تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: سایکدلیک ها و مجیک ماشروم
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
قارچ جادویی یا مجیک ماشروم گروهی از قارچ‌های حاوی سیلوسایبین و سیلوسین هستند. استفاده از قارچ سیلوسایبین می‌تواند ادراک، خلق و خو و شناخت استفاده کننده را با تأثیر بر نواحی مختلف مغز و سیستم های انتقال دهنده عصبی تغییر دهد. خوردن این قارج در استفاده کننده تجربیات سایکدلیک و حالات تغییر یافته هوشیاری و آگاهی به همراه توهمات بصری ایجاد می‌کند.

اما قارچ سیلوسایبین چیست؟ تاثیر سیلوسایبین بر مغز چیست و چونه استفاده می‎‌شود؟ پیامدهای استفاده از مجیک ماشروم چیست؟

تاریخ قارچ جادویی

ریشه استفاده از قارچ‌های جادویی توسط انسان به هزاران سال پیش باز می‌گردد. قارچ‌های جادویی در بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها باستانی شناخته شده و مورد احترام بوده است. همچنین این نظر وجود دارد که ممکن است قارچ‌های جادویی تاثیر زیادی در نحوه تکامل مغز انسان داشته‌اند. اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ کهن این قارچ در تاریخ باستانی قارچ جادویی | مجیک ماشروم مطالعه کنید.




سیلوسایبین چیست؟
سیلوسایبین (به انگلیسی: Psilocybin) یا سایلوسایبین، یک ماده سایکدیک است و در دسته ایندول و تریپتامین طبقه‌بندی می‌شود. مجیک ماشروم ها حاوی سیلوسایبین و سیلوسین هستند. سیلوسایبین بعد از مصرف خوراکی در بدن انسان به سیلوسین تبدیل می‌شود. سیلوسایبین به لحاظ ساختار شباهت زیادی به پیام رسان سرتونین در مغز انسان دارد. به همین دلیل به گیرنده های سرتونین ارتباط برقرار می‌کند.

تاثیر سیلوسایبین بر مغز

از اثرات اصلی سیلوسین در مغز ایحاد ارتباط عصبی قدرتمند بین نواحی در مغز است که در حالت عادی با یکدیگر ارتباط ضعفی دارند. این می تواند منجر به تجارب غیرعادی و گاهی ترکیبی مانند دیدن صداها یا شنیدن رنگ ها شود. مطالعه محققان کالج امپریال لندن نشان داد که استفاده سیلوسایبین فعالیت طبیعی شبکه پیشفرض مغز را مختل می‌کند و الگوهای جدیدی از ارتباط را در سراسر مغز ایجاد می کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که سیلوسایبین، همراه با پشتیبانی روان‌شناختی به عنوان یک مدل درمانی در روانپزشکی پیشرفت بسیاری داشته و تأثیرات بلندمدتی بر رفتار و شخصیت افراد ایجاد می‌کند. این ماده اثرات متنوعی بر مغز دارد؛ از تغییر در جریان خون مغزی تا تأثیر بر افکار، حواس، و حتی زمان. همچنین، مصرف سیلوسایبین باعث تجربیات معنوی و تأملات عمیق می‌شود. این مقاله به بررسی علمی و تأثیرات دقیق سیلوسایبین بر مغز و رفتار انسان می‌پردازد.


با آزمایش از 15 داوطلبی که سیلوسایبین یا دارونما دریافت کردند. کارشناسان دریافتند که سیلوسایبین فعالیت شبکه حالت پیش فرض (DMN) را کاهش می دهد، مجموعه ای از نواحی مغز که در تفکر خوشناسی ، درون نگری و حافظه نقش دارند. DMN همچنین با منیت و احساس خود مرتبط است. سیلوسایبین همچنین فعالیت قشر بینایی و سایر نواحی مغز که به طور معمول به DMN یا قشر بینایی متصل نیستند، افزایش داد. محققان یک نقشه سه بعدی از مغز ایجاد کردند که نشان می دهد چگونه سیلوسایبین ارتباط بین مناطق مختلف مغز را تغییر می دهد.

قارچ جادویی و سلامت روان

تاثیر سیلوسایبین و  سیلوسین در مغز ممکن است پتانسیل درمانی برای درمان شرایط سلامت روان مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) داشته باشد. قارچ سیلوسایبین ممکن است با افزایش خلاقیت، انعطاف پذیری و گشودگی به افراد کمک کند تا از الگوهای سفت و سخت و منفی تفکر و رفتار رهایی یابند. سیلوسایبین همچنین ممکن است با کاهش واکنش ترس و افزایش همدلی و شفقت به افراد کمک کند تا به خاطرات و احساسات آسیب زا دسترسی پیدا کنند و آنها را پردازش کنند. چندین مطالعه نشان داده اند که سیلوسایبین می تواند بهبودهای پایداری در خلق و خو، رفاه و کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به افسردگی 3، اضطراب 4، اعتیاد 5 و PTSD ایجاد کند. سیلوسایبین همچنین ممکن است تجربیات عرفانی یا معنوی را ایجاد کند که می تواند تأثیرات عمیق و مثبتی بر جهان بینی، ارزش ها و معنای زندگی افراد داشته باشد.

اعتیاد و خطرات قارچ جادویی

قارچ جادویی و ماده سیلوسایبین اعتیاد آور نیست و خطر آسیب فیزیکی یا سمیت بسیار کمی دارد. با این حال مجیک ماشروم می‌تواند اثرات ناخوشایند یا چالش برانگیزی مانند اضطراب، پارانویا، سردرگمی یا روان پریشی ایجاد کند. این اثرات تحت تأثیر دوز، شخصیت، شرایط استفاده ، انتظارات و وضعیت روانی فرد است.

بنابراین بهتر است مجیک ماشروم با احتیاط و تحت راهنمایی حرفه‌ای در یک محیط امن و راحت استفاده شود. همچنان تحقیقات بر روی اثرات سیلوسایبین بر بدن ادامه دارد اما هیچ خطر جدی جسمی در استفاده از مجیک ماشروم گزارش نشده و احتمال اور دوز با این قارچ وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه آیا امکان اوردوز با قارچ جادویی وجود دارد؟ را مطالعه کنید.

مجیک ماشروم و درمان افسردگی

در مطالعه‌ای در سال 2012، دیوید نات عصب‌شناس کالج امپریال لندن دریافت که در افراد افسرده ارتباطات بین مدارهای مغز در نواحی خاصی بسیار قوی است. پرفسور نات در مصاحبه با Psychology Today می‌گوید: «افرادی که دچار تفکر افسردگی می شوند، مغزشان بیش از حد به هم متصل است و دچار افکار و احساسات منفی انتقاد از خود به صورت وسواس گونه و طاقت فرسا می‌شوند. پروفسور نات توضیح میدهد که قارچ سیلوسایبین با سست کردن این ارتباطات و ایجاد ارتباطات جدید می‌تواند تسکین قدرتمندی ایجاد کند.

روانشناسان دانشگاه جان هاپکینز نیز هنگام آزمایش اثر سیلوسایبین در افراد به یافته های مشابهی درست یافتند. بلافاصله پس از جلسات شرکت کنندگان گزارش کردند که احساس بازتر، تخیل قوی‌تر و قدردانی بیشتری از زیبایی تجربه می‌کنند. هنگامی که محققان یک سال بعد داوطلبان پیگیری کردند، تقریباً دو سوم گفتند که این تجربه یکی از مهم‌ترین تجربه‌ها در زندگی آنها بوده است. تقریباً نیمی از آنها در آزمون شخصیتی امتیاز بالاتری نسبت به قبل از مصرف سیلوسایبین داشتند.

تجربه قارچ‌ جادویی چگونه است؟

به صورت کلی قارچ جادویی به صورت میکرودوز و یا دوز کامل استفاده می‌شود. تجربه اثرات قارچ جادویی به عنوان سفر یا تریپ شناخته می‌شود. عوامل زیادی در تجربه قارچ‌های سیلوسیبین از جمله دوز ، آمادگی ذهنی ، تنظیمات و شیمی شخصی بدن فرد نقش دارند. با توجه به این نکته هر تجربه تریپ با توجه به زمان و مکان، منحصر به فرد خواهد بود و راهی برای پیش بینی دقیق نوع تجربه نیست. اما درک تجربیات مشترک سیلوسایبن به شما کمک می کند تا برای سفر خود آماده شوید.

قارچ های جادویی معمولا به شکل خشک شده خورده می‌شود. برای برخی طعم قارچ دلپذیر نیست و به همین دلیل بسیاری از افراد قارچ‌ها را با عسل یا آب لیمو تازه و یا  آنها را در نوتلا، کره بادام زمینی، آبمیوه یا اسموتی مخلوط کرده و استفاده می‌کنند.

برای یک سفر معمولی با دوز متوسط مقداری بین ۲ تا ۵ گرم قارچ خشک شده نیاز است. در طی یک تجربه سیلوسیبین ، می‌توانید انتظار داشته باشید که تغییرات عاطفی، ادراکی و حسی زیادی را تجربه کنید و ممکن است احساس متفاوتی از گذر زمان داشته باشید. در اطراف اشیا و افراد هاله‌هایی از انرژی و رنگ مشاهد کنید. حس بازتری به افکار و احساساتی که در زندگی روزمره از آنها دوری می‌کردید را تجربه کنید. همچنین ممکن است احساس آرامش و ارتباط با جهان را حس کنید.

استفاده به صورت میکرودوز

میکرودوزینگ، یک روش نوین برای بهره‌گیری از مزایای سیلوسایبین یا قارچ جادویی با دوزهای بسیار کم، بدون وارد شدن به حالت تریپ، معرفی می‌شود. این روش هفتگی بهبود تمرکز، ارتقای خلاقیت، کاهش استرس و اضطراب را هدف قرار داده و از فواید مثبت سیلوسایبین بهره می‌برد.

میکرودوزینگ به عنوان یک برنامه منظم، دوزهای بسیار کم را در فواصل منظم مصرف می‌کند، افراد این روش را برای بهبود قابلیت ترک رفتار اعتیاد، کاهش سردرد خوشه‌ای، افزایش قدرت تخیل و فلو، بهبود تمرکز و کاهش استرس ارزیابی می‌کنند. این روش همچنین موجب محافظت مغز و سیستم عصبی در برابر آسیب‌های دژنراتیو و بهبود آگاهی ارتباطی می‌شود، رفلکس‌ها را نیز به سرعت افزایش می‌دهد.

برای مطالعه دقیق روش میکرودوز ، نحوه استفاده و تولید کپسول یا شیرینی های میکرودوز مقاله میکرودوز مجیک ماشروم (قارچ جادویی) راهنمای استفاده را مطالعه کنید.

تاثیرات جسمی مجیک ماشروم

به صورت کلی قارچ جادویی عوارض جسمی شدیدی ایجاد نمی‌کند و بیشتر اثرات تاثیرات ذهنی و روانی خواهد بود. با این وجود بالا رفتن ضربان قلب و احساس تهوع کمی بعد از خوردن ماشروم غیر طبیعی نخواهد بود. اما اثرات روانی تجربه تریپ معمولا به دو دسته تریپ خوب و تریپ بد تقسیم‌بندی می‌شود.

تجربه تریپ خوب | Good Trip

سفر خوب معمولا با حس شگفت‌انگیزی همراه است. احساس سرخوشی و یگانگی به همراه دریافت آگاهی و افکار عمیق به همراه توهمات بصری، تغییر رنگ‌ها و اشکال هندسی و گفتگوی ذهنی در تریپ با قارچ جادویی معمول است. در دوزهای بالاتر با چشمان بسته نیز تصاویری از اشکال و رنگ‌ها درخشان نیز برای فرد قابل مشاهده است.

احساس یگانگی با جهان
افکار عمیق و آگاهانه
تجربه متفاوت از فضا و زمان
افزایش قدرت بینایی
احساس ارتباط ماورایی با طبیعت
تجربیات عمیق معنوی و خودشناسی
افزایش ظرفیت عاطفی
تجربه گفتگو و ندای درونی
تجربه تریپ بد | Bad Trip

اگر چه درصد کمی از تجربیات قارچ جادویی به یک بدتریپ تبدیل ‌می‌شود اما سفر بد میتواند با احساسات بسیار ناخوشایندی همراه باشد. باید توجه کرد که استفاده از سایکدلیک‌ها در شرایط و زمان نامناسب یا حتی با افراد نامناسب احتمال تجربه بد تریپ را افزایش می‌دهد. در سفر بد احساس ترس ، اضطراب و توهمات ناخوشایندی توسط فرد تجربه می‌شود.

ناآرامی و اضطراب
ترس و توهم
احساس سرما و آشفتگی ذهنی

اگر شما یا یکی از دوستان شما دچار بدتریپ شد بهترین گزینه قرار گرفتن در یک فضای آرام و امن است تا اثرات ساکیدلیک از بین برود. نوشیدن آب باعث هیدراته شدن و آرامش شما می‌شود. به خود یا شخص استفاده کننده یادآوری کنید که این تجربیات موقتی هستند و به زودی به حالت عادی باز خواهد گشت. هیچ پادزهری برای از بین بردن اثرات سیلوسایبین وجود ندارد و در مواردی ضروری که با اضطراب و پارونیا به اورژانس مراجعه می‌شود معمولا یک آرامش بخش به فرد داده خواهد شد تا به آرامی اثرات سیلوسایبین از بین برود.

اگر در تریپ با قارچ جادویی هستید، مهم نیست که در چه مرحله ای هستید، آرام باشید و به یاد داشته باشید که آنچه را که تجربه می‌کنید موقتی است، هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد و نیازی نیست کنترل شرایط را بدست بگیرید.

از بین بردن اثر مجیک ماشروم

سیلوسایبین یک ترکیب شیمیایی است که از قسمت‌های قارچ سیلوسبین دریافت می‌شود و معمولاً به عنوان مواد روان‌گردان یا پیشگیرنده افکت‌های تریپیکال در مصرف کنندگان ماشروم استفاده می‌شود. اگرچه این تجربه ممکن است برای برخی افراد لذت‌بخش و اثرگذار باشد، اما در بعضی موارد، ممکن است نیاز به توقف یا کاهش سریع اثرات آن باشد.

برای توقف اثر سیلوسایبین، می‌توانید از تریپ کیلرها یا داروهای ضد اضطراب موثر استفاده کند. بنزودیازپین‌ها مثل لورازپام یا دیازپام معمولاً برای این منظور توصیه می‌شوند. این داروها با افزایش فعالیت مواد مهارکننده عصبی گابا، فعالیت عصبی را کاهش داده و اثرات روانگردان را تضعیف می‌کنند.

همچنین مهم است که هنگام توقف اثر سیلوسایبین، در محیطی آرام و با حضور یک نفر حاذق به عنوان تسهیل‌کننده روان‌گردانی اقدام کنید. ایجاد یک فضای آرام و دلپذیر می‌تواند به کاهش احتمال تجربه اثرات نامطلوب کمک کند.

همچنین، در صورت بروز هرگونه علائم ناخواسته یا مشکلات جدی، فوراً به پزشک یا خدمات اورژانس مراجعه کنید. توقف مصرف سیلوسایبین و هر نوع دارو باید تحت نظر پزشک باشد و باید با دقت و به همراه راهنمایی حرفه‌ای انجام شود.

منبع مطلب
https://psyfars.com/magic-mushroom/