تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
خدمات الکترونیکی - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: خدمات الکترونیکی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=46)
+----- موضوع: خدمات الکترونیکی (/showthread.php?tid=263)

صفحه‌ها: 1 2


خدمات الکترونیکی - admin - 06-03-2017

ارایه خدمات الکترونیکی در ایران با چه مشکلاتی روبرو می باشد ؟


RE: خدمات الکترونیکی - m.sh.Hoseini - 06-03-2017

1-عدم حمایت مدیران ارشد سازمان ها وادارات از ارایه خدمات الکترونیکی و تحقق دولت الکترونیک
2-عدم احساس نیازبه ایجاد دولت الکترونیک وارایه خدمات به صورت الکترونیکی
3- هزینه های سنگین سخت افزاری و نرم افزاری ارایه خدمات الکترونیکی
4-کمبود نیروهای متخصص در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات
5-کمبود سواد رایانه ای مردم
6-مشکلات مربوط به حفاظت و امنیت اطلاعات شخصی افرادوسازمان ها
مریم شیخ حسینی


RE: خدمات الکترونیکی - akbar.irantire - 06-03-2017

1- عدم شیوه نوین در ارائه خدمات بانکی و بانکداری در ایران

2- خطرهای امنیتی : یکی از بزرگ‌ترین معایب بانکداری الکترونیک به خطرهای امنیتی آن برمی‌گردد. در نظام جدید بانکداری افراد می‌توانند با به دست آوردن رمز اشخاص از حساب آنان برداشت کنند
ناآشنایی مردم با فناوری : کی دیگر از معایب بانکداری الکترونیک ناآشنایی عده کثیری از افراد جامعه با آن است که از نبود آموزش‌های عمومی و زمینه‌های لازم فرهنگی و اجتماعی ناشی می‌شود
مناسب نبودن زیرساخت‌های فنی : امروزه در نظام جدید خدمات بانکی، برخی از خدمات ویژه نظیر مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری، چک، اسناد یا اعتبار مالی وجود ندارد.
در نتیجه میتوان بیان کرد که ارائه خدمات بانکداری الکترونیک مستلزم بسترهایی است که در صورت فقدان این بسترها، بانکداری الکترونیک با شکست روبرو می‌شود. در سطح کشور بایستی هم‌زمان با ایجاد بسترهای فنی، مخابراتی و حقوقی، از طریق ارتقا سطح دانش و آگاهی، مردم را نسبت به استقبال و به‌کارگیری خدمات نوین بانکداری ترغیب کرد. همچنین ارتقای سطح امنیت سامانه‌های موجود و ترویج خدمات از طریق گسترش سایت‌های بانکی نیز در جهت گسترش بانکداری الکترونیک ضرورت دارد .


RE: خدمات الکترونیکی - علی اصغر مظفری - 06-03-2017

سلام -ازمشکلات میتوان به عدم فرهنگ سازی مناسب در جامعه به منظور استفاده از خدمات الکترونیک نام برد .2_نقص وعقب ماندگی سیستمهای مخابراتی وکمبود سخت افزارونرم افزار های مربوط به خدمات الکترونیک .3_عدم کنترل ونظارت کافی بر این نوع خدمات که موجب سواستفادهوکلاهبرداری شده ومتاسفانه میل عمومی به استفاده از این نوع خدمات کمرنگ است


RE: خدمات الکترونیکی - M.kabourani - 06-03-2017

(06-03-2017, 04:03 PM)admin نوشته است: ارایه خدمات الکترونیکی در ایران با چه مشکلاتی روبرو می باشد ؟

اولین مشکل وجود نداشتن اینترنت با سرعت بالا در تمام مناطق دوما  نبود امکانات لازم و در دسترس برای همه افراد                       سوما تبلیغات نا درست ونداشتن اطلاع افراد از قوانین


RE: خدمات الکترونیکی - 0015660303 - 06-03-2017

1- بسیاری از دفاتر خدمات ارتباطی، دستگاه پرداخت الکترونیک ندارند و شما مجبورید برای پرداخت پول دوباره به بانک مراجعه کنید
2- نبودن امنیت در فضای مجازی
3- ناموفق بودن در برقراری ارتباط در ارائه خدمات الکترونیکی
4- مردم هنوز به تبادلات بدون کاغذ اعتماد ندارند.
5-مصرف‌کننده‌ها از خریدهای اینترنتی می‌ترسند


RE: خدمات الکترونیکی - امیرحسین یوسف گرمابکی - 07-03-2017

خدمات الکترونیک ایران و وزارتخانه های کشور را از نظر استانداردهای طراحی و کدنویسی css و html ارزیابی کرد. و با درگاهای الکترونیک کشور آمریکا، کانادا و دانمارک مقایسه کردیم که اعداد به ترتیب 16، 7 و 47 میباشد که اعداد قابل قبولی است اما خطای ایران 84 است که عدد قابل توجهی است.


RE: خدمات الکترونیکی - gholamrezakaroubi - 08-03-2017

(06-03-2017, 04:03 PM)admin نوشته است: ارایه خدمات الکترونیکی در ایران با چه مشکلاتی روبرو می باشد ؟
1. کمبود دانش IT

2. نبود شبکه اصلی تجارت الکترونیک در کشور و الزام های سخت افزاری و نرم افزاری آن

3. نبود بسترها و تجهیزات شبکه ای و ارتباطی لازم برای دسترسی سریع و آسان مردم به اینترنت

4. محدویت خطوط ارتباطی و سرعت پایین آنها

5. فقدان زمینه های حقوقی و قانونی لازم برای تجارت الکترونیک


RE: خدمات الکترونیکی - فریده رجبی - 08-03-2017

درایران سرعت تبادل اطلاعات ودریافت خدمات بصورت اینترنتی کند وضعیف می باشد وعلت ان پایینبودن سرعت اینترنت وضعیف بودن فرکانس هاس به علت گستردگی فضای مجازی ناامنی بسیار زیادی می باشدوکاربران نمی توانند درفضای مجازی خود با اسودگی حضور داشته باشند زیرا وجود هکرها وسارقین اطلاعات می توانند به راحتی به اطلاعات شخصی افراد دست پیداکنند . امکان دسترسی اسان وبه صورت انلاین در هر شاخه ضعیف وپایین می باشد


RE: خدمات الکترونیکی - auyob askary - 09-03-2017

(06-03-2017, 04:03 PM)admin نوشته است: ارایه خدمات الکترونیکی در ایران با چه مشکلاتی روبرو می باشد ؟

1-عدم رشد متناسب با زیر ساخت های مالی 2- هزینه های بالا و نود بستر ها و تجهیزات شبکه ای و ارتباطی لازم برای دسترسی سریع  و آسان مردم به اینترنت 
3- تحریم های اقتصادی و بانکی 
4- بی ارزش بودن وقت در فرهنگ عام ایران 
5 آمادگی زیر بنای شبکه مخابراتی و ماهواره ای کشور
6- آمادگی سرعت و کیفیت شبکه ای داخلی و ملی 
7- امکان دسترسی به اینترنت پر سرعت 
8- آمادگی و خدمات و پشتیبانی 
9-مطابقت با استاندارهای بین المللی
10-عدم تضمین امنیت اطلاعات در سیستمهای الکترو نیکی