تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: تاریخ، زبان و فرهنگ آلمان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  germany-02-shegeftiha.jpg]

تاریخ کشور آلمان

خاکی که هم اینک به عنوان خاک آلمان یاد می‌کنیم ، در قرن‌های دور مجموعه‌ای از کشورهای مستقل بوده است که توسط امپراتوری روم و اتریش به اشغال درآمده بوده است. استقلال کشور پهناور آلمان دقیقا بعد از پیروزی در جنگ فرانسه و پروس در سال 1871 آغاز گردید و پس از آن یک دوره پیشرفت اقتصادی، نظامی، سیاسی و اقتصادی در کشور صورت گرفت و موجب شد به عنوان یک قدرت جهانی در آن زمان شناخته شود

بعد از شکست در جنگ جهانی اول و بسته شدن معاهده ورسای، خاک کشور پهناور آلمان شروع به تکه تکه شدن نمود و دولت وقت مجبور شد قسمت‌هایی از خاک کشورش را به دیگر کشورهای طرف مقابل جنگ بدهد و علاوه بر اینها مجبور به پرداخت غرامت جنگی بسیاری شد که اقتصاد کشورش را فلج کرد.

این شرایط وخیم اقتصادی با تشدید رکود اقتصادی در سرتاسر جهان در سال 1929 و رشد نژادپرستی در اروپا باعث ظهور حزب نازی(حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمانشد و آدولف هیتلر سرکرده این حزب و بعدها کل کشور گردید و آنچیزی که برای خود و کشور باقی گذاشت، همانند آفتی کل تاریخ کشور آلمان را در بر گرفتموفقیت‌های ابتدایی سربازان هیتلر همه را امیدوار به پیروزی در جنگ گرده بود اما در انتها این آلمان بود که شکست بسیار سختی از طرف مقابلش پذیرفت. هرچند در این زمان و بعدتر اقتصاد کشور با سرعت بیشتری رو به بهبودی رفت.

پس از جنگ جهانی دوم، مرزهای کشور آلمان یکبار دیگر ترسیم شد، کشور آلمان و پایتختش برلین، به قسمت های مختلفی تقسیم شد. به این ترتیب تا 40 سال بعد نیز آلمان به دو بخش آلمان شرقی و آلمان غربی مجزا شده بود که آلمان غربی با حمایت آمریکا به قدرت صنعتی بالایی نسبت به آلمان شرقی می‌رسد. در سال 1989 دیوار برلین که به عنوان مرزی برای جدایی آلمان شرقی و غربی از یکدیگر بود، کم‌کم برچیده می شود و در اکتبر سال 1990 این دو قسمت جداشده بهم ملحق می‌شوند.

در سال 1995 شخصی به اسم گرهارد شرودر، صدراعظمیِ بلند مدت هلموت کوهل از اتحاد دموکرات مسیحی آلمان را به چالش کشید و توانست در سال 1998 به صدراعظمی آلمان برسد و تا سال 2005 در این مسند باقی بماند. او در انتخابات فدرال سال 2005 رای لازم را نیاورد و کشور آلمان در این زمان دچار یک سردرگمی ناشی از رد گرهارد شرودر و بررسی سایر نامزدها شد و در انتها آنگلا مرکل به عنوان اولین زن در مسند صدراعظمی کشور آلمان قرار گرفت.

از آن زمان به بعد، مرکل تمام توان خود را در زمینه اقتصادی و حرکت از رکود اقتصادی که جهانی شده بود گذاشت و بسته های تشویقی-حمایتی از صنعت و صنعتگران را در برنامه خود قرار داد و موتور محرکی برای گذر از رکود اقتصادی شد. در سال 2013 او برای سومین بار سوگند یاد کرد که تمام تلاشش را برای کشورش خواهد کرد و به این ترتیب در اتحادیه اروپا عنوان طولانی ترین خدمت‌گذاری به مردم را برای خود ثبت می‌کند.



[تصویر:  034a5a79-bef3-46c3-a6da-bc2b0d432e65.jpg]
آیا میدانستید؟

آلمانی ها به زمان استراحت خود بسیار اهمیت می‌دهند و این همان دلیل مهمی است که روزهای یکشنبه همه جا را تعطیل می‌کند

اگر آلمانی نیستید و می‌خواهید یک لیوان نوشیدنی سفارش دهید بهتر است به جای انگشت اشاره، از انگشت شستتان برای نمایش یک عدد لیوان نوشیدنی و سفارش آن اقدام کنید

جشنواره آبجو جهان که با اسم جشن اکتبر مشهور است از اول ماه سپتامبر آغاز به کار می‌کند.


فرهنگ مردم کشور آلمان
مذهب


مردم کشور آلمان 34% پروتستان، 34% کاتولیک رومان، 4% مسلمان، یهود و سایر ادیان غیرمسیحی هستند
قراردادهای اجتماعی
دست دادن در این کشور مرسوم است. دقت داشته باشید نامیدن افراد به اسم کوچکشان بسیار بد است مگر آنکه خودشان در ابتدا اینگونه شما را صدا کنند. آداب معاشرت ابتدایی را حتما رعایت کنید. قبل از خوردن غذا، مصطلح است که افراد به کسانی‌ که سر میزشان غذا می‌خورند بگویند نوش جان! guten appetite و سایر افراد نیز این عبارت مشهور " danke, gleichfalls" به معنی ممنون؛ نوش جانتان را می‌گویند. اگر در خانه یک آلمانی به مهمانی دعوت شدید بهتر است با یک دسته گل که بدون تزیین خاصی است به دیدارشان بروید. تعداد گل های موجود در دسته بهتر است متفاوت باشد. همچنین گل رز قرمز انحصارا برای رابطه‌های عاشقانه گرفته می‌شود

در هنگام ورود به مغازه‌ای در آلمان بهتر است قبل از پرسیدن هرگونه سوالی و یا عنوان خواسته تان عبارت " guten tag" به معنی"روز بخیر" را بگویید و بعد نسبت به طرح سوال یا خواسته‌تان اقدام کنید، همچنین هنگام خارج شدن از مغازه نیز بهتر است عبارت" auf wiedersehen" به معنی " به امید دیدار "را بگویید. در صورتی که می‌خواهید تلفنی با شخصی صحبت کنید بهتر است ابتدا خودتان را معرفی کرده و سپس تقاضای صحبت با فرد موردنظرتان را بکنید. پوشیدن لباس غیررسمی در آلمان معمول است. پوشیدن لباس رسمی برای بعضی از جاها همانند رستوران ها، اپرا ، تئاتر و ... توصیه می‌شود. کشیدن سیگار در وسایل نقلیه عمومی، بسیاری از ساختمان های تجاری و عمومی و اماکنی که تابلوی نکشیدن سیگار در آن است، ممنوع است

زبان در آلمان

زبان آلمانی زبان رسمی کشور است. بسته به شهرهای مختلف کشور آلمان، گویش و لهجه آنها نسبت به زبان آلمانی کمی متفاوت است. زبان دانمارکی و سوربیبه مقدار کم صحبت می‌شود، صحبت به زبان انگلیسی و فرانسوی نیز کمی رایج است.
یاد inglrious bastards افتادم
عدد 3 رو چجوری باید نشون بدیم؟؟ Smile) Smile) Smile)
سلام مهاجرت کاری به آلمان نیازمند زبان آلمانی هست؟