تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: خانواده درمانی و زوج درمانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
خانواده درمانی و زوج درمانی
مشاوره انسان و خانواده
مشاوره انسان و خانواده » خانواده درمانی و زوج درمانی
 
این به معنای پردازش درمانی تعارضات خانوادگی و روابط است. همه اعضای خانواده و هر دو نفر از زوجین در گفتگو شرکت می کنند. این درمان به افزایش آگاهی و اصلاح الگوهای ارتباطی و رفتاری معیوب که باعث مشکلات روابط یا خانواده می شود کمک می کند.
 
60 تا 70 درصد زوج ها را می توان با زوج درمانی نجات داد. زوج درمانی شناخت خود و شریکمان را عمیق تر می کند، به کشف ریشه تعارضات کمک می کند و در طول فرآیند درمانی، روش ارتباطی نیز آموخته می شود که اعضای زوج در طول زندگی بعدی خود با موفقیت از آن استفاده می کنند.
خانواده درمانی به این معناست که کل خانواده یا چند نفر از اعضای خانواده در جلسه درمانی شرکت می کنند. هر یک از اعضای خانواده می تواند نظر خود را بیان کند و به صحبت های دیگران گوش دهد. گفت و گو به درک مشکل کمک می کند. اعضای خانواده علیرغم اراده و نیت خیرشان گاهی در تداوم مشکلات نقش دارند. درک این موضوع می تواند اولین قدم به سوی راه حل باشد.
تقریباً در همه موارد، خانواده منابع لازم برای حل مشکل را دارد. خانواده درمانی کشف و بسیج این موارد را تسهیل می کند.
برای دستیابی به نتایج پایدار، معمولاً چندین جلسه درمانی لازم است. مشارکت همه اعضای خانواده ضروری نیست. با این حال، تجربه نشان می دهد که در صورت مشارکت همه افرادی که می توانند در حل مشکل نقش داشته باشند، بهترین نتایج را می توان به دست آورد.
 
زوج درمانی و خانواده درمانی را به چه کسانی توصیه کنم؟
 
برای تازه ازدواج کرده ها، در طول فرمول بندی تصمیم عروسی. مشاوره برای زندگی خانوادگی چندین جنبه از ازدواج را روشن می کند. این کمک می کند تا در ماه های قبل از عروسی تصمیم خود را تقویت کنند و انتظارات خود را از یکدیگر روشن کنند. زوج درمانی به ایجاد «زندگی مشترک آینده» کمک می کند، در حالی که نیازهای فرد تحت الشعاع «من» و «تو» قرار نمی گیرد.
 
برای افراد متاهل و شرکا، زمانی که چرخه زندگی خانواده تغییر می کند، یا اگر دعوای زیادی وجود دارد. تعادل به هم ریخته است. پس از تولد فرزند، زن و شوهر نمی توانند دوباره یکدیگر را پیدا کنند. آنها دیگر نمی توانند صحبت کنند. آنها همچنین مشکلات جنسی دارند. ممکن است یک "نفر سوم" وارد تصویر شده باشد.
برای خانواده هایی که با مشکلات اشتیاق و الکل دست و پنجه نرم می کنند - به عنوان مکمل درمان طب سوزنی گوش، هم برای درمان معتادان به مواد مخدر و هم معتادان، خانواده درمانی برای حل و فصل ناکارآمدی، برای بازسازی سالم رابطه پس از رفع حالت "آتش خالی".
 
برای کسانی که یک خانواده مختلط را "تاسیس" می کنند، قبلاً طلاق گرفته اند - برای تسهیل توسعه روابط جدید خود، به خصوص اگر فرزندان نیز از رابطه قبلی هر دو طرف متولد شده باشند.
 
برای کسانی که طلاق می گیرند. اگر فرزندانی از این رابطه متولد شده اند، باید همه چیز برای حل و فصل رابطه انجام شود. از یک طرف، درصد بسیار بالایی از اتصالات را می توان ذخیره کرد. از طرفی اگر ماجرای زوجین به طلاق آنلاین ختم شود، در آینده به خاطر فرزندان باید به عنوان پدر و مادر با هم همکاری کنند و فرقی نمی کند چگونه.
 
"خدمات خانواده" - یک گفتگوی تعاملی بین زوجین در نزدیکی یا به مناسبت سالگرد ازدواج، که به تقویت روابط آنها، تعمیق تعهد و ارزیابی متقابل ارزش های یکدیگر کمک می کند.
تسویه حساب خانوادگی چگونه صورت می گیرد؟
ترتیب خانواده در یک گروه : گروه شامل 6-12 شرکت کننده است که معمولاً یکدیگر را نمی شناسند. به عنوان افتتاحیه، من فقط نام کوچک را می خواهم و اینکه شما به طور خلاصه به موضوعی که می خواهید روی آن کار کنید اشاره کنید. (مثلاً رابطه، کار، سلامتی و غیره) پس از آن، از هرکسی که احساس آمادگی می کند این بیانیه را بیان کند، می خواهم در کنار من بنشیند. وقتی نوبت شماست، به طور خلاصه می گویید مشکل شما چیست و چه می خواهید. من ممکن است یک یا دو سوال در مورد روابط خانوادگی بپرسم، آیا شما کسی را می شناسید که ممکن است با مشکل شما مرتبط باشد. در پایان گفتگوی کوتاه، بازیگران و نمایندگان آنها را با هم انتخاب می کنیم. این دومی از اعضای گروه است که شما آنها را به یک نقش دعوت می کنید. آنها را با توجه به احساست در فضا قرار می دهی و بعد کنار من می نشینی. کمی منتظریم تا فضا شروع به کار کند. نمایندگان احساسات بدنی خواهند داشت که باعث حرکتی می شود که داستان مربوط به مشکل شما را نشان می دهد. (گفتار بسیار کمی در گفته ها وجود دارد. این یک بازی نقش آفرینی نیست، نمایندگان موقعیت ها را بازی نمی کنند، بلکه از فضا برای تجسم ناخودآگاه خانواده استفاده می کنند.) اگر خود را در عمق داستان خود نشان داده اید، خود را به جای شرکت کننده ای که نماینده شماست قرار می دهید و سپس با کمک چند جمله داستانی خاص و/یا اشاره های خود، از طریق من مشکل را حل می کنید.
 
سرنوشت فردی من چه ربطی به اعضای خانواده ام دارد؟
برت هلینگر متوجه شد که خانواده تنها به معنای باریک‌ترین پیوندهای خونی نیست، بلکه سیستمی را پوشش می‌دهد که در آن هر یک از اعضا بر دیگران تأثیر می‌گذارد. در این سیستم، باید جایی برای همه کسانی که در خانواده باردار شده اند وجود داشته باشد - صرف نظر از اینکه متولد شده اند، چه مدت زندگی کرده اند یا چه کار کرده اند. همچنین جایی در سیستم خانواده برای کسانی وجود دارد که به دلیل تلاقی عمده سرنوشت (مثلاً عشق بزرگ، دوستی، تصادف جدی یا هر نوع داستان مجرم-قربانی) به آنجا رسیده اند. اگر شخصی از این سیستم کنار گذاشته شود - شاید به این دلیل که فراموش می کند، پنهان می کند یا انکار می کند - طبق دستور، جانشینی می آید که ناخودآگاه نماینده فرد طرد شده خواهد بود. در نتیجه، فرزندان نمی توانند سرنوشت خود را زندگی کنند. ما نمی توانیم از زندگی در سرنوشت دردناک یکی دیگر از اعضای خانواده یا تماشای درد آنها در روح خود خوشحال باشیم.
 
تنظیم خانواده چگونه کار می کند؟
یک میدان نیرو در زیر بیانیه های خانواده ایجاد می شود. (به این فضا، میدان ذهنی یا مورفوژنتیک نیز می گویند.) این فضا با حوزه معنوی نظام خانواده مدعی و به عبارتی با ناخودآگاه خانواده رابطه مستقیم دارد. نمایندگان با ورود به این حوزه - بدون توجه به حساسیت فردی - قادر به تجربه و تجسم الگوی خانواده هستند که می تواند با مشکل مورد نظر مرتبط باشد. (به عنوان نماینده در داستان های دیگران انتخاب شده اید، شاید احساس کنید که به کسی نزدیک می شوید، باید به جایی برگردید یا به جایی نگاه کنید، شاید باید روی زمین بنشینید و ...) من به عنوان رهبر بیانیه، حرکاتی که در فضا ظاهر می شود را زیر نظر دارم. توجه عاری از قصد و قضاوت است. نزدیک شدن به فضا با احترام، منجر به تحقق ها، راه حل را نشان می دهد. با ایجاد یک خانواده، مطالب عمیق و ناخودآگاه - تعریف الگوهای خانواده - در مدت زمان کوتاهی به سطح می‌آیند که کشف آن با روش‌های دیگر ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. با کمک این جملات که الگوهای قدیمی را حل می کنند، خودتان آنها را با "همراهی" من حل خواهید کرد و پس از آن در نهایت این فرصت را خواهید داشت که الگوهای جدید خود را ایجاد کنید.
 
بعد از ادعا چه اتفاقی برای من می افتد؟
پس از تشکیل خانواده، فرآیندی شروع می شود که منجر به کنار گذاشتن الگوهای قدیمی شما می شود. برای ایجاد چیزی جدید، ابتدا باید قدیمی از هم بپاشد - و این دوره گذار می تواند دشوار باشد. این یک تجربه رایج است (که ممکن است شما از آن مستثنی باشید) که 3 هفته اول از نظر احساسی دشوارتر است. ممکن است درد را تجربه کنید و به دلیل تغییراتی که شروع شده است، بیشتر از حد معمول احساس «شکستگی» کنید. این دوره همچنین به کار درونی شما نیاز دارد، زیرا شما باید الگوهای جدید خود را ایجاد کنید. اگر توانستید این روند را طی کنید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که آنچه قبلاً برای شما مشکل بود دیگر اصلاً مشکل نیست. کسانی هستند که برعکس همه اینها را تجربه می کنند - آنها بسیار پرانرژی می شوند، روحیه خوبی دارند، موقعیت های زندگی خود را متفاوت می بینند، از روز بعد از ادعا شروع می شود. این موضوع به تأثیر آن بر شما بستگی دارد، نه به «اثربخشی» بیانیه.
 
به چند عبارت نیاز دارم؟
ممکن است مشکلاتی داشته باشید که بتوانید آنها را با یک جمله حل کنید، یا ممکن است مشکلاتی داشته باشید که ریشه پیچیده‌تری دارند، زیرا شامل الگوهای خانوادگی متعدد هستند. نمی‌توانیم دقیقاً از قبل بدانیم که برای یک راه‌حل کامل چند بار طول می‌کشد، اما برای مثال، قابل مشاهده است که ممکن است چند ریشه داشته باشد و در عین حال، حتی یک عبارت واحد شما را بیشتر به سمت حل مشکل سوق می‌دهد و تغییرات را آغاز می‌کند. همچنین ممکن است در نتیجه یک عبارت ناقص بتوانید مشکل خود را به طور کامل حل کنید.
 
چرا آمدن به عنوان بازیگر (نماینده) خوب است؟
به عنوان یک نماینده، هرگز تصادفی نیست که چه زمانی و چه نمونه هایی از شما خواسته می شود که نمایندگی کنید. با ظاهر شدن در اظهارات دیگران، تجربه سرنوشت، احساسات و موقعیت ها، به طور غیرمستقیم به کار روی خود ادامه می دهید. از یک طرف، این کار درونی توانایی شما را برای همدلی با موقعیت، احساسات و حقیقت دیگران تقویت می کند، که شما را قادر می سازد جهان را به شیوه ای فزاینده و ظریف درک کنید. از سوی دیگر، علاوه بر ادعاهای خود، به طور غیرمستقیم به کار بر روی حل الگوهای خانوادگی خود که باعث ایجاد مشکلات می شود، ادامه می دهید. می گفتیم که نماینده باید «با» کاری که از آنها خواسته می شود انجام دهد.
 
خانواده پشتیبانی در مورد چه نوع مشکلاتی می تواند کمک کند؟ 
• مشکلات رابطه - از جمله مشکلات زوج و دیگر مشکلات رابطه والد-کودک، بی شریکی، روابط شکسته یا ناگسستنی، مشکلات جنسی،
• در صورت مشکلات مالی، مشکلات حرفه ای،
• اگر همان الگوهای مشکل ساز در زندگی شما تکرار شود، شکست ها، بحران ها، ضررها،
• برای مشکلات سلامتی طولانی مدت، علائم فیزیکی، سقط جنین های القایی، سقط های خود به خود، بی فرزندی، ناباروری، الکل، مواد مخدر و سایر اعتیادها
• اگر نه، نمی دانید چه مشکلی دارید، اما زندگی شما آنطور که می خواهید پیش نمی رود.
• اگر فرزند شما مشکلات رفتاری (تا سن 14 سالگی) یا بیماری های غیر قابل توضیح دارد.
 
ترتیب خانوادگی - در یک گروه
 
شناخت و افزایش آگاهی نسبت به آسیب های وارده به الگوهای خانواده و عشق، هدف اصلی ترمیم خانواده است. رهایی از این بارها را با یک تجربه احساسی که اغلب به نقطه کاتارسیس می رسد ممکن می سازد.
بگذار آن را زمین بگذاریم
این گروه همچنین فضای یک خانواده صمیمی را فراهم می کند.
 
داستان سرایی
 
هنگام گفتن داستان از نمادهای داستان ها برای کار با روش تشکیل خانواده استفاده می کنیم.
من این شکل از بیان را زمانی توصیه می کنم که دقیقاً نمی دانیم چه چیزی اشتباه است، نمی توانیم آن را طرح ریزی کنیم، اما احساس می کنیم چیزی اشتباه است.
 
 
 
استقرار خانواده با فرد
 
فقط دو نفر در جلسه انفرادی حضور داریم.
ما قبل و حین بیانیه خیلی بیشتر از کار گروهی صحبت می کنیم. ما از اشیاء مختلف برای نشان دادن آسیب به نظم خانواده - نظم عشق استفاده می کنیم. اثربخشی آن همانند ادعای گروه است.
مشاوره خانواده