تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: کودک آزاری
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
کودک آزاری
 
    معرفی
    کودک آزاری چیست؟
    چگونه کودک آزار دیده را تشخیص دهید؟
    چگونه یک نگرانی را گزارش کنم؟
    وظایف سازمانها
    بزرگسالانی که در سنین کودکی قربانی آزار و اذیت شدند
 
معرفی
 
هدف از قانون اول کودکان، 2015 و اول: راهنمای ملی برای حمایت و رفاه کودکان ، افزایش آگاهی در مورد کودک آزاری و بی توجهی، و ارائه گزارش های اجباری توسط متخصصان کلیدی و بهبود ترتیبات حمایت از کودکان در سازمان ها است. ارائه خدمات به کودکان
کودک آزاری چیست؟
 
اول کودکان: راهنمای ملی کودک آزاری را به چهار نوع مختلف دسته بندی می کند. یک کودک ممکن است بیش از یک نوع آزار را تجربه کند.
 
چهار نوع سوء استفاده عبارتند از:
 
    غفلت
    سوء استفاده عاطفی
    آزار جسمی
    سوء استفاده جنسی
 
غفلت
 
بی توجهی زمانی اتفاق می افتد که کودک مراقبت یا نظارت کافی را دریافت نمی کند و در نتیجه آسیب جسمی یا رشدی به کودک وارد می شود. به رسمیت شناخته شده است که غفلت مزمن برای رشد و رفاه کودک بسیار مضر است و می تواند عواقب منفی طولانی مدت جدی ایجاد کند. به طور کلی، به عنوان عدم مراقبت تعریف می شود، که در آن سلامت، رشد یا رفاه کودک به دلیل عدم ارائه غذا، لباس، گرما، بهداشت، مراقبت های پزشکی، تحریک فکری یا نظارت آسیب می بیند.
سوء استفاده عاطفی
 
سوء استفاده عاطفی زمانی رخ می دهد که نیازهای کودک برای تعلق، تایید و امنیت توسط والدین یا مراقب کودک برآورده نشود. نمونه هایی از این موارد اقدامات انضباطی غیر منطقی، اعمال مسئولیت زودهنگام و قرار گرفتن در معرض خشونت خانگی است. اثرات سوء استفاده عاطفی بر کودک را می توان از طریق رفتار، وضعیت عاطفی یا رشد کودک مشاهده کرد.
آزار جسمی
 
آزار جسمی زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی عمداً به کودک صدمه می‌زند یا او را در معرض آسیب فیزیکی قرار می‌دهد. ممکن است در یک حادثه یا در الگوی حوادث رخ دهد. نمونه هایی از آزار فیزیکی شامل تکان دادن کودک، استفاده از نیروی بیش از حد یا اجازه دادن به کودک در معرض خطر جدی آسیب است.
 
قانون کودکان اول 2015، حمایت قانون عرفی از کنترل معقول را در رسیدگی های دادگاه حذف می کند. والدین یا سایر افراد صاحب اختیار که کودک را تنبیه بدنی کرده اند می توانند از این دفاع استفاده کنند.
سوء استفاده جنسی
 
سوء استفاده جنسی زمانی اتفاق می افتد که فردی از کودک برای ارضای جنسی خود یا رضایت جنسی شخص دیگری استفاده کند.
چگونه کودک آزار دیده را تشخیص دهید؟
 
تشخیص کودک آزاری همیشه آسان نیست و توانایی شما در تشخیص آن اغلب به تمایل شما برای پذیرش احتمال وجود آن و همچنین دانش شما از کودک آزاری بستگی دارد. آژانس کودکان و خانواده (Tusla) اطلاعاتی در مورد انواع کودک آزاری در وب سایت خود ارائه می دهد.
 
برای ایجاد نگرانی با آژانس کودکان و خانواده ها (توسلا) نیازی به اثبات سوء استفاده وجود ندارد. شما فقط باید دلایل منطقی برای نگرانی داشته باشید. نقش توسلا در نظر گرفتن موارد نگران کننده ای است که به آن گزارش می شود.
 
ممکن است متوجه علائم سوء استفاده شده باشید یا دلیلی برای نگرانی داشته باشید، به عنوان مثال، جایی که کودک آسیب مشکوکی دارد یا بدون دلیل کافی آشفته به نظر می رسد. یک کودک می تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم افشاگری کند.
 
اگر نگران هستید که کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته یا مورد بی توجهی قرار گرفته است، یا اینکه کودک در معرض خطر آزار یا بی توجهی قرار دارد، باید همیشه به توسلا اطلاع دهید. اگر علائم سوء استفاده را نادیده بگیرید، ممکن است آسیب مداوم به کودک را ادامه دهید.
 
اگر در مورد کودکی نگرانی دارید اما مطمئن نیستید که آیا باید آنها را به توسلا گزارش دهید، ممکن است برای شما مفید باشد که با توسلا تماس بگیرید تا نگرانی های خود را به طور غیررسمی در میان بگذارید.
چگونه یک نگرانی را گزارش کنم؟
 
هرکسی که مشکوک است که کودکی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد، یا در خطر آزار قرار دارد، موظف است ظن خود را به توسلا گزارش دهد. شما باید نگرانی های خود را به خدمات وظیفه اجتماعی محلی خدمات کودکان و خانواده توسلا در منطقه ای که کودک زندگی می کند گزارش دهید.
 
می توانید نگرانی های خود را به صورت حضوری، مکتوب یا تلفنی بیان کنید. اگرچه می‌توانید نگرانی‌های خود را به‌صورت ناشناس مطرح کنید، توسلا به ندرت اسامی افرادی را که مشکوک به کودک آزاری گزارش می‌دهند فاش می‌کند، مگر اینکه آنها اجازه انجام این کار را داشته باشند. توسلا گزارش شما را بررسی می کند و تصمیم می گیرد که آیا آن را ادامه دهد یا خیر. در صورت لزوم، توسلا اطلاعاتی را از منابع دیگر جستجو می کند و با کودک و والدین کودک تماس می گیرد تا متوجه شود چه اتفاقی می افتد. سپس اقدام لازم را برای محافظت از کودک انجام خواهند داد.
 
اگر می خواهید نگرانی های خود را خارج از ساعات اداری معمولی (در آخر هفته ها و شب ها) گزارش دهید، باید نگرانی های خود را به Garda Síochána گزارش دهید .
بر اساس قانون حمایت از افراد گزارش‌دهنده کودک آزاری در سال 1998 ، تا زمانی که آنچه را که فکر می‌کنید درست است گزارش دهید و این کار را با حسن نیت انجام دهید، نمی‌توانید به دلیل ارائه گزارش نادرست یا مخرب از شما شکایت کرد.
آیا در صورت بروز نگرانی به والدین اطلاع داده می شود؟
 
اگر شما والدین کودکی هستید که پس از ابراز نگرانی مورد ارزیابی قرار می گیرد، باید به شما گفته شود که چرا مورد ارزیابی قرار گرفته اید و به شما فرصت پاسخگویی داده شود. نگرانی های مربوط به فرزندتان باید برای شما توضیح داده شود.
 
موجود است اطلاعات مربوط به حقوق والدین در وب سایت توسلا و در جزوه آنها در مورد ارزیابی مددکاری اجتماعی در مورد حمایت از کودکان و نگرانی های رفاهی (pdf) .
وظایف سازمانها
 
همه سازمان‌هایی که به کودکان خدمات ارائه می‌کنند باید سیاست‌ها و رویه‌های خاصی را در رابطه با ایجاد یک محیط امن برای جلوگیری از هرگونه آسیب یا سوء استفاده از کودکانی که از خدمات آنها بهره می‌برند، تدوین کنند.
 
فهرستی از سازمان‌های دارای مسئولیت‌های قانونی بر اساس قانون «اولین کودکان» 2015 را می‌توانید در «اولاً کودکان: راهنمای ملی برای حمایت و رفاه کودکان» بیابید. این قانون ضرب الاجل هایی را برای سازمان ها برای انجام ارزیابی خطر و تهیه بیانیه حمایت از کودکان تعیین می کند.
 
یک فرد تماس تعیین شده می تواند منصوب شود تا اطمینان حاصل شود که مراحل گزارش دهی در سازمان شما دنبال می شود، به طوری که نگرانی ها در مورد رفاه و حفاظت از کودکان به سرعت به توسلا منتقل می شود. برخی از افراد رابط تعیین‌شده در سازمان‌هایی کار خواهند کرد که در آن افراد مأمور نیز به کار گرفته می‌شوند.
 
بر اساس قانون کودکان اول 2015، افراد اجباری افرادی هستند که تماس مستمر با کودکان و خانواده‌ها دارند و افرادی هستند که به دلیل شایستگی‌هایشان، آموزش و تجربه‌شان، در موقعیتی کلیدی برای محافظت از کودکان در برابر آسیب قرار دارند. این به این معنی است که گزارش نگرانی‌های مربوط به حمایت از کودکان بیش از یک آستانه تعریف‌شده به توسلا، بخشی از مسئولیت‌های آنهاست.
 
اطلاعات مربوط به مدارس در سند ما در مورد گزارش کودک آزاری در سطح ابتدایی و پس از دبستان موجود است .
 
شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد آنچه سازمان ها باید انجام دهند را در وب سایت توسلا بیابید.
بزرگسالانی که در سنین کودکی قربانی آزار و اذیت شدند
 
می کند خدمات مشاوره ملی HSE برای بزرگسالان با سابقه کودک آزاری به هر بزرگسالی که در سن کودک مورد آزار قرار گرفته است، مشاوره و پشتیبانی . از زمان آغاز به کار، مشتریان اصلی آن بزرگسالانی بوده اند که در دوران کودکی تحت مراقبت دولت قرار گرفته اند. شما می توانید با تماس با شماره تلفن رایگان مراجعه کنید. DG ها و دیگران نیز می توانند ارجاع دهند. به صورت رایگان در دسترس است این سرویس در تمام مناطق کشور .