روانشناسی فروش - نسخهی قابل چاپ +- تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum (http://forum.kishtech.ir) +-- انجمن: پردیس فناوری کیش (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: مالی،اقتصاد و حسابداری (http://forum.kishtech.ir/forumdisplay.php?fid=77) +--- موضوع: روانشناسی فروش (/showthread.php?tid=13589) |
روانشناسی فروش - ahmadpor - 28-05-2017 با وجود آنکه مردم تصور می کنند بهتر است گزینه های زیادی برای انتخاب کردن داشته باشند ، اما واقعیت آن است که تعداد زیاد گزینه ها می تواند انسان را دلسرد کند . در این صورت ، به جای آن که فرد احساس رضایت کند ، به نوعی فلج می شود . مطالعات نشان می دهد که وقتی مثلا در خواربار فروشی ، انبوهی از مواد غذایی وجود داشته باشد یا برای سرمایه گذاری برای طرح بازنشستگی ، تعداد زیادی گزینه پیشنهاد شده باشد ، مردم به جای آن که انتخاب معقولی انجام دهند ، یا به طور تصادفی انتخاب می کنند یا آن که بدون هیچ انتخابی ، آن مکان را ترک می کنند . [font=Arial, sans-serif]برگرفته از کتاب : پروژه ی شادی [/font] اثر : گریچن رابین
[font=Arial, sans-serif]ترجمه : آرتمیس مسعودی [/font]
|