تحول صنعت حمل و نقل و اجاره خودرو - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: تحول صنعت حمل و نقل و اجاره خودرو (/showthread.php?tid=18563) |
تحول صنعت حمل و نقل و اجاره خودرو - setareh238 - 11-03-2018 یک سوال: آیا درصورت لغو تحریمهای قیمت خودرو کاهش می یابد؟ آیا بازار خودرو به همان اوضاع سه سال پیش خود باز خواهند گشت؛ اگرچه تا لغو کامل تحریمها زمان زیادی نماده است اما مردم منتظرند تا ببیند با لغو تحریمهای خارجی حالا دیگر خودروسازان چه بهانه ای برای افزایش قیمت دارند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کاهش تحریمهای خارجی به خصوص در حوزه خودروگفت: بدون شک با لغو تحریمهای خارجی علیه صنعت خودروسازی وضعیت بهتر از الان خواهد شد و زمینه بازگشت خودورسازهای بزرگ جهان نیز به ایران فراهم میشود. حال بحث اینجاست با برداشته شدن تحریم های خودرو آیا قیمت خودرو ها کاهش می یابد و در نتیجه قیمت اجاره خودرو ارزان بدون راننده کاهش پیدا می کند و باز هم قیمت های اجاره ماشین ایرانی و یا اجاره ماشین خارجی با راننده همچنان ثابت می ماند. [font=number, IRANSansWeb, sans-serif]امید کریمیان در پاسخ به این سوال آیا قرار است خودروسازهای بزرگ جهان به ایران بیایند گفت: بنده هم چندی پیش خبر ورود چند خودروساز بزرگ خارجی را برای سرمایه گذاری و همکاری در ایران شنیده ام و فکر میکنم لغو قانونی تحریمهای خودرویی این بستر را بیش از بیش فراهم کند البته این بحث باعث می شود در اجاره خودرو تشریفاتی و رنت ماشین تنوع خودرو ها بیشتر شود. وی درباره تاثیر لغو تحریمهای خارجی در صنعت خودروسازی نیز گفت: مهم ترین اثر لغو این تحریمها کاهش هزینه تولید و افزایش تولید خودرو و به احتمال زیاد کاهش جزئی در قیمت خودرو خواهد بود که اگر این چنین باشد در صنعت موسسه های کرایه اتومبیل بدون راننده و یا با راننده تغییر چندانی در قیمت خودرو نخواهد داشت. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: دولت باید نقش نظارتی داشته باشد و بگذارد تمام سهم این کارخانجات از طریق بازار سرمایه واگذار شود که از این راه و با تامین سرمایه درگردش آنان و هم با بالا بردن بهره وری نیرو ها و همچنین با بالا بردن کیفیت محصول خود، بتواند تولید خود را افزایش دهند و به سمت محصولی رقابت پذیر با تولیدات دیگر کشورها گام بردارند وی در ادامه درباره بازار خودرو در ایران و دلیل بی کیفیت بودن خودروهای داخلی با بیان اینکه کارخانجات خودروسازی ما همیشه نیازمند حمایت هستند و این در حالی است که دنیا، دنیای رقابتی است و کیفیت تولید، قیمت تمام شده ی آن و دیگر پارامترها، تعیین کننده میزان سهم محصول از بازار است گفت: اگر محصولی با کیفیت بسیار پایین داشته باشیم و استانداردها در آن لحاظ نشده باشد هرچقدر هم تسهیلات بدهیم مشکلی حل نخواهد شد.[/font] |