سانست بلوار (بیلی وایلدر/ 1950) - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: سینما و تئاتر (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=67) +--- موضوع: سانست بلوار (بیلی وایلدر/ 1950) (/showthread.php?tid=38608) |
سانست بلوار (بیلی وایلدر/ 1950) - javid33 - 18-01-2020 نورما دزموند، بازیگر و ستاره بزرگ فیلمهای صامت که حالا مدتهاست از یاد رفته یک فیلمنامهنویس جوان را استخدام میکند تا فیلمنامهای برای او بنویسد و دوباره شهرت روزهای اوجش را به دست بیاورد. فیلمنامهنویس جوان که اول تحتتاثیر این ستاره سابق قرار گرفته رابطه پیچیدهای را با او شروع میکند. وایلدر پیش از آنکه در برلین فیلمنامهنویس شود گزارشگر و روزنامهنگار بود و شاید به همین دلیل هم روایت «سانست بلوار» تا حد زیادی شبیه یک گزارش جذاب است. چارلز براکت پیش از آنکه فیلمنامهنویس شود به عنوان منتقد تئاتر جایگزین هرمان منکیهویچ در نیویورکر شده بود. «سانست بلوار» آخرین همکاری وایلدر و براکت است که چندین فیلمنامه موفق با هم نوشته بودند. آنها چهارده سال کنار یکدیگر کار کردند و شاهکارهایی مثل «نینوچکا» (ساخته ارنست لوبیچ) و «گلوله آتش یا آتشپاره» (ساخته هاوارد هاکس) را نوشته بودند. اول کار نگران بودند که نکند استودیو از تهیه فیلمی درباره پشت صحنه هالیوود که ممکن بود به کسب و کارشان ضربه بزند، خودداری کند. نگرانیشان بیجا هم نبود. وقتی لویی بی.مایر فیلم را دید سر وایلدر فریاد کشید: «ای حرامزاده! تو صنعتی را که نانت را میدهد بیآبرو کردی.» |