نقش کامپیوتر در نگهداری و تعمیرات چیست - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7) +---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42) +----- انجمن: کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=88) +----- موضوع: نقش کامپیوتر در نگهداری و تعمیرات چیست (/showthread.php?tid=17135) |
نقش کامپیوتر در نگهداری و تعمیرات چیست - Ahmadhemati - 24-11-2017 احمد همتی غیاثوند RE: نقش کامپیوتر در نگهداری و تعمیرات چیست - Kalateh.top - 28-11-2017 کامپیوتر در صنعت نقش بسیار مهمی دارد،با توجه ب اینکه حجم اطلاعات داده شده بسیار بالاست،میتوان با کامپیوتر ان را برای دوره های متفاوت بررسی و دسته بندی کرد RE: نقش کامپیوتر در نگهداری و تعمیرات چیست - sahan - 27-12-2017 نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یا PM چیست؟ نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه یا PM چیست؟ سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود, به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب,انجام می شود . به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد. اهداف: هدف از اجرایPM را می توان به موارد ذیل خلاصه نمود: 1- بیشینه کردن دوره عمر مفید دستگاه ها و تجهیزات 2- بیشینه کردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تجهیزات 3- بیشینه کردن کارایی کل تجهیزات 4- کمینه کردن تعمیرات اتفاقی دستگاه هاو ماشين آلات 5- تحت کنترل در آوردن توقفات و جلوگیری از خرابی های عظیم به دلیل بروز یک اشکال جزیی و کم نمودن تعداد دفعات از کار افتادن تجهیزات 6- تحت کنترل درآوردن موجودی قطعات یدکی در انبار و ایجاد نظم و ترتیب و استاندارد کردن امور مربوطه 7- کاهش هزینه های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی 8- افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از اتلاف وقت و جلوگیری از فراموشی برخی از تعمیرات در زمان توقف 9- زمان سنجی و روش سنجی فعالیت های تعمیری و تولیدی و در نتیجه بالا بردن بهره وری شاخصه هاي تعميرات سنتي 1-تعمير دستگاه، پس از خرابی آن 2- انجام سرويس ها و بازديدها بصورت ناقص، متفرق و سليقه اي 3-عدم ثبت مستمر اطلاعات تعميراتي 4-عدم بررسي و تجزيه و تحليل اطلاعات ثبت شده و صدور گزارش هاي مورد نياز 5-عدم بهره برداري از نتايج گزارشات به منظور اصلاح روشها نقاط ضعف و قوت نگرش سنتی نکات قوت: 1- بومی بودن و جا افتاده بودن روش سنتی 2- سنخیت داشتن شاخصه های تعمیرات,با سایر امور جاری در کشور. نکات ضعف: 1-عدم توان بکارگیری دانش و فن آوری های جدید. 2-معلوم نبودن قابلیت اطمینان و ضریب آمادگی دستگاه ها. 3-وابستگی کامل سیستم به دانش و حافظه تعمیرکاران (به علت مستند نکردن فعالیت های تعمیراتی) 4-عدم ثبات در (سازمان,روش و فرآیندها) پس از هر جابجائی نیروی انسانی (مدیر تعمیرات یا تعمیرکار). 5- روشن نبودن مقصرین احتمالی در خرابی ها. به دلیل عدم وجود شرح وظیفه و دستورالعمل ها شاخصه های نگرش سیستمی (نظام مند) به تعمیرات: 1-ثبت کلیه فعالیت ها , ارائه گزارشات و پیشنهادات 2-اولویت دادن به فعالیت های پیشگیرانه PM 3-ایجاد یک فراگرد اطلاعات فنی وسیستمی فیمابین بخش های مختلف سازمان و همچنین فیمابین سازمان عملیاتی و بخش های ستادی و اداری. 4- ایجاد بستر مناسب برای مشارکت کلیه نیروهای عملیاتی, اداری و پشتیبانی در انجام فعالیت های PM. مراحل انجام PM برای تجهیزات مرکز داده 1- شناسایی سیستمها اعم از قطعات و تهیه یک شناسنامه برای دستگاه 2- باد گرفتن کردن دستگاه به طوری که تمامی گرد و خاک درون دستگاه زدوده شود. 3- استفاده از اسپری های مخصوص برای تمیز کردن درگاه های حساس دستگاه برروی قطعات الکترونیکی دستگاه 4- تمیز کردن بدنه دستگاه از بیرون و داخل 5- روشن کردن دستگاه و مطمئن شدن از سلامت دستگاه توسط تست Smart Start 6- در صورت شناسایی خرابی ارجاع آن جهت تعمیر و تعویض قطعه خراب با سالم 7- راه اندازی مجدد دستگاه و تحویل آن به مشتری. نویسنده : علی سالاریان جهت مشاوره و انجام سرویس PM با کارشناسان ما تماس بگیرید 021-88500466 به اشتراک بگذارید: |