تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درمان فوری انواع بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
هموروئید وریدهای متورم رکتوم یا مقعد هستند. آنها می توانند داخلی، خارجی یا پرولاپس باشند. بواسیر داخلی معمولاً دردناک نیست، اما هموروئید خارجی می تواند بسیار دردناک باشد.

هموروئید پرولاپس، هموروئید داخلی است که در داخل ایجاد شده ولی در خارج از مقعد لیز خورده و بیرون زده است. هموروئید می تواند باعث درد، خونریزی و خارش شود.

بواسیر توسط عوامل مختلفی ایجاد می شود، از جمله:

یبوست
بارداری
زور زدن در هنگام اجابت مزاج
بالا رفتن سن
نشستن برای مدت طولانی
وزن بیش از حد
درمان هموروئید اغلب شامل ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی، اصلاح شیوه زندگی و دارو است. در برخی موارد، جراحی هموروئید ممکن است ضروری باشد.

انواع مختلف بواسیر یا هموروئید چیست؟
چهار نوع اصلی هموروئید وجود دارد: داخلی، خارجی، ترومبوزه و پرولاپس.

هموروئید داخلی شایع ترین نوع است. آنها در داخل راست روده رخ می دهند و معمولاً دردناک نیستند. هموروئید خارجی کمترین نوع است. آنها در دهانه مقعد رخ می دهند و می توانند بسیار دردناک باشند. هموروئید پرولاپس، هموروئید داخلی است که در خارج از مقعد بیرون زده است. نوع ترومبوزه از انواع دیگر کمتر رایج بوده و در موارد خیلی حاد ایجاد میشود.



علائم و نشانه های هموروئید ترومبوز
هموروئید ترومبوز شده هموروئید داخلی یا خارجی است که در آن لخته خون (ترومبوز) ایجاد شده است. علائم همراه با هموروئید ترومبوز شده اغلب شدیدتر از حد طبیعی است و می تواند شامل خارش شدید، سوزش، درد، قرمزی و تورم باشد. ناحیه اطراف هموروئید نیز ممکن است رنگ مایل به آبی به خود بگیرد. درمان سریع هموروئید ترومبوز شده برای جلوگیری از از دست دادن خون رسانی و آسیب به بافت اطراف ضروری است.

علائم و نشانه های هموروئید داخلی
هموروئید داخلی در داخل راست روده قرار دارد. این نوع هموروئیدها عموماً خود به خود برطرف می شوند و به دلیل محل قرارگیری آنها اغلب بدون علامت هستند. در مواردی که بیماران ناراحتی ناشی از هموروئید داخلی را تجربه می کنند، اغلب به دلیل اندازه آنها است. هموروئید داخلی بزرگتر ممکن است علائمی مانند درد، خارش یا سوزش ایجاد کند.

علائم و نشانه های هموروئید خارجی
هموروئید خارجی همان چیزی است که اکثر بیماران وقتی به هموروئید فکر می کنند تصور می کنند. اینها در مقعد به صورت توده های قابل لمس یا قابل مشاهده ظاهر می شوند. مکان تنها عامل تمایز بین هموروئید داخلی و خارجی است، اما می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. در حالی که بواسیر داخلی ممکن است کاملاً نادیده گرفته شود، بواسیر خارجی اغلب تعدادی علائم ناراحت کننده ایجاد می کند تا زمانی که برطرف شود. معمولاً بیماران خارش، سوزش و درد را در حین فعالیت، نشستن یا در حین اجابت مزاج گزارش می کنند.