تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: توسعه همکاری موسسه تبادلات آکادمیک آلمان با دانشگاه جامع علمی کاربردی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
توسعه همکاری مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان با دانشگاه جامع علمی کاربردی


نشست مشترک معاون پژوهشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، این نشست با حضور دکتر فرنس اشتوتکل مدیر دفتر مؤسسه تبادلات آکامیک آلمان(DAAD)، دکتر امید بزرگ حداد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی و دکتر دلاور مشاور رئیس و سرپرست دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه برگزار شد.
فرنس اشتوتکل مدیر دفتر مؤسسه تبادلات آکامیک آلمان(DAAD) در تهران در این نشست به تشریح اهداف مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان در خصوص بین المللی سازی آموزش، کمک به مبادله استاد و دانشجو، توسعه همکاری های علمی و بین المللی و اعطا بورس، برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در راستای همکاری های علمی فی مابین دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور آلمان پرداخت و تمایل کشور خود را برای تقویت تبادلات علمی فیمابین اعلام کرد.
وی افزود: این مؤسسه 600 بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی در سال 2017 اعطا می‌کند که بیشتر این بورس ها برای دانشگاه‌ها و رشته های مهارتی خواهد بود.
مدیر دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان در تهران خاطر نشان کرد: این مؤسسه دارای 70 شعبه در کشورهای مختلف است.
همچنین در این نشست مقرر شد فهرستی از فرصت های موجود برای همکاری و تبادلات علمی قابل حمایت و بورس های موجود از سوی مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان به دانشگاه جامع علمی کاربردی ارسال شود.
در این رابطه دعوت از اساتید، متخصصان و دانشجویان آلمان برای بازدید از مؤسسات و مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و بازدید اساتید، مدرسان، مسئولان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاه ها و مراکز آموزش مهارتی و علمی‌کاربردی آلمان مورد تایید قرار گرفت.
دکتر امید بزرگ حداد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی در این نشست پیشنهاد ایجاد دوره‌های مشترک تحصیلی، انجام تحقیقات مشترک، تبادل استاد، مدرسان و دانشجویان را مطرح کرد.
دکتر دلاور سرپرست دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز در این نشست پیشنهاد کرد با توجه به برگزاری دو کارگاه آموزشی توسط مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان در دانشگاه تهران در طی حدود سه ماه اخیر، در خصوص ایجاد و برگزاری دوره های مشترک تحصیلی با مدرک دو گانه (Dual Degree) و مشارکت در طرح های پژوهشی اتحادیه اروپا درقالب پروژه های 2020  Hاقدامات لازم صورت گیرد.
همچنین مقرر شد مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی در رابطه با آموزشهای عالی مهارتی و معرفی دانشگاه‌های علمی کاربردی و آموزش عالی مهارتی آلمان برای دانشگاه جامع علمی کاربردی در طی سه ماه آینده اقدام لازم را به عمل آورد.
همچنین پیشنهاد شد کارگاه آموزشی مشابهی برای معرفی پتانسیل ها و توانمندی های دانشگاه جامع علمی کاربردی و مؤسسات و مراکز ذی‌ربط در آلمان برگزار شود تا راهکارهای همکاری طرفین تبیین شود.
در پایان مقرر شد، نیازسنجی و توانمندی مؤسسات و مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص دوره‌ها، رشته‌ها و مقاطع تحصیلی به صورت تک پودمان، کاردانی و کارشناسی برای همکاری با دانشگاه‌های علمی کاربردی و مراکز آموزش عالی مهارتی آلمان انجام شود و بر اساس نیاز سنجی فوق برگزاری دوره‌های مشترک و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مهارتی آلمان برنامه ریزی شود.

[تصویر:  %D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%...8%A81-.jpg]
good ...