مزایای استفاده از ضربه گیر کمک فنر - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: مزایای استفاده از ضربه گیر کمک فنر (/showthread.php?tid=20323) |
مزایای استفاده از ضربه گیر کمک فنر - mahya68 - 12-05-2018 عملکرد بهتر فنر با ضربه گیر کمک فنر برای بهتر عمل کردن فنر، در خودروها می توان از ابزارهای کمکی استفاده کرد. یکی از این وسایل ضربه گیر کمک فنر می باشد. با استفاده از این ضربه گیر کمک فنر اتومبیل شما عملکرد بهتری خواهد داشت. در هنگام ترمزهای شدید، اتومبیلی که از ضربه گیر کمک فنر استفاده می کند در مسافت کمتر متوقف خواهد شد. از دیگر فواید استفاده از ضربه گیر کمک فنر در پیچ ها مشخص می شود بطوری که با استفاده از این قطعه اتومبیل راحت تر عبور می کند و نوسان زیادی نخواهد داشت. گرچه فنر، نقش موثری در کم کردن ضربه های ناشی از جاده های نا هموار را در خودرو دارد اما در بعضی موارد انعطاف زیاد هم برای خودرو مفید نمی باشد. با استفاده کردن از ضربه گیر کمک فنر نوسانات غیر مفید فنر کاسته شده و سواری بهتری خواهید داشت. موقعیت مناسب برای نصب به دلیل ویژگی های این ضربه گیرها، کار غلطی است که آنها را فقط بر روی چرخ های جلو یا عقب نصب کنید. در صورتی که این ضربه گیرها بر روی تمام چرخ های جلو و عقب خودرونصب شوند، عملکرد بهتری دارند. بعضی اوقات بعضی از مشتریان می خواهند آن را فقط بر روی چرخ های عقب نصب کنند، چرا که وسایل نقلیه آنها گازسوز است یا تجهیزات سیستم صوتی یا RV با ظرفیت بار سنگین در عقب خودروی آنها نصب شده است. در چنین مواردی، ممکن است این خودروها دارای دو ضربه گیر کمک فنر در چرخ های عقب باشند. با این حال، اگر این ضربه گیرها تنها در چرخ های جلو و یا عقب نصب شوند، هنگامیکه وسیله نقلیه چرخش ناگهانی، عبور از سرعت گیر یا عبور از یک مسیر ناهموار را تجربه می کند، جذب موثر لرزش برای کمک فنر دشوارتر خواهد شد. توصیه ما در خصوص موقعیت مناسب نصب این ضربه گیرها، وسط فنر است. فاصله بین مارپیچ فنرها در بالا یا پایین کمتر از وسط آن است. بنابراین، اگر شما این ضربه گیرها را در نواحی انتهایی نصب کنید، طول عمر آنها کمتر می شود. اگر قطر فنر مارپیچ کوچک باشد، دو انتهای ضربه گیر ممکن است یکدیگر را لمس کنند. در چنین مواردی، برای جلوگیری از وقوع این اتفاق بهتر است کمی از دو انتهای آنها را ببرید، و بعد از برش، ضربه گیر را نصب کنید. برای برخی از خودروها اگر بخواهید یک ضربه گیر کمک فنر در چرخ عقب نصب کنید، باید اندازه ای را انتخاب کنید که دو لبه آن به همدیگر نرسند. اگر دو لبه آن یکدیگر را لمس کنند، ضربه گیرها ممکن است از فنر جدا شوند. مزایا و معایب نصب دو ضربه گیر در یک فنر زمانی که فنر به اندازه کافی بلند باشد، شما می توانید دو ضربه گیر را بر روی آن نصب کنید. برخی از فنرها دارای فضای کافی برای قرارگیری دو ضربه گیر نیستند. اما، بعضی دیگر از فنرها در اغلب موارد می توانند با دو ضربه گیر به کار برده شوند. در این موارد، اگر اندازه ضربه گیر کوچک باشد، تأثیر بیشتری در جذب ارتعاشات خواهد داشت. با این حال، اگر جلوی خودرو پس از نصب دو ضربه گیر در چرخ های جلو، بلندتر از عقب آن به نظر برسد، به منظور ارتقای ایمنی باید از یک ضربه گیر استفاده کنید. اگر ضربه گیر کمک فنر برای جذب ارتعاش بر روی چرخ جلو نصب شود، می توانید آن را از فضای خالی بالای چرخ ببینید. به طور مشابه، در صورتی که بر روی چرخ عقب نیز نصب شود، قابل مشاهده خواهد بود. اما، برخی از وسایل نقلیه جدید، کمک فنر جذب ارتعاش در پشت چرخ عقب نصب شده است که در اینصورت به راحتی از فضای بالای چرخ قابل مشاهده نخواهند بود. برای این نوع خودروها، پس از بالا بردن وسیله نقلیه با جک خودرو، باید ضربه گیر را از سمت مخزن اگزوز نصب کنید. اگر شما قادر به نصب آن نیستید، به فروشگاه اسمارت آپشن مراجعه کنید. |