تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد علوم جغرافیایی 1403
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جفرافیا، ژئوگرافی یا زمین نگاری یک شاخه از علوم می باشد که به بررسی خشکی‌ها، ویژگی‌ها، ساکنان و پدیده‌های زمین می پردازد. اولین شخصی که از واژه «ژئوگرافی» استفاده کرد، اراتوستن بود و او علم جغرافیا را «علم مطالعه زمین به عنوان جایگاه انسان تعریف می‌کند». واژه ژئوگرافی شامل کلمات GEO (زمین) و GRAPHY (توصیف و ترسیم) است. 
جغرافیا در بیشتر کشورها در کل دوران آموزشی (دبستان تا دانشگاه) به عنوان یکی از دروس مهم می باشد. در کشور ایران نیز همین امر حاکم است و دانش آموزان می توانند پس از اتمام طول دوره تحصیل در دبیرستان، ثبت نام کنکور را انجام داده و رشته جغرافیا را به عنوان رشته دانشگاهی خود برگزینند و همچنین با ورود به مقطع کارشناسی ارشد، در رشته جغرافیا ادامه تحصیل دهند.
جغرافیا نیز مانند هر علم دیگری تحول یافته و اشکال گوناگون به خود گرفته است. برخی نتایج توسعه و گسترش این علم، قابل تشخیص است. کشف سرزمین های نو، نقشه کشی بعد از توصیفات تجربی، تحلیل و ترکیب مطالب و اطلاعات، تعریف و پیشگویی در علم بررسی جغرافیا یکی پس از دیگری پدید آمده‌اند.
متقاضیان شرکت در آزمون ارشد جغرافیا بایستی با کسب اطلاع از منابع آزمون کارشناسی ارشد و همکاری با بهترین مشاوران کنکور کارشناسی ارشد، خود را برای رقابت با سایرین آماده کنند. یکی از مهمترین اقدامات مورد نیاز برای شرکت در آزمون های علمی کشور، داشتن برنامه ریزی درسی می باشد. موسسه مشاوران برتر برنامه ریزی درسی آزمون ارشد جغرافی را با بهترین کیفیت ارئه می دهد. 






منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد جغرافیا 1403