تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
داستان و گیم پلی بازی Control - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: بازی های کامپیوتری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=68)
+--- موضوع: داستان و گیم پلی بازی Control (/showthread.php?tid=40301)



داستان و گیم پلی بازی Control - nimam1425 - 25-03-2020

داستان بازی Control؛ به دنبال حقیقت در ساختمانی با قوانین فراطبیعی
[تصویر:  control-screen-02-ps4-us-11jun18.jpg]


داستان بازی کنترل در یک ساختمان بزرگ به نام The Oldest House اتفاق می‌افتد. اینجا مرکز اداره فدرال کنترل یا همان FBC است. وظیفه این اداره بررسی و تحقیق درباره اتفاقات و اشياء فراطبیعی است که با قوانین علمی نمی‌توان توجیهی برای آنها پیدا کرد. اسم این اتفاقات و اشیاء را «آیتم‌های تغییریافته» گذاشته‌اند و بسیاری از آنها را در ساختمان اداره نگهداری می‌کنند.

The Oldest House در واقع یک آسمان‌خراش بزرگ در شهر نیویورک است. مانند بسیاری از مواردی که FBC روی آنها تحقیق می‌کند، خودِ ساختمان این اداره هم دارای نیروهای ماورالطبیعی زیادی است؛ مثلا مکان‌های داخلی این ساختمان به دنیاها و ابعاد دیگری متصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بزرگتر از چیزی هستند که از بیرون ساختمان مشاهده می‌شوند. همچنین اتاق‌های داخلی این ساختمان دائما در حال تغییر شکل و حرکت هستند. از سوی دیگر یک نیروی فراطبیعی به اسم Hiss وجود دارد که به عنوان دشمنان اصلی در بازی هم شناخته می‌شوند و هر چند وقت یک‌بار به ساختمان حمله می‌کنند.

داستان بازی کنترل حول شخصیتی به نام «جسی فیدن» شکل می‌گیرد. او در کودکی و طی یک حادثه عجیب، صاحب قدرت‌های فراطبیعی می‌شود و همین موضوع انگیزه‌ای است تا سال‌ها بعد، فیدن برای کشف راز این قدرت‌ها به The Oldest House برود. از سوی دیگر برادر فیدن هم توسط سازمان FBC ربوده می‌شود و او برای پیگیری رد برادرش تصمیم می‌گیرد که به ساختمان این اداره گام بگذارد.

[تصویر:  Control-mayhem.jpg]

ورود فیدن به این ساختمان عجیب با حمله‌ای از سوی Hiss همراه می‌شود. طی این حمله بسیاری از کارمندان FBC اسیر می‌شوند و حتی رییس این اداره یعنی «زکریاه ترنچ» می‌میرد. ترنچ قبل از مرگش یک سلاح ویژه را باقی می‌گذارد. این سلاح که دارای قدرت‌های بسیار زیادی است Service Weapon نامیده می‌شود و این توانایی را دارد که صاحبش را انتخاب کند. در نهایت این اسلحه قدرتمند فیدن را به عنوان صاحب جدیدش انتخاب می‌کند و به همین واسطه، فیدن توانایی کنترل بخش‌های مختلف ساختمان FBC را به دست می‌آورد.

حالا هدف اصلی فیدن آن است که با نیروهای Hiss مبارزه کند و کنترل The Oldest House را به دست بگیرد تا از این طریق هم به برادر ربوده شده‌اش برسد و هم راز قدرت‌های فراطبیعی خود را کشف کند. در این راه، روح ترنچ و همچنین مدیر تحقیقات FBC به اسم دکتر کسپر دارلینگ هم فیدن را همراهی می‌کنند.

 



گیم پلی بازی کنترل



مانند بازی‌های قبلی که توسط رمدی ساخته شده‌اند، کنترل هم یک بازی اکشن-ماجراجویی و شوتر سوم‌شخص است؛ اما برخلاف بازی‌های قبلی این استودیو، کمتر به‌صورت خطی دنبال می‌شود و آزادی عمل بیشتری را به بازیکنان می‌دهد. محیط‌های ساختمان The Oldest House به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت غیرخطی می‌توان آنها را طی کرد. همچنین شخصیت اصلی بازی به مرور توانایی‌های جدیدی را به دست می‌آورد و با کمک آنها می‌تواند وارد مکان‌هایی شود که قبلا قابل دسترسی نبودند. در نقشه بازی نقاطی هم وجود دارند که بازیکن می‌تواند در آن نقاط Fast Travel یا همان جابه‌جایی سریع انجام دهد.

Service Weapon که کمی بالاتر درباره‌اش صحبت کردیم، نقش سلاح اصلی را در بازی ایفا می‌کند. این سلاح می‌تواند تغییر شکل دهد و به سلاح‌های مختلفی تبدیل شود که در درگیری‌های مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای شلیک به دشمنانی که از شما فاصله دارند Service Weapon را به یک مسلسل تبدیل کنید یا برای درگیری‌های نزدیک، از شکل شاتگان این سلاح بهره ببرید.

[تصویر:  Control-march_pr_beat_100.jpg]
اما علاوه بر این سلاح پرکاربرد، فیدن توانایی‌های مختلفی هم دارد که هم در مبارزات و هم برای جابه‌جایی در محیط‌های بازی می‌تواند از آنها استفاده کند. او می‌تواند از راه دور اجسام را جابه‌جا کند، در هوا معلق شود و به‌نوعی پرواز کند و حتی می‌تواند ذهن دشمنان خود را کنترل کند. همچنین یکی از توانایی‌های جالب فیدن این است که می‌تواند اشیاء اطرافش را به سمت خودش بکشد و از این طریق برای خود یک سپر در مقابل شلیک‌های دشمنان بسازد. توانایی‌های فیدن در طول بازی قابل ارتقا هستند؛ برای این کار او باید محیط‌های ساختمان را با دقت جستجو کند و آیتم‌های ویژه‌ای را به دست آورد.

عمده دشمنان بازی کارکنان FBC هستند که حالا توسط Hiss اسیر شده‌اند و تحت کنترل آن قرار دارند. علاوه بر کارمندان سابق FBC، در بازی با موجوداتی هم مواجه می‌شوید که عموما جهش یافته و دارای قدرت‌های فراطبیعی هستند. در بازی کنترل خبری از بازیابی سلامتی خودکار نیست و برای اینکه بتوانید سلامتی از دست رفته خود را بازگردانید، باید از بسته‌هایی که بعد از مردن دشمنان به جا می‌مانند استفاده کنید. استفاده از Service Weapon و همچنین توانایی‌های مختلف باعث تحلیل رفتن انرژی فیدن می‌شود؛ بنابراین باید حواستان باشد که در مبارزات بازی هم از سلاح‌ها و هم از قدرت‌ها به شکل حساب شده استفاده کنید.



 



RE: داستان و گیم پلی بازی Control - elecomco - 11-04-2020

مطلب خوبی بود. ممنون


RE: داستان و گیم پلی بازی Control - علی زرگر - 05-06-2020

(25-03-2020, 04:43 PM)nimam1425 نوشته است:
داستان بازی Control؛ به دنبال حقیقت در ساختمانی با قوانین فراطبیعی
[تصویر:  control-screen-02-ps4-us-11jun18.jpg]


داستان بازی کنترل در یک ساختمان بزرگ به نام The Oldest House اتفاق می‌افتد. اینجا مرکز اداره فدرال کنترل یا همان FBC است. وظیفه این اداره بررسی و تحقیق درباره اتفاقات و اشياء فراطبیعی است که با قوانین علمی نمی‌توان توجیهی برای آنها پیدا کرد. اسم این اتفاقات و اشیاء را «آیتم‌های تغییریافته» گذاشته‌اند و بسیاری از آنها را در ساختمان اداره نگهداری می‌کنند.

The Oldest House در واقع یک آسمان‌خراش بزرگ در شهر نیویورک است. مانند بسیاری از مواردی که FBC روی آنها تحقیق می‌کند، خودِ ساختمان این اداره هم دارای نیروهای ماورالطبیعی زیادی است؛ مثلا مکان‌های داخلی این ساختمان به دنیاها و ابعاد دیگری متصل می‌شوند و به همین دلیل بسیار بزرگتر از چیزی هستند که از بیرون ساختمان مشاهده می‌شوند. همچنین اتاق‌های داخلی این ساختمان دائما در حال تغییر شکل و حرکت هستند. از سوی دیگر یک نیروی فراطبیعی به اسم Hiss وجود دارد که به عنوان دشمنان اصلی در بازی هم شناخته می‌شوند و هر چند وقت یک‌بار به ساختمان حمله می‌کنند.

داستان بازی کنترل حول شخصیتی به نام «جسی فیدن» شکل می‌گیرد. او در کودکی و طی یک حادثه عجیب، صاحب قدرت‌های فراطبیعی می‌شود و همین موضوع انگیزه‌ای است تا سال‌ها بعد، فیدن برای کشف راز این قدرت‌ها به The Oldest House برود. از سوی دیگر برادر فیدن هم توسط سازمان FBC ربوده می‌شود و او برای پیگیری رد برادرش تصمیم می‌گیرد که به ساختمان این اداره گام بگذارد.

[تصویر:  Control-mayhem.jpg]

ورود فیدن به این ساختمان عجیب با حمله‌ای از سوی Hiss همراه می‌شود. طی این حمله بسیاری از کارمندان FBC اسیر می‌شوند و حتی رییس این اداره یعنی «زکریاه ترنچ» می‌میرد. ترنچ قبل از مرگش یک سلاح ویژه را باقی می‌گذارد. این سلاح که دارای قدرت‌های بسیار زیادی است Service Weapon نامیده می‌شود و این توانایی را دارد که صاحبش را انتخاب کند. در نهایت این اسلحه قدرتمند فیدن را به عنوان صاحب جدیدش انتخاب می‌کند و به همین واسطه، فیدن توانایی کنترل بخش‌های مختلف ساختمان FBC را به دست می‌آورد.

حالا هدف اصلی فیدن آن است که با نیروهای Hiss مبارزه کند و کنترل The Oldest House را به دست بگیرد تا از این طریق هم به برادر ربوده شده‌اش برسد و هم راز قدرت‌های فراطبیعی خود را کشف کند. در این راه، روح ترنچ و همچنین مدیر تحقیقات FBC به اسم دکتر کسپر دارلینگ هم فیدن را همراهی می‌کنند.

 



گیم پلی بازی کنترل



مانند بازی‌های قبلی که توسط رمدی ساخته شده‌اند، کنترل هم یک بازی اکشن-ماجراجویی و شوتر سوم‌شخص است؛ اما برخلاف بازی‌های قبلی این استودیو، کمتر به‌صورت خطی دنبال می‌شود و آزادی عمل بیشتری را به بازیکنان می‌دهد. محیط‌های ساختمان The Oldest House به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت غیرخطی می‌توان آنها را طی کرد. همچنین شخصیت اصلی بازی به مرور توانایی‌های جدیدی را به دست می‌آورد و با کمک آنها می‌تواند وارد مکان‌هایی شود که قبلا قابل دسترسی نبودند. در نقشه بازی نقاطی هم وجود دارند که بازیکن می‌تواند در آن نقاط Fast Travel یا همان جابه‌جایی سریع انجام دهد.

Service Weapon که کمی بالاتر درباره‌اش صحبت کردیم، نقش سلاح اصلی را در بازی ایفا می‌کند. این سلاح می‌تواند تغییر شکل دهد و به سلاح‌های مختلفی تبدیل شود که در درگیری‌های مختلف می‌توانید از آنها استفاده کنید. مثلا می‌توانید برای شلیک به دشمنانی که از شما فاصله دارند Service Weapon را به یک مسلسل تبدیل کنید یا برای درگیری‌های نزدیک، از شکل شاتگان این سلاح بهره ببرید.

[تصویر:  Control-march_pr_beat_100.jpg]
اما علاوه بر این سلاح پرکاربرد، فیدن توانایی‌های مختلفی هم دارد که هم در مبارزات و هم برای جابه‌جایی در محیط‌های بازی می‌تواند از آنها استفاده کند. او می‌تواند از راه دور اجسام را جابه‌جا کند، در هوا معلق شود و به‌نوعی پرواز کند و حتی می‌تواند ذهن دشمنان خود را کنترل کند. همچنین یکی از توانایی‌های جالب فیدن این است که می‌تواند اشیاء اطرافش را به سمت خودش بکشد و از این طریق برای خود یک سپر در مقابل شلیک‌های دشمنان بسازد. توانایی‌های فیدن در طول بازی قابل ارتقا هستند؛ برای این کار او باید محیط‌های ساختمان را با دقت جستجو کند و آیتم‌های ویژه‌ای را به دست آورد.

عمده دشمنان بازی کارکنان FBC هستند که حالا توسط Hiss اسیر شده‌اند و تحت کنترل آن قرار دارند. علاوه بر کارمندان سابق FBC، در بازی با موجوداتی هم مواجه می‌شوید که عموما جهش یافته و دارای قدرت‌های فراطبیعی هستند. در بازی کنترل خبری از بازیابی سلامتی خودکار نیست و برای اینکه بتوانید سلامتی از دست رفته خود را بازگردانید، باید از بسته‌هایی که بعد از مردن دشمنان به جا می‌مانند استفاده کنید. استفاده از Service Weapon و همچنین توانایی‌های مختلف باعث تحلیل رفتن انرژی فیدن می‌شود؛ بنابراین باید حواستان باشد که در مبارزات بازی هم از سلاح‌ها و هم از قدرت‌ها به شکل حساب شده استفاده کنید.



 
افرین


RE: داستان و گیم پلی بازی Control - elnaz.moghimi - 13-10-2021

بازی Control یکی از عناوین خوب سال 2019 بود که توانست موفقیت‌های زیادی به دست بیاورد. در ادامه نگاهی به داستان، گیم‌پلی، سیستم مورد نیاز و نقدهای منتقدین به بازی کنترل داشته و راهنمای آن را ارائه می‌دهیم.
https://www.plaza.ir/mag/139909/185018/control-guide-plot-reviews/


RE: داستان و گیم پلی بازی Control - navyMan - 05-01-2024

جالب بود