تالار گفتگوی کیش تک/ kishtech forum

نسخه‌ی کامل: چگونه استرس را شکست دهیم: بهترین روش های مدیریت استرس در یک مکان
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
چگونه استرس را شکست دهیم: بهترین روش های مدیریت استرس در یک مکان
 موقعیت های زندگی ، شغل ، خودشناسی ، عادات
 
    من مقاله را به اشتراک خواهم گذاشت!
 
در دنیای امروز، تعداد زیادی از مردم اذعان می کنند که زندگی آنها پر استرس است. به همین دلیل است که اگر دوره های استرس زا نیز دارید، باید آگاهانه توجه داشته باشید که بتوانید این تنش را در خود آرام کنید. اگر در زندگی روزمره خود استرس را مدیریت نکنید، سلامت روحی و جسمی خود را به خطر می اندازید.
 
انسان ها برای تحمل استرس در درازمدت بدون هیچ عواقبی آفریده نشده اند. فقط برای مثال، عکس نخست وزیر هر کشوری را که چه زمانی رئیس جمهور شد و چه زمانی که رفت، مقایسه کنید. شما می توانید مشاهده کنید که استرس چقدر بدن یک فرد را تخریب می کند ... و سپس چه کاری می تواند با بدن شما انجام دهد؟
 
نه تنها در بیرون، بلکه در داخل نیز اثرات زیادی بر سلامتی دارد. مطمئناً دستیابی به رهایی کامل از استرس تقریباً غیرممکن است، مهم نیست از چه روش مدیریت استرس استفاده می کنید، اما اگر در شرایط سختی قرار گرفتید، اگر یاد بگیرید که این فشار را مدیریت کنید، می تواند مفید باشد. در این مقاله، مثال‌ها و تمرین‌هایی را برای نحوه مدیریت موقعیت‌های استرس‌زا نشان می‌دهم.
 
استرس چیست و چرا درمان آن مهم است؟
 
نیکول آلپس، متخصص مغز و اعصاب، روان درمانگر و مربی آلمانی در مقاله خود خلاصه ای از استرس چیست و چرا برای شما مضر است و همچنین اثرات آن را بیان کرده است.
 
او می گوید که به طور معمول، استرس اساساً یک وضعیت کوتاه مدت است که اگر زیاد اتفاق نیفتد، در واقع به شما آسیبی نمی رساند. این به این دلیل است که وقتی خطر یا موقعیت استرس از بین می رود، واکنش استرس بدن نیز به طور خودکار و بدون هیچ آسیب ماندگاری از بین می رود. بزرگترین مشکل زمانی است که این استرس دائمی شود.
 
یکی از علائم معمول این استرس مداوم ممکن است زمانی باشد که احساس می کنید کنترل زندگی شما از دست شما خارج شده است. وقوع حتی یک چیز به اندازه مورچه می تواند باعث شود که احساس کنید دیگر بس است، لیوان پر است. به طور خلاصه، استرس مداوم زندگی روزمره شما را فلج می کند و بدبختی می کند.
 
در نتیجه، انجام کار در محل کار سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود، تنش و بی‌قراری مداوم روزها و شب‌های شما را همراهی می‌کند. شما همچنین سعی می کنید در محل کار با کار بیش از حد خود با این مشکل کنار بیایید، زیرا به هر حال نمی توانید استراحت کنید یا استراحت کنید.
 
این به نوبه خود شما را به سمت یک مارپیچ سوق می دهد، به این معنی که استرس استرس بیشتری ایجاد می کند و یافتن راهی برای خروج از این مارپیچ بسیار دشوار است. بنابراین، استفاده از مدیریت استرس را باید در یک زمان مفید شروع کنید.
استرس از رویکردی متفاوت
 
ماریا کوپ، دکتر و روانشناس فقید، تعریف استرس را به گونه ای متفاوت بیان کرد. او معتقد بود که استرس به موقعیت های جدیدی اشاره دارد که نیاز به پاسخ رفتاری دارد. او زمانی که ورزشکاری می خواهد بالاتر بپرد یا بچه ای وارد مدرسه می شود، مثال هایی از این موضوع زد.
 
بنابراین، او در مورد چالش های حاد صحبت کرد که شما را ملزم به غنی سازی مجموعه رفتاری خود می کند. این نیز در رشد شخصیت بسیار مهم است. اما اگر در موقعیتی احساس می‌کنید که نمی‌توانید با آن مقابله کنید، زیرا روش‌های لازم را ندارید، یا اگر احساس می‌کنید این یک چالش بیش از حد است، این به معنای یک موقعیت استرس دائمی است که فقط با استرس زودهنگام قابل پیشگیری است. روش های مدیریت
چگونه استرس مزمن را تشخیص دهید؟
 
اگر زندگی روزمره شما استرس زا باشد، تقریباً مطمئناً از آن آگاه هستید، اما دو علامت هشدار دهنده وجود دارد که توجه به آنها ضرری ندارد. به عنوان مثال، اگر قبل و در طول همه کارها دائماً در حال بی قراری و نگرانی هستید، این ممکن است وجود داشته باشد.
 
یکی دیگر از علائم هشدار دهنده می تواند این باشد که شما در تصمیم گیری در مورد مسائل مشکل دارید یا حتی کاملاً بلاتکلیف هستید. اما افسردگی، ترس غیرمنطقی از چیزی، یا حتی افزایش تمایل به اعتیاد می تواند نشان دهنده این باشد که شما قربانی استرس مداوم شده اید.
 
البته بدن شما معمولاً به موقع به شما هشدار می دهد که در مسیر درستی نیستید و باید مدیریت استرس را شروع کنید. به عنوان مثال، خستگی، غیبت، عدم تمرکز، کاهش اشتها و اختلالات خواب نیز ممکن است رخ دهد.
 
پیامد همه اینها می تواند بیماری جدی باشد، اما طبق تحقیقات، در موارد شدید اگر استرس را به موقع درمان نکنید، حتی می تواند منجر به مرگ شود.
تحقیقات SOTE در مورد عواقب استرس چه می گوید؟
 
این تحقیق با راهنمایی ماریا کوپ، پزشک و روانشناس و معاون فقید مدیر علمی موسسه علوم رفتاری دانشگاه سملوایس انجام شد. او بیش از 25 سال است که نظرسنجی ها و تحقیقاتی را برای بررسی رابطه بین استرس و کیفیت زندگی انجام داده است.
 
این نظرسنجی در سال 2006 انجام شد، اما هنوز هم می تواند مربوط به امروز باشد، و به وضوح پیامدهای آن را نشان می دهد. این مطالعه با نزدیک به 5000 نفر انجام شد که قبلاً در تحقیقات قبلی ماریا کوپ شرکت کرده بودند. از جمله، هدف مطالعه چند وجهی بود، بنابراین مصاحبه‌های شخصی و نظرسنجی‌های مختلفی در مورد وضعیت سلامتی، وضعیت روانی یا سیگار کشیدن انجام شد.
 
ماریا کوپ از همان ابتدا به این موضوع علاقه داشت که توضیحی برای مرگ زودرس مجارها، به ویژه مردان مجارستانی چه می تواند باشد. امروزه در مجارستان، یک مرد با مدرک دانشگاهی نزدیک به بیست سال بیشتر از هشت نفر با تحصیلات ابتدایی زندگی می کند.
 
این حتی یک نتیجه عجیب است که مرد مجارستانی که به 70 سالگی می رسد امید به زندگی بسیار خوبی دارد. از سوی دیگر، تحصیلات عالی برای زنان مزیت محسوب نمی شود و در مورد سرطان های خاص، وضعیت زنان دارای مدرک بدتر است. و این تحقیق نشان داد که علت مرگ زودرس استرس طولانی مدت است.
 
یانوس سلیه، شیمیدان، متخصص داخلی، غدد درون ریز، که در جهان به عنوان خالق نظریه استرس شناخته می شود، با آزمایشات موش ثابت کرد که استرس مزمن باعث مرگ می شود. بدون استثنا، همه حیوانات در طول آزمایش مردند.
 
این یک فرآیند طولانی بود، زیرا ابتدا سیستم ایمنی آنها از بین رفت، سپس قلب آنها متوقف شد یا شکم آنها سوراخ شد. بدن انسان بدون درمان استرس در شهریارمی تواند به استرس مداوم به همان شیوه واکنش نشان دهد.
چه موقعیت های استرس زا بیشتر روی ما تاثیر می گذارد؟
 
بر اساس تحقیقات موسسه ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای CDC، 29 تا 40 درصد از کارگران به تنهایی در ایالات متحده استرس محل کار را تجربه می کنند. این استرسی است که بر تعداد قابل توجهی از مردم، نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان تأثیر می گذارد.
 
شکل زیر خلاصه‌ای از نتایج سه نظرسنجی مختلف در مورد آنچه کارکنان در مورد استرس شغلی و محل کار خود می‌گویند را نشان می‌دهد.
 
به گفته کارمندان، این بزرگترین منبع استرس است
 
 
بر اساس یک نظرسنجی  از کارگران مورد بررسی می گویند که از شغل خود بسیار یا شدیداً استرس دارند. بر اساس گزارش موسسه خانواده و کار، 26 درصد از کارمندان می گویند که اغلب یا خیلی اوقات در مورد شغل خود احساس خستگی یا استرس می کنند. و در تحقیقات دانشگاه ییل، 29 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که کار آنها کاملاً استرس زا یا بسیار استرس زا است.
 
به همین دلیل مهم است که روش های مدیریت استرس را یاد بگیرید تا جزو این گروه ها نباشید، بلکه بتوانید از زندگی و کار خود نیز لذت ببرید.
 
مطالعات متعددی در مورد استرس ناشی از کار انجام شده است که من می خواهم یکی از آنها را ارائه دهم.
نظرسنجی آژانس اروپایی برای ایمنی و سلامت در محل کار
 
نظرسنجی که من در مورد استرس ناشی از کار برجسته می کنم توسط آژانس اروپایی ایمنی و بهداشت شغلی تهیه شده است. این به این معنی است که در سال‌های اخیر، همانطور که قبلاً در مقاله توضیح داده‌ام، به طور فزاینده‌ای تشخیص داده می‌شود که استرس کاری بدون مدیریت استرس می‌تواند عواقب غیرقابل پیش‌بینی برای بدن انسان داشته باشد.
 
نشان داده شده است که استرس ناشی از کار بر میلیون‌ها کارگر اروپایی در تمام بخش‌های شغلی تأثیر می‌گذارد.
 
نشان داده شده است که استرس ناشی از کار تقریباً 41 میلیون کارگر اروپایی را هر ساله تحت تأثیر قرار می دهد، که ممکن است به معنای از دست دادن میلیون ها روز کاری در آینده به دلیل وضعیت سلامت کارگران باشد. اگر در درازمدت به آن نگاه کنیم، نه تنها سلامت کارگران را به خطر می اندازد، بلکه هزینه های کسب و کارها و تاثیر اقتصادی بر آنها را نیز به خطر می اندازد.
 
از جمله، این تحقیق ویژگی های استرس زا کار را ارائه می دهد:
 
 
این شرایط تعیین کننده خطر ممکن است به شما کمک کند تعیین کنید که چه عواملی باید بیشتر تأکید کنید، به آنها توجه بیشتری کنید یا حتی از آنها اجتناب کنید.
 
در زمینه مقابله با استرس ناشی از کار، تحقیقات به این نتیجه رسیده است که می توان با این نوع استرس مانند هر موضوع بهداشتی و ایمنی دیگر مقابله کرد.
 
البته، کسب‌وکارها نیز باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند، اما بهتر است خودتان روش‌های مدیریت استرس فردی را در زندگی خود بگنجانید، حتی به طوری که به عادت شما تبدیل شود.
5 نکته برای جلوگیری از استرس طولانی مدت
 
همیشه زمان های پر استرس تری در زندگی شما وجود خواهد داشت، مطمئناً. با این حال، مهم نیست که یک هفته، یک ماه یا حتی چندین سال طول بکشد. وقتی ماه‌ها می‌خواهید با گرفتگی معده کار کنید، وقتی دائما خسته هستید، حتی وقتی کار زیادی انجام نداده‌اید، در اعماق وجودتان احساس می‌کنید که زمان تغییر فرا رسیده است، باید چند تکنیک مدیریت استرس را یاد بگیرید. .
 
5 نکته زیر به شما کمک می کند از خود در برابر دوره های استرس زا که ماه ها طول می کشد محافظت کنید. و اگر می‌خواهید افراد بیشتری را بشناسید که داستان زندگی‌شان را می‌توانید از آنها قدرت بگیرید یا از دانش آنها خود را بهبود ببخشید، در کنفرانس آنلاین آکادمی خود-توسعه کاملاً رایگان ثبت نام کنید!
شماره 1 نحوه شروع روزتان مهم است
 
اینکه آیا روز شما پر استرس خواهد بود یا نه لزوماً توسط محل کار شما تعیین نمی شود، بلکه می تواند توسط عادت های صبحگاهی شما تعیین شود. به همین دلیل روز خود را با یک صبحانه سبک شروع می کنید که می توانید آن را با یک فنجان قهوه یا چای میل کنید. پس از آن، روز خود را برنامه ریزی کنید و رویکرد مثبتی به وظایف خود داشته باشید، تا هر چالشی قابل تحمل تر باشد.
شماره 2 خودتان را راحت کنید
 
همانطور که ممکن است برای شما تعجب آور به نظر برسد، یکی از راه های از بین بردن استرس، از بین بردن ناراحتی های فیزیکی است. لازم نیست به چیزهای بزرگ فکر کنید، کافی است که کارتان را روی یک صندلی ناخوشایند انجام دهید.
 
همیشه برای ایجاد محیط کاری مناسب خود تلاش کنید، پس به راحتی خود توجه کنید تا بتوانید با آرامش کار کنید.
#3 تعارض را از زندگی خود حذف کنید
 
موقعیت های درگیری هم سلامت جسمی و هم سلامت روانی شما را از بین می برد. اگر اوضاع بین شما و همکارتان تیره و تار شود، می‌تواند به شدت افزایش یابد، بنابراین بهتر است تا حد امکان از این موقعیت‌ها اجتناب کنید.
 
البته برای اینکه در چنین شرایطی قرار نگیرید باید خودتان این کار را انجام دهید. در مورد دیگران شایعه پراکنی نکنید، همچنین در گفتگوهایی که پشت سر دیگران می شود شرکت نکنید. در واقع، بهتر است از افرادی که سعی می کنند شما را وادار به انجام این کار کنند، دوری کنید.
شماره 4 از پرسیدن از سرپرست خود نترسید
 
اکثر کارکنان استرس مداوم مرتبط با کار را تجربه می کنند زیرا دقیقاً از انتظارات و وظایفی که باید انجام دهند آگاه نیستند. اگر احساس می کنید که در حین کار از امور خود آگاهی کامل ندارید، از پرسیدن سوال یا مشاوره از مافوق خود نترسید.
#4 در حرکت باشید!
 
اگر کار کم تحرکی انجام می دهید، حتما شنیده اید که توصیه می شود هر ساعت به مدت 10 دقیقه از روی میز بلند شوید و عضلات خود را حرکت دهید. انجام این کار نه تنها برای جسم، بلکه برای روح شما نیز ضروری است. اگرچه در حال حاضر در مورد جلوگیری از استرس است، حرکت نیز نقش مهمی در روند مدیریت استرس دارد. هر زمان که می توانید، چند پیاده روی کوتاه یا چند حرکت ژیمناستیک را در کارهای خود بگنجانید.
 
اگر این موارد را رعایت کنید، در حال حاضر دلایل کمتری برای استرس در محل کار خواهید داشت، بنابراین حتی ممکن است مجبور شوید انرژی کمتری برای مدیریت استرس صرف کنید. اگر از طرف دیگر حتی با این ترفندها و توصیه ها احساس می کنید که سطح استرس شما سر به فلک می کشد، باید به روش های مدیریت استرس روی بیاورید.
 
10 نکته مدیریت استرس برای زندگی روزمره
 
در 10 نکته زیر خلاصه می‌کنم اگر استرس دارید از چه تکنیک‌هایی در زندگی روزمره خود استفاده کنید. با پیروی از آنها، می توانید از عواقب جدی تر استرس طولانی مدت جلوگیری کنید، بنابراین می توانید سبک زندگی سالم تری داشته باشید.
شماره 1 تفکر خود را تغییر دهید
 
تفکر منفی در موقعیت‌های استرس‌زا می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تر شود و در بسیاری از موارد، خود تفکر منفی باعث استرس می‌شود. همچنین راه ها و تکنیک های زیادی وجود دارد که چگونه افکار خود را کنترل کنید یا چگونه با افکار منفی خود مبارزه کنید.
 
برای این، شما باید خود را بشناسید، شخصیت خود را توسعه دهید، از جمله، به عنوان مثال، خودکنترلی. این مهم است زیرا اول از همه باید تشخیص دهید که منفی هستید، زیرا فقط پس از تشخیص آن می توانید آن را تغییر دهید.
 
#2 تا آنجا که ممکن است حرکت کنید
 
من قبلاً به اثرات مفید ورزش برای اجتناب از موقعیت های استرس زا اشاره کرده ام، اما ورزش نیز نقش بسیار مهمی در روش های مدیریت استرس دارد. اگر به طور منظم ورزش کنید، نه تنها تاثیری دیدنی بر روی اندام و وضعیت بدنی شما می گذارد، بلکه استرس را نیز خنثی می کند.
 
علاوه بر این اثرات مفید، به تقویت اراده و استقامت شما کمک می کند و در نتیجه اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. از آنجایی که مغز شما در حین ورزش اکسیژن بیشتری دریافت می کند، بهتر می توانید روی چیزهای بعدی تمرکز کنید، بنابراین تحریک پذیری شما نیز کاهش می یابد.
#3 مدیتیشن
 
مدیتیشن به آرام کردن احساسات شما کمک می کند و اثرات مثبت زیادی بر سلامتی شما دارد. به همان اندازه که ممکن است ساده به نظر برسد، مدیتیشن نیاز به تمرین و یادگیری دارد، اما نتیجه نهایی ارزش آن را دارد.
 
اگر بتوانید سیستم عصبی خود را به حالت استراحتی که توسط مدیتیشن به وجود می آید عادت دهید، مدیتیشن به عنوان یک درمان استرس در شهریارمفیدترین اثر خود را دارد. بسیار مهم است که مفیدترین تکنیک مدیتیشن را برای خود بیابید و آن را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنید.
 
حتی در هم می‌توانید کمکی برای این کار بیابید یا می‌توانید از بین تعدادی برنامه انتخاب کنید.  .
 
خودتان را کنترل کنید
 
از خود مطالبه گر باشید و مراقب خود باشید. این به عنوان مثال به خواب کافی کمک می کند، بنابراین می توانید تمرکز کنید و عملکرد بهتری داشته باشید، اما خودکنترلی نیز نقش زیادی در تغذیه سالم دارد.
 
علاوه بر این، از این طریق می توانید از عادت های مضری که بعداً به منبع استرس در زندگی شما تبدیل می شوند، دوری کنید. از طرف دیگر، از آنجایی که نگرش شما تغییر می کند، خیلی راحت تر می توانید بر موقعیت های استرس زا تسلط پیدا کنید و وارد مارپیچ استرس نخواهید شد.
 
شماره 5 محیط خود را کنترل کنید
 
اگر محیط کار شما نامرتب است، احتمال اینکه استرس را در محل کار تجربه کنید بسیار بیشتر است. فقط فکر کنید، اگر مجبور شوید به سرعت چیزی را که در یک آشفتگی بزرگ به آن نیاز دارید پیدا کنید، تقریباً مطمئناً کاملاً ناامید خواهید شد زیرا به جای انجام کار وقت خود را صرف جستجو می کنید.
 
اما نه تنها از این نظر، محیط اطراف شما نیز بر شما تأثیر مستقیم دارد. این هم بر افکار شما و هم بر احساس شما تأثیر می گذارد یا اینکه چقدر می خواهید کار کنید.
 
اگر فکرش را بکنید، می توانید در محیطی سرسبز با صدای جیر جیر پرندگان خیلی بیشتر استراحت کنید تا کنار بزرگراه. محیط شما دقیقاً چنین تأثیری روی کار و زندگی شما دارد.
 
شماره 6 روابط خود را کنترل کنید
 
اگر روابط انسانی شما مرتب نیست، مطمئناً استرس دارید. یکی از موثرترین تکنیک های مدیریت استرس، توسعه هوش هیجانی شماست. این به شما کمک می کند تا نه تنها خود، بلکه دیگران را نیز بهتر درک کنید و در نتیجه روابط انسانی معنادارتری ایجاد کنید.
 
آن روابطی که در آن یک سری مشاجرات وجود دارد، شاید از آنها سوء استفاده شود، منبع بی پایان موقعیت های استرس زا هستند. اگر حتی با رشد هوش هیجانی خود نمی توانید برخی روابط را بهبود بخشید، به این فکر کنید که آیا بهتر است افرادی را که چنین تأثیری روی شما دارند رها کنید.
 
شما می توانید در مورد هوش هیجانی و رشد آن به طور مفصل اینجا بخوانید: هوش هیجانی: هر آنچه که باید بدانید!
 
شماره 7 وظایف خود را سازماندهی کنید
 
اگر احساس می کنید غرق شده اید و نگران این هستید که نمی توانید تمام کارهایی را که برنامه ریزی کرده اید انجام دهید، ممکن است در واقع دلایل مختلفی برای این وجود داشته باشد. یکی از دلایل این است که شما واقعاً بیش از حد به عهده گرفته اید، که به سادگی برای شما یک ماموریت غیرممکن است. با این حال، زمانی که نمی توانید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید، بسیار رایج تر است.
 
خودشناسی و خودکنترلی نیز می تواند نقش زیادی در یادگیری تکنیک های مدیریت زمان داشته باشد. اگر احساس می کنید نمی توانید از پس وظایف خود برآیید، ابتدا بنشینید و اهداف خود را بنویسید. اینها می توانند اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت باشند. نکته این است که شما می خواهید به چه چیزی برسید.
 
اگر یکی از وظایف خود را پیدا کردید که از شما در دستیابی به اهدافتان پشتیبانی نمی کند، احتمال زیادی وجود دارد که واقعاً نیازی به انجام آن نداشته باشید. با این حال، سعی کنید زمان بیشتری را نسبت به قبل به چیزهایی اختصاص دهید که شما را به هدفتان می رساند و قطعا احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.
 
 به موسیقی گوش دهید
 
بسیار به مدیتیشن نزدیک است، اما متفاوت است. گاهی اوقات دنیای بیرون را خاموش کنید و یک موسیقی خوب بگذارید. بهتر است به موسیقی کلاسیک گوش دهید، حتی اگر قبلاً از طرفداران آن نبوده‌اید. موسیقی کلاسیک تأثیر مفیدی بر جسم و روح شما دارد.
 
شما می توانید از این روش حتی در حین کار یا در زمان استراحت ناهار خود استفاده کنید، اما همچنین روش خوبی برای کنترل استرس هنگام تهیه شام یا حمام کردن است. بهتر است حتی کمی برقصید، زیرا در این صورت گوش دادن به موسیقی را با ورزش ترکیب می کنید.
 
شماره 9 به مشکلات خود فکر کنید
 
احتمالاً احساس کرده اید که دائماً تحت استرس هستید، اما حتی دلیل دقیق آن را نمی دانید. در چنین مواردی، بنشینید، فرمول بندی کنید و سپس روی یک تکه کاغذ بنویسید که چه چیزهایی شما را افسرده می کند.
 
فقط نوشتن آنها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، زیرا یکی دو مشکل، پس روی کاغذ بخوانید، آنقدر که فکر می کردید بزرگ به نظر نرسید. علاوه بر این، می توانید شروع به حل آنها را هدف قرار دهید تا به تدریج از زندگی شما محو شوند.
شماره 10 منیزیم را در بدن خود پر کنید
 
شاید دلیلی برای استرس ندارید، اما هنوز علائم را تجربه می کنید؟ بدن انسان معمولاً از این طریق سیگنال کمبود منیزیم را می دهد. در این صورت می توانید تنش و عصبانیت بیشتری داشته باشید. به مکمل منیزیم توجه کنید.
 
همچنین می توانید با خوردن چندین غذا علاوه بر قرص، منیزیم کافی را وارد بدن خود کنید. نمونه هایی از این غذاها سبزیجات، دانه های روغنی، حبوبات و غلات کامل هستند. هر چه به طور منظم این مواد سالم را مصرف کنید، شانس کمتری برای مقابله با استرس غیرضروری خواهید داشت.
 
10 نکته ای که ذکر شد ممکن است عمومی به نظر برسند، و شما می توانید با یک موج "قبلاً شنیده ام" از آن خلاص شوید. با این حال، به درون خود نگاه کنید و به این فکر کنید که چند ماه از کدام روش استفاده کردید؟ هیچ معجزه ای وجود ندارد، شما نمی توانید انتظار داشته باشید که چیزی فورا کار کند.
 
حتی مدیتیشن، برای مثال، حداقل یک ماه طول کشید تا به آن عادت کنم و اثرات مفید آن را احساس کنم. به این نکات مانند یک تمرین فکر کنید.
 
اگر سال‌هاست شنا نکرده‌اید، احتمالاً با شنا کردن در دریاچه بالاتون شروع نمی‌کنید، بلکه با شنا کردن یک کیلومتر در استخر ورزشی شروع می‌کنید. اگر این کار را چندین بار در هفته برای ماه ها انجام دهید، دیر یا زود دریاچه بالاتون را نیز شنا خواهید کرد. نکته این است که با خودتان صبور باشید.
 
خلاصه
 
استرس یک احساس بسیار جدی در انسان است که نباید آن را سهل انگاری کنید، زیرا اگر دائماً آن را احساس کنید می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. علاوه بر عواقب سلامتی، البته می تواند اثر خود را بر کار، زندگی خانوادگی و روابط شما نیز بگذارد.
 
اگرچه اجتناب از برخی موقعیت های استرس زا بسیار دشوار است، اما می توانید آگاهانه خود را از استرس مزمن دور نگه دارید. اگر این کار جواب نداد، باید از بهترین روش های مدیریت استرس استفاده کنید.
 
تنها زمانی می‌توانید روش‌های مدیریت استرس را با موفقیت به کار ببرید که خودتان را بشناسید، یعنی اینکه چه کاری و چرا کارها را انجام می‌دهید. علاوه بر خودتان، روابط و دوستانتان هم نیازمند توجه است و البته نمی توان از کار و محیط خانه تان هم غافل شد.
 
یاد بگیرید که زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، شما قبلاً منبع استرس را کنار گذاشته اید که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و هنوز از این موضوع آگاه نیستند.
 
یکی از ابزارهای مهم برای ایجاد یک زندگی موفق و متعادل، مدیریت استرس است. اجتناب از موقعیت‌های استرس‌زا و برخورد با آن یک رفتار قابل یادگیری است که وقتی در اختیار شما قرار گرفت، نیاز به حداکثر رشد دارد.
 
ارزش این را دارد که دائماً این روش ها را توسعه دهید، زیرا به لطف آنها، ممکن است دیگر هرگز مجبور نشوید در مورد چیزهای خاصی نگران باشید، زیرا همیشه راه هایی برای آرام کردن خود حتی در میان بزرگترین چالش ها خواهید داشت.
 
چه چیزی بیشتر به شما در کاهش استرس کمک می کند؟ آن را در یک نظر بنویسید!
ادبیات استفاده شده
 
درمان استرس در شهریار
تحریفات شناختی در زندگی روزمره
تحریفات شناختی در زندگی روزمره
بحران وجودی - چگونه با آن مقابله کنیم؟
بحران وجودی - چگونه با آن مقابله کنیم؟
رابطه پول و شادی: آیا پول واقعا شما را خوشحال می کند؟