تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: راهنمای کامل در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور ازدواج
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
راهنمای کامل در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مشاور ازدواج
 
 
نرخ بالای شکست ازدواج در سراسر جهان نشان می دهد که نقش مشاوران ازدواج چقدر مهم است. در حالی که برخی کار مشاوران ازدواج را یک پیشرفت مهم و خوب در زندگی روزمره ما می دانند، برخی دیگر آن را یک نقطه ضعف می دانند.
 
دلیلش این است که نشان می دهد مردم دیگر ازدواج و روابط خود را جدی نمی گیرند. برای کاهش این میزان شکست ازدواج و افزایش قداست در روابط و ازدواج های امروزی، به راهنمای کاملی در مورد چگونگی مشاور ازدواج نیاز دارید.
 
در روابطمان با مردم، استرس و درگیری را تجربه می کنیم. روابط زوجین نیز از این قاعده مستثنی نیست. به گفته وکلای حقوق خانواده، نزدیک به 50 درصد از ازدواج ها در ایالات متحده به طلاق یا جدایی ختم می شود. با این حال، طبق گزارش آنها، هر 13 ثانیه یک طلاق در آمریکا رخ می دهد.
 
طلاق در سال به ما می دهد. من می دانم که نرخ ها وحشتناک است، اما بدون کمک مشاوران ازدواج و درمانگران به افراد متاهل در گذر از مشکلات زندگی بدتر خواهد بود.
 
بنابراین، این پست شما را راهنمایی می کند که چگونه یک مشاور ازدواج شوید. همچنین اطلاعاتی در مورد سطوح مورد نیاز، شرح شغل، حقوق و آینده شغلی مشاوران ازدواج ارائه می دهد. علاوه بر این در پایان این مقاله پاسخ برخی از سوالاتی که اغلب در مورد مشاوران ازدواج پرسیده می شود را دریافت خواهید کرد.
فهرست مطالب
 
    خریدار ازدواج کیست؟
        مشاوره ازدواج چیست؟
        چه زمانی مشاوره ازدواج ضروری است؟
        لباس عروسی ممنوع چیست؟
        نقش ازدواج و جامعه مسیحی یا درمانگران چیست؟
        چگونه یک مشاور ازدواج شویم
        تحصیلات - سطوح مشاوره ازدواج
        قانونی شدن ثبت و صدور مجوز
        انجمن سالانه ازدواج چیست؟
        چشم انداز شغلی برای جوامع ازدواج چیست؟
        مشاوران ازدواج کجا کار می کنند؟
        فواید ازدواج چیست؟
        گروه حمایت از انجمن و ازدواج
        ناامیدی
    منبع
 
خریدار ازدواج کیست؟
 
مشاور ازدواج که به عنوان یک درمانگر ازدواج و خانواده نیز شناخته می شود، یک پزشک دارای مجوز بهداشت روان است که با زوج ها همکاری می کند تا به آنها در بهبود روابط کمک کند.
 
مشاوران ازدواج مشکلات رابطه را ارزیابی کرده و راهبردهایی را برای حل آنها با استفاده از روان درمانی (که به آن "گفتگو درمانی" نیز می گویند) ارائه می دهند.
 
علاوه بر این، آنها به شرکا کمک می کنند تا تعیین کنند که آیا مشکلات آنها سازگار است یا خیر.
مشاوره ازدواج چیست؟
 
مشاوره ازدواج به زوج ها کمک می کند. متاهل یا نه؛ درک و حل و فصل تعارض و بهبود روابط آنها. این نوعی روان درمانی است که به زوج ها کمک می کند مشکلات خود را تجزیه و تحلیل و حل کنند.
 
این روش که زوج درمانی نیز نامیده می شود، ابزارهایی را که برای برقراری ارتباط بهتر، مذاکره در مورد اختلافات، حل مشکلات و بحث سالم نیاز دارند، در اختیار یکدیگر قرار می دهد.
 
مشاوره ازدواج معمولا کوتاه مدت است. این بدان معنی است که شما فقط به چند جلسه برای کمک به عبور از یک بحران نیاز دارید.
 
از طرف دیگر، اگر رابطه شما بسیار بد بوده است، ممکن است به چندین ماه مشاوره ازدواج نیاز داشته باشید. همانند روان درمانی فردی، هفته ای یک بار به مشاور ازدواج مراجعه خواهید کرد.
چه زمانی مشاوره ازدواج ضروری است؟
 
از آنجایی که همه زوج ها در مقطعی از رابطه خود دچار تنش یا تعارض می شوند، بسیاری نمی دانند چه زمانی باید به دنبال مشاوره ازدواج یا ازدواج باشند.
 
با این حال، به گفته اکثر مشاوران ازدواج، بهتر است زمانی که در یک رابطه اختلاف نظر دارید، به دنبال مشاوره باشید.
 
در زیر به برخی از دلایل مراجعه زوجین به مشاوره ازدواج اشاره شده است:
 
    تفاوت های نامطلوب
    مشکلات مالی
    مشکلات خشم
    باور نکردنی
    درس های زندگی عالی
    تنش عمومی یا سطوح استرس بالا
    در مورد قدرت مبارزه مبارزه با قدرت کودکان ایده های گیج کننده ای است
    مشکلات ارتباطی
    سوء مصرف مواد
    اختلال عملکرد جنسی
 
لباس عروسی ممنوع چیست؟
 
کار با بزرگسالانی که زندگی شخصی آنها با مشکل مواجه است می تواند استرس زا یا طاقت فرسا باشد. بنابراین انتظار می رود هر مشاور ازدواج دارای ویژگی های زیر باشد:
 
    عشق
    مهارت های شنیداری
    خدمات ارتباطی
    مشاغل بشردوستانه
    خدمات سازمانی
 
عشق
 
مشاوران ازدواج و خانواده اغلب با افراد در شرایط استرس زا و سخت کار می کنند. بنابراین نسبت به مشتریان خود مهربانی و حساسیت نشان می دهند.
مهارت های شنیداری
 
به عنوان یک مشاور ازدواج، باید به مشتریان خود توجه کامل داشته باشید تا مشکلات، ارزش ها و اهداف آنها را درک کنید.
مهارت های ارتباطی
 
شما باید به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنید. شما باید بتوانید اطلاعات را واضح بیان کنید تا مشتری به راحتی آن را درک کند.
مشاغل بشردوستانه
 
شما به عنوان یک مشاور ازدواج با افراد مختلف با سوابق و سوابق مختلف ملاقات و کار خواهید کرد. از آنجایی که بیشتر وقت خود را صرف کار مستقیم با مشتریان و سایر متخصصان خواهید کرد، باید بتوانید روابط خوبی را تقویت کنید.
خدمات سازمانی
 
همه درمانگران ازدواج و خانواده در مطب خصوصی نیستند. با این حال، کسانی که دفاتر خود را دارند باید پرداخت ها را پیگیری کنند و با شرکت های بیمه کار کنند.
نقش ازدواج و جامعه مسیحی یا درمانگران چیست؟
 
مشاوران و درمانگران ازدواج به افراد کمک می کنند تا مشکلات خانه خود را مدیریت کنند و راه حل هایی برای غلبه بر این مشکلات ارائه دهند. با این حال، با توجه به BLS ، موارد زیر برخی از مسئولیت های این متخصصان است:
 
    مشتریان را تشویق کنید تا در مورد احساسات و تجربیات خود صحبت کنند.
    به مشتریان کمک کنید واکنش های خود را مدیریت کنند و با تغییرات دشوار زندگی، مانند طلاق و اخراج، سازگار شوند.
    مشتریان را از طریق فرآیندهای تصمیم گیری در مورد آینده خود راهنمایی کنید.
    به مشتریان کمک کنید تا استراتژی ها و مهارت هایی را برای تغییر رفتار و کنار آمدن با موقعیت های دشوار توسعه دهند.
    مراجعان را به منابع یا خدمات دیگر در جامعه، مانند گروه های پشتیبانی یا مراکز درمانی مسکونی ارجاع دهید.
    تکمیل و نگهداری پرونده های محرمانه و سوابق اجباری.
 
چگونه یک مشاور ازدواج شویم
 
    مدرک کارشناسی مرتبط را کسب کنید.
    فوق لیسانس ازدواج و خانواده درمانی بگیرید
    کسب تجربه بالینی در این زمینه
    یک مشاور ازدواج مجاز شوید
    ادامه تحصیل برای حفظ مجوز
 
مدرک لیسانس مربوطه را دریافت کنید
 
به طور کلی، کسب مدرک لیسانس نقطه شروع برای اکثر مشاغل است. همچنین ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد مشاوران ازدواج الزامی است. متأسفانه اکثر مدارس در مقطع کارشناسی خصوصاً در زمینه مشاوره ازدواج اقدام نمی کنند.
 
با این حال، دانشجویان می توانند مدرک لیسانس خود را در زمینه ازدواج و خانواده درمانی کسب کنند زیرا پیش نیازها اغلب به مددکاری اجتماعی، روانشناسی یا سایر رشته های مرتبط تغییر می کند.
 
این برنامه های آموزشی علاوه بر ارائه مبانی روانشناسی و مددکاری اجتماعی به دانشجویان در بسیاری از زمینه ها ارتباط مستقیمی با مشاوره ازدواج دارد. رشته هایی مانند روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شناختی، جنسیت، جامعه شناسی و روابط بین فردی.
 
اکثر برنامه های لیسانس نیاز به تکمیل دوره کارآموزی یا عمل بالینی مرتبط قبل از فارغ التحصیلی دارند.
 
بررسی کنید  این 17 برنامه برتر مددکاری اجتماعی را آفلاین و آنلاین
در ازدواج و خانواده درمانی کارشناسی ارشد کسب کنید
 
برای شروع شغلی به عنوان مشاور ازدواج، حداقل به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارید. برای اخذ مجوز لازم است.
 
شما همچنین می توانید نوع مشاوره ازدواج را که مناسب شماست انتخاب کنید، زیرا اکثر برنامه های کارشناسی ارشد تخصص ها را ارائه می دهند.
 
برنامه های کارشناسی ارشد مشاوره ازدواج نیز بر تجربه و تحقیقات بالینی کاربردی تأکید دارد، به طوری که دانشجویان معمولاً برای کسب مدرک خود باید چندین ساعت اعتبار تحقیقات بالینی و کارآموزی را تکمیل کنند.
کسب تجربه بالینی در این زمینه
 
الزامات صدور مجوز مشاوره ازدواج از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. اکثر ایالت ها قبل از اینکه بتوانند مجوز خود را دریافت کنند، از مشاوران ازدواج می خواهند که ساعات مشخصی از تجربه کاری مشاوره ازدواج تحت نظارت را تکمیل کنند.
 
گاهی اوقات، این الزامات مستقل از هر مدرک بالینی است که در طول تکمیل برنامه های کارشناسی ارشد به دست می آید.
 
اساساً، این تجربیات بالینی بسته به وضعیت در هفته ها یا ساعت ها اندازه گیری می شوند. شرایط استاندارد نظارت بالینی برای درمانگران ازدواج و خانواده دو سال است.
یک مشاور ازدواج مجاز شوید
 
پس از تکمیل تجربه بالینی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد، ممکن است تمامی شرایط لازم برای اخذ مجوز را داشته باشید.
 
به عبارت دیگر، مشاوران ازدواج آینده می توانند برای دریافت مجوز دولتی اقدام کنند زیرا این آخرین مرحله قبل از شروع کار مشاوره ازدواج است.
 
توجه داشته باشید که مجوزها از ایالتی به ایالت دیگر منتقل می شوند. بنابراین، برآوردن الزامات یک کشور ممکن است برای یک کشور کافی نباشد.
 
اخذ مجوز مشاوره ازدواج همیشه مستلزم آزمون کتبی است. بسته به ایالت، دوره ها و آزمون های اخلاقی نیز ممکن است مورد نیاز باشد.
 
برخی از ایالت ها دارای آزمون های مجوز هستند، در حالی که برخی دیگر از آزمون استاندارد ارائه شده توسط انجمن آمریکایی برای هیئت های تنظیم کننده ازدواج و خانواده درمانی استفاده می کنند. پس از احراز شرایط تحصیلی، تجربه کار بالینی و کارآموزی.
ادامه تحصیل برای اخذ مجوز
 
اساساً ادامه تحصیل به عنوان مشاور ازدواج می تواند به گسترش افق های شما و ایجاد فرصت های جدید کمک کند. علاوه بر این، برای تمدید مجوز خود باید تحصیلات خود را در چندین ایالت ادامه دهید.
 
با این حال، قوانین و مقررات از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است و دوره های مورد نیاز شما نیز ممکن است متفاوت باشد.
 
به عنوان مثال، اکثر مجوزها به صورت سالانه یا دوسالانه منقضی می شوند و برای تمدید نیاز به تکمیل 30 واحد آموزش مداوم دارند. همچنین، ایالت های مختلف فهرستی از موضوعات یا ارائه دهندگان دوره تایید شده دارند که برای برآورده کردن این الزامات تایید شده اند.
تحصیلات - سطوح مشاوره ازدواج
 
همانطور که در بالا ذکر شد، ثبت نام در یک برنامه آموزشی مناسب اولین گام برای تبدیل شدن به بخشی از رشته بهداشت روان و مشاوره ازدواج است.
 
با این حال، برای تخصص در مشاوره ازدواج یا خانواده، باید به سطح کارشناسی ارشد برسید، زیرا گزینه های کمی در سطح لیسانس وجود دارد یا اصلاً وجود ندارد.
مدرک کارشناسی
 
دانش‌آموزی که می‌خواهد شغلی در مشاوره ازدواج دنبال کند باید برنامه‌هایی را انتخاب کند که بر رفتار انسانی، روابط، سلامت و درمان تمرکز دارد.
 
مدارک لیسانس روانشناسی، مشاوره یا مددکاری اجتماعی گزینه های عالی برای آینده در مشاوره ازدواج و خانواده هستند. اکثر برنامه های اینجا 4 سال طول می کشد.
لیسانس _ روانشناسی
 
به طور کلی، این برنامه آموزش رفتار انسانی و علوم مرتبط و دروس پایه روانشناسی را ارائه می دهد. این دوره شامل موضوعاتی مانند:
 
    لهای
    روشهای تحقیق روانشناختی
    روانشناسی جغرافیایی
    رشد کودک
    نظریه های شخصیت
 
بررسی کنید این 15 برنامه روانشناسی مدرسه آنلاین مقرون به صرفه را
کارشناسی ارشد مشاوره ازدواج
 
به طور کلی دوره کارشناسی ارشد مشاوره ازدواج حدود 2 سال طول خواهد کشید.
 
به عنوان یک نیاز اساسی برای حرفه مشاوره ازدواج، برنامه های کارشناسی ارشد دانشجویان را در زمینه های مرتبط با علوم اجتماعی مشاوره ازدواج آموزش می دهد.
 
کارشناسی ارشد در دوره های مشاوره ازدواج در زمینه هایی مانند:
 
    اخلاق مشاوره ازدواج
    تکنیک های درمانی
    رشد روانی
    پویایی گروه و خانواده
    تکنیک های ازدواج درمانی
    تمایلات جنسی انسان
    مشاوره جوانان و خانواده
    تنوع فرهنگی
    پنبه درمانی
    جامعه شناسی نظام های خانواده.
 
در اینجا، دانش‌آموزان تخصص‌هایی را انتخاب می‌کنند که به بهترین وجه با نوع مشاوره ازدواج مورد نظرشان مطابقت دارد.
گروه دکتری در انجمن ازدواج
 
مدرک دکترا به شما کمک می کند فرصت های شغلی مشاوره ازدواج خود را در دانشگاه و تحقیقات گسترش دهید. اکثر مشاوران ترجیح می دهند در مقطع دکترا در زمینه ازدواج و خانواده درمانی ادامه دهند.
 
دکتری در ازدواج و خانواده درمانی شامل سخنرانی هایی در مورد تئوری و عمل MFT، تحقیق و کار بالینی با مراجعین است. برای شرکت در این برنامه، دانشجویان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و نتایج آزمون استاندارد رضایت بخش باشند. آنها معمولاً پنج تا هفت سال دوام می آورند.
 
اصولاً دوره ها در اینجا برگزار می شود:
 
    روش های پژوهش
    توسعه بزرگسالان
    روش های آماری
    پویایی روابط خانوادگی
    رشد کردن، بزرگ شدن
 
قانونی شدن ثبت و صدور مجوز
 
به مشاوران ازدواج آینده توصیه می شود در برنامه هایی شرکت کنند که توسط موسسات معتبر شناخته شده است. بسیاری از سازمان ها برنامه های راهنمایی معتبر ارائه می دهند. آنها شامل موارد زیر هستند اما محدود به آنها نیستند:
 
    شورای اعتباربخشی مشاوره و برنامه های آموزشی مرتبط ()
    کمیسیون آیین نامه آموزش بهداشت ازدواج و خانواده ()
    کارشناسی ارشد روانشناسی و شورای اعتباربخشی ().
 
صدور مجوز برای مشاغل مشاوره ازدواج در بین ایالت ها متفاوت است. با این حال، لازمه اخذ مجوز اساساً مدرک کارشناسی ارشد و 2000 تا 4000 ساعت تجربه بالینی تحت نظارت فوق دیپلم، یعنی کارآموزی یا رزیدنتی است.
 
علاوه بر این، مشاوران باید برای تمدید مجوز خود، یک آزمون دولتی به رسمیت شناخته شده را بگذرانند و کلاس های سالانه آموزش مداوم را تکمیل کنند.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صدور مجوز برای مشاوران و درمانگران ازدواج و خانواده با انجمن مشاوران ازدواج و خانواده در لینک زیر تماس بگیرید.
 
انجمن سالانه ازدواج چیست؟
 
طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده در سال ، متوسط حقوق سالانه اکثر مشاوران ازدواج و خانواده درمانگران
 
هنوز هم در مورد حقوق مشاور ازدواج ، در زیر میانگین حقوق افراد شاغل در صنایع برتر آمده است.
 

 
در همین حال، طبق گفته ، درمانگران ازدواج و خانواده حقوق پایه سالانه دلار دریافت می کنند.
چشم انداز شغلی برای جوامع ازدواج چیست؟
 
انتظار می‌رود استخدام مشاوران و درمانگران ازدواج و خانواده بین سال‌های  افزایش یابد که بسیار سریع‌تر از میانگین همه مشاغل است.
 
این رشد به دلیل افزایش استفاده از مراقبت های یکپارچه انتظار می رود. مراقبت یکپارچه درمان چندین مشکل به طور همزمان توسط گروهی از متخصصان است.
 
با ارائه مراقبت های یکپارچه، درمانگران ازدواج و خانواده با مشاورانی همکاری می کنند که خدمات اجتماعی و اجتماعی مانند سوء مصرف مواد، اختلالات رفتاری یا مشاوران سلامت روان را ارائه می دهند تا به عنوان یک تیم به مسائل بیمار رسیدگی کنند.
مشاوران ازدواج کجا کار می کنند؟
 
مشاوران ازدواج و خانواده درمانگر در هر کشوری در بخش های دولتی و خصوصی کار می کنند. برخی ممکن است دفاتر خصوصی خود را اداره کنند، در حالی که برخی دیگر در بیمارستان ها و مراکز خدمات اجتماعی کار می کنند.
 
علاوه بر این، برخی ممکن است تصمیم بگیرند با یک گروه خاص مانند شرکای همجنسگرا، بی خانمان ها، سالمندان، خانواده ها یا افراد مسن کار کنند.
 
با این حال، در زیر به تفکیک محل کار مشاوران ازدواج اشاره شده است:
 
    مطب خصوصی
    آژانس های خدمات اجتماعی
    مراکز مراقبتی
    مراکز بهداشت روان
    خدمات مراقبت های مسکونی و مسکونی
    دولت
    سیستم های حقوقی و قضایی
    مراکز مراقبت سرپایی
    امکانات و بیمارستان های بیمارستانی
    دفاتر بهداری
    مدارس
    مراکز ترک اعتیاد و ترک اعتیاد
    نظامی
    برنامه های کمک به کارکنان ()
    سازمان های حفظ سلامت -
    امور کهنه سربازان ()
    کلیساها و مکان های مذهبی
 
به طور کلی اکثر مشاوران ازدواج کاملا بی عیب و نقص کار می کنند. با این حال، برخی از عصرها و تعطیلات آخر هفته برای تطبیق با برنامه های مشتریان خود کار می کنند.
فواید ازدواج چیست؟
 
همانطور که در حرفه خود به عنوان یک مشاور ازدواج پیشرفت می کنید، از آن سود خواهید برد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره شده است:
 
    اگر عاشق ملاقات با افراد هستید، از حرفه مشاوره ازدواج خود لذت خواهید برد. در اینجا می‌توانید با افراد با پیشینه‌ها و اقشار مختلف کار کنید.
    از این واقعیت لذت می برید که می توانید به افراد کمک کنید تا از طریق استرس روحی و روانی کار کنند.
    انعطاف پذیری کار، به خصوص زمانی که مطب خصوصی خود را اداره می کنید.
    تنوع محیط کار به عنوان یک مشاور ازدواج، شما گزینه های شغلی مختلفی از خدمات اجتماعی گرفته تا اداره کار خود دارید.
    از آنجایی که مشاوران ازدواج با رفتار و عواطف انسانی سروکار دارند، با انواع رویکردهای روانشناختی مانند درمان شناختی رفتاری آشنا می شوند. این مهارت ها را می توان در سایر زمینه های کاری و زندگی شخصی شما به کار برد.
    در حین کار از استقلال لذت می برید. مشاوران ازدواج به طور مستقل کار می کنند و نیازهای مشتریان خود را ارزیابی می کنند و اشکال مناسب درمان و مداخله را ارائه می دهند.
    فرصتی برای یادگیری مادام العمر به طور کلی، در حفظ مجوز شما به عنوان یک مشاور ازدواج، یادگیری مادام العمر دخیل است.
    به عنوان یک مشاور ازدواج، می توانید تأثیر فوری میانجی گری را بر مشتریان خود ببینید.
    شما از امنیت یک شغل مفید لذت می برید، صرف نظر از اینکه تصمیم به کار دارید یا خیر.
    تحرک کار؛ شما می توانید در هر نقطه از کشور کار کنید. با این حال، ممکن است لازم باشد مجوز خود را تمدید کنید تا در یک ایالت خاص معتبر باشد.
 
گروه حمایت از انجمن و ازدواج
 
در زیر برخی از انجمن ها و گروه هایی وجود دارد که می توانید به عنوان مشاور ازدواج به آنها بپیوندید.
 
    انجمن آمریکایی ازدواج و خانواده درمانی ()
    انجمن بین المللی کلیساهای ازدواج و خانواده ()
    شورای ملی روابط خانوادگی ()
    دلتا کاپا
    آکادمی اروپایی خانواده درمانی
    آکادمی خانواده درمانی آمریکا ()
 
ناامیدی
 
با افزایش ازدواج ها و وجود تفاوت های فردی، نقش مشاوران ازدواج را نمی توان نادیده گرفت. با اطلاعات بالا، زمانی که به دنبال شغلی در زمینه مشاوره ازدواج هستید، مشکل کمی خواهید داشت یا اصلاً مشکلی ندارید.