تاثیر تجارت الکترونیک بر صنعت گردشگری - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: همایش بین المللی نقش مشاوره در راهبرد مدیریت توسعه و رشد اقتصادی و صنعتی در ایران (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=123) +--- موضوع: تاثیر تجارت الکترونیک بر صنعت گردشگری (/showthread.php?tid=35317) |
تاثیر تجارت الکترونیک بر صنعت گردشگری - shivanouri77 - 27-11-2019 یکی از مباحث مطرح در زمینه گردشگری الکترونیک (ET) هتلداری الکترونیک است. از مهمترین خدماتی که یک گردشگر در طول مدت سفر خود از کشور میزبان دریافت میکند امکانات و سرویسهایی است که برای اقامت وی ارایه میکنند. در یک سایت (ET) هر چه امکانات و گزینههای بیشتری در مورد اقامت گردشگر وجود داشته باشد سایت موفق تر خواهد بود. سرویس هتلداری الکترونیک در سطوح متفاوتی در سایتهای ET مختلف عرضه میشود برخی از این سایتها هتلداری الکترونیکی را در سطح معرفی هتلها و ارایه اطلاعاتی نظیر تلفن و آدرس آنها ارایه میکنند، ولی سرویس هتلداری الکترونیک میتواند بسیار فراتر از این خدمات اطلاعات رسانی و به صورت کامل ارایه گردد. در یک سرویس هتلداری الکترونیک گردشگری که به سایت ET مراجعه میکند باید همانند یک مراجعه کننده حضوری به هتل امکان دریافت اطلاعات مورد نیاز خود را دارا باشد. یک سایت ET با ایجاد ارتباط با هتلهای متعدد در سطوح سرویس و قیمت متفاوت میتواند گزینههای مختلفی را برای گردشگر مهیا کند. در یک سایت ET معتبر اغلب هتلهای مناسب در منطقهای که گردشگر برای سفر انتخاب کرده است در دسترس بوده و گردشگر میتواند آنها را انتخاب کند. طبقهبندی این هتلها در قالبهای مختلف و امکان جستجوکردن هتلها بر اساس قیمت، سرویس، رتبه (تعداد ستاره) حداقل امکانات لازم برای یک برنامه هتلداری الکترونیکی کامل است. در چنین سیستمی گردشگر پس از مراجعه به سایت ET، لیستی از هتلهای موجود را مشاهده کرده، و اطلاعات کاملی از نحوه سرویس هر هتل، تصاویر اتاقها، سالنها ، امکانات مختلف هتل، معرفی کامل سرویسهایی که هتل برای گردشگران مقیم در خود ارایه میکند را دریافت می کند گردشگر پس از مشاهده سرویسهایی که در هر یک از هتلها در دسترس او قرار میگیرند و مقایسه هزینههای هر یک, هتل موردنظر خود را انتخاب میکند، در اینجا ارتباط پویا میان وب سایت ET و هتل اهمیت پیدا میکند. اغلب سایتهای ET در این مرحله یک تقویم که روی آن تعداد اتاقهای خالی هتل در تاریخهای مختلف نمایش داده شده است را به گردشگر عرضه میکنند و گردشگر در هر تاریخی که مایل بود اتاق موردنظر خود را انتخاب کرده و رزرو میکند. سایت و هتل باید امکان دسترسی به یک بانک اطلاعاتی مشترک را دارا باشد تا همزمان و به صورتonline اطلاعات را به هنگام کنند چرا که ممکن است هتل همزمان مشغول رزرو اتاق برای مراجعین حضوری به خود باشد و نباید رزرو اتاق برای دو گردشگر متفاوت امکانپذیر باشد.کسب این اطلاعات به صورت online مهمترین بخش از یک سیستم رزرو را در هتلداری الکترونیک تشکیل میدهد. E-Ticketing برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید http://ipcce.ir/?p=7915&preview=true |