تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: محصولات ژئوسنتتیک نهایی ماهانه تولید می شود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
محصولات ژئوسنتتیک نهایی ماهانه تولید می شود
 
ژئوتکستایل : زمینه های کاربرد و ویژگی های کلیدی
 
اگرچه ژئوتکستایل ها یک ماده نسبتاً جدید هستند، اما در بسیاری از مناطق دیگر بدون آن امکان پذیر نیست. در ساخت جاده ها، پیاده روها، باند فرودگاه ها، هنگام گذاشتن ارتباطات زیرزمینی و در ساخت سیستم های زهکشی استفاده می شود. ژئوتکستایل ها در کشاورزی و باغبانی ضروری هستند. یک ماده کاربردی و همه کاره هزینه ساخت و ساز را کاهش می دهد و عمر مفید سازه ها را افزایش می دهد.
 
در این مقاله در مورد آنچه که ژئوتکستایل ها مورد نیاز است، انواع و ویژگی های اصلی آن صحبت خواهیم کرد.
ژئوتکستایل چیست و چرا به آن نیاز است؟
 
این یک پارچه فنی صاف و بادوام است که از مواد مختلفی ساخته شده و در برابر رطوبت نفوذپذیر است. زمینه های کاربرد آن متنوع است، اما همیشه با خاک مرتبط است، همانطور که قسمت "ژئو" در نام این ماده نشان داده شده است:
از کجا می توان ژئوتکستایل را به صورت عمده خریداری کرد؟ هنگام خرید ژئوتکستایل باید به در دسترس بودن گواهینامه های کیفیت و ضمانت های ارائه شده برای مواد توجه کرد. جزئیات بیشتر خرید ژئوتکستایل
 
    ساخت جاده ها و ساختمان ها؛
    ژئوتکنیک (سیستم های زهکشی، کنترل فرسایش خاک)؛
    کشاورزی.
 
انواع مختلفی از ژئوتکستایل ها وجود دارد. مواد بسته به مواد اولیه ای که از آن ساخته شده و روش ساخت طبقه بندی می شوند. ژئوتکستایل ها بر اساس نوع ماده اولیه به چند نوع تقسیم می شوند. معمولاً از پلی پروپیلن، پلی استر، پلی آمید و پلی اتیلن کم چگالی [1] ساخته می شود . کمتر متداول است، فایبرگلاس، نخ های مخلوط با افزودن پنبه، پشم و ویسکوز. ژئوتکستایل های ساخته شده از پلیمرها (پلی استر، پلی پروپیلن) بادوام ترین، قابل اعتمادترین و بادوام ترین در نظر گرفته می شوند و بنابراین در جایی که این کیفیت ها مورد تقاضا هستند - در ساخت و ساز، کشاورزی، ژئوتکنیک و طراحی منظر استفاده می شود.
 
جالب است!
 
ژئوتکستایل های ساخته شده از الیاف نارگیل - مالچ - گاهی برای فروش عرضه می شوند. این ماده تفاوت های قابل توجهی با ژئوتکستایل های پلی پروپیلن یا پلی استر دارد. یکی از اصلی ترین آنها این است که ساختار آن با ژئوگرید بسیار سازگارتر از بوم است و بنابراین دامنه کاربردها نیز تغییر می کند. در پایان عمر مفید، ژئوتکستایل های ساخته شده از الیاف نارگیل نیازی به دفع ندارند - بسیار راحت و سازگار با محیط زیست است. اما چنین موادی نیز به میزان قابل توجهی دوام کمتری خواهند داشت که به دلیل منشاء طبیعی آن است.
 
الیاف پلی استر از مواد بازیافتی مانند بطری های پلاستیکی بازیافت شده به دست می آید. این شامل رشته های کوتاهی است که در لایه ها به هم متصل می شوند. به دلیل طول کوتاه الیاف، استحکام باند برای برخی از کاربردها ناکافی است، اگرچه برای برخی دیگر کاملاً قابل قبول است.
 
رزوه های کوتاه به ژئوتکستایل های پلی استر ساختاری پشمی می بخشد. رنگ مواد می تواند هر - بژ، قهوه ای، سیاه - اما بوم معمولا در سفید تولید می شود.
 
ژئوتکستایل های پلی پروپیلن از مواد اولیه اولیه ساخته می شوند. فیبر پلیمری یک رشته پیوسته را تشکیل می دهد و به همین دلیل این ماده به ویژه قوی است. حتی زمانی که مرطوب است، لایه لایه نمی شود، زیرا لایه ها به طور ایمن به یکدیگر متصل هستند. ژئوتکستایل های ساخته شده از الیاف پلی پروپیلن ساختاری متراکم و بدون پرز دارند.
هزینه ژئوتکستایل با گذاشتن درخواست در سایت می توانید از هزینه دقیق ژئوتکستایل مطلع شوید. مشاهده لیست قیمت قیمت
 
بر اساس روش تولید، بین ژئوتکستایل های بافته شده و غیر بافته تمایز قائل می شود . پارچه بافتنی نیز در روسیه تولید می شود. اما به دلیل کاهش استحکام کششی، این ماده با وجود هزینه کم، محبوبیتی ندارد.
 
    ژئوتکستایل های بافته شده با استفاده از روش سنتی بافتن تارهای پود و تار تولید می شوند. با تنظیم اندازه سلول، می توانید پارچه ای با تراکم متفاوت به دست آورید. این نوع مواد استحکام کششی بالایی دارد و به همین دلیل دارای خواص تقویتی خوبی است. زمینه اصلی کاربرد ژئوتکستایل های بافته شده ایجاد و تقویت خاکریزهای خاکی برای اهداف مختلف است. به عنوان مثال می توان به ساخت دیوارهای حائل برای پل ها، تقویت پایه باندها و بزرگراه ها اشاره کرد. منسوجات بافته شده با چگالی کم در طراحی منظر استفاده می شود. این به شما امکان می دهد خاک را تقویت کنید و در هر سایتی از جمله در یک شیب تخت ایجاد کنید. در عین حال، استفاده از ژئوتکستایل های بافته شده برای زهکشی و فیلتراسیون توصیه نمی شود.
    مواد ژئوسنتتیک نبافته با اتصال مکانیکی یا حرارتی الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن ساخته می شوند. بر این اساس، به دو دسته سوزنی پانچ و باند حرارتی تقسیم می شود.
        ژئوتکستایل های سوزنی از نخ های کوتاه یا پیوسته با استفاده از پرس سوزنی تولید می شوند. هنگامی که الیاف سوراخ می شوند، از یک لایه به لایه دیگر نفوذ می کنند و یک ماده متراکم مانند نمد را تشکیل می دهند. این دارای قابلیت فیلتر عالی است - به آب اجازه می دهد تا از طریق عرضی و طولی عبور کند. بنابراین، حوزه اصلی کاربرد ژئوتکستایل های این نوع، سیستم های زهکشی است.
        ژئوتکستایل های با پیوند حرارتی (کلندری) با همجوشی الیاف هنگام گرم شدن تولید می شوند. این امر استحکام آن را بسیار افزایش می دهد و احتمال پارگی در هنگام استفاده را کاهش می دهد. فیلتراسیون در این مورد فقط در جهت عرضی رخ می دهد. بنابراین، منافذ در ژئوتکستایل های با پیوند حرارتی به سرعت با خاک و سیلت پر می شوند. این روش ساخت تنها برای نخ های پلی پروپیلن مناسب است، زیرا نقطه ذوب پلی استر بسیار بالا است و هزینه های تولید توجیه نمی شود.
 
برای مرجع
 
در حالی که شرکت‌های ساخت‌وساز روسی ژئوتکستایل‌های عمدتاً با چسب حرارتی را انتخاب می‌کنند، مصرف‌کنندگان غربی ژئوتکستایل‌های با سوزن را ترجیح می‌دهند. ظرفیت فیلتر بالا این ماده را برای هر خاکی از جمله خاک رسی مناسب می کند. و عدم استحکام ژئوتکستایل های سوزنی با استفاده از ژئوگرید تقویت کننده جبران می شود.
 
ژئوتکستایل های عملیات حرارتی بسیار بادوام هستند، اما همانطور که قبلا ذکر شد، اجازه می دهند آب فقط در یک جهت - عرضی - عبور کند. از این نوع مصالح به دلیل خاصیت تقویتی بالا در ساختمان سازی و آمایش سرزمین (برای تقویت خاک) استفاده می شود.
مزایای ژئوتکستایل ها
مزایای ژئوتکستایل ها
 
تقاضا برای ژئوتکستایل در ساخت و ساز، طراحی منظر، کشاورزی و سایر مناطق با مزایای آن توضیح داده می شود:
 
    قیمت قابل قبول . این از طریق مواد خام نسبتا ارزان و تکنولوژی تولید ساده به دست می آید. میانگین قیمت ژئوتکستایل به چگالی سطح آن بستگی دارد. نازک ترین ماده با چگالی 100 گرم در متر 2 ، با خرید عمده حدود 13 روبل در هر 1 متر هزینه خواهد داشت 2 . در 600 گرم 2 قیمت بوم حدود 65 روبل در هر 1 متر است 2 . علاوه بر این که خود متریال ارزان است، استفاده از آن باعث کاهش مصرف مصالح ساختمانی می شود که به معنای کاهش هزینه نصب است.
    دوستی با محیط زیست. ژئوتکستایل های پلی استر و پلی پروپیلن در حین کار مواد مضری منتشر نمی کنند. تولید آن نیز سازگار با محیط زیست است.
    ماندگاری. ژئوتکستایل ها، به ویژه پلی پروپیلن، در برابر اسیدها، قلیاها و سایر مواد تهاجمی موجود در خاک و آب مقاوم هستند. الیاف مصنوعی در معرض پوسیدگی نیستند. آنها از رطوبت، یخبندان، گرما یا اشعه خورشید نمی ترسند. تنها چیزی که عمر مفید مواد را محدود می کند، پر شدن تدریجی منافذ با ذرات ریز خاک است. به همین دلیل، قابلیت فیلتر پارچه با گذشت زمان کاهش می یابد. اینکه چقدر سریع این اتفاق می افتد به ویژگی های فنی ژئوتکستایل بستگی دارد. مواد با کیفیت بالا حداقل 30 سال دوام خواهند داشت.
    استحکام - قدرت. ژئوتکستایل ها در برابر کشش هم در جهت عرضی و هم در جهت طولی مقاوم هستند. بادوام ترین پارچه از تک رشته پلی پروپیلن ساخته شده است. این خاصیت امکان استفاده از ژئوتکستایل ها را برای تقویت سازه های مختلف از جمله بزرگراه های پر بار، پی ساختمان ها، مناطق ذخیره سازی و موارد مشابه فراهم می کند.
    تطبیق پذیری. ژئوتکستایل ها به دلیل استحکام، خاصیت ارتجاعی، نفوذپذیری آب و مقاومت در برابر محیط های تهاجمی در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می گیرند. ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بالای ژئوتکستایل ها آن را به ماده ای ایده آل برای استفاده به عنوان لایه جداکننده در کارهای ساختمانی و همچنین برای تقویت شیب ها و شیب ها تبدیل کرده است. خواص کششی، سوراخ شدن و ازدیاد طول ژئوتکستایل ها می تواند بسیار بالا باشد. آنها برای تضمین نه تنها جداسازی لایه های خاک، بلکه همچنین ایمنی خود مواد کافی هستند.
    نصب آسان. تخمگذار ژئوتکستایل به مهارت خاصی نیاز ندارد. این مواد به صورت رول فروخته می شود و برای حمل و نقل مناسب است. این پارچه وزن سبکی دارد و به راحتی با قیچی معمولی برش داده می شود.
 
چگونه چگالی ژئوتکستایل ها را انتخاب کنیم؟ انتخاب ژئوتکستایل به نوع کار بستگی دارد: هرچه بار مورد انتظار روی پوشش بیشتر باشد، تراکم پارچه باید بیشتر باشد. خرید به صورت عمده چگالی ژئوتکستایل ها را انتخاب کنید
 
در یک یادداشت
 
ژئوتکستایل ها به صورت رول هایی با عرض دو تا شش متر عرضه می شوند. طول با چگالی ماده نسبت معکوس دارد. به عنوان مثال، ژئوتکستایل برای مسیرهای باغ با تراکم 100 گرم در متر 2 به صورت رول تا طول 100 متر خطی و پارچه فنی با استحکام بالا برای تقویت بزرگراه ها و باند فرودگاه ها (450 گرم در متر) فروخته می شود. 2 ) معمولاً از طول 40 متر خطی تجاوز نمی کند.
ژئوتکستایل برای حل مشکلات ...
 
منظره باغ
 
از ژئوتکستایل ها برای ایجاد مسیرها و محوطه های باغی کاربردی، بادوام و مرتب استفاده می شود. قبل از ظهور این ماده جهانی، از فناوری استاندارد استفاده می شد: ماسه و شن در شکاف آماده شده ریخته می شد و پس از آن یک پوشش تزئینی (صفحه های سنگ فرش، سنگ فرش) گذاشته شد. مسیرهایی که به این روش ساخته شده اند بارها را به خوبی تحمل نمی کنند: تحت تأثیر گرانش، مواد توده ای فرو رفته و با خاک مخلوط می شوند و در نتیجه سوراخ هایی ایجاد می شود. علف های هرز از طریق پوشش رشد می کنند که منجر به ظاهر شدن برجستگی ها و ترک ها می شود. در خاک های باتلاقی، اثرات مخرب رطوبت نیز به عوامل ذکر شده اضافه می شود.
 
ژئوتکستایل های باغ به حل همه این مشکلات به طور همزمان کمک می کنند:
 
    یک پارچه مصنوعی که بین خاک و بالشتک شن و ماسه گذاشته شده است، لایه ها را از هم جدا می کند و از مخلوط شدن آنها جلوگیری می کند.
    بارهای عملیاتی به طور مساوی روی سطح توزیع می شوند، بنابراین مسیر آویزان نمی شود.
    ژئوتکستایل باعث حذف سریع رطوبت و کاهش فرسایش خاک می شود، حتی اگر سایت در یک دشت باتلاقی واقع شده باشد.
    علف های هرز از طریق پارچه متراکم رشد نمی کنند.
 
علاوه بر این، استفاده از ژئوتکستایل باعث کاهش مصرف مواد فله می شود.
ژئوتکستایل در کجا استفاده می شود؟
 
ساخت مخزن مصنوعی
 
هنگام ایجاد یک حوضچه یا استخر شنا در یک طرح شخصی، ژئوفبریک عملکرد محافظتی را انجام می دهد. عنصر ساختاری اصلی یک مخزن مصنوعی یک غشای ضد آب است که قبل از پر کردن آن با آب در کاسه قرار می گیرد. سنگ های تیز و ریشه درختان می توانند به مواد نگهدارنده رطوبت آسیب بزنند. برای جلوگیری از این اتفاق، یک لایه ژئوفبریک بین خاک و غشا گذاشته می شود. برای افزایش خواص محافظتی، توصیه می شود آن را در بالای عایق رطوبتی قرار دهید.
 
ژئوتکستایل برای حوضچه باید چگالی بالایی داشته باشد - حداقل 250 گرم در متر 2 .
 
اجرای فاضلاب زهکشی
 
سیستم فاضلاب زهکشی برای حذف رطوبت در مناطقی با سطح آب زیرزمینی بالا عمل می کند. برای جلوگیری از شستشو و فرسایش خاک، لوله های سوراخ دار گذاشته می شود. اگر از ژئوتکستایل در چیدمان آن استفاده شود، فاضلاب طولانی‌تر و کارآمدتر است. پارچه بادوام و قابل نفوذ از مسدود شدن سوراخ‌های لوله‌ها جلوگیری می‌کند و مواد حجیم را تثبیت می‌کند.
 
ژئوتکستایل های زهکشی باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر فشار بالشتک و خاک مقاومت کنند. در عین حال، نیاز به فیلتراسیون خوبی دارد. پارچه ای که بیش از حد متراکم است، اگرچه بسیار بادوام است، اما دارای منافذ کوچکی است که به سرعت با ذرات ریز خاک پر می شود. در نتیجه عملکرد زهکشی سیستم کاهش می یابد. بنابراین، چگالی بهینه ژئوتکستایل برای فاضلاب زهکشی 100-200 گرم در متر است. 2 .
 
یک سیستم زهکشی با استفاده از ژئوتکستایل در چند مرحله نصب می شود:
 
    سنگر می کنند.
    کف را با یک لایه ماسه صاف کنید.
    ژئوفبریک را بگذارید (لبه ها باید حداقل یک متر از سنگر بیرون بزنند).
    یک کوسن شنی (20 تا 30 سانتی متر) درست کنید.
    گذاشتن خط لوله.
    یک لایه شن روی آن بریزید.
    لوله ها را با لبه های آزاد ژئوفبریک بپیچید.
    سنگر را با خاک پر کنید.
 
جداسازی و حفاظت
 
استفاده گسترده از ژئوتکستایل در راهسازی به دلیل ساختار خاص آن است که امکان جداسازی لایه های مواد حجیم را فراهم می کند. همراه با سایر خواص، این به ایجاد یک سطح جاده صاف، قابل اعتماد و بادوام کمک می کند.
 
ژئوتکستایل هایی که بین لایه های خاک، شن و ماسه و سنگ خرد شده قرار می گیرند از مخلوط شدن آنها جلوگیری می کند. این کار از ایجاد ترک در آسفالت جلوگیری می کند. به لطف پایه ژئوفابریک سفت و سخت، بار ناشی از ترافیک به طور یکنواخت توزیع می شود و پوشش افت نمی کند. و خواص فیلتر ژئوفبریک به تخلیه آب و جلوگیری از فرسایش سطح جاده کمک می کند.
 
چگالی ژئوتکستایل های جاده با در نظر گرفتن بار عملیاتی انتخاب می شود. اگر جاده فقط برای خودروهای سواری در نظر گرفته شده باشد، 250 گرم در متر کافی است 2 . برای جاده های طراحی شده برای کامیون ها، چگالی باید بیشتر باشد - از 300 گرم در متر 2 . در طول ساخت بزرگراه های فدرال، از ژئوتکستایل های متراکم تر استفاده می شود. برای باند فرودگاه از موادی با بالاترین تراکم ممکن استفاده می شود.
 
الزامات ویژه برای ژئوفبریک در ساخت و ساز مهندسی هیدرولیک - در هنگام ساخت سدها، سدها، اسکله ها، موج شکن ها - تحمیل می شود. فقط ژئوتکستایل های پلی پروپیلن با پیوند حرارتی با استحکام بالا می توانند در معرض قرار گرفتن دائمی در معرض امواج دریا مقاومت کنند.
 
عایق رطوبتی سقف
 
از ژئوتکستایل ها در سقف ها برای محافظت از عایق رطوبتی در برابر آسیب استفاده می شود. مواد در دو طرف غشا گذاشته می شود. هنگام ایجاد سقف های به اصطلاح "سبز" (زمانی که یک چمن روی پشت بام کاشته می شود)، ژئوتکستایل ها همان عملکردهای طراحی منظر را انجام می دهند. در این مورد، بوم زیر یک لایه خاک گذاشته می شود.
 
ژئوتکستایل ها موادی با تکنولوژی بالا، کاربردی و ارزان هستند که کاربردهای زیادی دارند. این نه تنها عمر مفید سازه ها را افزایش می دهد، بلکه هزینه های ساخت و ساز را نیز کاهش می دهد. ژئوتکستایل های پلی پروپیلن تک رشته ای بادوام ترین و مقاوم ترین در برابر محیط های تهاجمی هستند. چگالی مواد با در نظر گرفتن شرایط عملیاتی انتخاب می شود.
از کجا می توان ژئوتکستایل را در مسکو به صورت عمده خریداری کرد؟
 
برای مشاوره در این زمینه به متخصصان بازار ساخت و ساز مراجعه کردیم. پاسخ توسط پاول الکساندرویچ کامبولوف، مدیر اجرایی Geoproduct LLC، یک شرکت روسی که بیش از ده سال است که مواد ژئوسنتتیک را تولید و به فروش می رساند، داده شده است:
 
محبوبیت ژئوتکستایل ها به دلیل تنوع ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن است که امکان استفاده از این ماده را برای طیف وسیعی از وظایف فراهم می کند. اما در همان زمان، سوال انتخاب نیز مطرح می شود که اغلب می تواند خریدار را که دانش تخصصی ندارد سردرگم کند. هنگام خرید ژئوتکستایل، نه تنها به قیمت آن، بلکه به کیفیت آن نیز توجه کنید. پیشنهادهایی با برچسب قیمت کمتر از قیمت بازار اغلب به دلیل کیفیت پایین محصول خطرناک هستند.
 
تماس با شرکتی که سازنده یا توزیع کننده رسمی مارک های معروف ژئوتکستایل است به شما کمک می کند موفق ترین و نه چندان گران ترین گزینه را انتخاب کنید. یک عامل مهم در این مورد تضمین کیفیت محصول است: با خرید مواد از یک شرکت با شهرت، از خطر به دست آوردن پارچه ناهمگن با پارگی و سوراخ خلاص می شوید.
 
در مسکو، برای خرید یک دسته عمده فروشی ژئوتکستایل، توصیه می کنم به خدمات Geoproduct LLC مراجعه کنید. ما بیش از ده سال است که با برند GP خود در بازار تولید ژئوتکستایل کار می کنیم و همچنین توزیع کننده رسمی سایر مارک های ژئوتکستایل محبوب در روسیه هستیم. این سطح قیمت پایین را تضمین می کند - می توانید ژئوتکستایل ها را با قیمت 11 روبل در هر متر مربع از ما خریداری کنید.
 
متخصصان ما به شما در انتخاب کمک می کنند و با در نظر گرفتن وظیفه خاص شما، تصمیم آگاهانه ای را ارائه می دهند - نام تجاری مواد، چگالی، حجم و مقدار مورد نیاز (با در نظر گرفتن هزینه های نصب). برای خریداران عمده، ما آماده ارائه تخفیف های قابل توجه، تحویل سریع ترین مطالب ممکن به سایت و همکاری بیشتر متقابل هستیم. خریدار می تواند قیمت های تقریبی ژئوتکستایل ها را در وب سایت رسمی پیدا کند. از آنجایی که سیستم تخفیف های فردی داریم، بهتر است قیمت دقیق را با مدیر بررسی کنید.
 
ما علاوه بر ژئوتکستایل، ژئوممبرین، ژئوگرید، ژئومات، تشک بنتونیت، فیلم فرودگاه، ژئوکامپوزیت های زهکشی، سازه های گابیون مش تولید و عرضه می کنیم. تولید خود، در دسترس بودن آزمایشگاه آزمایش و انبارهای محصولات نهایی با مساحت بیش از 12000 متر 2 در مسکو و نووچرکاسک، منابع پایدار و سریع از هر حجمی را ارائه می دهند. برای اجسام واقع در مسکو و منطقه مسکو، ما مواد ژئومتریال را با استفاده از آخرین تجهیزات نصب می کنیم.
 
PS شرکت Geoproduct مواد ژئوسنتتیک را در سراسر روسیه (بیش از 50 منطقه) و کشورهای CIS تحویل می دهد. کاتالوگ محصولات در وب سایت شرکت موجود است. می توانید در قسمت «پرسش و پاسخ» و یا با ارسال درخواست محاسبه بهای تمام شده کالا از مشاوره تخصصی بهره مند شوید.