تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: روانشناس و مشاوره کودک چیست و چه می کند؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
روانشناس و مشاوره کودک چیست و چه می کند؟
کارکردهای روانشناس و مشاوره کودک را کشف کنید.
 
روانشناسی کودک شاخه ای از روانشناسی است که به مطالعه رفتار و رشد ذهنی کودکان از بدو تولد تا نوجوانی می پردازد. از این نظر، روانشناس و مشاوره کودک مسئول کمک به کودکان در رشد آن دسته از مهارت های عاطفی و اجتماعی است که بر بهزیستی آنها تأثیر می گذارد.
 
آیا می خواهید جزئیات بیشتری در مورد این حرفه بدانید؟ در مقاله امروز، ما به شما می گوییم که روانشناس و مشاوره کودک چیست ، چه وظایفی دارد، چه چیزی را می تواند تشخیص دهد و چه مهارت هایی باید به عنوان یک حرفه ای داشته باشد. از دستش نده!
 
    ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی کودک و نوجوان و کسب دانش و مهارت های لازم برای متخصص شدن در رشد و بهزیستی عاطفی کودکان و نوجوانان.
 
فهرست مطالب
 
    روانشناس و مشاوره کودک چیست؟
        وظایفش؟
        روانشناس و مشاوره کودک چه چیزی را تشخیص می دهد؟
        روانشناس و مشاوره کودک چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
 
روانشناس و مشاوره کودک چیست؟
 
روانشناس و مشاوره کودک متخصص در مطالعه رفتار، ذهن و رشد عاطفی کودکان است. کار می‌کند بنابراین، برای کمک به رشد مهارت‌های مختلف کودکان و شناسایی و درمان مشکلاتی که ممکن است بر رفاه و سلامت روان آنها تأثیر بگذارد، . در مرحله بعد، تمام کنجکاوی های این حرفه را به شما خواهیم گفت: کارکردها، اهداف و مهارت ها.
وظایفش؟
 
همه حرفه ای ها مجبور نیستند وظایف یکسانی را انجام دهند. با این حال، ما رایج ترین موارد را در میان مشاوره های یک روانشناس و مشاوره کودک شرح می دهیم:
 
    ارزیابی و تشخیص. این شامل انجام آزمایش‌ها و آزمایش‌هایی برای تعیین اینکه آیا کودک دارای مشکلات رشدی یا سلامت روانی است یا خیر. اگر ارزیابی زودهنگام انجام شود، امکان اصلاح مشکلات روانی و کاهش تأثیر آنها بر رشد را فراهم می کند.
    درمان و خانواده درمانی. برای مداخله مؤثرتر با کودکان، روانشناسان اغلب باید با والدین برخورد کنند . بسیاری از مشکلات دوران کودکی مربوط به رفتار یا اختلافات خانوادگی است ، بنابراین کار با آنها به مقابله با مشکلات کودکان و نوجوانان کمک می کند.
    گرایش. روانشناسان نیز با حوزه آموزشی کار می کنند، زیرا می تواند منشأ بسیاری از درگیری ها و مشکلات باشد. همکاری با آنها در داخل موسسات آموزشی، ایده خوبی برای توسعه روش های آموزشی موثرتر و تشخیص زودهنگام تعارضات یا موقعیت های حساس است.
 
روانشناس و مشاوره کودک چه چیزی را تشخیص می دهد؟
 
روانشناسان کودک می توانند طیف گسترده ای از مشکلات را در کودکان تشخیص دهند. برخی از شایع ترین اختلالات در این گروه عبارتند از:
 
    اختلالات طیف اوتیسم. این شامل مشکلات در برقراری ارتباط، اجتماعی شدن و رفتارهای تکراری و محدود است.
    اختلالات اضطرابی. برخی از علائم اضطراب، نگرانی بیش از حد، ترس و مشکلات جسمی مانند سردرد یا معده درد است.
    ADHD (اختلال کمبود توجه و بیش فعالی). بی توجهی و تکانشگری از علائم اصلی این اختلال است. لازم به ذکر است که ADHD معمولاً با سایر اختلالات معمول دوران کودکی مرتبط است که از جمله آنها می توان به اختلالات یادگیری اشاره کرد.
    تروماها توصیه می شود که آنها را در سال های اول زندگی درمان کنید، زیرا آنها می توانند برای چندین دهه تأثیر بسیار مهمی بر روی فردی که از آنها رنج می برد داشته باشند.
 
روانشناس و مشاوره کودک چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
 
یک روانشناس دائماً با افراد کار می کند، بنابراین آنها باید مهارت های مختلفی را گرد هم آورند تا بتوانند به طور مؤثر کار کنند. بعضی از آنها ... هستند:
 
    یکدلی. شما باید بتوانید کودکان را درک کنید و با تجربیات عاطفی آنها همدلی کنید.
    ارتباط موثر. استفاده از زبان روشن و متناسب با سطح درک کودک ضروری است.
    خلاقیت. شما باید در یافتن راه های منحصر به فرد و موثر برای کمک به کودکان بدون نیاز به تلاش زیاد مهارت داشته باشید.
    صبر. درک موضوع هنگام کار با کودکان و خانواده ها کلیدی است، زیرا برخی از مسائل ممکن است به زمان و تلاش نیاز داشته باشد.
 
    کار گروهی. باید بتواند به عنوان یک تیم با سایر متخصصان سلامت، مانند پزشکان و سایر روانشناسان، برای ارائه مراقبت های جامع به کودکان و خانواده ها کار کند.
 
 
اطلاعات بیشتر را درخواست کنید
 
هدف از پردازش: ما اطلاعاتی را که شما در اختیار ما قرار می‌دهید پردازش می‌کنیم تا ایمیل‌های تجاری مرتبط با محصولات ارائه‌شده و سایر انواع محصولاتی که ممکن است مورد علاقه شما باشد ارسال کنیم.
مشروعیت درمان: رضایت ذینفع.
برای اطلاعات بیشتر، به سیاست حفظ حریم خصوصی ما مراجعه کنید.
آیا می خواهید اطلاعات تجاری (از طریق تلفن و/یا ایمیل) دریافت کنید:
 
آره نه
 
شما می خواهید اطلاعات تجاری در مورد محصولات ما را از سایر شرکت های تشکیل دهنده گروه ما دریافت کنید
آره نه
 
من اجازه می‌دهم ایمیلم برای ایجاد مخاطب با همکاران خارجی به اشتراک گذاشته شود (این به معنای دریافت ایمیل‌های بیشتر نیست)
آره نه