بازاریابی و تبلیغات - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: گفتگوی آزاد (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=5) +--- موضوع: بازاریابی و تبلیغات (/showthread.php?tid=18455) |
بازاریابی و تبلیغات - panel123 - 08-03-2018 در این دوره که رقابت بین شرکتها بیش از پیش شده است شرکتها برای بازاریابی و کسب اعتماد و جذب مشتری مجبورند که از ابزارهای تبلیغاتی بیشتری نسبت به گذشته از جمله تابلوسازی به شیوه های مختلف همچون بنر ، تابلو چلنیوم ، تابلو استیل ، تابلو برجسته ، چاپ تراکت و غیره ، برای معرفی محصول یا خدماتی که ارائه می نمایند استفاده کنند . از جهتی مشتریان در خرید محصولات و یا دریافت خدمات مورد نظر گرایشهای مختلفی دارند که در تنظیم استراتژیهای بازاریابی توسط شرکتهای مختلف باید آن گرایشها در نظر گرفته شود و اگر عناصر مختلف بازاریابی شرکت همگام با اهداف مورد نظر مشتریان پی ریزی گردد و تمام منافع مشتریان را علاوه بر منافع سازمان پوشش دهد بازاریابی به نحو احسن صورت می پذیرد و شرکت موقعیت بهتری از نظر رقابتی در قبال شرکتهای رقیب پیدا می کند که چنین شرایطی موجب افزایش سودآوری شرکت برای مدت طولانی خواهد شد . بازاریابی چیست ؟ نقطه آغاز بازاریابی مشتری است همان کسانی که باعث رشد یک کسب و کار و در نهایت موفقیت آن می شوند . درواقع فرآیند بازاریابی از نفطه ای آغاز می گردد که مشتری وارد چرخه ی کسب و کار می شود و شما نیاز دارید تا اشخاص را قانع نمایید که محصول یا خدمات مورد ارائه توسط شرکت شما ارزش خریدن و استفاده کردن را دارد . مشتریان و دریافت کنندگان خدمات ، سرمایه گذاران ، توزیع کنندگان ، خرده فروشان و دیگر ذینفعان همه باید مطمئن شوند که سرمایه گذاری که برای خرید محصول یا دریافت خدمات شما در نظر گرفته اند ایمن است و به هدر نمی رود ، پس باید بتوانید آنها را قانع نمایید . تعاریف متعددی توسط اشخاص و ارگانهای سرشناس از بازاریابی بیان شده است که در اینجا به بررسی هریک از تعاریف می پردازیم : تعریف فعالان اقتصادی از بازاریابی : فعالان اقتصادی بازاریابی را ، همگراسازی همه فعالیت های شرکت در مسیر فروش بیشتر ، می دانند . پدر علم بازاریابی نوین فلیپ کارتر بازاریابی را چنین تعریف می نماید : بازاریابی به عنوان فرآیندی مدیریتی – اجتماعی تعریف می شود که به وسیله آن ، افراد ، گروه ها و سازمان ها از طریق تولید ، عرضه و مبادله کالا و یا خدمات با یکدیگر به تامین نیازها و خواسته های خود اقدام می نمایند . انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی چنین تعریف می کند: مجموعه ای از فعالیت ها و فرایندهای ایجاد ، انتقال ، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان ، ارباب رجوع ، شرکای تجاری و درکل برای جامعه ارزشمند باشد تعریف می نماید . بخش هایی که بازاریابی شامل می شود : مشتریان بالقوه خود و محیط خارجی کسب و کار را به جزئی ترین شکل ممکن بشناسیم و مورد بررسی قرار دهیم . فرصت ها و موقعیتهایی که موجب پیشرفت و جذب سرمایه می گردد را شناسایی کرده و استراتژی های لازم و جدید برای سرمایه گذاری بر روی آنها را توسعه و گسترش دهیم . از ابزارهای بازاریابی برای ارائه استراتژیها بهره بگیریم . سنجش نتایج وفرآیند بهبود مستمر چرا بازاریابی از اهمیت زیادی برای جذب مشتری برخوردار است ؟ [list=1] [*]بازاریابی به عنوان یک واسطه منجر به انتقال ، مبادله و جابه جایی کالا بین خرده فروشان ، عمده فروشان و مشتریان می شود که این هم به نفع تولید کننده است و هم به نفع مشتری [*]بازاریابی از طریق در دسترس قراردادن محصولات و خدمات برای مشتریان و عرضه آنها به تمام مشتریان به قیمت مناسب با در نظر گرفتن سطح زندگی افراد جامعه که شامل سه سطح غنی ، متوسط و ضعیف هستند می باشد . [*]بازاریابی منجر به ایجاد شغل و فعالیت های زیادی از جمله خرید ، فروش ، امورمالی ، حمل و نقل ، انبارداری ، استانداردسازی و تقبل ریسک و غیره می شود که افراد زیادی در این پروسه درگیر می شوند و تمام کاربردهای فعالیت بازاریابی به نوبه ی خود سهمی در کسب درامد و سودآوری دارند . [*]بازاریابی با فروش محصولات و خدمات زمینه رشد و توسعه اقتصادی را در کشور فراهم می نماید و منجر به ایجاد ایده های نو و خلاقیت می شود . [/list]در دنیای پراز رقابت امروز شرکتها علاوه بر اینکه می بایست دنبال جذب مشتری جدید باشند بلکه باید در حفظ و نگهداری مشتریان قبلی و برقراری روابطی مستحکم با آنان بکوشند . علم بازاریابی در صورت تمرکز بر فرصتها و ایجاد ارزش برای مشتریان می تواند به مزیت رقابتی پایدار دست یابد و به عنوان پشتوانه ای برای آینده یک سازمان درعرصه رقابت تبدیل گردد. بخش مهمی که در یک شرکت برای فروش یا ارئه خدمات وجود دارد تبلیغات دنباله دار و هدفمند است تا بتوان توسط آنها مشتریان جدیدی پیدا کرد و یا یک رابطه منطقی و پایدار با مشتریان قدیمی ایجاد نمود . نه تنها تبلیغ بلکه تعهدات شرکت از قبیل تحویل به موقع کالا یا خدمات مدنظر مصرف کننده ، حضور مستمر و دائم در میان مشتریان ، آرایستگی و ظاهر کارکنان و نحوه برخورد مناسب با ارباب رجوع ، خدمات پس از فروش و راهنمایی افراد ، اینها همه از مواردی هستند که باعث رونق کسب وکار ، وفاداری مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید می شوند. اهداف تبلیغات : [list] [*]اطلاع رسانی که شامل آگاه سازی مشتریان از محصولات و قیمت های جدید [*]اطلاع رسانی به مشتری در ارتباط با طرز کار محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت [*]از بین بردن برداشت های نادرست [*]ایجاد یک تصویر مناسب از محصول یا خدمت ارائه شده در ذهن مشتری [*]تشویق مشتری برای خرید محصولات یا خدمات [*]تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید [*]تبدیل مشتریان به یک مشتری ثابت و دائم [/list]نتیجه گیری : گرایش به بازار و نیاز مشتریان اولین ویژگی بازاریابی است بنابراین یک مدیر موفق کسی است که این ویژگی ها را بشناسد و خود و کارکنانش براساس رفتار و گرایش بازار عمل نماید . منبع : گروه توليدی ايمن نورتاب |