تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: مشاوره خانواده در کرج و شهریار ، خانواده درمانی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
مشاوره خانواده در کرج و شهریار ، خانواده درمانی
کمک روانشناسی حرفه ای در قلب بل بودا
با من تماس بگیر
 
به عنوان یک خانواده درمانگر واجد شرایط انجمن خانواده درمانی مجارستان، خانواده درمانی را به خانواده هایی توصیه می کنم که در آنها مشکلاتی در خانواده وجود دارد، با یکی از اعضای خانواده یا اعضای خانواده. ممکن است مشکلاتی با فرزندانی که در خانواده زندگی می‌کنند و/یا والدین آنها ایجاد شود. اعضای خانواده که زیر یک سقف زندگی می کنند در خانواده درمانی شرکت می کنند. جلسات هر بار یک ساعت و نیم طول می کشد و هر دو هفته یکبار. در جلسات هرکسی این فرصت را دارد که تجربیات و مشکلات خود را که مربوط به گذشته یا حال خانواده است، بیان کند. در نتیجه فرآیند خانواده درمانی که شامل 10-20 جلسه است، نوعی تعادل جدید در زندگی خانواده ایجاد می شود.
خانواده درمانی
زمانی که خانواده درمانی توصیه می شود:
    اختلالات رفتاری/رفتاری/یادگیری/بهداشتی در کودکان؛
    در مورد مشکلات مزمن عود کننده در زندگی کودکان و بزرگسالان؛
    مشکلات عادت کردن به مهدکودک و مدرسه؛
    در مورد والدین یا فرزند بیمار روانی، برای خانواده ای که با این بیماری زندگی می کند.
    در صورت فرزند خواندگی؛
    موزاییک (وصله کاری) در صورت بروز مشکلات در همزیستی خانوادگی؛
    در صورت بروز اختلال در زندگی مشترک خانواده های تک والد.
 
هر موقع خواستی با من تماس بگیر!
 
اعضای خانواده که با هم زندگی می کنند در طول مشاوره خانواده در کرج و شهریار  و خانواده درمانی دعوت می شوند. در صورت بروز مشکلات در یک خانواده، مشکل بر سایر اعضای خانواده تأثیر می گذارد که به مشکل یا ناقل آن واکنش نشان می دهند. بنابراین، گیرکردگی و سردرگمی یک خانواده بدون نظام خانواده قابل تفسیر نیست. خانواده و اعضای خانواده در ایجاد مشکل و یا در حل آن نقش بسزایی دارند. بنابراین اگر همه اعضای خانواده در گفتگوی کمکی مشارکت داشته باشند بسیار مفید و بسیار مؤثر است.
 
مشاوره خانواده در کرج و شهریار  یعنی مجموعه ای از 5 تا 10 گفتگوی مناسب که آشنایی با خانواده و روابط درون خانوادگی در اولویت قرار می گیرد تا مشکلات برطرف شود. این یک روش بسیار هدف گرا با ساختاری مشخص است که معمولاً بر حل علائم و مشکلات تجربه شده در زمان حال متمرکز است.
 
خانواده درمانی مداخله ای طولانی تر و عمیق تر از مشاوره خانواده در کرج و شهریار  است و شامل 10 جلسه یا بیشتر است. در مورد خانواده درمانی، درمانگر مشکلات را در چند سطح و از چند جهت بررسی می کند و همچنین از طرق مختلف به حل مشکل کمک می کند. اگر مشکل برای مدت طولانی وجود داشته است، اگر شامل رنج زیادی است، یا اگر چند نفر از اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد، خانواده درمانی را توصیه می کنم. در خانواده درمانی، علاوه بر مشکلاتی که در زمان حال تجربه می‌شود، داستان‌هایی که ریشه در گذشته دارند نیز آشکار می‌شوند و به این ترتیب در طیف کامل آن به سطح مشکل می‌رسند.
 
ممکن است بعد از چند جلسه متوجه شوم که اگر خانواده درمانی در نوع دیگری از مکالمه حمایتی ادامه یابد مفیدتر خواهد بود. برای مثال، در صورتی که پشت بن بست خانواده به وضوح یک اختلال در روابط زناشویی وجود داشته باشد، زوج درمانی شکل مناسب مداخله است.
در هر دو دوره مشاوره خانواده در کرج و شهریار  و خانواده درمانی، یک جلسه 1.5 ساعت طول می کشد و ما معمولا هر دو هفته یک بار، یعنی دو بار در ماه ملاقات می کنیم.