخوانی داشته باشد.

منبع: تهران دیزاین سنتر