معرفی استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: معرفی استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی (/showthread.php?tid=30159) |
معرفی استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی - panel123 - 22-04-2019 استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی : ترفندهای تبلیغاتی زیاد شده طوری که گاها افراد در انتخاب نوع آنها دچار سردرگمی می شوند اما برای اینکه تبلیغات شما موثر واقع شود می بایست از چندین روش تبلیغاتی استفاده نمایید . نحوه گزینش نوع تبلیغات به شناختی که شما از بازار کارتان ، مشتریان و نحوه ارتباطی که با آنها دارید ، بستگی دارد که بعضا انتخاب شیوه نادرست برای تبلیغات نه تنها کمکی به رونق تجارت شما نمی کند بلکه هزینه ای را هم که برای تبلیغات صرف کرده اید به هدر می دهد . روش های تبلیغات متعدد چاپی و محیطی موجود است که میتوان به چاپ بروشور ، تراکت ، تابلوهای تبلیغاتی نظیر تابلو چلنیوم یا تابلو استیل و به طور کل تابلوهای حروف برجسته ، طراحی و ساخت بیلبورد ، تلویزیون شهری ، تبلیغات در رادیو و تلویزیون ، تبلیغات سمپلینگ ، تبلیغات چریکی یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی اشاره نمود . اما دراین مبحث ما می خواهیم به استیکر تبلیغاتی سه بعدی بپرازیم . استیکر تبلیغاتی سه بعدی چیست ؟ استیکرهای تبلیغاتی برچسب های تبلیغاتی هستند که به صورت سه بعدی بر روی کف خیابان ها طراحی می شوند گویی که یک تصویر کاملا واقعی در برابر دیدگان شما قرار می گیرد و شما در آن فضا حس جدیدی را درک می کنید . اصل اولیه در خلق این پدیده زیبا یا SALSO ART خلاقیت است ، که به معنای تغییر در زاویه دید نسبت به محیط اطراف و حذف دیوارها و چشم دوختن به کف زمین می باشد . این برچسب ها به قدری زیبا هستند که باعث ایجاد شادی و انرژی می شود و حس کنجکاوی افراد را برمی انگیزد . در واقع این استیکرها طراحی های خلاقانه هنری هستند که هر بیننده ای با دیدن آن در جای خود خشک می شود و به تماشای طرح می نشیند . تاریخچه طرح های سه بعدی : هر چیزی که ابداع می شود قدمتی دیرینه دارد و حاصل سالها تلاش انسانهای ماقبل ماست . تاریخ پیدایش نقاشی های سه بعدی را می توان به دو مرحله بخش بندی کرد . بخش اول مرتبط به قرن 17 و 18 میلادی است و بخش دوم به دهه 1980 تا به امروز برمی گردد . اولین طرح متفاوت توسط Hans Holbein در سال 1533 به نام The Ambassadors ترسیم شد ، این طرح به گونه ای بود که یک قسمت نامفهوم در پایین طرح ترسیم شده بود که با تغییر زاویه دید می توانستند به اصل موضوع پی ببرند . پس از اجرای آن طرح کورت وینر در دهه هشتاد میلادی طرحی را ترسیم نمود و پس از این هنرمند افراد دیگری نظیر مانفرد استدر آلمانی ، جو هیل ، لئون کی و تریسی لی استام آمریکایی در این زمینه فعالیت کردند که معروفترین آنها جولین بیور انگلیسی است که صاحب لقب پیکاسو پیاده روها می باشد . هر هنری پیشروی هایی دارد که طراحی استیکر سه بعدی نیز از قافله عقب نمانده و امروزه به شکل گسترده در کشورهای غربی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد . استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی چه کاربردهایی دارند ؟ صاحبین مشاغل می توانند در رابطه نوع کسب وکار خود آیتم های جذاب سه بعدی طراحی نمایند ، چیزی شبیه رویا که در کف خیابان پهن شده و تا به حال کسی به چنین تجربه ای دست نیافته است . نمایش استیکر تبلیغاتی سبب می شود هر بیننده ای نه تنها به برقراری ارتباط با شما ترغیب شود بلکه مطمنا با دیدن آن طرح زیبا ، با تبلیغ دهان به دهان ، کالا یا خدمات شما برای اکثریت افراد توصیف می شود . می توان گفت که با استفاده از این روش تبلیغاتی با یک تیر دو نشان زده اید . یکی از بارزترین ویژگی استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی برقراری ارتباط با دیگر رسانه های تبلیغاتی در اثر ارتباط پویا با مشتری می باشد و می تواند در کنار تبلیغات سمپلینگ ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و تبلیغات چریکی تاثیرگذاری بهتری داشته باشد . ابزارها و متریال های مورد نیاز برای پیاده سازی استیکرهای تبلیغاتی : برچسب های سه بعدی در ابتدا با بهره گیری از گچ های رنگی یا پاستل گچی قابل اجراست و مهمترین ابزار کار ، خلاقیت هنرمندی است که طرح را بر روی زمین پهن می کند . امکان استفاده از استیکرهای تبلیغاتی در چه مکان هایی موثر است ؟ بیشتر درمکان های پرتردد نظیرمراکز تجای – خدماتی – گردشگری ، فرودگاه ها ، راه آهن ، مترو ، راهروی شرکت ها ، گذرگاه های عابر پیاده ، فروشگاه های بزرگ ، مراکز آموزشی کاربرد دارد و حتی می توان بر روی کف و یا دیوار شرکت ها و خانه های مسکونی طرح را اجرا نمود . در هنگام نصب برچسب های استیکر انتخاب زاویه دید و فاصله آن از ارکان اصلی در میزان افزایش کیفیت و بهره وری کار می باشد که بتواند بر روی همه مخاطبان با هر سن و جنسیتی تاثیرگذار باشد و اگر این تصاویر جذاب به درستی طراحی و چاپ نشوند و در مسیر و زاویه ای قرار بگیرند که حجم و بعد نامناسبی پیدا کنند نه تنها به عنوان یک تبلیغ موثر واقع نمی شوند بلکه یک تصویر نامناسب از ابزار تبلیغاتی شما در ذهن بیننده نقش می بندد و می تواند تاثیر منفی در میزان فروش و معروفیت برند شما داشته باشد . مزایای استفاده از استیکرهای تبلیغاتی : به دلیل داشتن جذابیت بالا می تواند سبب جلب توجه هر رهگذری باشد سبب ایجاد یک ارتباط پویا بین ابزار تبلیغاتی شما و مخاطبان می شود منجر به افزایش بهره وری محیط و شادابی و انرژی مثبت می شود در هر مکانی قابل اجراست هیچ گونه محدودیتی در اندازه برچسب های تبلیغاتی وجود ندارد سبب بازاریابی دهان به دهان یا WOM Marketing شده که خود به صورت یک ویروس توسط گرفتن فیلم ها و عکس ها از پوستر تبلیغاتی انتشار می یابد . نصب استیکرهای تبلیغاتی سه بعدی چه مشکلاتی در بر دارد ؟ در هنگام شب به دلیل نداشتن دید کافی عملا کارایی ندارد به دلیل نبود تکنولوژی های نصب و چاپ استیکرهای سه بعدی هنوز نتوانسته ایم از چنین تبلیغی به طور گسترده و پیشرفته بهره مند شویم از تمام زوایا به طور کامل قابل رویت نیست فرسودگی به دلیل تردد از روی طرح وجود مشکلات مرتبط با ترمیم استیکرهای سه بعدی نیاز به کسب مجوزهای متعدد برای نصب استیکر بر روی زمین منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب |