تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: پدیده افسردگی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
اختلالات خلقی
 
احتمالاً قدمت پدیده افسردگی به اندازه ظاهر تمدن بشری است. حالت روانی که قبلاً بقراط آن را مالیخولیا می نامید، از زمان ظهور پزشکی در قرن نوزدهم به عنوان یک بیماری درمان شده است. افسردگی، طبق تعریفش، به حالتی بد خلق و غمگین دلالت می کند که در آن دنیا تاریک به نظر می رسد و مشکلات غیر قابل حل به نظر می رسند.
بد خلقی یا افسردگی؟
 
ما اغلب فکر می کنیم که وقتی غمگین هستیم، نشانه افسردگی است، که افسرده هستیم. با این حال، غم و اندوه افسردگی نیست.
 
افسردگی یک بیماری است، یک اختلال خلقی، در حالی که غم و اندوه یک حالت گذرا، یک احساس است. در تشخیص افسردگی، غم و اندوه تنها یک علامت است. مهمترین تفاوت در طول زمان و عمق شرایط است. به عبارت دیگر، غمگینی و بدخلقی، در صورت طبیعی بودن، در عرض چند روز یا حداکثر چند هفته از بین می‌رود، در حالی که افسردگی بیش از دو هفته و حتی ماه‌ها و در مورد انواع خاص سال‌ها ادامه می‌یابد.
 
بنابراین، تنها در صورتی می توانیم در مورد افسردگی صحبت کنیم که برخی از علائم معمولی به طور همزمان رخ دهند.
شیدایی و افسردگی؟
 
در تشخیص اختلالات خلقی، حالتی را که با یک دوره افسردگی مشخص می شود، به حالتی که به اصطلاح مشخص می شود، تفکیک می کنیم از یک بیماری مرتبط با شیدایی
 
ماهیت اختلالی که قبلاً به عنوان روان پریشی شیدایی شناخته می شد این است که علاوه بر دوره های افسردگی اساسی، به اصطلاح همچنین مرحله شیدایی اگر شیدایی به طور کامل ایجاد شود، در مورد اختلال دوقطبی I صحبت می کنیم، اگر فقط حالت های هیپومانیک جایگزین افسردگی شود، در مورد دوقطبی II صحبت می کنیم. این یک اختلال است زمینه اختلال دوقطبی در درجه اول می تواند عوامل بیولوژیکی باشد و درمان دارویی آن در درجه اول درمان دارویی است.
علائم افسردگی
 درمان
علائم افسردگی در چندین حوزه ظاهر می شود، بنابراین می توان علائم عاطفی، انگیزشی، رفتاری، شناختی و جسمانی را شناسایی کرد.
 
    علائم عاطفی: غمگینی، بد خلقی، ناتوانی در شاد بودن، نفرت از خود، ناتوانی در عشق ورزیدن.
    علائم انگیزشی: علاقه فرد کاهش می یابد، او تمایلی به انجام هیچ کاری ندارد - "هیچ فایده ای برای گذراندن یک روز بدبخت دیگر وجود ندارد".
    علائم رفتاری: بهره وری و فعالیت او کاهش می یابد، او اغلب فقط در رختخواب دراز می کشد، از کمبود انرژی شکایت می کند، کند می شود. با حالت خمیده و گفتار نرم مشخص می شود.
    علائم شناختی – فکری: فرد مبتلا به افسردگی خود، دنیا و آینده‌اش را بی‌نهایت منفی می‌بیند، بدبین، ناامید است و توانایی تمرکزش ضعیف می‌شود. با یک تصویر منفی از خود مشخص می شود. تفکر او با "شات" نفوذ کرده است، مهم نیست که او چه دارد. او در گذشته و آینده زندگی می کند، نه در حال.
    علائم فیزیکی: سردرد، سوء هاضمه، کاهش یا افزایش وزن، سرگیجه، مشکل در خواب - مشکل در به خواب رفتن یا بیدار شدن در سحر و ناتوانی در بازگشت به خواب. با خستگی مداوم مشخص می شود.
 
در توضیحات طبقه‌بندی بیماری‌های روانپزشکی، برای صحبت از افسردگی لازم نیست همه علائم ذکر شده در اینجا رعایت شوند، اما بیش از نیمی از شکایات باید برای تشخیص افسردگی وجود داشته باشد.
فراوانی اختلالات خلقی
 
 جمعیت تقریبا 10٪ حداقل یک بار در طول زندگی خود افسردگی شدید را تجربه می کنند. فراوانی اختلال دوقطبی 1-1.5 درصد است.
زمینه
 
 افسردگی یک بیماری چند عاملی است، یعنی ظهور همزمان چندین عامل می تواند منجر به ایجاد بیماری شود. درجاتی از تعیین ژنتیکی در ایجاد افسردگی وجود دارد، زیرا مطالعات دوقلو نشان داده است که اگر یکی از اعضای یک جفت دوقلو همسان افسرده باشد، احتمال 43 درصد وجود دارد که عضو دیگر نیز افسرده شود. برای دوقلوهای برادر این میزان 20 درصد است. احتمال بروز افسردگی در فردی که والدینش یک یا هر دو افسردگی، اختلالات اضطرابی یا الکلی دارند، بیشتر است. به طور کلی، یک محیط خانوادگی سرد، طردکننده، همدلانه و انتقادی را می توان در دوران کودکی افراد افسرده یافت. علاوه بر تجربیات منفی کلیدی در اوایل کودکی، رویدادهای استرس‌زای زندگی و وجود اختلالات فکری مؤثر بر پردازش اطلاعات نیز می‌تواند در ایجاد یک دوره افسردگی تعیین‌کننده باشد.
عواقب
 
غم انگیزترین پیامد اقدام به خودکشی یا خودکشی کامل است. متأسفانه 7 تا 15 درصد افراد افسرده دست به خودکشی می زنند. مهمترین جنبه این میزان ناامیدی است. بدون درمان، افسردگی می تواند در چند ماه کاهش یابد و از بین برود، اما احتمال عود در موارد درمان نشده زیاد است.
رفتار
 
در صورت بروز افسردگی های شدید و مکرر، درمان دارویی به شکل داروهای ضد افسردگی موجه و اجتناب ناپذیر است. این داروها بر انتقال دهنده های عصبی مغز، عمدتاً نوراپی نفرین و سروتونین تأثیر می گذارند.
 
روان درمانی نیز یک مداخله موجه و مؤثر است. در بخش روان درمانی ما درمان مبتنی بر شناخت یک روش موثر ثابت شده در درمان افسردگی در کرج و شهریار  است.
درمان شناختی رفتاری برای افسردگی
 
اولین پروتکل درمانی رویکرد شناخت درمانی برای درمان افسردگی در کرج و شهریار  تقریباً نیم قرن پیش ایجاد شد. نظریه شناختی آرون تی بک از این فرض شروع می شود که رفتار انطباقی یا ناسازگارانه یک فرد در نتیجه فرآیندهای پردازش اطلاعات و گزارش دهی ایجاد می شود. اساس این فرآیند به اصطلاح است طرح های اساسی هستند. به عقیده بک، طرحواره های اساسی ساختارهای شناختی هستند که از جریان های سازمان یافته نگرش ها، نظرات و مفروضات در مورد اشیا، رویدادها و روابط تشکیل شده و بر اساس تجربیات اولیه فرد سازماندهی می شوند و ثبات نسبی را در مسیر زندگی نشان می دهند. اگر طرحواره های اساسی که در نتیجه تجربیات منفی اولیه شکل گرفته اند، ادراک تحریف شده از واقعیت را تشکیل دهند، خطاهای ادراکی ایجاد می شود که به دلیل آن فرد به طور غیرواقعی در مورد خود، جهان، آینده خود و رابطه خود با دیگران منفی فکر می کند. این طرز تفکر در زندگی روزمره نیز دیده می شود. هدف اصلی شناخت درمانی این است که بیمار این افکار را بشناسد و دید واقع بینانه و واقع بینانه تری نسبت به رویدادهای داده شده ایجاد کند. علاوه بر این، روش درمان شناختی رفتاری نیز بر افزایش فعالیت فرد افسرده، توسعه راهبردهای حل مسئله و پیشگیری از عود تمرکز دارد.
 
به طور خلاصه، هدف اصلی روان درمانی افسردگی، افزایش احساسات مثبت و کاهش احساسات منفی است.
 
درمان افسردگی در کرج و شهریار

 
بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما حتی افسردگی خفیف نیز باید درمان شود تا از جدی شدن آن جلوگیری شود. در عین حال، به طور کلی معتبر است که در همه موارد ارزش مشاوره با روانپزشک را دارد. بیایید ببینیم که گزینه های درمانی چیست.
مقالات در مورد موضوع
 
بررسی اجمالی
7/1 افسردگی - مقدمه
7/2 علل افسردگی
7/3 علائم افسردگی
7/4 انواع افسردگی
 
زندگی با افسردگی
7/5 گزینه های درمانی چیست؟
7/6 چگونه می توانم احساس بهتری داشته باشم؟
7/7 نقش خانواده در بهبودی
 
به منظور تشخیص افسردگی، پزشک احتمالا یک معاینه فیزیکی، از جمله آزمایش‌های مختلف برای رد بیماری‌هایی که علائم افسردگی را تقلید می‌کنند، انجام می‌دهد.
 
اگر پزشک شما متوجه علائم افسردگی شود یا به افکار خودکشی مشکوک شود ، احتمالاً شما را به روانپزشک ارجاع می دهد یا بستری شدن فوری در بیمارستان را توصیه می کند.
درمان افسردگی در کرج و شهریار
 
با داروها ( داروهای ضد افسردگی ) افسردگی را می توان به خوبی درمان کرد. داروهای ضد افسردگی موجود در حال حاضر بی خطر هستند و تحت نظارت روانپزشک استفاده می شوند که می تواند آزمایش های دوره ای آزمایشگاهی یا سایر آزمایشات ساده را تجویز کند. همچنین می تواند بخشی از درمان باشد روان درمانی که می تواند به شما کمک کند تا با مشکلات موجود که ممکن است عامل ایجاد و وجود افسردگی باشد زندگی کنید.
 
آگهی
 
پزشکان معمولاً این بیماری را در دو مرحله درمان می کنند. اول، آنها از داروها برای کاهش علائم استفاده می کنند تا زمانی که شما احساس رضایت کنید. اگر علائم فروکش کرد، درمان نگهدارنده معمولاً 4 تا 9 ماه طول می کشد تا از عود بیماری جلوگیری شود.
 
مهم است که همیشه داروهای خود را مصرف کنید، حتی اگر احساس خوبی دارید و به فعالیت های قبلی خود بازگشته اید! دوره های افسردگی در اکثر بیماران بازمی گردد، اما درمان مداوم خطر عود را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر دو یا چند دوره افسردگی داشته اید، پزشک ممکن است درمان مداوم را به شما توصیه کند.
درمان دارویی
 
مهارکننده های انتخابی بازجذب مونوآمین
 
مهارکننده‌های دوگانه بازجذب مونوآمین ، مهارکننده‌های بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین (SNRIs)، مانند دولوکستین و ونلافاکسین، و مهارکننده‌های بازجذب نوراپی نفرین و دوپامین، مانند بوپروپیون هستند. پزشکان اغلب مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI ها، مانند فلوکستین، پاروکستین، سرترالین، سیتالوپرام) را به عنوان اولین خط درمان افسردگی در کرج و شهریار  انتخاب می کنند، زیرا آنها عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای قبلی سه و چهار حلقه ای داشتند و بنابراین در دهه 1990 رایج بودند. هنگامی که در زنان باردار استفاده می شود، نقص های مادرزادی کمتری ایجاد می کند. اکثر آنها نسبتا ارزان هستند و به راحتی در دسترس هستند. آنها با افزایش مقدار یک انتقال دهنده عصبی به نام سروتونین در مغز کار می کنند.
 
تقویت کننده های بازجذب سروتونین
 
برعکس، تیانپتین با افزایش بازجذب سروتونین عمل می کند و در نتیجه فرآیندی را آغاز می کند که منجر به بهبود افسردگی می شود. این مثال خوبی برای نشان دادن این است که چگونه فرآیندهای فیزیولوژیکی در مغز ما مکانیکی نیستند.
 
عوامل مسدود کننده گیرنده مونوآمین
 
میرتازاپین، میانسرین و ترازودون موجود بر روی سطح مواد تحریک‌کننده مونوآمین (انتقال‌دهنده‌های عصبی) که قبلا ذکر شد تأثیری نمی‌گذارند، اما بر روی گیرنده‌های آنها در سطح سلول‌های مغزی اثر می‌گذارند و در نتیجه باعث بهبود افسردگی می‌شوند.
 
محرک گیرنده ملاتونین و عوامل مسدود کننده گیرنده سروتونین
 
) افسردگی زمینه ای را بازیابی می کند و در نتیجه باعث بهبود افسردگی می شود. ریتم فیزیولوژیکی روزانه مختل شده ( ریتم شبانه روزی آگوملاتین که متعلق به این دسته است ،
 
علاقه مند باشید همچنین ممکن است به ملاتونین، هورمون خواب و بیداری که توسط بدن ما تولید می شود،
 
داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای و چهار حلقه ای
 
این داروها همچنین بر سطوح انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارند. این داروها جزو اولین داروهایی بودند که برای درمان افسردگی در کرج و شهریار  مورد استفاده قرار گرفتند. سطح نوراپی نفرین و سروتونین را در مغز افزایش می دهند، اما به دلیل مکانیسم اثر غیرانتخابی، عوارض ناخوشایندی زیادی دارند، به همین دلیل امروزه کمتر از آنها استفاده می شود. این گروه شامل آمی تریپتیلین، ایمی پرامین، کلومیپرامین، ماپروتیلین و تری میپرامین است.
 
مهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOIs)
 
این داروها از تجزیه انتقال دهنده های عصبی جلوگیری می کنند. نماینده امروز آنها موکلوبمید است.
 
لیتیوم و تثبیت کننده های خلق و خو و آنتی سایکوتیک ها
 
پزشک ممکن است لیتیوم، والپروات یا کاربامازپین را برای درمان افسردگی در کرج و شهریار  دوقطبی، به ویژه در دوره شیدایی تجویز کند. داروهای خاصی که برای درمان داروهای ضد روان پریشی غیر معمول (مانند اولانزاپین، ریسپریدون یا کوتیاپین) و سایر بیماری ها ساخته شده اند نیز می توانند در مرحله شیدایی بیماری دوقطبی شدید، یا در افسردگی شدید همراه با اختلالات روانی، یا در موارد مقاوم به درمان علاوه بر یک داروی ضد افسردگی استفاده شوند.
مهم: همه به یک شکل واکنش نشان نمی دهند
 
اکثر داروهای ضد افسردگی سطح اثربخشی مشابهی دارند، اما دارویی که برای شما موثر است ممکن است برای شخص دیگری به اندازه کافی خوب عمل نکند. پزشک بر اساس سابقه خانوادگی و علائم خاص شما و همچنین عوارض جانبی دارو، داروی ضد افسردگی را به طور خاص برای شما انتخاب می کند. بنابراین، برای مثال، اگر از بی خوابی رنج می برید، یک داروی ضد افسردگی که باعث خواب آلودگی می شود می تواند به شما کمک کند. اما اگر بی حال هستید، یک داروی ضد افسردگی نیروبخش موثرتر است. اگرچه ممکن است 8 تا 12 هفته طول بکشد تا اثر کامل ایجاد شود، با اکثر داروها، 2 تا 3. هفته، و در برخی موارد بهبود می تواند در همان هفته اول شروع شود. حتی در این صورت، ممکن است پیش از این که بتوانید داروی مناسب را پیدا کنید، مجبور شوید چندین دارو و همه آنها را برای چند هفته امتحان کنید.
 
بیشتر بخوانید مصرف داروهای ضد افسردگی - بیمار چه انتظاری می تواند داشته باشد؟
اقدامات احتیاطی برای استفاده در کودکان و بزرگسالان جوان
 
در طول چند هفته اول درمان، داروهای ضد افسردگی اغلب افکار خودکشی را کاهش می دهند، اما به ندرت افزایش می دهند، به ویژه در نوجوانان و بزرگسالان 18 تا 24 ساله، اگر بیماران به طور همزمان آرامبخش دریافت نکنند. این بدان معنا نیست که داروهای ضد افسردگی در سنین پایین کمتر مفید هستند، فقط در این گروه سنی، توجه بیشتر خانواده و کارکنان مراقبت های بهداشتی مورد نیاز است.
 
به نظر می رسد که افکار و قصد خودکشی پس از شروع مصرف داروهای تقویت کننده خلق و خوی پس از 24 سالگی کمتر رخ می دهد. علاوه بر این، در سن بالای 65 سال، داروهای ضد افسردگی میل به خودکشی را در عمل در همه موارد کاهش می دهند.
عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی
 
مانند همه داروها، داروهای ضد افسردگی نیز عوارض جانبی دارند. عوارض جانبی ممکن است حتی زمانی که علائم افسردگی هنوز توسط دارو کاهش نیافته باشد ظاهر شود. برخی از عوارض جانبی موقتی هستند و در عرض چند هفته ناپدید می شوند، اما شکایاتی نیز وجود دارد که می توانند ادامه داشته باشند. عوارض جانبی می تواند عمومی باشد: به عنوان مثال. سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، که می تواند با اکثر داروهای ضد افسردگی رخ دهد. با توجه به سایر عوارض جانبی (مانند افزایش وزن، اختلال عملکرد جنسی، خواب آلودگی)، می تواند تفاوت های زیادی بین هر دارو وجود داشته باشد، و این نیز جنبه مهمی است زمانی که پزشک تصمیم می گیرد کدام دارو را برای درمان بیمار انتخاب کند.
 
الکل می تواند بر جذب و اثر داروهای ضد افسردگی، به ویژه سه و چهار حلقه ای تأثیر بگذارد. در صورت مصرف داروهای ضد افسردگی از پزشک خود در مورد نوشیدن الکل سوال کنید.
مهم است بدانیم!
 
    داروی خود را حتی زمانی که احساس خوبی دارید مصرف کنید!
 
    واکنش همه به داروها یکسان نیست!
 
    الکل روند درمان را کند می کند!
 
سایر درمان های افسردگی
 
علاوه بر درمان دارویی، گزینه های زیر نیز موجود است:
 
روان درمانی - ماهیت روان درمانی های مختلف یک رویکرد هدف گرا است که در نتیجه آن بیمار یاد می گیرد که با چالش برانگیزترین مشکل خود (به عنوان مثال همکاری با دیگران) مقابله کند. موفقیت درمان بخش کوچکی در یافتن پزشک مناسبی است که با او بهترین پیشرفت را داشته باشید. هم داروها و هم روان درمانی هفته ها طول می کشد تا تأثیر بگذارند. گروه درمانی تخصصی و تحت نظارت نیز می تواند کمک کند، به عنوان مثال. بازدید از گروه های مختلف زوج درمانی، خانواده درمانی و مدیریت استرس.
 
بیشتر بخوانید روان درمانی و/یا درمان دارویی؟
 
نور درمانی - این درمان عمدتاً در بیماری های عاطفی فصلی (افسردگی زمستانی) استفاده می شود، اما در سایر اختلالات خلقی و اختلالات خواب نیز موثر است. به گفته دانشمندان، یک نور درخشان خاص مشابه نور خورشید که هر روز صبح به طور همزمان اعمال می شود، ریتم تغییر یافته سطح ملاتونین را بازیابی می کند و این بر سایر اجزای ریتم فیزیولوژیکی روزانه نیز تأثیر می گذارد و در نهایت منجر به بهبود افسردگی می شود.
 
جزئیات بیشتر در مورد گزینه های درمانی جایگزین برای افسردگی
 
افسردگی و فلور روده
 
افسردگی با عدم تعادل فلور روده نیز مرتبط است. بنابراین، به عنوان مکمل درمان، پروبیوتیک ها، به ویژه لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریا، به بهبود علائم کمک می کنند.
 
بیشتر در مورد بلفلورا، اوتیسم و اختلالات خلقی - ارتباط چیست؟
فریاد کمک را بشنویم! - برای کمک گریه کن
 
پدیده «فریاد کمک» نشان دهنده مبارزات و احساسات دوسوگرایانه فردی است که بعداً دست به خودکشی می‌زند، نوعی فریاد کمکی پوشیده که اگر بتوانیم آن را بشنویم، حتی می‌توان از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.
 
نوشتن نامه خداحافظی (پیش نویس نامه)، جمع آوری لوازم مورد نیاز برای انجام عمل (مثلاً جمع آوری داروها)، ظهور مکرر افکار مربوط به مرگ در افکار فرد، همه نشانه هایی هستند که می توانند در مورد مشکل قریب الوقوع هشدار دهند.
 
اقدام به خودکشی به عنوان یک وضعیت بحرانی بالقوه دلیل روشنی برای معاینه روانپزشکی و حتی درمان بستری است.
 
چه اولین تلاش باشد و چه تعداد زیاد، نباید آنچه را که اتفاق افتاده بی اهمیت جلوه داد، به خصوص اگر امکان گفتگو صادقانه با بیمار وجود نداشته باشد، و به خصوص اگر قصد بیمار برای دست کشیدن از خودکشی اطمینان بخش نباشد.
 
متأسفانه به دلیل تعصبات نسبت به خودکشی، بسیاری از خانواده ها از اقدام خویشاوندان خود خجالت می کشند و اصرار دارند که در اسرع وقت آنها را از بیمارستان به خانه ببرند، اما مشکل درمان نشده و در نتیجه حل نشده اغلب در مدت کوتاهی منشأ اقدام به خودکشی دیگری می شود.
 
ذکر این نکته ضروری است که افسردگی یک بیماری به خوبی قابل درمان است و وقتی به خودکشی فکر می کنیم، این موضوع در اینجا دوچندان صادق است: درمان مناسب که به موقع شروع شود می تواند جان انسان ها را نجات دهد.
 
دکتر جودیت زوگا، متخصص مغز و اعصاب، فارماکولوژیست بالینی
 
منبع: WEBbeteg
نویسنده پزشکی ما: دکتر جودیت زوگا، متخصص مغز و اعصاب، فارماکولوژیست بالینی
به روز رسانی: 21.06.2020. ۰۹:۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۰۵/۲۹. ساعت 2:55 بعد از ظهر
برچسب ها: موضوع افسردگی , موضوع سروتونین , موضوع ضد افسردگی
توصیه مقاله
درباره افسردگی به تفصیل
دکتر جودیت زوگا، روان درمانگر
افسردگی
افسردگی در حال حاضر به یک بیماری رایج تبدیل شده است که حداقل 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اگر افسردگی درمان نشود، می تواند منجر به مارپیچ رو به پایین شود که می تواند منجر به ناتوانی، ناتوانی در حمایت از خود و حتی خودکشی شود.
سلامتی چشم ما
سلامتی چشم ما
 
برای سلامت چشم چه کنیم؟
سردرد
سردرد
 
نکاتی برای مبتلایان به سردرد مزمن.
مصرف داروهای ضد افسردگی - بیمار چه انتظاری می تواند داشته باشد؟
WEBBeteg - دکتر زولتان دینیا، روانپزشک
سندرم سروتونین
WEBPeteg - دکتر ارکی ایلدیکو، پزشک عمومی
علل و پیشگیری از خستگی بهاری
WEBBeteg - دکتر László Nagy، متخصص عفونت
افسردگی مکرر - چه کاری می توانیم در مورد آن انجام دهیم؟
WEBBeteg - دکتر دورا ورس، روانپزشک
ارتباط بین افسردگی و تمایل به خودکشی
WEBBeteg - دکتر ریتا پالولگی، روانپزشک، روان درمانگر
اطلاعات مقاله
اطلاع رسانی مقالات جدید در مورد موضوع.
من اطلاعات حفاظت از داده ها را می پذیرم
 
آگهی
اخبار شرکای ما
مرد استرس زا
وقتی استرس دارید این کار را نکنید!
در اینجا نکات ما است. (ایکس)
زن تعطیلات
سیستیت
علائم همچنین می تواند در تابستان ظاهر شود. (ایکس)
دکتر جواب میده
دکتر ریتا پالولگی
 
دکتر ریتا پالولگی
 
روانپزشک، روان درمانگر
 
    بدون افسردگی
    سلام پدر نازنینم نزدیک سه...
    افسردگی
 
آگهی
اینفوگرافیک و ویدئو
چه چیزی می تواند باعث افسردگی شود؟
چه چیزی می تواند نشان دهد که شما از افسردگی رنج می برید؟
توصیه تست
افسردگی
تست افسردگی
لوگوی WEBbet
از پزشکان گرفته تا بیماران، به طور واقعی
 
    جستجوی دکتر
    جویای مواد مخدر
    ارزش یاب آزمایشگاهی
 
درمان افسردگی