تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: درد ناحیه مقعد برای چیست؟
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درد مقعد یا تیر کشیدن ناگهانی مقعد یکی از عارضه های رایج در بین افراد است. مقعد یکی از اصلی و انتهایی ترین بخش های دستگاه گوارش می باشد که ممکن است به بیماری مبتلا شود؛ بواسیر، شقاق، فیستول و آبسه مقعد از اصلی ترین بیماری های ناحیه مقعد می باشند که ممکن است از علتهای درد مقعد باشند. بنابراین در این مطلب از کلینیک نشیمنگاه همراه ما باشید تا درباره علائم و علت های بروز درد مقعد و همچنین معرفی برخی بیماری هایی که می توانند موجب بروز این عارضه شوند را بررسی کنیم.


درد مقعدی نشانه چیست؟
درد مقعد معمولا نشان دهنده وجود یک مشکل یا بیماری دیگری است که اینگونه علائم را نشان می دهد. معمولا این درد نشانه بیماری حاد نبوده و حتی ممکن است درد خود به خود برطرف شود. اما هنگامی که بیماری پیش زمینه ای علت این عارضه باشد، درمان کمی دشوار می شود. برای مثال هموروئید، شقاق، فیستول، آبسه، کیست مویی و… از شایع ترین بیماری های مقعدی می باشند که همراه با درد شدید بوده و نیازمند درمان اساسی و جدی هستند.



علائم درد مقعد چیست؟
درد مقعد، بیماری نسبتا شایع بوده که به دلایل مختلف در افراد دیده می شود. درد مقعدی اصولا به دلیل وجود مشکل یا بیماری دیگری به وجود آمده و نیاز به بررسی و درمان دارد. مقعد دارای اعصاب فراوان و حساس بوده و از آنجایی که این ناحیه نشیمنگاه فرد است، فعالیت های روزانه فرد را مختل کرده و اجابت مزاج را دشوار می کند.
شایع ترین علائمی که این عارضه به همراه دارد، عبارت اند از:

درد داخل مقعدی (تیر کشیدن مقعدی)
سوزش و خارش مقعد
خونریزی
بروز خون بر روی مدفوع
احساس ناخوشایند هنگام نشستن یا برخاستن
خروج ترشحات مقعدی


برای درمان درد مقعد به کدام پزشک متخصص مراجعه کنیم؟
چنانچه درد مقعد شما پس از 3 روز بهبود نیافت و علائم شما دوچندان شد، باید برای بررسی و معاینه دقیق تر به پزشک مراجعه نمایید. چرا که در این هنگام ممکن است درد ناشی از بیماری دیگری بوده و شما را در معرض خطر قرار دهد.
با مراجعه به پزشک عمومی متخصص می توانید نسبت به درمان اقدام نمایید.


علت درد مقعدی در زنان و مردان

علت درد مقعدی در زنان و مردان می تواند بسیار متعدد باشد. برای مثال وجود برخی بیماری های نشیمنگاهی، گوارشی، پوستی و مقاربتی می تواند فرد را تحت تاثیر درد شدید و حتی تیر کشیدن مقعدی قرار دهد. علاوه بر آن متفاوت بودن شرایط جسمانی و هورمونی برخی از خانمها به گونه ای است که ممکن است هنگام عادت ماهیانه دچار درد و تیرکشیدن مقعد در زنان شده که بسیار ناخوشایند است.


بهترین راه درمان درد مقعد چیست؟
اگر درمان درد مقعد با دارو انجام شود، پزشک با پس از معاینه با تجویز دارو می تواند علائم را برطرف کند. اما هنگامی که بیماریهایی چون بواسیر، شقاق، فیستول و آبسه علت بوجود آمدن درد مقعد شده باشند، درمان تنها با استفاده از انجام عمل جراحی لیزر امکان پذیر است و نتیجه قطعی را به همراه می آورد.
بنابراین برای بررسی دقیق درد مقعد می توانید با مراجعه به کلینیک نشیمنگاه از بیماری خود مطلع شده و آن را درمان کنید.