تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاور مالیاتی کیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همه ما ممکن است در مواقع مختلف به مشاوره احتیاج داشته باشیم و به تنهایی نتوانیم از مشکلات خود عبور کنیم. کسب و کارها و شرکت ها نسبت به افراد با مشکلات بیشتر و پیچیده تری مواجه می شوند و به همین دلیل ممکن است مدیران به مشاوران زیادی احتیاج داشته باشند. مشاور مالیاتی یکی از پرکاربردترین مشاورها برای کسب و کار است؛ چرا که مانع از ضایع شدن حقوق شرکت در هنگام پرداخت مالیات می شود. برای آگاهی از وظایف مشاور مالیاتی و نقشی که مشاوره مالیاتی در شرکت دارد لطفا تا انتها با ما همراه شوید.
[تصویر:  %D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C_%D8%A7%D9%85%D9...x1024.webp]

مشاور مالیاتی کیست؟
مشاور مالیاتی فردی است که در مورد مسائل مالیاتی،  قوانین مالیات و پرداخت آن به شرکت ها و واحدهای اقتصادی مشاوره می دهد. مشاور مالیاتی با بررسی صورت حساب ها و گزارش های مالی کسب و کارها، اطمینان حاصل می کند که مسئولیت های مالیاتی به درستی انجام می شود و بار مالیاتی اضافه ای بر دوش آنها قرار نمی گیرد. یک مشاور مالیاتی علاوه بر اینکه بر حسابداری مالیاتی تسلط دارد، مشاوره مالی و خدمات جانبی آن را نیز ارائه می کند.
برای استخدام مشاور مالیاتی می توان به صورت دائم یک مشاور مالیاتی متخصص را انتخاب کرد یا اینکه به صورت موقت و قبل از پرداخت مالیات با یک مشاور همکاری کرد. معمولا بهترین گزینه برای استخدام مشاور مالیاتی، شرکت مالیاتی است که در این زمینه تخصص داشته و می تواند بهترین مشاور را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید از طریق تماس با یک شرکت خدمات مالیاتی تهران از مشاوره کامل برخوردار شوید.

وظایف مشاور مالیاتی چیست؟
اصلی ترین وظیفه کسی که مشاوره مالیاتی ارائه می کند، کمک به حل مسائل مالیاتی و تهیه اظهارنامه مالیاتی است. هر چقدر که شرکت به بلوغ بیشتری برسد و گسترده تر شود نقش مشاور مالیاتی نیز پررنگ تر می شود. اصلی ترین وظایف مشاور مالیاتی عبارتند از:
•         تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی
مشاور مالیاتی با بررسی اطلاعاتی مثل درآمد، هزینه ها، بدهی و … میزان مالیات را بر اساس قوانین موجود محاسبه می کند. سپس با هماهنگی شما اظهارنامه مالیاتی 1403 مناسب و مورد تایید را به سازمان امور مالیاتی ارسال می کند.
•         ارائه مشاوره
یکی دیگر از وظایف مهم مشاور مالیاتی این است که به حسابداران و مدیران شرکت نحوه کاهش بدهی های مالیاتی را آموزش می دهد. مشاور با بررسی وضعیت مالی شرکت سعی می کند توصیه هایی ارائه کند که منجر به کاهش مالیات سالیانه می شود. خدمات مالیاتی که شرکت ها به آن احتیاج دارند بسیار بیشتر از پر کردن یک اظهارنامه است.
•         تسلط بر قوانین مالیاتی
مشاور مالیاتی می بایست قوانین مربوط به مالیات را به خوبی مطالعه کرده و بر آن تسلط داشته باشد. همچنین تکنیک هایی که برای پرداخت مالیات، تخفیف مالیاتی و افزایش سوددهی را مورد استفاده قرار می دهد. حسابداری مالیاتی یکی از مهارت های اصلی مشاور مالیاتی است.
•         کمک به برنامه ریزی مالیاتی
مدیران با کمک توصیه های حسابداری برای آینده شرکت برنامه ریزی می کنند؛ در این برنامه ریزی باید به مالیات پرداخت شده نیز حتما توجه داشت. مشاور مالیاتی به شرکت کمک می کند درآمدهای مشمول مالیات را کاهش داده و با استفاده از معافیت های مالیاتی سوددهی شرکت را افزایش دهید.

چرا باید از خدمات مشاوره مالیاتی استفاده کنیم؟
مشاور مالیاتی از دانش و تجربه کافی در حوزه حسابداری و مالیات برخوردار است و می تواند باعث افزایش سرمایه جاری شرکت شود. اشراف به قوانین مالیاتی و نحوه کاهش آن کار هر کسی نیست و تنها یک مشاوره مالیاتی تخصصی می تواند در این زمینه موثر واقع شود. بنابراین مشاور مالیاتی شرکت شما را برای پرداخت مالیات پشتیبانی می کند و امور مربوط به آن را به خوبی کنترل می کند. علاوه بر این شرکت برای اینکه سود بیشتری کسب کند و ارتقا یابدلازم است در زمینه مالیاتی نیز استراتژی علمی و حساب شده داشته باشد.
وکیل و مشاور مالیاتی
مشاور مالیاتی در حوزه مشاوره مالیاتی فعالیت می کند اما بیشتر روی رسیدگی به قوانین، مقررات و ترفندهای مالیاتی تمرکز دارد. این موضوع تا حدی مهم است که برخی شرکت ها یک مشاور مالیاتی را به عنوان وکیل خود در زمینه مالیات تعیین می کنند تا تمام امور مربوطه را بررسی و گزارش کند. همچنین وکیل مالیاتی با بررسی صورت های مالی، وضعیت مالیات را تحلیل می کند و به مدیران برای انجام فعالیت مالی درست مشاوره می دهد.
مشاور مالیاتی حتی در سازمان های دولتی و اداره مالیات نیز فعالیت می کند تا در این زمینه به دولت نیز کمک کند.

آیا مشاور مالیاتی می تواند وکیل مالیاتی باشد؟
گاهی به مشاور مالیاتی، وکیل مالیاتی نیز گفته می شود که تا حدودی درست است. اگرچه مشاور مالیاتی دارای تخصص و مدرک وکالت نیست،  اما در پرونده های مالیاتی با گرفتن وکالت نامه از شرکت می تواند به پرونده رسیدگی کند و از حقوق شرکت دفاع کند. وکیل مالیاتی در مراجع رسیدگی به اختلافات مالیاتی شرکت را پشتیبانی می کند و با تسلط کامل بر قوانین و مقررات، به دفاع از اظهارنامه مالیاتی شرکت می پردازد. بنابراین مشاور مالیاتی از نظر حقوقی نیز کارایی بالایی دارد و تا حد یک وکیل متخصص می تواند موثر واقع شود.
گاهی پرونده های مالیاتی شرکت ها آنقدر پیچیده و سنگین است که حیات شرکت به پیروزی در آن بستگی دارد. خدمات حسابداری در تهران توسط طیف گسترده ای از افراد و شرکت ها ارائه می شود و اصلا مشخص نیست که چه فردی می تواند در این زمینه بهترین عملکرد را داشته باشد. به این منظور بهتر است با یک شرکت حسابداری در تهران فعالیت کنید که در زمینه امور مالیاتی تخصص و سابقه مطلوبی دارد.
مشاوره مالیاتی موسسه حساب اندیش ایرانیان
موسسه حسابداری حساب اندیش ایرانیان با تخصص و تجربه ای که در زمینه حسابداری، حسابرسی و امور مالی دارد، بهترین گزینه برای استخدام مشاور مالیاتی است. این موسسه از ماهرترین و شایسته ترین افراد برای ارائه مشاوره مالیاتی استفاده می کند و حسابداری مالیاتی را به عنوان یک فعالیت اساسی دنبال می کند؛ چرا که مالیات با آن چیزی که عموم جامعه تصور می کنند متفاوت است و افرادی که در این زمینه تخصص ندارند ممکن است شرکت را در معرض خطرات بزرگی قرار دهند.
شرکت حسابداری حساب اندیش ایرانیان hesabandish.com مناسب ترین راهکارها را برای عملکرد مالیاتی مناسب در اختیار شرکت ها قرار می دهد و هزینه های آنها را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. توجه داشته باشید که مشاوره مالیاتی جدای از حوزه کاری حسابدار و مشاور مالی است و فرد باید به طور کامل در این زمینه تخصص داشته باشد.
لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=44756