تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فلسفه 1403
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
رشته فلسفه به سوال هایی در مورد عقل، دانش، ارزش ها و... جواب می دهد. فلسفه از روش های مختلفی مانند پرسش، بحث انتقادی و... استفاده می کند. این کلمه به معنی دوست دار دانش است. فلسفه دارای موضوع کاملی است و از علوم دیگر کامل تر است. کامل بودن این علم به این دلیل است که از استدلال استفاده می کند و یقینی تر است.
قبل از سقراط متفکرانی وجود داشته است اما کلمه فلسفه برای اولین بار توسط سقراط مورد استفاده قرار گرفت. در زمان سقراط افرادی بودند که ادراک انسان را به عنوان ملاک و معیار حقیقت می دانستند که این افراد مغالطه کار بودند و سقراط برای اینکه از این افراد جدا شود، خود را فیلسوف نامید و فلسفه به عنوان یک علم مورد استفاده قرار گرفت و در واقع فلسفه همه علوم را شامل می شد. در قرن نوزدهم با پیشرفت دانشگاه های تحقیقاتی جدید فلسفه به سمت فلسفه معاصر سوق داده شد و از آن زمان این رشته به بخش های مجزای روانشناسی، جامعه شناسی و ... تبدیل شد.
شرکت کنندگان آزمون ارشد رشته فلسفه بایستی با داشتن برنامه ریزی دقیق و شخصی سازی شده و همچنین مطابق با منابع آزمون و ضرایب دروس، خود را برای شرکت نمودن در آزمون و رقابت کردن با سایر شرکت کنندگان آماده کنند. پیشنهاد ما این است که در این مسیر از کارشناسان و مشاورانی که سال ها تجربه کاری مرتبط دارند، راهنمایی دریافت کنید تا شانس قبولی شما در آزمون افزایش پیدا کنند.






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد فلسفه 1403