تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum
کاربرد فناوری - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir)
+-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: دانشگاه جامع علمی و کاربردی (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=7)
+---- انجمن: **مرکز علمی و کاربردی کوشا** (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=42)
+----- انجمن: مبانی کامپیوتر و برنامه سازی (آسانسور -جمعه -کلاس سوم) (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=98)
+----- موضوع: کاربرد فناوری (/showthread.php?tid=16158)



کاربرد فناوری - حسین احدی - 27-10-2017

کاربرد کامپیوتر در صنعت هوا و فضا چیست؟


RE: کاربرد فناوری - محمدابراهیم - 06-11-2017

کامپیوترهایی که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوایی[url=http://rasekhoon.net/article/show/192344/%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%8A%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%8A/][/url] انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداری به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند Smile Smile





RE: کاربرد فناوری - rahimzadeh - 13-11-2017

(27-10-2017, 11:31 PM)حسین احدی نوشته است: کاربرد کامپیوتر در صنعت هوا و فضا چیست؟

کامپيوترهايي که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوايي انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداري به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند. به دنياي هوانوردي قرن بيست و يکم خوش آمديد.
به جز هلي کوپترها و هواپيماهاي کوچک، روزهاي پرواز دستي در هوانوردي تجاري منسوخ شده است. تلفيق کنترل ديجيتال پرواز، سيستم هاي مديريت پرواز و خلبان خودکار (Autopilot)، نقش خلبان را به حدي رسانده که باور عوام اين است که کاپيتان يک پرواز، در پشت سوئيچ ها و چراغ هاي هواپيما، نقش اندکي در هدايت هواپيما بر عهده دارد. اين باور بسيار ساده لوحانه است اما تا حدودي حقيقت نيز در آن نهفته است.
وقتي ما با يک هواپيماي تجاري پرواز مي کنيم، به کامپيوترهايي که حرکت ما را در مسير درست هدايت مي کنند و حتي در شرايط خاصي ما را بر روي زمين سخت فرود مي آورند، متکي هستيم. در محيط نظامي، اين توان کامپيوترها است که خلبانان را رو در روي دشمن قرار مي دهد و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري در مورد مرگ و زندگي به آن نياز دارند، در اختيارشان قرار مي دهد


منبع: راسخون ( http://rasekhoon.net/article/show/192344/ )


RE: کاربرد فناوری - وحید معینی - 09-12-2017

ثبت نام
Help

به خاطر داشتن؟

تازه چه خبر؟
مقالات
تالار
راهنما
تقویم
فعالیت های اجتماعی
عملیات تالار
لینک های سریع
آموزشگاه برنامه نویس
تبلیغات در سایت برنامه نویس
وب سرویس پیامک

جستجوی پیشرفته

صفحه اصلی
تالار
برنامه نویسی میکروکنترلر (MicroController) ها و MicroProcessor ها
برنامه نویسی سیستم های Embedded
مباحث عمومی کار با سخت افزارها، سنسورها و لوازم جانبی
کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا





اگر اولین باری است که از این سایت بازدید می کنید حتما راهنمای سایت را مشاهده کنید. همچنین برای اینکه بتوانید پیامی در بخش های سایت بنویسید ابتدا میبایست ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سایت گزینه ثبت نام در بالای سایت را انتخاب کنید. برای مشاهده نوشته های سایت یکی از بخش ها را از لیست زیر انتخاب کنید.
اگر کلمه عبورتان را فراموش کرده اید به اینجا مراجعه کنید.
کانال تلگرام برنامه نویس: https://t.me/barnamenevis_org

نمایش نتایج 1 تا 10 از 10
نام تاپیک: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

ابزار های تاپیک
نمایش

یک شنبه 08 شهریور 1388, 15:52 عصر #1
farid_mov2006
farid_mov2006 آفلاین است
کاربر تازه وارد
آواتار farid_mov2006

تاریخ عضویت
فروردین 1388
محل زندگی
اهواز
پست
37
تشکر کردن
13
13 بار تشکر شده در 11 پست

Cool کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

سلام دوستان عزیز
کسی در مورد کاربرد کامپیوتر{مهندسی نرم افزار/هوش مصنوعی/برنامه نویسی/...}در صنایع فضایی
{ساخت ماهواره/فضاپیماها/...}و صنایع هوایی{جنگنده ها/....}داره

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
یک شنبه 08 شهریور 1388, 20:38 عصر #2
farzadsw
farzadsw آفلاین است
VIP
آواتار farzadsw

تاریخ عضویت
تیر 1388
محل زندگی
تهران
پست
380
تشکر کردن
58
357 بار تشکر شده در 177 پست

نقل قول: سوال/مهم

سوالتون خیلی کلیه ، درنتیجه جواب هم کلی هست: گوگل

http://farzadsw.persianblog.ir

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
یک شنبه 08 شهریور 1388, 23:48 عصر #3
farid_mov2006
farid_mov2006 آفلاین است
کاربر تازه وارد
آواتار farid_mov2006

تاریخ عضویت
فروردین 1388
محل زندگی
اهواز
پست
37
تشکر کردن
13
13 بار تشکر شده در 11 پست

نقل قول: سوال/مهم

سلام

شما فرمودید که موضوع من کلی هست و با سرچ تو گوگل میشه پیداش کرد
راستش من هر چی گشتم چیزی پیدا نکردم
میشه شما کمکم کنید و تعدادی رو برام پیدا یا اگه مقاله ای دارید برا دانلود تو سایت قرار بدید
با تشکر

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
دوشنبه 09 شهریور 1388, 00:47 صبح #4
farzadsw
farzadsw آفلاین است
VIP
آواتار farzadsw

تاریخ عضویت
تیر 1388
محل زندگی
تهران
پست
380
تشکر کردن
58
357 بار تشکر شده در 177 پست

نقل قول: سوال/مهم

شما دنبال مطلب فارسی هستید یا انگلیسی ؟ اگه فارسی میخوای فکر نکنم چیزی پیدا کنی ! اما مطلب انگلیسی وجود داره. مثلا عبارت autopilot رو به صورت های مختف تو گوگل سرچ کن (با AI وغیره) .
من خودم تو این زمینه اطلاعی ندارم که بخوام به طور مستقیم به شما کمک کنم

http://farzadsw.persianblog.ir

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
سه شنبه 10 شهریور 1388, 15:15 عصر #5
smile17
smile17 آفلاین است
کاربر دائمی
آواتار smile17

تاریخ عضویت
مهر 1385
پست
155
تشکر کردن
30
51 بار تشکر شده در 36 پست

نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

سلام دوستان عزیز
کسی در مورد کاربرد کامپیوتر{مهندسی نرم افزار/هوش مصنوعی/برنامه نویسی/...}در صنایع فضایی
{ساخت ماهواره/فضاپیماها/...}و صنایع هوایی{جنگنده ها/....}داره
شما با پرسيدن اين سوال چي رو مي خواي بدوني؟
همين كه يك ميكروكنترولر برنامه نويسي بشه و توي يه هواپيما قرار بگيره ميشه كاربرد كامپيوتر در علوم هوا فضا.همين كه تست آيروديناميك بودن يه سازه توسط يه برنامه شبيه سازي بشه ميشه كاربرد كامپيوتر در علوم هوافضا و ....
دقيقا در چه زمينه اي مايلي بدوني؟

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
پنج شنبه 12 شهریور 1388, 13:14 عصر #6
farid_mov2006
farid_mov2006 آفلاین است
کاربر تازه وارد
آواتار farid_mov2006

تاریخ عضویت
فروردین 1388
محل زندگی
اهواز
پست
37
تشکر کردن
13
13 بار تشکر شده در 11 پست

Cool نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

نقل قول نوشته شده توسط ccx70007 مشاهده تاپیک
شما با پرسيدن اين سوال چي رو مي خواي بدوني؟
همين كه يك ميكروكنترولر برنامه نويسي بشه و توي يه هواپيما قرار بگيره ميشه كاربرد كامپيوتر در علوم هوا فضا.همين كه تست آيروديناميك بودن يه سازه توسط يه برنامه شبيه سازي بشه ميشه كاربرد كامپيوتر در علوم هوافضا و ....
دقيقا در چه زمينه اي مايلي بدوني؟
سلام
فکر میکنم سوالم خیلی واضح و پیچیدگی نداشته باشه
من میخوام بدونم که یه مهندس کامپیوتر{هر گرایشی}بخصوص هوش مصنوعی و نرم افزار تو صنایع هوافضایی چه کارهایی انجام میده{از زبان برنامه نویسی که معمولا استفاده میکنن/برای چه قسمت هایی برنامه مینویسن و ...}

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
دوشنبه 11 آبان 1388, 18:17 عصر #7
kiosksoft
kiosksoft آفلاین است
کاربر دائمی
آواتار kiosksoft

تاریخ عضویت
تیر 1387
محل زندگی
تهران - کردستان - خامسان
پست
631
تشکر کردن
87
668 بار تشکر شده در 281 پست

Wink نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

نقل قول نوشته شده توسط farid_mov2006 مشاهده تاپیک
سلام
فکر میکنم سوالم خیلی واضح و پیچیدگی نداشته باشه
من میخوام بدونم که یه مهندس کامپیوتر{هر گرایشی}بخصوص هوش مصنوعی و نرم افزار تو صنایع هوافضایی چه کارهایی انجام میده{از زبان برنامه نویسی که معمولا استفاده میکنن/برای چه قسمت هایی برنامه مینویسن و ...}
بستگی داره این مهندس در اختیار هوافضای چه کشوری باشه ؟!!

بنده فوق لیسانس کامپیوتر میشناسم که صبح میره کارهای اداری از قبیل نامه نگاری و بایگانی انجام میده. نمونه فوق لیسانس مکانیک سراغ دارم , فوق لیسانس رآکتور هم سراغ دارم , از دانشگاه هایی مثل علم و صنعت و امیرکبیر!!

به نظر من برای پیدا کردن جواب سوالتون باید در سایت های خارجی بگردید. اینجا کسی جواب جالبی برای شما نداره.

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
سه شنبه 12 آبان 1388, 00:19 صبح #8
Mehran.GH
Mehran.GH آفلاین است
کاربر تازه وارد

تاریخ عضویت
دی 1384
محل زندگی
Germany
پست
77
تشکر کردن
6
125 بار تشکر شده در 56 پست

نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

از ترم زمستانی امسال برای اولین بار در دانشگاه ورزتبورگ همین رشته مورد نظر شما تاسیس شده است یعنی رشته Luft– und Raumfahrtinformatik که تقریبا می شود کامپیوتر هوا فضا

http://www.luft-und-raumfahrt.inform...-wuerzburg.de/

برای اینکه دقیقا بتوانم جواب سوال شما را بدهم نگاهی به دروس این دوره جدید انداختم
و دروس مهم آن را برایتان می نویسم تا متوجه باشید برای وارد شدن به این رشته چه مطالب را باید بدانید.

دروس ترم 1 و 2 > ریاضی و فیزیک و برنامه نویسی و الگوریتم و موقعیت یابی جغرافیایی
دروس ترم 3 > میکرو پروسسور و سیستمهای Embedded و کنترل و خودکار سازی و روشهای اندازه گیری و خطاسنجی
دروس ترم 4 > دینامیک هوافضا و اتمسفر و فیزیک فضای خلاء
دروس ترم 5 > صنعت هوا فضا (مباحث اقتصادی) و سیستمهای انتقال داده و روشهای مدل سازی
ترم 6 > پایانامه لیسانس

برای بعضی دروس معدل فارسی را مشکل می توان پیدا کرد , لینک اصلی :
http://www.luft-und-raumfahrt.inform...ik_8_12_08.pdf
معمولا هر درس همراه با آزمایشگاه است اما مطلب مهم این است که این مجموعه معلومات مربوط به مقطع تحصیلی لیسانس است که معمولادر آلمان شانس کاری زیادی ندارند و باید دید در تکمیل آن چه دروسی معرفی می شود .

به هر حال
منظور این بود که به عنوان یک مهندس کامپیوتر برای وارد شدن به هر صنعتی , نیاز دارید که معلومات کامپیوتری خود را با همان رشته خاص ترکیب کنید به طور مثال اگر می خواهید وارد صنایع هوا فضا بشوید باید دینامیک پرواز و سخت افزار و الکترونیک و روشهای کنترل و .... بدانید و اگر فقط برنامه نویسی بلد باشید (البته حتما باید مدل سازی هم مسلط باشید) می توانید وارد زمینه های همانند Real time OS , شبیه سازی , روشهای ذخیره سازی و انتقال داده , برنامه نویسی Embedded و یا سیستمهای اطلاعات جغرافیایی GIS , رمزنگاری و .... بشوید.

در برنامه نویسی Embedded هم که موضوع این بخش فروم هم هست باید روشهای Parallel Processing و Multitasking را بلد باشید و تسلط به لینوکس .

در صنایع بزرگ هوایی بدلیل حساسیت , کار مهندس نرم افزار بیشتر مدل سازی است تا کد نویسی و نرم افزارهای گران قیمت تولید کننده اتوماتیک کد مانند Esterel الان دیگر کاملا جا افتاده است
http://www.esterel-technologies.com/

در صنایع نظامی هم که کلا زبان برنامه نویسی و استاندارد کاری متفاوت و خاص خودش را دارد (حتی زبانهای برنامه نویسی که به کار می رود را اصولا کامپایلر آن را نمی توان در جایی پیدا کرد و مشخصات دقیق آنها هیچگاه معرفی نمی شود ) و معمولا بعد از سالها کار در Civil و داشتن تمامی پیشنیازهای لازم شاید بتوان وارد مرحله نظامی شد. بعضی کشورها مثلا اسراییل صنعت نظامی غیر متمرکز دارند و صنایع نظامی آنها تشکیل شده از صدها شرکت کوچک که هر کدام یک محصول خاص تولید می کنند و در چنین شرایطی مهندس کامپیوتر به تنهایی می تواند مثلا یک بخش اویونیک را کد نویسی کند و یا بقیه ماژول های نیاز همانند پردازش سیگنال و رادار و سیستمهای کنترل آتش و ..... را کار کند وچنین بحثی فعلا در ایران کاربردی ندارد.

در مورد Autopilot هم که یکی از دوستان نوشته بود این مورد را شاید یک مهندس کامپیوتر بتواند برای پروژه های کوچک در کد نویسی بخشهایی کمک کند چون برای چنین سیستمهایی بیشتر روشهای کنترل غیر خطی مورد نیاز هست که محاسبه و الگوریتمهای پیچیده آن را فارغ التحصیل های رشته برق/کنترل مسلط هستند(باید باشند!).

مورد آخر هم که دوستان اشاره کرده بودند : هوش مصنوعی
ببینید کلا مجموعه منطق فازی , شبکه های عصبی و الگوریتم تکاملی تشکیل دهنده هوش مصنوعی هستند و تمامی این روشها در سیستمهای کنترل می تواند کاربرد داشته باشد و یا سیستمهای برآوردی یا شبیه سازی اما کلا هیچگاه مثلا یک هواپیمای چندین میلیونی را با کنترل کننده فازی به دست autopilot نمی سپرند چون این روشها قابل اطمینان صد در صد نیست و هیچ کنترل کننده ای را در صنعت نمی توانید پیدا کنید که فقط از منطق فازی درست شده باشد بلکه این روشها بیشتر به صورت مکمل کنترل کننده کلاسیک به کار می رود .

آخرین ویرایش به وسیله Mehran.GH : جمعه 25 شهریور 1390 در 07:21 صبح

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
5 کاربر از Mehran.GH به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:

betisa, farid_mov2006, farzadsw, hamed_63, whitecode

شنبه 08 آبان 1389, 11:32 صبح #9
whitecode
whitecode آفلاین است
کاربر جدید
آواتار whitecode

تاریخ عضویت
تیر 1389
پست
12
تشکر کردن
16
4 بار تشکر شده در 2 پست

نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

این اسم ِ کامپیوتر- هوا فضا که شما گفتین معادل انگلیسیش چی میشه؟؟
ممکنه گرایشاتی نه دقیقن این ولی نزدیک به این توی مقطع فوق لیسانس توی دانشگاهای دیگه باشه.
یا صرفن نه توی محیط های دانشگاهی ، حوزه و تخصصی که توی بازار کار دنبال بشه؟؟

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول
یک شنبه 09 آبان 1389, 15:06 عصر #10
Mehran.GH
Mehran.GH آفلاین است
کاربر تازه وارد

تاریخ عضویت
دی 1384
محل زندگی
Germany
پست
77
تشکر کردن
6
125 بار تشکر شده در 56 پست

نقل قول: کاربرد کامپیوتر در صنایع هوافضا

- معادل انگلیسی باید یکچیزی مانند Aviation and aerospace computer science باشه

در یک دانشگاه در ایالت ویرجینیا هم فکر کنم همین دوره لیسانس را دارند با نام Aviation computer science و جای دیگری من نشنیدم باشه.

- تو مقطع فوق لیسانس هم یکی از شاخه های مهندسی مکانیک به سمت صنایع هوافضا متمایل است که معمولا لیسانس مکانیک در ادامه تحصیل می تواند گرایش مربوط به هوا فضا را ادامه دهد اما به هر حال به علوم کامپیوتر ممکن است مستقیم مربوط نباشد.

- جمله آخر را هم متوجه نشدم منظور سوال دقیقا چی است.

آخرین ویرایش به وسیله Mehran.GH : جمعه 25 شهریور 1390 در 07:24 صبح

پاسخ با نقل قول پاسخ با نقل قول

« سانترال | هدایت آرمیچر »
قوانین ایجاد تاپیک در تالار

شما نمی توانید تاپیک جدید ایجاد کنید
شما نمی توانید به تاپیک ها پاسخ دهید
شما نمی توانید ضمیمه ارسال کنید
شما نمی توانید پاسخ هایتان را ویرایش کنید


BB code روشن است
خندانک ها روشن هستند
[IMG] روشن است
[VIDEO] code is روشن
HTML خاموش است

قوانین سایت

بایگانی بالا

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4. ساعت هم اکنون 14:21 عصر است.
Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd.


RE: کاربرد فناوری - jalal - 09-12-2017

کامپیوترهایی که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوایی[/url] انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداری به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند

[url=http://rasekhoon.net/article/show/192344/%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%D9%8A%D9%88%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%8A/]کامپيوترهايي
که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوايي انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداري به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند. به دنياي هوانوردي قرن بيست و يکم خوش آمديد.
به جز هلي کوپترها و هواپيماهاي کوچک، روزهاي پرواز دستي در هوانوردي تجاري منسوخ شده است. تلفيق کنترل ديجيتال پرواز، سيستم هاي مديريت پرواز و خلبان خودکار (Autopilot)، نقش خلبان را به حدي رسانده که باور عوام اين است که کاپيتان يک پرواز، در پشت سوئيچ ها و چراغ هاي هواپيما، نقش اندکي در هدايت هواپيما بر عهده دارد. اين باور بسيار ساده لوحانه است اما تا حدودي حقيقت نيز در آن نهفته است.
وقتي ما با يک هواپيماي تجاري پرواز مي کنيم، به کامپيوترهايي که حرکت ما را در مسير درست هدايت مي کنند و حتي در شرايط خاصي ما را بر روي زمين سخت فرود مي آورند، متکي هستيم. در محيط نظامي، اين توان کامپيوترها است که خلبانان را رو در روي دشمن قرار مي دهد و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري در مورد مرگ و زندگي به آن نياز دارند، در اختيارشان قرار مي دهد


RE: کاربرد فناوری - حسین رضائی - 23-12-2017

کامپيوترهايي که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوايي انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداري به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند. به دنياي هوانوردي قرن بيست و يکم خوش آمديد.
به جز هلي کوپترها و هواپيماهاي کوچک، روزهاي پرواز دستي در هوانوردي تجاري منسوخ شده است. تلفيق کنترل ديجيتال پرواز، سيستم هاي مديريت پرواز و خلبان خودکار (Autopilot)، نقش خلبان را به حدي رسانده که باور عوام اين است که کاپيتان يک پرواز، در پشت سوئيچ ها و چراغ هاي هواپيما، نقش اندکي در هدايت هواپيما بر عهده دارد. اين باور بسيار ساده لوحانه است اما تا حدودي حقيقت نيز در آن نهفته است.
وقتي ما با يک هواپيماي تجاري پرواز مي کنيم، به کامپيوترهايي که حرکت ما را در مسير درست هدايت مي کنند و حتي در شرايط خاصي ما را بر روي زمين سخت فرود مي آورند، متکي هستيم. در محيط نظامي، اين توان کامپيوترها است که خلبانان را رو در روي دشمن قرار مي دهد و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري در مورد مرگ و زندگي به آن نياز دارند، در اختيارشان قرار مي دهد

کامپيوترهايي که به طور روزانه، مسئوليت نشست و برخاست بيش از 8000 پرواز را در فضاي هوايي انگلستان به عهده دارند، کامپيوترهاي معمولي نيستند. اين کامپيوترها در بدترين شرايط آب و هوايي، ايمني هواپيماها و پروازها را حفظ مي کنند و ما را در نهايت صحت و سلامت در سفر از يک قاره به قاره ي ديگر همراهي مي کنند. اين ها جزو کامپيوترهايي هستند که به بهترين نحو ممکن و تحت بالاترين استانداردهاي موجود جهان تست شده اند و در مطلوب ترين شرايط نگهداري به سر مي برند زيرا از کار افتادن آن ها باعث کشته شدن صدها نفر از مردم مي شود و هنوز هم بسياري از اين کامپيوترها، از کامپيوتر لپ تاپ شما که در منزل تان داريد، کم قدرت تر هستند. به دنياي هوانوردي قرن بيست و يکم خوش آمديد.
به جز هلي کوپترها و هواپيماهاي کوچک، روزهاي پرواز دستي در هوانوردي تجاري منسوخ شده است. تلفيق کنترل ديجيتال پرواز، سيستم هاي مديريت پرواز و خلبان خودکار (Autopilot)، نقش خلبان را به حدي رسانده که باور عوام اين است که کاپيتان يک پرواز، در پشت سوئيچ ها و چراغ هاي هواپيما، نقش اندکي در هدايت هواپيما بر عهده دارد. اين باور بسيار ساده لوحانه است اما تا حدودي حقيقت نيز در آن نهفته است.
وقتي ما با يک هواپيماي تجاري پرواز مي کنيم، به کامپيوترهايي که حرکت ما را در مسير درست هدايت مي کنند و حتي در شرايط خاصي ما را بر روي زمين سخت فرود مي آورند، متکي هستيم. در محيط نظامي، اين توان کامپيوترها است که خلبانان را رو در روي دشمن قرار مي دهد و اطلاعاتي را که براي تصميم گيري در مورد مرگ و زندگي به آن نياز دارند، در اختيارشان قرار مي دهد