تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: از معجزه کینوا قرمز بر زیبایی پوست غافل نشوید!!
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
آیا می‌دانید با مصرف کینوا می‌توانید یک‌ پوست شفاف و درخشان داشته باشید؟ دغدغه مشکلات پوستی خود را چگونه رفع می‌کنید.
برای پاسخ به این سؤال‌ها پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله با ما همراه باشید.
کینوا قرمز  یک ماده غذایی فوق‌ العاده بدون گلوتن است که در جامعه سلامت طبیعی، طوفانی به پا کرده است. دانه‌های کینوا‌ قرمز یک جایگزین برای برنج و سایر غلات است. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و به ‌طور سنتی از آن برای تهیه سوپ، فرنی، کیک و سالاد و … استفاده می‌کردند.
آنچه کینوا قرمز را خاص می‌کند این است که فاقد گلوتن و به‌ علاوه غنی از مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و مواد مغذی ازجمله پروتئین، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، منیزیم، آهن، فیبر و غیره است.
کینوا که اغلب به‌ عنوان “superfood” نامیده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین غذاهای بهداشتی در جهان است. این گیاه یک‌ ساله است که به دلیل بذرهای خوراکی آن کاشته می‌شود؛ بنابراین وقتی به مهم‌ترین خواص کینوا اشاره می‌کنیم، منظور از فواید دانه‌های آن است. همان‌طور که بذرها همان چیزی است که ما معمولاً استفاده می‌کنیم.
کینوا قرمز همان‌طور که گفته شد قدمتی چند هزار ساله دارد که توسط اینکاها کشف شد. مصرف کینوا قرمز نه ‌تنها به ‌صورت خوراکی صورت می‌گیرد، بلکه برای زیبایی پوست نیز بسیار تأثیرگذار است.

شما با تهیه و مصرف کینوای باکیفیت از فروشگاه‌های معتبر با یک تیر دو نشان می‌زنید. به این صورت که نه ‌تنها مواد مغذی زیادی را به بدن می‌رسانید و غذای رزیمی می‌خورید، بلکه به بهبود پوست هم کمک می‌کنید. این شرایط را فروشگاه هانی‌فود برای شما مشتریان عزیز راحت کرده است چرا که با توکل به خدا و حمایت مشتریان عزیز توانسته است کینوای باکیفیت و مقرون‌ به‌ صرفه‌ای را به مشتریان عزیز خود ارائه دهد.

در این مقاله سعی داریم با بررسی ارزش غذایی دانه کینوا قرمز به فواید زیبایی مناسب برای پوست اشاره ‌کنیم پس با ما همراه باشید.
[تصویر:  Quinoa-Prevents-Osteoporosis.jpg]
همان طورکه قبلاً گفته شد کینوا قرمز غنی از ویتامین‌های گروه B است، مواد مغذی که با کاهش رسوبات ملانین تیره در پوست به درمان لکه‌های پیری و سایر شرایط مربوط به رنگ ‌دانه سازی پوست کمک می‌کند. ویتامین B12 موجود در کینوا با سایر ویتامین‌های گروه B تداخل می‌کند تا رنگ پوست سالم را حفظ کند.
کینوا قرمز همچنین حاوی مهارکننده‌های تیروزیناز، آنزیم‌هایی است که باعث کاهش رنگ ‌دانه‌ها و مشکلات مرتبط می‌شود و ویتامین B3 موجود در کینوا که نیاسینامید نیز نامیده می‌شود، به درمان آکنه کمک می‌کند. نواحی قرمز و ملتهب را که اغلب همراه با آکنه هستند، تسکین می‌دهد.
با مقادیر بالای ویتامین B2، ریبوفلاوین، کینوا، کشش، لطافت و انعطاف‌پذیری بیشتری در پوست ایجاد می‌کند. اگر مطابق همیشه به‌ طور اساسی از پوست خود مراقب کنید، غذاهای کامل و کینوا را در رژیم غذایی خود بگنجانید، درنتیجه شما به‌ سلامت پوست خود کمک کرده و بهبود می‌یابید.


نقش اسید فنولیک برای سلامت پوست
اسید فنولیک یکی دیگر از فواید کینوا قرمز در مورد پوست است. این ماده شیمیایی منحصربه‌ فرد موجود در کینوا قرمز کارهای خارق‌ العاده‌ای را انجام می‌دهد. اکنون به این فواید و مزایا می‌پردازیم.
پوست ملتهب و قرمزی را به حداقل می‌رساند.
حلقه‌های تیره زیر چشم را کاهش می‌دهد.
رنگ ‌دانه‌های رنگی در پوست را کاهش می‌دهد.
آسیب DNA در سلول‌های پوست را کاهش می‌دهد.
لکه‌های خورشید را کاهش می‌دهد.
که همه این مزایا از یکنواختی پوست پشتیبانی می‌کنند. پس اکنون نه ‌تنها می‌توانید در رژیم غذایی خود گنجانده بلکه می‌توانید از فواید آن برای پوست
بهره‌مند شوید.
چرا پوست شما به گاما-توکوفر‍ول نیاز دارد؟
آیا شما درباره ویتامین E و فواید گسترده آن اطلاع دارید. خانواده ویتامین E شامل چندین گروه شیمیایی است: توکوفرول ها و توکوترینوها. در داخل توکوفرول‌ها، گروهی از گاما-توکوفرول‌ها التهاب را کاهش می‌دهند، از برخی سرطان‌ها محافظت می‌کنند و از قرار گرفتن در معرض اشعه محافظت می‌کنند (فکر کنید خورشید اینجا است).
گاما توکوفرول‌ها رادیکال‌های آزاد را کنترل می‌کنند و با حمایت از چرخه زندگی و تولید مثل سالم سلول‌ها به پوست ما کمک می‌کند تا جوان‌تر بماند. وقتی غذاهای عالی برای سلامت پوست خود انتخاب می‌کنیم نمی‌توان این عمل ضدالتهابی را نادیده گیریم. کینوا در رأس این زنجیره غذایی است.
اثرات پلی ساکاریدهای دیواره سلولی بر روی پوست
پلی ساکاریدهای سلول دیواری، نقشی اساسی در سلامت کلی بدن ما دارند. بدون شک، این ‌یکی از دلایل غالباً نادیده گرفته شدن بیماری‌های مختلف پوستی است.
پلی ساکاریدها برای بدن و ساختارهای پوستی ما طبیعی هستند. آن‌ها اجزای طبیعی داخل پوست هستند که دارای قدرت اتصال به آب و خاصیت ضد اکسیدانی هستند.
یکی از مهم‌ترین نقش‌های پلی ساکاریدهای دیواره سلولی افزایش محتوای آب اپیدرم یا همان لایه خارجی یا لایه خارجی پوست است. علاوه بر این، برای افزایش سیالیت غشای سلول. در یک‌کلام، پلی ساکاریدها برای حفظ تعادل آب در پوست ما فوق العاده مهم هستند. بدون آب، پوست موانع و عملکردهای محافظتی خود را از دست می‌دهد، که این امر در زیبایی ظاهری بسیار تاثیر گذار است.
یکی دیگر از مواد فوق‌العاده مفید برای مرطوب‌سازی پوست که باید به آن توجه کنیم، اسید هیالورونیک است که به ‌وفور در بدن ما یافت می‌شود. اگر پوستی زرق‌وبرق دار و شاداب‌تر می‌خواهید کینوا را به‌عنوان یکی از مواد اصلی منوی صبحانه، ناهار و شام خود قرار دهید!
آیا کینوا از کلاژن محافظت می‌کند؟
کینوا به‌ عنوان ماسک صورت برای سلامت پوست مفید است. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده موضعی از کینوا قرمز آنزیمی به نام ماتریس متالوپروتئیناز را مهار می‌کند که مسئول f یا تجزیه کلاژن و الاستین است.
آیا کینوا سرشار از کلاژن است؟
کلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن ما است. برای ساخت آن به عناصر زیادی احتیاج دارد و یکی از آن‌ها بلوک‌های پروتئینی است.
از آنجا که کینوا تقریباً یک تعادل کامل بین 9 اسید آمینه ضروری است، آن‌ها را برای ساخت و نگهداری کلاژن فراهم می‌کند. لیزین یکی از اسیدهای آمینه موجود در کینوا قرمز است که مستقیماً به تولید کلاژن کمک می‌کند. یک دلیل دیگر ضروری این است که انسان نمی‌تواند ماده شیمیایی را در بدن خود ایجاد کند.
نگهداری پوست در تمام مراحل زندگی زنان مهم است؛ اما در دوران بارداری، دوره یائسگی و یائسگی بسیار مهم ‌تر می‌شود. پس به پوست خود بها دهید و از این نعمت الهی و دانه شگفت‌انگیز در برنامه زیبایی خود استفاده کنید.
کینوا حاوی ویتامین A است که هنگام تأخیر درروند پیری، مادر تمام ویتامین‌ها است. خطوط ریز را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود پوست شما جوان به نظر برسد؛ ریبوفلاوین موجود در کینوا (ویتامین B2) خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد. حتی آکنه را درمان می‌کند، زیرا می‌تواند به کاهش تولید سبوم کمک کند.
ضد پیری
کینوا قرمز با آنتی‌ اکسیدان‌های قدرتمند مانند کوئرستین و پلی فنول‌ها مبارزه می‌کند که با استرس اکسیداتیو مقابله می‌کنند. استرس اکسیداتیو در اثر رادیکال‌های آزاد ایجاد می‌شود که اکسیژن سلول‌های بدن ازجمله سلول‌های پوستی را می‌ربایند. این امر منجر به ایجاد خطوط ریز، چین‌ وچروک و پوستی خراب می‌شود؛ بنابراین کینوا را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از درون با این رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و پوستی بدون چین‌ و چروک ایجاد کند!
خوردن کینوا مطمئناً به بدن کمک زیادی می‌کند. اما که مجبور نیستیم قسمت اعظم آن را بخوریم. بلکه می‌توان از آن به ‌صورت ماسک استفاده کرد. یک مرکز آبگرم در پرو صورت پاک‌کننده Deep Hydration Cleansing معتقد است که کینوا آب‌رسانی عمیق را ارائه می‌دهد و پیری زودرس پوست را متوقف می‌کند. کینوا لایه‌ بردار بسیار مؤثری است و پوست را روشن و شفاف کرده و تغذیه مناسب را به پوست می‌دهد.


با توجه به فواد و خواص کینوا قرمز که گفته شد خرید این دانه قرمز ارزش دارد که طبق تجریه یکی از فروشگاه‌های معتبری که پیشنهاد میکنم فروشگاه آنلاین هانی‌فود است که با قیمت خرید کینوا قرمز بسیار مناسب است و در وزن‌های مختلف ارائه می‌شود و ارسال سریع دارند.