تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فقه و حقوق 1403
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد یک مرتبه در سال انجام می شود و علاقمندان به شرکت در این آزمون بایستی در هنگام ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نموده و دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دانلود و مطالعه نمایند. پس از مطالعه دفترچه و ثبت نام در آزمون و یا حتی قبل از آن نیز می توانید به برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فقه و حقوق اقدام نموده و با کسب اطلاع از منابع آزمون، ضرایب، نحوه مطالعه و رتبه مورد نیاز برای قبولی؛ نسبت به مطالعه دروس اقدام کنید.  
نقل‌قول: مشاوران برتر برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد تمام رشته های تحصیلی این مقطع را بهترین پشتیبان های تحصیلی کنکور ارشد به انجام می رساند. 
برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد فقه و حقوق 1403
واژه فقه به معنی فهم است اما از آنجا که مسلمانان علم و فهم از دین را شریف تر از سایر علوم می دانستند، فقط فهم دین را فقه نامیده اند. فقه یک نظام حقوقی در کشورهای اسلامی است که به معنی دانش به احکام شرعی فرعی از ادله تفصیلی است. فقه در اصطلاح عبارت است از روشی که به‌ وسیله آن احکام شرعی را از ادله تفصیلی به دست می‌آوریم. «دلایل تفصیلی» از نظر اکثر علمای مسلمان عبارت است از قرآن، سنت، اجماع و عقل.
حقوق جمع واژه حق مجموعه قواعدی است که از طریق موسسات اجتماعی یا دولتی، جهت تنظیم رفتار ایجاد و اعمال می‌شود. علما دانش حقوق را دانش تحلیل و سیر تحول قواعد حقوقی می دانند. یا به عبارتی دیگر حقوق مجموعه قوانین و مقرراتی است که حاکم و ناظر بر روابط افراد و اشخاص می باشند. رشته فقه و حقوق عبارت است از آشنايى مستدل با تعيين وظيفه و حقوق شرعى انسان در برابر هر واقعه و وظيفه شرعى، يعنى نحوه رفتارى كه تابع دین است و انسان را بدان وا می ‏دارد تا بر طبق آن عمل كند.






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد فقه حقوق 1403