تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: افسردگی یک بیماری وحشتناک است. چگونه آن را درمان کنیم؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
افسردگی یک بیماری وحشتناک است. چگونه آن را درمان کنیم؟
نکات مفید
طبق آمار، افسردگی بیشتر از جنگ، ایدز و سرطان جان مردم را می گیرد. امروزه 40 درصد بیماران بیمارستانی از افسردگی رنج می برند. با این حال، مشاهده فوری این امر دشوار است. بدترین چیز این است که این بیماری توانایی عشق ورزیدن را از انسان سلب می کند. ، در این مناسبت، روانکاوان آینده که در موسسه روانکاوی در آسیای مرکزی تحصیل می کنند، علائم اصلی افسردگی را ذکر کرده و راه هایی برای درمان آن پیشنهاد کردند . Stan.kz به گزارش خبرنگار
 
افسردگی
 
فردی با گفتن «سکته قلبی» به پزشک مراجعه می کند، اما متخصصان هیچ دلیل جدی برای سلامتی او پیدا نمی کنند. این اولین نشانه اختلال روان تنی است. یک فرد به این مشکل پاسخ می دهد که با بدن خود راه حلی پیدا نکرده است.
 
در این رابطه گلنور بایبولوا گفت که در مراحل اولیه افسردگی به یک روان درمانگر، روانشناس، روانکاو خوب نیاز است نه پزشک.
 
«اگر فردی توسط متخصصان ذکر شده در بالا درمان نشود، به مرور زمان بدن قادر به مقابله با مشکل نخواهد بود. در نتیجه مشکلات سلامتی ایجاد می شود. در ابتدا فشار خون می تواند بسیار بالا باشد و سیاهرگ ها مسدود شوند. در نهایت همه اینها منجر به حمله قلبی می شود. علاوه بر این، افراد مبتلا به افسردگی شدید نیز بیشتر در معرض ابتلا به نوع جدی سرطان هستند. یعنی سرطان مظهر آخرین مرحله افسردگی است. گلنور بایبولوا می گوید: «بدن نمی توانست بار روانی را تحمل کند.
 
آیگریم ژوماگولووا، روانکاو آینده قرقیز، علائم اصلی افسردگی را نام برد. گفته می شود که از خلق و خوی ضعیف تا بیش از 5 درصد کاهش وزن متغیر است. در برخی موارد، برعکس، ممکن است افزایش یابد.
 
"شما می توانید آنها را مردگان زنده بنامید"
 
«یک فرد افسرده نمی تواند مانند گذشته از زندگی لذت ببرد. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک روزنامه نگار بودید و به خصوص دوست داشتید مقاله بنویسید و به رویدادها بروید. اما اخیراً، اگر این چیزها برعکس خسته کننده هستند، می توانید به افسردگی فکر کنید. متأسفانه ممکن است فردی از افسردگی خود غافل باشد. به ویژه، لازم است به علائم زیر حداکثر توجه را داشته باشید: خلق و خوی ضعیف، احساس اینکه در دنیا تنها هستید، اقدامات شما بسیار کند یا سریع هستند، مشکل در تصمیم گیری."
 
در ادامه دانشجوی موسسه روانکاوی گفت که بیمار افسرده او افکار خودکشی داشته است. یعنی اگر افسردگی به موقع درمان نشود، ممکن است فرد در نهایت دست به خودکشی بزند.
 
«ساعت 4-5 صبح با نگرانی از خواب بیدار می شدم. احساس می کنم ارتباطم را با دنیا از دست داده ام. دیگر مراقب ظاهرم نبودم. خانه را تمیز نکردم، آشپزی نکردم. همیشه دوست داشتم تنها باشم. بعد از چند ماه نتوانستم از رختخواب بلند شوم. افکار خودکشی وجود داشت. شروع کردم به فکر کردن راه هایی برای حمله به خودم. یک بار از پنجره طبقه 9 به پایین نگاه می کردم. زمین به نظرم خیلی نزدیک بود. انگار 2-3 ثانیه گذشت. یکی از بیمارانم می‌گوید: من چیزی غیر از این احساس نمی‌کردم. فردی برای مجازات مجروح خود دست به خودکشی می زند. آیگریم ژوماگولووا می‌گوید: «این مشتری من از روی ناامیدی و بدون حمایت کسی تلاش کرد چنین قدمی بردارد.
 
افرادی که دائماً محیط اطراف خود را گرم می کنند ممکن است افسرده باشند.
 
سخنرانی این کارشناس توسط همکارش آیگول خیداروا دنبال شد. او به همین مناسبت داستان بیماری که از افسردگی به او مراجعه کرده بود را به اشتراک گذاشت.
 
«در واقع، علاقه یک فرد افسرده به محیط بیرونی کاهش می یابد. شاید بتوان آنها را "مرده زنده" نامید. یک بار مریضی که مادرش فوت کرده بود پیش من آمد. به دلایلی نمی توانست هیجان درونی خود را ابراز کند. در عوض، همه چیز را در داخل بسته بندی کرد و وسایل قدیمی مادرش را جمع کرد. جدا از جامعه، نمی خواهد با کسی صحبت کند. هیچ دوست جدیدی وجود ندارد. این را می توان «مرگ روانی» نامید. بی تفاوتی وجود داشت. همچنین نباید فراموش کرد که افراد بیش فعال نیز ممکن است دچار افسردگی شوند. به عنوان مثال، افرادی که همیشه شوخی می کنند، می خندند و محیط را گرم می کنند نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
 
سایا باکیمووا، روانشناس دیگر، به اشتراک گذاشت که افراد افسرده و برونگرا شباهت هایی دارند. در این راستا به کارشناسان توصیه شد که آنها را اشتباه نگیرند. گفته می شود که افراد برون گرا باز هستند و سریع با دیگران ارتباط برقرار می کنند.
 
این متخصص نحوه خلاص شدن از شر ناباروری را گفت
 
«زیبا را با موهای بلوند، همیشه خندان، سینه‌های باز و دامن کوتاه تصور کنید. حرکات و کلماتش سریع است. رنگ لب هایش هم قرمز روشن است که از مهمانی بیرون نمی آید. این می تواند یک فرد افسرده باشد تا یک فرد برونگرا. در میان علائم افسردگی که در بالا توسط همکارم ذکر شد، می خواهم "احساس گناه" را برجسته کنم. می توان گفت این علامت اصلی افسردگی است. علاوه بر این، وزن یک فرد افسرده به طور چشمگیری کاهش می یابد. ممکن است حداقل پنج درصد کاهش یابد. همچنین یکی از خطرناک ترین علائم بی خوابی است. این به این دلیل است که نه تنها بر سلامت روانی، بلکه بر سلامت فیزیولوژیکی شما نیز تأثیر منفی می گذارد.»
 
علاوه بر این، متخصصان با اشاره به کاهش فعالیت جنسی در هنگام افسردگی توصیه کردند که در هنگام بی خوابی از داروهای ضد افسردگی استفاده نکنید. این به این دلیل است که اگرچه داروهای ضدافسردگی به خواب شما کمک می کنند، اما علاقه شما را به زندگی افزایش نمی دهند.
 
"برای درمان، توقف ترشح هورمون هایی که باعث افسردگی می شوند مهم است."
 
«امروزه می توان گفت که فقط روانکاوی می تواند افسردگی را درمان کند. پزشکی و علم هنوز نتوانسته اند. بله، می توانید داروهای ضد افسردگی مصرف کنید، از اینترنت مشاوره پیدا کنید، ورزش کنید و خود را مجبور کنید به جامعه بپیوندید. اما تا زمانی که علت مشکل برطرف نشود، عواقب آن برطرف نخواهد شد. روش هایی که در اینترنت برای درمان افسردگی در کرج و تهران  تجویز می شود به یافتن ارتباطات عصبی دقیقی که انتقال دهنده های عصبی از طریق آن ها حرکت می کنند کمکی نمی کند.
 
یعنی نمی تواند جلوی ترشح هورمون هایی را بگیرد که باعث افسردگی می شوند. و امروزه می توان گفت که روانکاوی نوعی درمان است که می تواند آن ارتباطات عصبی را پیدا کند. بدترین دشمن افسردگی، قدردانی و قدردانی واقعی یک فرد از زندگی است. سعی کنید همین الان بنشینید و آنچه را که در زندگی به خاطر آنها سپاسگزار هستید بنویسید. کارلیگا بوین‌بای می‌گوید: این اولین قدم به سوی درمان خواهد بود.
 
بسیاری از مردم می گویند که نمی توانند با خود این گونه رفتار کنند زیرا درمان روانکاو و روانشناس گران است. این کار را می توان با کمک مراکز کمک روانشناختی رایگان در شهر و دانشجویان موسسه روانکاوی در آسیای مرکزی انجام داد.


همچنین بخوانید مقاله درمان افسردگی  را